handdator

Visa fullständig version : Diareé och kosthållning?


Jacky
2007-07-27, 09:29
Hej.

Jag har fått diareé av någon anledning och därvid gått på toa över 10 ggr på två timmar. Hur påverkar detta mitt näringsupptag, måste jag äta mer för att tillgodose näringsbehovet.....typ som när man har feber?
Ser lixom allt jag åt i går i min avföring. Har kroppen då inte ens tagit upp de proteiner jag ätit, keso-bitar t ex?

Lite äcklig fråga...jag vet...no shit lixom...;)

Tolkia
2007-07-27, 11:10
Ät som känns bra; är du kass i magen kanske inte matlusten är på topp heller?

Du behöver inte oroa dig över huruvida näringsupptaget är opti en enstaka dag när du är sjuk; en i övrigt någorlunda frisk kropp kan utan problem kompensera det. Låt magen tillfriskna ifred istället för att bråka ännu mer med den.

Jacky
2007-07-27, 15:09
Thanx Tolkia!
MMmm...matlusten är kass...blivit mycket vaniljglassmed blåbärspuré idag.
Hoppas på att det skall vara borta i morgon.

Doozer
2007-07-27, 16:02
Du har väl dragit på dig någon magsjuka, ska nog vara borta tills imorgon. Stöka inte med magen och vräk i dig massa mat, det kommer bara åka rakt igenom. Inga fibrer och sånt som retar upp. Blåbärssoppa brukar vara bra. Du får helt enkelt satsa på att äta upp dig när du är frisk igen.

Jacky
2007-07-27, 17:51
Passade på med riktigt VIIIIIIIT färsk baguette idag....rättare sagt...äter det just nu....
Brukar normalt sett bli stenhård i kistan av vita baguetter och undvika dem....nu känns det plötsligt lyxigt att vara magsjuk...