handdator

Visa fullständig version : Kroatien - Brac


Calleman
2007-07-27, 10:46
Någon som varit där och har lite tips att ge?

Åker på onsdag...

[Malin]
2007-07-27, 10:49
Grattis! Jag var där förra året och det var mysigt. Stranden Slatni rat är given, hyr motorcykel och åk runt ön.

Charter eller?

Vi fixade boende när vi kom dit. Bodde i ett rum hos en jättesöt dam.

Calleman
2007-07-27, 11:22
;2428064']Grattis! Jag var där förra året och det var mysigt. Stranden Slatni rat är given, hyr motorcykel och åk runt ön.

Charter eller?

Vi fixade boende när vi kom dit. Bodde i ett rum hos en jättesöt dam.

Ok, vi tänkte hyra en bil när vi är där, och det är inte charter. Vi tar en flygstol till Split, sen lånar vi ett hus vid någon strand.

Något mer specifikt man bör se där nere? Åkte du t ex över till Hvar och utforskade lite?

[Malin]
2007-07-27, 15:42
Ok, vi tänkte hyra en bil när vi är där, och det är inte charter. Vi tar en flygstol till Split, sen lånar vi ett hus vid någon strand.

Något mer specifikt man bör se där nere? Åkte du t ex över till Hvar och utforskade lite?


Vi flög också till Split. Innan vi åkte ut till Brac tog vi en tur in i landet till Plitvice Nationalpark. Sen tog vi öarna Brac, Hvar och Korcula på väg ner till Dubrovnik. När vi var på Brac kom det många dit från Hvar och sa att Hvar var så fantastiskt bra. Därför hade vi för höga förväntningar på Hvar. Jag tyckte inte det var så speciellt där.

Det är naturen och havet som är det fina därnere, finns inte något specifikt som jag kommer på som bör ses.