handdator

Visa fullständig version : Testade Larry Scotts biceps-upplägg idag!


Ectomorph
2007-07-28, 12:57
Prövade att trisetta Scottcurl med hantlar, Skivstångscurl i scottcurlen och omvänd scottcurl med ez-stången. 5x6 i varje övning + 4 (1/2 reps), sk. "burns" efter varje set som Larry förespråkar. Vilade ca 90 sekunder mellan varje set och fick en helt brutal pump! Har aldrig testat att köra triset förut och det var sannerligen påfrestande på ett sätt som jag inte kunnat ana. Ska utan tvekan pröva detta några veckor nu för att se vad det kan göra för mina armar. *drool*

http://www.larryscott.com/bio/newsletter/97summer_1.cfm

Någon annan som prövat detta och kan ge sin kommentar?

Allan
2007-07-28, 13:02
Åh, det är en klassiker. Vilket påminner mig om att jag ska bumpa en annan tråd

Ectomorph
2007-07-28, 13:08
Åh, det är en klassiker. Vilket påminner mig om att jag ska bumpa en annan tråd


Sannerligen! Och tidsbesparande, märkte jag. Hade tänkt köra ett par övningar till efteråt men var så slut att jag inte kunde förmå mig att köra armarna mer.

DonAlonzo
2007-07-28, 13:45
Någon annan som prövat detta och kan ge sin kommentar?

Finns det flera bilder på hur man utför övningen?

Allan
2007-07-28, 13:45
I övningsbanken naturligtvis

DonAlonzo
2007-07-28, 13:48
I övningsbanken naturligtvis

Ska kolla ;)

rolf
2007-07-28, 13:52
Låter onekligen intressant. Ska ge det någon månad att testas! :thumbup:

Petf
2007-07-28, 14:01
Lite nya fläktar i jakten på bra armar , gotta check it out :D

Nimille
2007-07-28, 14:02
Ohh låter ju kul, ska testas *popcorn*

crosstjeck
2007-07-29, 19:05
Är det någon som använt sig av detta upplägg med goda resultat?

Allan, du säger att detta är en klassiker. På vilket sätt? Bra/Dåligt?

Allan
2007-07-29, 19:57
Är det någon som använt sig av detta upplägg med goda resultat?

Allan, du säger att detta är en klassiker. På vilket sätt? Bra/Dåligt?

Ja, Larry Scott :D

Nej, det är ett beprövat sätt att ta hand om armarna. Skulle tro att alla med god överarmsutveckling i vart fall under perioder använts sig av det.

Yucko
2007-07-29, 20:27
Ja, Larry Scott :D

Nej, det är ett beprövat sätt att ta hand om armarna. Skulle tro att alla med god överarmsutveckling i vart fall under perioder använts sig av det.

Frågan är vem som har nytta av det. En nybörjare som tränat några år, eller någon som tränat 8-10+ år?
Jag gissar på det senare...

Allan
2007-07-29, 20:31
Frågan är vem som har nytta av det. En nybörjare som tränat några år, eller någon som tränat 8-10+ år?
Jag gissar på det senare...

Alla har nytta av det. Kan man träna, kan tekniken, så är det bara att prova.

Petf
2007-08-07, 18:45
Provade köra idag och det var sannerligen jobbigt , speciellt den omvända ez-curlarna på slutet , va nära att tappa greppet där i 4e och 5e setet . men pumpen va brutal!! ..

tonedef
2007-08-07, 20:29
Kan någon skriva upplägget här på svenska?

jocke_kofot
2007-08-07, 20:30
låter väl bra, men vad menas med "reversed" grip när man kör ez-stången?

Yucko
2007-08-07, 20:32
låter väl bra, men vad menas med "reversed" grip när man kör ez-stången?

Handflatorna mot golvet - pronerat grepp dvs.

Petf
2007-08-07, 20:42
vet inte om det har med ovana eller halvdant grepp men i set 4-5 när man skulle göra burnsen med ezstången höll greppet på att glida och jävlas , nån som haft det problemet ?

Alfred Nobel
2007-08-07, 20:52
Intressant upplägg, skall absolut prövas senare in på bulken :thumbup:

Animalistic
2007-08-07, 21:07
länk till hur man gör den omvända ez curlen?
kan inte se de framför mig :smash:

Fultjack
2007-08-07, 21:26
länk till hur man gör den omvända ez curlen?
kan inte se de framför mig :smash:

som vanliga curls men med omvänt grepp? dvs handflatorna bakåt/neråt

Oktay
2007-08-07, 21:31
http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachioradialis/BBReverseCurl.html
fast då i scottbänken äre väl

Petf
2007-08-07, 22:55
http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachioradialis/BBReverseCurl.html
fast då i scottbänken äre väl

so right you are

Nimille
2007-08-08, 08:21
Kan någon skriva upplägget här på svenska?Hämta ett par hantlar du kan göra runt 6reps med,
en skivstång på omkring 70% av hantlarnas sammanlagda vikt,
och en EZ curl stång med 80% av hantlarnas sammanlagda vikt.

