handdator

Visa fullständig version : Ris deff ?


SajCo
2007-07-28, 23:23
Under deffen har jag hört att man ska hålla sig ifrån Ris , för det innehåller mkt energi (KCAL), och välja potatis istället ... men från vissa har jag hört att man ska äta ris och kyckling och kött under sin deff... vilket är bäst ? >_>

MEDiAHORAN
2007-07-28, 23:40
Är inte duktig på kost alls men det kan nog vara fördel att äta potatis istället då det har bättre mättnadsindex (är inte säker på om det heter så :P ). Tror grub eller Eddie Vedder postade det, men de lär väl svara rätt snart :p

Sadde
2007-07-28, 23:51
sålänge du liggar på kaloriunderskott så borde det inte spela någon roll om dina kolhydrater kommer från potatis, pasta, ris eller bröd.

lycka till med deffen! :thumbup:

Eddie Vedder
2007-07-29, 05:06
Tror grub eller Eddie Vedder postade det, men de lär väl svara rätt snart :p

Först King Grub, sedan härmade jag honom i vanlig ordning.:D

On topic: Totalt skit samma om du väljer potatis eller ris, variera vet jag!:thumbup: Inget av dom är knappast några kcalbomber om man säger så, visst har undersökningar visat på ett överlägset mättnadsindex för potatis per kcalinnehåll men det betyder ju inte för den delen att DU blir mer mätt på potatis. SI =Satiety Index, d.v.s. mättnadsindex) är baserat på subjektiva värden så ALLA måste ju inte bli lika mätt på samma saker som dom värdena visar.

Din fråga är onödigt mycket oroande enligt mig, ät det du trivs med och se till att dina energiinkomster understiger dina energiutgifter helt enkelt. Basera gärna kosten på näringstäta livsmedel där du får i dig mycket näring på mindre mängder energi.