handdator

Visa fullständig version : Köra dessa övningar trots diskbuktning?


Johan86
2007-07-27, 13:14
Jag undrar om det är bra eller dåligt för ryggen att köra dessa övningar om man har diskbuktning. Bänkpress, militärpress, ryggresningar, situps.

Det fanns några övningar på ryggochmuskelakuten.com förrut man jag hittar inte dom

Guddi
2007-07-27, 13:19
Jag undrar om det är bra eller dåligt för ryggen att köra dessa övningar om man har diskbuktning. Bänkpress, militärpress, ryggresningar, situps.

Det fanns några övningar på ryggochmuskelakuten.com förrut man jag hittar inte domAllt som inte gör ont eller gör att du får mer smärta efter är bra förusatt att du har bra teknik och att det hade varit bra för en frisk person (inga idiotövningar med andra ord).

Johan86
2007-07-27, 13:22
Belastas ländryggen mkt när man kör bänkpress med lätt brygga?

Guddi
2007-07-27, 13:28
Belastas ländryggen mkt när man kör bänkpress med lätt brygga?Börja med lätta vikter och stegra för att testa hur det känns. Antagligen blir belastningen lite högre om du sätter ryggen i brygga jämfört med att du inte skulle göra det, men den belastningen är nog ingenting mot belastningen vid flera andra övningar som man utför rutinmässigt på gymmet.

Smärtor vid diskbråk eller utåtbuktande disk är väldigt inviduella och man får alltid testa sig fram till vad som fungerar.