Preacher curl med hantlar
6rep + 4 burns
(Okej om du fuskar lite i den koncentriska fasen, men kör strikt negativt)

Preacher curl med skivstången
6rep + 4 burns
(brett grepp, cirka 1dm bredare än axelbrett)

Ez curl med omvänd fattning
6rep + 4 burns

Burns = Halva reps

Detta är ett set, s.k.a. triset.
Bara att upprepa igen efter någon minuts vila.

Mushan
2007-08-08, 17:27
Körde detta idag, finns bara ett ord: herrejävlar, helt sjukt. Aldrig kört biceps så hårt, och vilken pump man fick! :D

Undrar hur det kommer kännas i biccarna imorgon :/.

Petf
2007-08-08, 18:13
Körde detta idag, finns bara ett ord: herrejävlar, helt sjukt. Aldrig kört biceps så hårt, och vilken pump man fick! :D

Undrar hur det kommer kännas i biccarna imorgon :/.

det garanterar jag dig ;) .. har ont som fan i biceps idag och jag körde igår :D

Ectomorph
2007-08-08, 18:39
Körde detta idag, finns bara ett ord: herrejävlar, helt sjukt. Aldrig kört biceps så hårt, och vilken pump man fick! :D

Undrar hur det kommer kännas i biccarna imorgon :/.

Jepp, armarna får en rejäl chock kan man säga! Jag hade rejäl träningsvärk vid armvecken flera dagar efter passet!

Animalistic
2007-08-08, 18:42
när ni kör omvända ez curls, håller ni de inre eller yttre greppet?

Nimille
2007-08-08, 21:33
Yttre.

FyFuck, körde det idag på gymet.
Helt insane, me like! Ska fortsätta med detta helt klart.

Petf
2007-08-08, 22:14
när ni kör omvända ez curls, håller ni de inre eller yttre greppet?

jag körde yttre. vete fan hur man ska göra egentligen

formula4shape
2007-08-09, 11:35
låter väl bra, men vad menas med "reversed" grip när man kör ez-stången?

Det betyder att man håller ez-stången med ett omvänt grepp dvs där stången vänder nedåt. Underarmarna kommer då ha en sned vinkel från kroppen så armbågarna ligger närmre varandra än vad händerna gör.

Raggis
2007-08-09, 11:54
Det betyder att man håller ez-stången med ett omvänt grepp dvs där stången vänder nedåt. Underarmarna kommer då ha en sned vinkel från kroppen så armbågarna ligger närmre varandra än vad händerna gör.

Alltså handflatorna riktade mot golvet.

Animalistic
2007-08-09, 12:50
när man kör med hantlarna, kör ni båda samtidigt då ? känns som att de blir lite ostabilt.

ska prova detta upplägget på fredag *flex*

Nimille
2007-08-09, 12:55
när man kör med hantlarna, kör ni båda samtidigt då ? känns som att de blir lite ostabilt.
ska prova detta upplägget på fredag *flex*
Jag körde båda samtidigt, det gick fint.
Sen om man kollar på bilderna så kör även han så.

Kristian
2007-08-09, 18:55
Började köra detta idag, men 80% av vikten på ez är ju inte möjligt...snarare 40%...alla fall för mig. Körde fyra set och det var jävulskt jobbigt. Ska köra efter detta i några veckor.

Ectomorph
2007-08-09, 23:51
Började köra detta idag, men 80% av vikten på ez är ju inte möjligt...snarare 40%...alla fall för mig. Körde fyra set och det var jävulskt jobbigt. Ska köra efter detta i några veckor.

Du kan gott cheata lite under ez-curlarna. Upp med vikten med lite halvlös stil och sen kontrollerad negativ fas. Då blir 80 % av vikten lagom.

Tom Jr
2007-08-10, 09:35
Kan bli kul att se alla hobbybyggare på Kolozzeum följa en pillerätande (?) proffsbyggares träningsschema och se resultaten....*flopp*

Petf
2007-08-10, 10:06
Kan bli kul att se alla hobbybyggare på Kolozzeum följa en pillerätande (?) proffsbyggares träningsschema och se resultaten....*flopp*

varför skulle man inte kunna det ? man får ju anpassa vikterna och kanske seten om man inte orkar . tycker det verkar va ett bra koncept

Nimille
2007-08-10, 10:16
Kan bli kul att se alla hobbybyggare på Kolozzeum följa en pillerätande (?) proffsbyggares träningsschema och se resultaten....*flopp*
Haha.. Alltså är du seriös nu?
Det är ju ett helt vanligt program, tre övningar för biceps som man trisettar.
Knappast att träningsvolymen eller liknande är speciellt jätte överdriven.

