handdator

Visa fullständig version : Viktminskning


SajCo
2007-07-28, 16:22
Hej hej :) , har nu i 3 veckor kört med en bantingsmetod som ser följande ut:

Längd & Vikt
179Cm 70.1 Kg

VeckoAktiviteter:
Boxning - Mån , Torsd. 90 minuter/pass
Löpning 1-2 ggr i veckan
Gym 1 gång i veckan
(Ska börja med att slå på säcken en halvtimma innan frukosten nu för att förbränna lite extra)

Det är lite varierande , men boxningen är jag alltid på och brukar hinna med minst löpning 1-2 gång i veckan iaf. Sitter rätt mycket vid datorn vissa dagar...


Frukost
2 knäckermackor med skinka på
1 tallrik med havregrynsgröt och lite mjölk i
1 Glas vatten
1 Omega 3

Mellanmål
1 Keso/frukt
1 stort glas med vatten

Lunch
3-4 Potatisar
2 Quorn / 1 Kycklinglår/bröst... / 1 köttbit
1 stort glas vatten ;)

Middag
Som Lunchen
1 Omega 3

Kvällsmat
1 Keso , fast nu har jag fått hem Slow protein så ska ta det ist. 1dl med 4 dl vatten.
1 Omega 3
1 Glas vatten



Vad tror ni om det här ? , jag har gått ner 3 kg ungefär...
Mitt mål är 65kg, och det är i syftet för att få lite synligare muskler , sen för att få bort allt det överflödiga fettet från alla ställen , eller det är mest rumpan då , man ser ju lite ut som en ankstjärt xD och man kan ju inte punktförbränna som sagt så...

Mental
2007-07-28, 16:26
Grönsaker, rotfrukter, baljväxter, gärna ägg med. så du får i dig lite nyttigheter.

Rex
2007-07-28, 16:29
Lite mer grönsaker.. annars ser det bra ut. Försök att få i dej lite mer fisk. Tonfisk på burk är ju både billigt och gott.

SajCo
2007-07-28, 16:42
makrill duger det ? ^^,

Eddie Vedder
2007-07-28, 18:13
makrill duger det ? ^^,

Makrill är helt suveränt!:thumbup: Inte för att det bör vara som ersättning till frukt och grönt såklart men fet fisk är fanatstiskt nyttigt och gott.:)

SajCo
2007-07-28, 22:40
finns de nåt sätt man kan göra för att få en fastare och mindre rumpa ?, för det är i stort sett det som är syftet med hela denna viktminskingen , den får mej att se stor ut i alla kläder , alltså små tjock >_> ... jag tänkte på sådana här stöt maskiner , sånna man kan fästa på alla möjliga ställen... inte för att jag tror på dom maskinerna , fast ibland får man sina tankar om det nu skulle funka... fast o andra sidan , då skulle dom inte sänd skiten genom tv-shop...

Eddie Vedder
2007-07-29, 05:02
finns de nåt sätt man kan göra för att få en fastare och mindre rumpa?

Gå ner i fettprocent är det väsentliga oavsett vilken kroppsdel du vill få mindre. Det är alltid det som avgör i slutändan oavsett hur du prioritetstränar.

Men visst, övningar som utfall och knäböj lär ju knappast ha negativ inverkan på att forma gluteus.

Och nej, dina muskler kommer inte växa och bli enorma. I synnerhet inte på underskott så oroa dig inte över tunga övningar även om syftet inte är byggning.:thumbup: