handdator

Visa fullständig version : Frotté? FET å go?


Lellan
2007-07-28, 21:55
(Folk på kollo tränar ofta=duschar ofta=torkar sig ofta=borde ha bra koll på handdukar?)

Jag är ute efter TJOCK riktigt högkvalitativ frotte (badlakan), några tips på märken el butiker/onlinebutiker? Har jagat runt i stan å kännt å klämt men jag vill ha riktig lyxkänsla och det hittade jag inte.

(Snackar inte praktisk handduk som tar liten plats, suger mycket nu. Tjock fet å go tack! :thumbup:)

Allan
2007-07-28, 22:00
Har ni inte HemTex i Byhåla???


/jag har några från QueenAnne - 400g/m²

Evensar
2007-07-28, 22:00
http://www.hemtex.com/sv/Start/Sortiment/Badrum/Frotte/

Hemtex is the shit. Gå dit och du kommer hitta något som faller dig i smaken:)

Edit: Allan vann med några sekunder, fast jag kom med länk iof;)

Lellan
2007-07-28, 22:19
Var på Hemtex idag, det sög. De hade upp till 500 g/m2, men inte den där täta luggen utan rätt "lång lugg".

"Moderna hem" hade inte heller tjockare, fast liiite bättre än Hemtex iofs. Lexington ogillar jag av princip fast den är bäst hittills (hittar jag ingen bättre köper jag den ändå, men letar helst vidare).

Åhléns hade 600 g/m2 - men den var för kort lugg å sammanpressad istället + räfflad på nåt sätt.

Någon mer? Fet, tät fluffig är ledord.. :thumbup:

Lellan
2007-07-28, 22:44
Google hjälpte mig lite. Tydligen är g/m2 inte det enda som räknas utan en massa annat. Bla ska man dra i en ögla för att kolla hållbarheten (gillas säkert av butikerna..). När det gällde sånt man inte kan kolla själv (krympning etc) vann "Gripsholm" både expressens å smartsons bäst i test:

Smartsons test: Modell Betyg Ca. Pris kr Kommentar

Sir Henry 18/25 200 Skön
Wellness 9/25 190 Sämst
Gripsholm 25/25 110 Bäst
Id 17/25 90 Prisvärd
Boa 11/25 80 Svag
Saxån 13/25 50 Oformlig
Sanni 12/25 90 Torrfäller
Beaver Lux 17/25 90 Stark
Gant 15/25 300 Luddar
Lina 21/25 300 Mjuk

För att vara extra ultra dryg å frotténördig undra jag nu om någon råkar ha testat både lexington (fanns ej med i test) å gripsholm å har nån kommentar? El något annat toppenmärke att tipsa om? *popcorn*

(jag skäms lite över den här tråden. Så jag tänkte bara förklara att det ska ingå i en presentkort som bröllopspresent å jag vill inte ge skit)

Cilia
2007-07-29, 11:03
Kan du ta dig till Stockholm har NK frotté av väldigt hög kvalitet men du får betala för det med.

Jag har handlat en del från det här företaget
Det är beläget i UK
http://www.thewhitecompany.com/
Har en del handdukar ifrån dom och är nöjd.
Men det är svårt att säga om du skulle vara nöjd med dom.


personligen är jag inte ngn älskare av Hemtex

StefanC
2007-07-29, 11:45
Varför vill du ha så tjock? Finns det mycket fler fördelar eller?

Jorgen
2007-07-29, 12:09
Varför vill du ha så tjock? Finns det mycket fler fördelar eller?

Ytterst optimalt för muskelbygge. Skickar kraftiga anabola signaler till kroppen om man torkar sig med en tjock frottéhandduk. Finns studier på det, men jag orkar inte leta upp dom.

StefanC
2007-07-29, 12:44
Ytterst optimalt för muskelbygge. Skickar kraftiga anabola signaler till kroppen om man torkar sig med en tjock frottéhandduk. Finns studier på det, men jag orkar inte leta upp dom.

Kul om du - som mod - hade kunnat vara seriös som du ber andra att vara.

bubbe
2007-07-29, 12:45
Vi har testat ett par Lexington, tyvärr minns jag inte vad som var galet med dom (luddade eller något) men vi tyckte inte det var värt att köpa sådana igen iaf.

Mago
2007-07-29, 12:58
Varför vill du ha så tjock? Finns det mycket fler fördelar eller?

Gissar på att det är mycket skönare. Lite s.k. vardagslyx. Vira in sig i ett stort, varmt, tjockt, mjukt badlakan efter en skön dusch.

StefanC
2007-07-29, 13:36
Gissar på att det är mycket skönare. Lite s.k. vardagslyx. Vira in sig i ett stort, varmt, tjockt, mjukt badlakan efter en skön dusch.

Sant, men hygienmässigt då? Bör ju vara sämre då dem tar längre tid på sig att torka.

Rahf
2007-07-29, 14:22
Sant, men hygienmässigt då? Bör ju vara sämre då dem tar längre tid på sig att torka.

Varför tror du man tar en enorm handduk för? När ena sidan torkar så använder man den andra och så går det i en ändlös cykel ;)

Tjocka stora handdukar dominerar!

hahavaffan
2007-07-29, 14:30
Jag hatar nya handdukar, dom torkar så satans dåligt. Mjuka och fina är dom, men usch för att använda dom. Tacka vet jag en riktigt gammal, grov frotté med bättre uppsugningsförmåga än 100st Wettex.

larre
2007-07-29, 14:39
Jag hatar nya handdukar, dom torkar så satans dåligt. Mjuka och fina är dom, men usch för att använda dom. Tacka vet jag en riktigt gammal, grov frotté med bättre uppsugningsförmåga än 100st Wettex.

Håller med.

Nya handdukar är som att försöka torka sig med en bodytidning, det bara kladdas runt, det skall vara en sträv jävla handduk som river av det yttersta hudlagret.

Lellan
2007-07-29, 18:38
Jag hatar nya handdukar, dom torkar så satans dåligt. Mjuka och fina är dom, men usch för att använda dom. Tacka vet jag en riktigt gammal, grov frotté med bättre uppsugningsförmåga än 100st Wettex.

Sant. Men nu är det ett brudpar som ska få det. Riktigt gammal grov frotte el 100 st wettex skulle nog iofs vara en intressant kontrast till resten i presentkorgen: spaprodukter från Lush, biobiljetter å ev rödtjut.. :D Å när jag kom att tänka på det blev jag själv sugen på ett supersoft badlakan där mysfaktorn prioriteras högre än effektiviteten. Kanske en tjejgrej.


(nåt sånt, har inte kommit längre än badlakan. De är småbarnsföräldrar med nyrenoverat megamysigt badrum. Har någon nåt passande förslag att lägga i korgen blir jag glad förresten!:thumbup: )

StefanC
2007-07-29, 19:00
spaprodukter från Lush, biobiljetter å ev rödtjut

Det samt handukarna som du nämner tycker jag är både omtänksamt och en bra bröllopspresent. Både mysig med handukarna samt att dem får något att dela med varandra. :thumbup:

Lellan
2007-07-30, 00:01
Det samt handukarna som du nämner tycker jag är både omtänksamt och en bra bröllopspresent. Både mysig med handukarna samt att dem får något att dela med varandra. :thumbup:


Ja, jag hoppas det blir uppskattat! :)

Nu har jag hittat drömhandduken, MEN det var en beställningstid på 5-10 veckor (bröllop om 3 veckor). Buhu.. :cryout: fin bomull blandat med supermjuk bambufiber 600 g/m2 med 5 gånger så bra uppsugningsförmåga som vanlig bomull, exakt rätt färg(mörkröd) samt tät och fin lugg ... *drool*

Fanns en TYP liknande (utan bambu) i brunrödmelerad eller mörk chokladbrun som jag i så fall hinner få... Men BRUN handduk... är det bara jag som är tveksam? Har bara vita själv, men vet att hon gillar orientaliska färger..

SJUKT krångel över nåt man ska torka sig me satana perkele...*screwy*