Animalistic
2007-08-10, 10:17
Kan bli kul att se alla hobbybyggare på Kolozzeum följa en pillerätande (?) proffsbyggares träningsschema och se resultaten....*flopp*

skadat att prova något nytt ?

trist inlägg som förövrigt är rätt onödigt samt glädjedödande

terminator
2007-08-10, 10:25
Någon annan som prövat detta och kan ge sin kommentar?

Låter riktigt intressant, prövar detta på gymmet senare idag, efteråt kommer en kommentar!

terminator
2007-08-10, 10:26
Kan bli kul att se alla hobbybyggare på Kolozzeum följa en pillerätande (?) proffsbyggares träningsschema och se resultaten....*flopp*

kul inlägg..

Ectomorph
2007-08-10, 13:15
Kan bli kul att se alla hobbybyggare på Kolozzeum följa en pillerätande (?) proffsbyggares träningsschema och se resultaten....*flopp*

Öh, vad jag vet så var Larry Scott en bra bit över 60 år... och han kör fortfarande med detta upplägg.

Halldin
2007-08-10, 14:36
Om man inte har preacher/scottcurl-bänk på gymmet då? :/

Tom Jr
2007-08-10, 14:51
Allt jag ville säga är att det kan bli svårt för andra att få lika bra resultat som honom, eftersom han med 100% säkerhet har en mycket bättre återhämtningsförmåga än de flesta här och inte nog med så har han nog gener bättre än merparten här också. De jag egentligen menade var att det kan bli svårt att köra samma tränings som en proffsbyggare gör med alla rätta förutsättningar till att det blir rätt. Men visst om man vill pröva så go ahead

:)

rolf
2007-08-10, 15:33
Om man inte har preacher/scottcurl-bänk på gymmet då? :/

Om det finns en bänk med ställbart ryggstöd kan man använda den om man står.

Animalistic
2007-08-10, 15:47
Allt jag ville säga är att det kan bli svårt för andra att få lika bra resultat som honom, eftersom han med 100% säkerhet har en mycket bättre återhämtningsförmåga än de flesta här och inte nog med så har han nog gener bättre än merparten här också. De jag egentligen menade var att det kan bli svårt att köra samma tränings som en proffsbyggare gör med alla rätta förutsättningar till att det blir rätt. Men visst om man vill pröva så go ahead

:)


Jo han har säkerligen bättre gener, och om han tagit nått eller inte de vet jag ej.

ville bara i mitt inlägg påpeka att man kan iaf pröva på det =) och uppenbarligen så kände dom som provade på de iaf att de tog gott på biceps.
sen finns de inga mirakelmetorder men roligt om inget annat att vidga sina vyer bland övningarna ibland :D

Tom Jr
2007-08-10, 16:03
Animalistic:

Visst ska man göra det man tycker är kul. Det viktigaste är att man tränar.
Och om man får motivation genom att köra efter ett proffs träningsschema ska man givetvis pröva på det. Sen skulle jag också vilja påpeka att det spelar ingen roll ifall det "känns" mer när man tränar. Man kan bygga lika bra utan att det "känns" eller till och med bättre. Men i slutändan är allting ändå individuellt och de bästa är att känna sig fram som alla andra proffs har gjort.
Egentligen ville jag bara få fram att det i slutändan kan vara mycket, mycket krävande och tidsförlorande att köra efter ett schema som ett proffs kör efter. Inte alla, men de flesta äter preperat som gör att deras hormon nivå minst är dubblat från en vanlig styrketränande. Men alla har sina egna teorier, och vad vet egentligen jag? Jag är 16 år och kan inte ett skit inom träning än så länge.

Mvh

Raggis
2007-08-10, 16:05
Animalistic:

Visst ska man göra det man tycker är kul. Det viktigaste är att man tränar.
Och om man får motivation genom att köra efter ett proffs träningsschema ska man givetvis pröva på det. Sen skulle jag också vilja påpeka att det spelar ingen roll ifall det "känns" mer när man tränar. Man kan bygga lika bra utan att det "känns" eller till och med bättre. Men i slutändan är allting ändå individuellt och de bästa är att känna sig fram som alla andra proffs har gjort.
Egentligen ville jag bara få fram att det i slutändan kan vara mycket, mycket krävande och tidsförlorande att köra efter ett schema som ett proffs kör efter. Inte alla, men de flesta äter preperat som gör att deras hormon nivå minst är dubblat från en vanlig styrketränande. Men alla har sina egna teorier, och vad vet egentligen jag? Jag är 16 år och kan inte ett skit inom träning än så länge.

