handdator

Visa fullständig version : Köra fullskärm på sekundär skärm.


PowPow
2007-07-28, 13:22
Finns det något sätt att få ett program (i detta fall mediaportal) att köras i fullskärm på en sekundär skärm, och samtidigt kunna använda den primära skärmen?

Det närmaste jag kommit är att använda Ultramon för att kunna köra mediaportal i fullskärm på min sekundära (egentligen var det den primära just då), men så fort jag klickade på något på min primära (i detta fallet var det den sekundära iofs) så minimerades mediaportal.

Hjelp?
Jag vill alltså kunna surfa och sånt på min datorskärm samtidigt som mediaportal syns på min sekundära (tv).

Fettecke
2007-07-28, 13:24
grafikkort?

i med nVidia är det lätt, har inte använt andra märken så jag vettefan hur det är där...

h1tman
2007-07-28, 13:48
sweclockers.com

PowPow
2007-07-28, 13:48
grafikkort?

i med nVidia är det lätt, har inte använt andra märken så jag vettefan hur det är där...

nvidia geforce 6800gt

PowPow
2007-07-28, 13:49
sweclockers.com

dagenstv.com

PowPow
2007-07-28, 13:58
Skynda fettecke, jag är otålig! :D

h1tman
2007-07-28, 14:35
dagenstv.com

sweclockers forumet menade jag

http://www.sweclockers.com/forum/

PowPow
2007-07-28, 14:37
sweclockers forumet menade jag

http://www.sweclockers.com/forum/

Ja, jag förståd det ;)

Har testat google på det med swedclockers url, men hittade inget av nytta. Är inte medlem, och tänkte inte bli det heller. Kolozzeum måste ju vara bättre än swedclockers när det gäller allt :D

Vars e fetecke :confused:

Fettecke
2007-07-28, 14:50
Ja, jag förståd det ;)

Har testat google på det med swedclockers url, men hittade inget av nytta. Är inte medlem, och tänkte inte bli det heller. Kolozzeum måste ju vara bättre än swedclockers när det gäller allt :D

Vars e fetecke :confused:

Egenskaper på grafikkortet, sen sätt att du ska visa båda i clone-läge...
sen går du till "Full screen video", och sätter full screen device till secondary (din tv)

och kolla din porr på tvn istället....

PowPow
2007-07-28, 14:52
Egenskaper på grafikkortet, sen sätt att du ska visa båda i clone-läge...
sen går du till "Full screen video", och sätter full screen device till secondary (din tv)

och kolla din porr på tvn istället....

Men i clone kan jag ju inte köra olika upplösning på de olika skärmarna /=

Fettecke
2007-07-28, 15:01
Men i clone kan jag ju inte köra olika upplösning på de olika skärmarna /=

klart du kan, jag gör det just nu...

640 på tvn, samt 1280 på skärmen...
men det kanske inte stämmer så bra :D

PowPow
2007-07-28, 15:24
klart du kan, jag gör det just nu...

640 på tvn, samt 1280 på skärmen...
men det kanske inte stämmer så bra :D

Mhmm..
Om jag väljer "show only physical panning resolution" så kan jag ändra upplösning på den sekundära, men rätt upplösning kan inte fås /= Bara 640, 1024 och 1280.

Vill ha 1280x1024 på primära och 13**x7** på sekundära.

Stjärnorna satte jag där för att jag inte orkade kolla exakt vad det var.

Fettecke
2007-07-28, 15:29
kolla upp pixelmapping isf, antar att du sitter på en platt jävel?

jag har samma problem och inte lyckats få till de, finns någon tråd om liknande bara för någon dag sedan

PowPow
2007-07-28, 15:31
kolla upp pixelmapping isf, antar att du sitter på en platt jävel?

jag har samma problem och inte lyckats få till de, finns någon tråd om liknande bara för någon dag sedan

Platt som fan.
Pixelmapping you say. Imorgon i say. Nu är jag trött på detta. Får bli singletasking (inte titta på film och surfa samtidigt) tills imorgon . Tack för hjälpen!

Fettecke
2007-07-28, 15:35
me filmen ska funka bra i det där har jag märkt... inte surfning dock då halva startmenyn är borta med vinden....

1280*1024 blir "bra" på min platta (försvinner 50pixlar kanske i nederkant, men det kan jag leva med)

Kryss
2007-07-28, 15:42
Är väl bara att använda extend windows desktop onto this monitor under display properties och sen sätta upplösning på den skärmen separat? Funkar utan problem för mig iallafall, har dock ett atikort men borde inte spela någon roll.

PowPow
2007-07-28, 16:18
Är väl bara att använda extend windows desktop onto this monitor under display properties och sen sätta upplösning på den skärmen separat? Funkar utan problem för mig iallafall, har dock ett atikort men borde inte spela någon roll.

Ja, men då spelas fullskärmsgrejor på den primära skärmen.
Jag har ett enda program som jag vill köra på den sekundära i fullskärm. Resten på den primära.

Kryss
2007-07-28, 17:01
Konstigt, drar jag över något till den andra skärmen och fullscreenar så hamnar det där också.

tntballe
2007-07-28, 17:04
Den funktion en ska väl finnas i NView Desktop Manager. Aktiveras i bildskärmegenskaper/avancerat/skrivbordshantering.

*edit*
Alltså så att man kan välja vilka program som ska starta på nån speciell skärm

PowPow
2007-07-28, 19:15
Den funktion en ska väl finnas i NView Desktop Manager. Aktiveras i bildskärmegenskaper/avancerat/skrivbordshantering.

*edit*
Alltså så att man kan välja vilka program som ska starta på nån speciell skärm

ja, det gick. Men så fort jag sa åt den att gå upp i fullskärm så hoppade den över till min primära skärm /=