handdator

Visa fullständig version : Kreatin, kapslar eller pulver


rioln
2007-07-28, 09:38
Äter idag proteinpulver (micro whey active) men vill utöka med kreatin.
Har aldrig ätit kreatin förut men känner att jag vill pröva.
Frågan är att jag inte vet vad jag skall köpa, vilket fabrikat är väl olika från person till person men om det är skillnad på kapslar och pulver.
Tycker att det vore skönt att slippa blanda och därför skulle kapslar vara praktiskt men finns det några fördelar med pulver.

sporty_thief
2007-07-28, 10:41
Framförallt billigare med pulver..*popcorn*

Handcuff
2007-07-28, 10:45
Sjukt jobbigt ta en tesked i ett litet glas vatten...bättre betala dubbla priset för samma produkt och slippa det jobbiga momentet!:thumbup:

Animalistic
2007-07-28, 10:49
jag kör med pulver, lite kruxigt när man ska dricka då man får shaka oftast 2-4 ggr men utöver det inga problem + du sparar ca 100spänn per burk med pulver. blir en hel del i de långa loppet

rioln
2007-07-28, 10:56
finns det någon nackdel med att blanda ned kratinet i sin proteindrink?

Jorgen
2007-07-28, 11:00
finns det någon nackdel med att blanda ned kratinet i sin proteindrink?

Nej.

Larsson85
2007-08-01, 14:16
finns det någon nackdel med att blanda ned kratinet i sin proteindrink?

Jag tar det alltid separat. Direkt efter kreatinet har blandats med vatten eller vad du nu använder så börjar det ombildas till kreatinin.

sleep is the enemy
2007-08-01, 14:37
Sjukt jobbigt ta en tesked i ett litet glas vatten...bättre betala dubbla priset för samma produkt och slippa det jobbiga momentet!:thumbup:
Man kanske tränar efter jobbet/skolan å då e de kanske lite bökigt att ta me sig en burk pulver istället för att ha tre kapslar redo. Finns nog fler exempel...

Animalistic
2007-08-01, 14:38
fördelarna är fler med kapslar. enda nackdelen är att priset är högre

men har man fet plånbok är de inga problem

Spawn
2007-08-03, 11:47
finns det någon nackdel med att blanda ned kratinet i sin proteindrink?

Nej de proteinet hjälper till så kreatinet går snabbare ut i kroppen

Otto P
2007-08-03, 12:47
Nej de proteinet hjälper till så kreatinet går snabbare ut i kroppen

Säker på det? Är det inte kolhydrater du tänker på?

Eddie Vedder
2007-08-03, 15:00
Säker på det? Är det inte kolhydrater du tänker på?

Jo det är kolhydrater, kreatinet och glykogeninlagringen går hand i hand kan man säga. Vet inte vilket som främst påverkar vilket dock. Om kreatinet effektiviserar glykogeninlagring eller om kolhydraterna effektiviserar kreatininlagring.

Otto P
2007-08-03, 15:04
Jo det är kolhydrater, kreatinet och glykogeninlagringen går hand i hand kan man säga. Vet inte vilket som främst påverkar vilket dock. Om kreatinet effektiviserar glykogeninlagring eller om kolhydraterna effektiviserar kreatininlagring.

Jo jag är medveten om det... Ville bara påpeka det för Spawn, på ett vänligt sätt:)

Eddie Vedder
2007-08-03, 15:07
Jo jag är medveten om det... Ville bara påpeka det för Spawn, på ett vänligt sätt:)

Ja det var inte meningen att rätta dig, tvärtom. Jag bekräftade att du hade rätt och utvecklade lite bara.

Otto P
2007-08-03, 15:10
Ja det var inte meningen att rätta dig, tvärtom. Jag bekräftade att du hade rätt och utvecklade lite bara.

Aha då är jag med!:thumbup:

Degpekka
2007-08-04, 14:57
kreatin etyl ester är lätt värt att ta i kapslar! dock fyller jag dom själv, men det smakar ju också horpung som han som sålde det till mig uttryckte sig. ;)