Mvh

Variation är viktigt, både för att det förnöjer, och för att det bevisligen bygger bäst. Så, att variera med detta upplägg lär ju knappast skada.

Tom Jr
2007-08-10, 16:27
Visst är variation viktigt och alla träningsscheman bör ha variation. Men bara för att man kör olika övningar hitan som ditan betyder inte att man bygger mera. Rätt kost, högre vikter och variation anser jag vara bäst för bygge men det är min teori.

kulle
2007-08-10, 16:58
En dum fråga kanske:
När man kör "the burns", dvs halva reps, är det från bottenposition till halva läget eller från halva läget till toppen?

Raggis
2007-08-10, 17:00
En dum fråga kanske:
När man kör "the burns", dvs halva reps, är det från bottenposition till halva läget eller från halva läget till toppen?

Skulle tippa att det är från halva läget, till toppen. Det är ju i bottenläget det är som tyngst.

chaffisen
2007-08-10, 17:08
En dum fråga kanske:
När man kör "the burns", dvs halva reps, är det från bottenposition till halva läget eller från halva läget till toppen?

Halva läget till toppen.

"A “burn” is done as follows... Let the weight down to the point that it’s just going to fall and bring it back up again"

rolf
2007-08-10, 17:20
Fan, då gjorde jag fel med burnsen. Tyckte ju det var omänskligt tungt att köra från bottenläget till hälften :Virro

Nimille
2007-08-10, 17:47
Fan, då gjorde jag fel med burnsen. Tyckte ju det var omänskligt tungt att köra från bottenläget till hälften :Virro
:D samma här

Raggis
2007-08-10, 17:54
Lo, noobs!!!11oneonetwo

Nonamenoshame
2007-08-10, 18:18
Spelar det någon roll för pumpen/muskelansträningen om man kör varje hantel för sig eller båda samtidigt?

Allan
2007-08-10, 18:25
Vill man ha ytterligare variation kan man testa den klassiska "tjugoettan"!

willis
2007-08-10, 18:27
Vill man ha ytterligare variation kan man testa den klassiska "tjugoettan"!

Love it!

Troll
2007-08-10, 21:45
Animalistic:

Visst ska man göra det man tycker är kul. Det viktigaste är att man tränar.
Och om man får motivation genom att köra efter ett proffs träningsschema ska man givetvis pröva på det. Sen skulle jag också vilja påpeka att det spelar ingen roll ifall det "känns" mer när man tränar. Man kan bygga lika bra utan att det "känns" eller till och med bättre. Men i slutändan är allting ändå individuellt och de bästa är att känna sig fram som alla andra proffs har gjort.
Egentligen ville jag bara få fram att det i slutändan kan vara mycket, mycket krävande och tidsförlorande att köra efter ett schema som ett proffs kör efter. Inte alla, men de flesta äter preperat som gör att deras hormon nivå minst är dubblat från en vanlig styrketränande. Men alla har sina egna teorier, än och vad vet egentligen jag? Jag är 16 år och kan inte ett skit inom träning så länge.
Mvh

Precis...
Det var snarare så att passet tog kortare tid än vanligt, eftersom man gör tre övningar direkt efter varandra utan vila.

Visst är variation viktigt och alla träningsscheman bör ha variation. Men bara för att man kör olika övningar hitan som ditan betyder inte att man bygger mera. Rätt kost, högre vikter och variation anser jag vara bäst för bygge men det är min teori.

Säger du inte emot dig själv lite i dina påståenden?.*screwy*

Troll
2007-08-10, 22:12
Prövade att trisetta Scottcurl med hantlar, Skivstångscurl i scottcurlen och omvänd scottcurl med ez-stången. 5x6 i varje övning + 4 (1/2 reps), sk. "burns" efter varje set som Larry förespråkar. Vilade ca 90 sekunder mellan varje set och fick en helt brutal pump! Har aldrig testat att köra triset förut och det var sannerligen påfrestande på ett sätt som jag inte kunnat ana. Ska utan tvekan pröva detta några veckor nu för att se vad det kan göra för mina armar. *drool*

http://www.larryscott.com/bio/newsletter/97summer_1.cfm

Någon annan som prövat detta och kan ge sin kommentar?

Provade detta förr förra passet "Grymt" men jag förväxlade halva reps med forced reps:em:, så det fick jag slopa eftersom jag tränar i källarn.
Men ska göra det riktigt nästa pass.*flex*

I onsdags trisettade jag triceps.
Liggande Tricepsextension med hantlar, liggande tricepsextension med EZ stången och pushdowns.
Avslutade passet med ett set smalbänk, orkade inte mer.
Har fortfarande träningsvärk.:hbang:

Vill man ha ytterligare variation kan man testa den klassiska "tjugoettan"!

Vad är det?

Deceiver85
2007-08-10, 23:08
Vill man ha ytterligare variation kan man testa den klassiska "tjugoettan"!

Du menar sju hela, sju halva (höga) och sju halva (låga) reps i stångcurl?

willis
2007-08-10, 23:43
Du menar sju hela, sju halva (höga) och sju halva (låga) reps i stångcurl?

Omvänd ordning vill jag minnas, sju låga, sju höga, sju hela. Kan givetvis också utföras med hantlar.

Spene
2007-08-11, 13:39
Mina Biceps måste vara ganska kassa för jag orkade verkligen inte. Vad finns det för beprövade kombinationer supersets för samma del av biceps? Skippa hantlarna kanske?

rolf
2007-08-11, 14:33
Mina Biceps måste vara ganska kassa för jag orkade verkligen inte. Vad finns det för beprövade kombinationer supersets för samma del av biceps? Skippa hantlarna kanske?

Sänk vikterna bara, jag använde hälften av mina vanliga bicepsvikter i motsvarande övningar ungefär.

redbrigade
2007-08-12, 00:07
Vill man ha ytterligare variation kan man testa den klassiska "tjugoettan"!

körde den idag , fyfan vad jobbig den är känns riktigt ordentligt i biceps

Tom Jr
2007-08-12, 12:17
Troll jag säger inte alls emot mina egna påståenden. Det jag menade var att man inte kunde förvänta sig att bygga muskler genom att variera övningar varje vecka, utan en blandning mellan variation mellan övningar, högre vikter och en bra kost är det jag tror man lyckas bygga bäst av. Om det inte framgick så bra i texten ber jag om ursäkt, men, "Rätt kost, högre vikter och variation anser jag vara bäst" som jag skrev också, läs hela meningen.

Mvh

AntonLindberg
2007-08-31, 18:51
Utför man alla 3 seten med en snedbänk ?

JusupWilkosz
2007-08-31, 19:23
Ännu ett av dessa träningupplägg som blivit en fluga. Frågan är om detta kommer att ersätta Max-Ot? Jusup tycker bara sånt här är löjligt och om du är ute efter pump och muskelkontakt, sänk vikterna och lyft söligt och strikt!

Allan
2007-08-31, 19:50
Jusup tycker bara sånt här är löjligt....

Jusup kommer få svårt att tycka nånting snart om han inte skärper sig.

JusupWilkosz
2007-08-31, 20:03
Jusup kommer få svårt att tycka nånting snart om han inte skärper sig.

Jusup ger sin åsikt om saker och ting, ibland krävs det en mer nyanserad bild och en kritisk framförhållning.

Allan
2007-08-31, 20:32
Jusup ger sin åsikt om saker och ting, ibland krävs det en mer nyanserad bild och en kritisk framförhållning.

Fel kommentar. Fel attityd

von huff
2007-09-09, 10:31
Kan nån ge en snabb svenska översättning?Är usel på engelska.

Alucard
2007-09-09, 11:59
von huff, ligger en kort översättning på sida 2 i denna tråd

Corpze
2007-09-11, 12:02
Testade scott-uplägget idag men är osäker på om jag fattat detta till 100%, körde så här:

6rep och 4 burn med 15kg hantlar
vila ca 90 sek
6rep och 4 burn med 25kg inkl rak stång (vet att det är lite mer än 70%)
vila ca 90 sek
6rep och 4 burn med 27,5kg inkl ez-stång (också mer än 80%)

detta upprepade jag 4ggr och sist avslutade jag med ett set omvända curls med ez-stången, det kändes som jag fattat detta fel, visst tog det utav helvete på armarna men jag vill göra rätt från början, anledningen till att jag lassade på mer på stängerna än 70% resp. 80% va att jag tyckte det kändes så lätt annars =/

hoppas nån kan hjälpa mig!

Petf
2007-09-11, 12:04
Testade scott-uplägget idag men är osäker på om jag fattat detta till 100%, körde så här:

6rep och 4 burn med 15kg hantlar
vila ca 90 sek
6rep och 4 burn med 25kg inkl rak stång (vet att det är lite mer än 70%)
vila ca 90 sek
6rep och 4 burn med 27,5kg inkl ez-stång (också mer än 80%)

detta upprepade jag 4ggr och sist avslutade jag med ett set omvända curls med ez-stången, det kändes som jag fattat detta fel, visst tog det utav helvete på armarna men jag vill göra rätt från början, anledningen till att jag lassade på mer på stängerna än 70% resp. 80% va att jag tyckte det kändes så lätt annars =/

hoppas nån kan hjälpa mig!

så är det , fast 5 set istället för 4 väl ?

tntballe
2007-09-11, 12:06
Testade scott-uplägget idag men är osäker på om jag fattat detta till 100%, körde så här:

6rep och 4 burn med 15kg hantlar
vila ca 90 sek
6rep och 4 burn med 25kg inkl rak stång (vet att det är lite mer än 70%)
vila ca 90 sek
6rep och 4 burn med 27,5kg inkl ez-stång (också mer än 80%)

detta upprepade jag 4ggr och sist avslutade jag med ett set omvända curls med ez-stången, det kändes som jag fattat detta fel, visst tog det utav helvete på armarna men jag vill göra rätt från början, anledningen till att jag lassade på mer på stängerna än 70% resp. 80% va att jag tyckte det kändes så lätt annars =/

hoppas nån kan hjälpa mig!

man ska väl inte vila mellan övningarna

Petf
2007-09-11, 12:26
man ska väl inte vila mellan övningarna

nä det är sant , vila mellan seten , inte övningarna.

Corpze
2007-09-11, 19:08
ok, då har jag hajjat, så totalt blir det 15 set + ett sista set med omvänt grepp med curl med ez-stången? varför bara ett set med denna?

Spene
2007-09-11, 20:36
ok, då har jag hajjat, så totalt blir det 15 set + ett sista set med omvänt grepp med curl med ez-stången? varför bara ett set med denna?
Du kör alla tre övningarna i rad utan någon som helst vila, därefter vilar du tills du är redo att köra igen. Upprepa detta hur många gånger du har lust/orkar. Kör man 6 reps och 4 burns på varje så blir det alltså 18+12 reps per "triset" (utan vila). Jävligt tungt om jag får säga det själv, men kul att variera sig i träningen.

tntballe
2007-09-11, 20:51
ok, då har jag hajjat, så totalt blir det 15 set + ett sista set med omvänt grepp med curl med ez-stången? varför bara ett set med denna?

den sista av dom 3 ska vara omvänd fattning. och med rak stång ska det vara superstrikt.

Corpze
2007-09-11, 21:13
den sista av dom 3 ska vara omvänd fattning. och med rak stång ska det vara superstrikt.

Alltså...
1 set hantlar 6reps, 4 burns
1 set rak stång 6 reps, 4 burns
1 set ez-bar med reversed grip? 6reps, 4 burns
vila
upprepa

eller?

tntballe
2007-09-11, 21:15
Alltså...
1 set hantlar 6reps, 4 burns
1 set rak stång 6 reps, 4 burns
1 set ez-bar med reversed grip? 6reps, 4 burns
vila
upprepa

eller?

stämmer bra

Corpze
2007-09-11, 21:19
Känner redan nu att träningsverken kryper sig på, känns fan som jag har pump i armarna än ju =) skall fan köra på detta upplägget ett tag =)

Madara
2007-09-12, 14:25
Ser ingen anledning till att köra efter diverse hypade armpass. Bröst/Axlar/Rygg ska endå vara mer utvecklat än armar för att det skall vara snyggt och armarna kommer alltid komma i sista hand, eller iaf ska göra det om det är estetisk tillväxt och volym man söker.

rolf
2007-09-12, 14:29
Ser ingen anledning till att köra efter diverse hypade armpass. Bröst/Axlar/Rygg ska endå vara mer utvecklat än armar för att det skall vara snyggt och armarna kommer alltid komma i sista hand, eller iaf ska göra det om det är estetisk tillväxt och volym man söker.

Vad har det för relevans vad du tycker ska vara mer utvecklat? Har jag missat nåt eller menar du att man får abnormt stora armar som förstör ens fysik av att köra detta upplägget? *slap*

Madara
2007-09-12, 14:33
Vad har det för relevans vad du tycker ska vara mer utvecklat? Har jag missat nåt eller menar du att man får abnormt stora armar som förstör ens fysik av att köra detta upplägget? *slap*

Ja precis vad jag menar... döh *gah!*
Menar att dom flesta nog inte ens behöver sätta någon slags prio eller söka efter ultimate-arm-routine då armar alltid kommer när man når en viss nivå på press och dragövningar.

tntballe
2007-09-12, 17:05
Ja precis vad jag menar... döh *gah!*
Menar att dom flesta nog inte ens behöver sätta någon slags prio eller söka efter ultimate-arm-routine då armar alltid kommer när man når en viss nivå på press och dragövningar.

själv gör jag det för att det är roligt med specialare, brukar testa alla sorters rutiner.

Henke83
2007-09-12, 18:02
Är det ingen här som upplever det som ett problem att lägga beslag på preacher bänken + både skivstången och ezan och hantlarna på gymmet?
Är ni själva där eller? Är ju ofta kö till prylarna.

Corpze
2007-09-12, 18:59
Är det ingen här som upplever det som ett problem att lägga beslag på preacher bänken + både skivstången och ezan och hantlarna på gymmet?
Är ni själva där eller? Är ju ofta kö till prylarna.

när jag körde så va jag ensam på gymmet! helt perfekt, då kan man skrika å vråla så mkt man orkar *flex* Anledningen till att jag sökte nytt pupplägg för armarna är för att jag släpar på de i förhållande till ex.v min rygg/axlar som jag kört stenhårt på nästan ett år nu, det är inte för jag är ute efter stenhårt bröstkorg och vulgära armar inför beach 2008!

Allan
2007-09-12, 19:03
Ja precis vad jag menar... döh *gah!*
Menar att dom flesta nog inte ens behöver sätta någon slags prio eller söka efter ultimate-arm-routine då armar alltid kommer när man når en viss nivå på press och dragövningar.

Nej, armar kommer inte alls automatiskt. De flesta män kan utveckla en överarm på ca fyrtio centimeter rätt fort och lätt (man är man när man fyllt 25...) men jag kan visa drösar med urstarkt folk som inte har armar som är i paritet med deras ben eller övriga kroppsmassa. Däremot tränar de flesta på tok för mycket armar i förhållande till sin övriga massa men det är en annan sak

Madara
2007-09-12, 20:52
Nej, armar kommer inte alls automatiskt. De flesta män kan utveckla en överarm på ca fyrtio centimeter rätt fort och lätt (man är man när man fyllt 25...) men jag kan visa drösar med urstarkt folk som inte har armar som är i paritet med deras ben eller övriga kroppsmassa. Däremot tränar de flesta på tok för mycket armar i förhållande till sin övriga massa men det är en annan sak

Jo armar kommer automatiskt förutsatt att dom tränas såklart. Och när du säger att folk tränar på tok för mycket armar så säger du ju emot dig själv då jag delvis försökte få fram det. Man ska alltså inte snöa in på att ha jätte guns om man inte har en rygg/axlar/bröst sync att tala om, det finns inget fulare än folk med små bröst och stora armar(triceps) tex.

Alucard
2007-09-13, 12:08
Henke83 instämmer..Men det gäller att vara där runt middag då inte många tränar, sen gå bort och plocka på sig de båda stångarna och lägga på dem i fästena på bänken :)

Henke83
2007-09-13, 19:49
Hehe jo fast hederligt folk har ju ett arbete att sköta vid den tiden :P
Men jag ska absolut börja köra enligt upplägget, har saknat pumpen i biceps länge nu.

Corpze
2007-09-14, 08:35
Hehe jo fast hederligt folk har ju ett arbete att sköta vid den tiden :P
Men jag ska absolut börja köra enligt upplägget, har saknat pumpen i biceps länge nu.

precis, för hederligt folk jobbar inte skift så de är lediga vid middagen en del veckor :smash:

Alucard
2007-09-14, 17:49
Snacka om att ta åt sig, Corpze..Förstår du inte vad han syftar på spelar du bara dum

Corpze
2007-09-14, 23:11
ironi, my dear friend, ironi!

Allan
2007-09-15, 10:11
.....det finns inget fulare än folk med små bröst och stora armar(triceps) tex.

Vill bara poängtera att det du beskriver visar på en skillnad i hur man ser på de som tränar. Där du ser en snubbe med jättearmar och små bröst, ser jag en snubbe med halvdana armar och inget bröst. Det är bara hos den ovane tränande som tanken på enorma armar utan likvärdig (eller i varje fall anständig) utveckling på resterande kroppsdelar existerar.
Eller att man kan få enorma armar utan att gå upp i vikt...

panzerpig
2007-09-15, 12:27
Eller att man kan få enorma armar utan att gå upp i vikt...

men det där är det väl lite olika syn på.
1. vissa påstår att du inte kan bli stor om du inte tränar tex marklyft och knäböj, eftersom du måste "stressa" kroppen rejält.

2. andra påstår att detta är humbug, kolla på tex armbrytare, finns armbrytare i 80-kilosklassen med armar i 100 kilosklassen, så att säga.

visst går det, men det tar säkert längre tid.

ceejay
2009-04-05, 12:45
Bumpar lite ;)


Då jag tänkt att byta bicepsupplägg pga en liten skada i armen som gör så att jag inte kan köra rakstång ordentligt, så tänkte jag testa detta ;) Verkar väldigt vettigt och har några småfrågor:

Har fler testat detta? resultat? (vet att det inte är en "mirakelprogram" men fråga kan man alltid göra)
Varför köra omvända curls för biceps?
Stor skillnad på att köra rakstång och ez-stången i den strikta övningen? hur stor är skillnaden i bicepskontrahering egentligen..

MangeByggarn
2009-04-05, 19:45
sjukt upplägg må jag säga :D testade idag och fyfan va de tog.

kommer framöver köra biceps 2 ggr, ett pass med detta upplägget + 21an och ett annat vanliga curls =)

ceejay
2009-04-05, 20:14
2 bicepspass :o eller 2 olika pass?

MangeByggarn
2009-04-05, 21:27
2 bicepspass :o eller 2 olika pass?

2 olika :O

Assazel
2009-04-07, 13:09
Hej, det var många som skulle prova 2007+. Är det någon som är kvar här idag som kan berätta hur det gick?

Nible
2009-04-07, 17:11
Om man inte har tillgång till en rak skivstång, vad kan den ersättas med?

Ja, vi har en skivstång till bänken men den är oftast upptagen och kan kännas klumpigt att släpa den till scottcurlen.

DSBM
2009-04-08, 11:27
Om man inte har tillgång till en rak skivstång, vad kan den ersättas med?

Ja, vi har en skivstång till bänken men den är oftast upptagen och kan kännas klumpigt att släpa den till scottcurlen.
En rak skivstång är en rak skivstång... Har du inte tillgång till en får du väl köra fler set med hantlar eller använda Ez-stång istället.

Nible
2009-04-08, 11:51
En rak skivstång är en rak skivstång... Har du inte tillgång till en får du väl köra fler set med hantlar eller använda Ez-stång istället.

Jaha, jag har alltid fattat det som att en rak skivstång är en icke rak skivstång...

ceejay
2009-04-08, 11:54
finns ingen kort skivstång på gymmet där ajg tränar och dessutom vill jag inte behöva släpa med 3olika saker till preachercurlen ;) Jag tänker testa med EZ-stången istället för rak stång.

TIMPA
2009-04-08, 12:07
Fungerar vell igentligen lika bra med alla stångarna, bara man känner att det känns rätt och man får bra kontakt, det är ju itensiteten och burnsen som gör att det blir överjävligt.

DSBM
2009-04-08, 12:19
Jaha, jag har alltid fattat det som att en rak skivstång är en icke rak skivstång...
Jag menade förstås att ingenting direkt kan ersätta en rak skivstång, inget blir samma sak. Däremot kan du använda hantel eller Ez-stång istället med liknande resultat...

snej
2009-04-08, 17:22
Körde detta upplägget idag för första gången. SINNESSJUKT pass! 5 tummar upp!

frong
2009-04-26, 00:21
Ska bli kul o prova detta nästa biceps pass (-:
Kommer bli galet tungt o göra det 4-5 set :|

En 92as kommentarer kommer om några dagar ;)

jocke12
2009-05-21, 12:00
Var står det att det är fem set som gäller?

Kauppi
2009-10-06, 13:43
tänkte testa detta idag!
och ska man använda båda hantlarna samtidigt? eller en arm i taget?
också.. hur många set är lagom? dvs hur många set ska jag köra trisettet... 3-4 set kanske?

Nible
2009-10-06, 18:24
tänkte testa detta idag!
och ska man använda båda hantlarna samtidigt? eller en arm i taget?

Samtidigt

också.. hur många set är lagom? dvs hur många set ska jag köra trisettet... 3-4 set kanske?

Mer än 3 behövs absolut inte. Speciellt inte om du har kört rygg eller någon mer bicepsövning innan.

Kauppi
2009-10-06, 19:44
Samtidigt



Mer än 3 behövs absolut inte. Speciellt inte om du har kört rygg eller någon mer bicepsövning innan.


ah okej tack så mycket! gjorde 3 set... körde också rygg innan! =)
körde bara denna som biceps övning.. för det tar väl ganska mkt på biceps under rygg övningar fast än man inte tror de? för jag vet itne om jag känner direkt ngn pump i biceps när jag tränar rygg iaf

sweaberg
2009-10-06, 20:27
känns lite konstigt, hur fan ska man lägga upp passet om man ska köra Rygg/biceps på ca 60min? om man då ska köra hans trisets..

johanar
2009-10-08, 11:41
testade en anpassad version av denna idag. sjukt skön träning med lagom mkt pump :P

körde stående hantelcurl eftersom curlbänken var helt plan, vilket tydligen inte var så bra enligt artikeln. sen ez-curl med brett grepp för vi har ingen kort rak stång + att jag får probs med armbågarna av rak stångcurl. sista körde jag också stående.. kändes lite mysko att göra sittande med omvänt grepp.

och så kom jag ihåg fel förstås och gjorde 5:or. garanterat inte opti men vafan, det duger åt mig :P

sweaberg
2009-10-16, 20:44
jag körde detta idag, fy satan säger jag bara. efter att ha trisetat två set så var jag helt slut, var tvungen att sänka vikterna till andra settet, sen palla jag fan inte ett 3e.

CrilleVelin
2010-02-24, 17:02
Körde detta och fan mina armar kunder jag inte sträcka ut ;D HAha.. Och fan vad jag flåsade. Ska testa på detta ett tag.