handdator

Visa fullständig version : körtelfeber, gått ner 20kg


zelbe
2007-07-27, 08:04
Hej!

Hela sommaren har jag haft körtelfeber och gått ner 20 kg, nu är dock denna sjukdom på väg bort.. jag vägde 95 innan och väger nu 75.. alla muskler borta och jag är helt frustrerad och förtvivlad.. jag har kämpat stenhårt för min idealkropp, när jag väl får den så får jag denna pestsjukdom.. jag har varit utan mat ca 3 veckor och levt på dropp.. det säger sig självt..

Iaf, någon idé att börja träna igen? just nu känns det förjävligt.. går det fort att bli samma vältränade man?

erfarenheter?

mvh zelbe

demode
2007-07-27, 08:12
din kropp har ju ett muskelminne så det kommer att gå fortare än det gick första gången men det är hårt arbete som gäller tyvärr. :(

zelbe
2007-07-27, 08:20
din kropp har ju ett muskelminne så det kommer att gå fortare än det gick första gången men det är hårt arbete som gäller tyvärr. :(


Mjo, och hårt arbete innebär ungefär?..

Noodles
2007-07-27, 08:26
Iaf, någon idé att börja träna igen? just nu känns det förjävligt.. går det fort att bli samma vältränade man?


Klart det är idé att börja träna igen. Jag har själv haft körtelfeber och vet hur mycket det påverkar kroppen. Se bara till att ta det försiktigt i början och glöm inte att äta ordentligt. Om du tränat mycket innan är det knappast som att börja om från noll.

Rahf
2007-07-27, 08:36
Det kommer tillbaka bra mycket snabbare än när du först byggde på det.

Bryt ihop, bit ihop. Tyvärr men det är den bittra sanningen. Antingen det eller så kommer du om 5 år se tillbaka på körtelfebern som din kropps motsvarighet till digerdöden eftersom den tog död på nästan 1/3 av all massa.

Kom igen! Alla har det tungt i livet och Du klarar det galant!

Rex
2007-07-27, 08:47
Bra sagt Rahf,

tråkigt att höra zelbe.. men ät ordentligt med protien och träna. Du kommer att vara tränad inom kort tid.

zelbe
2007-07-27, 08:51
Tack grabbar för den positiva feedbacken, det minsta jag behöver nu faktiskt. Ser så jävla tanig ut nu, men formerna på brösten etc finns ju kvar lite iaf.. är grymt svag mentalt och fysiskt atm. Men om en månad ska jag sätta gång igen, min lever är fortfarande lite svullen osv.. Men jag kommer att komma tillbaka med 100% motivation och hoppas att det kommer gå fort att komma tillbaka till den form jag var innan och sedan utveckla ännu mer tills nästa sommar (drömmer) =D

Piranha
2007-07-27, 09:03
Ge det 4-6 veckor sen har du allt tillbaks.

zelbe
2007-07-27, 09:07
Ge det 4-6 veckor sen har du allt tillbaks.

ere så pass asså? :D

Piranha
2007-07-27, 09:11
ere så pass asså? :D

Jag var magsjuk för en massa år sen och tappade 15-16 kg, det hämtade jag upp på 3v.

shibi
2007-07-27, 09:42
Skedde samma grej för en polare. Nu har han bättre fysik än nånsin, och fort gick det=)

zelbe
2007-07-27, 09:53
fan vad glad jag blir :D, tack så mkt

k4l_2007
2007-07-27, 11:14
Tur att muskelminne finns

hursomhelst, lycka till

thatkrillesshow
2007-07-27, 11:31
Råkade ut för en bilolycka för snart 3 år sen, låg i koma i 2 veckor o när jag vakna så va musklerna så förtynade att jag inte kunde stå upp o kunde inte ens göra 1 armhävning på knäna. Jag fick lära mig gå igen från början etc. Jag va 15 då och jag hamna på ett rehabiliteringshem och hade gympa varje dag med en sjukgymnast som verklgen körde slut på mig vareviga dag men efter flera veckor när jag var klar så var jag nog starkare än innan;)
Så det går om man bara kämpar på och inte ger upp. Lycka till!

-squat-
2007-07-27, 13:28
skulle rekommendera dig 3 helkroppspass per vecka. Har själv börjat komma tillbaka efter flera veckors sjukskrivning med bla inflammation i bena. Helkroppspass är ett utmärkt sätt att utnyttja muskelminnet på.

Mikeman
2007-07-27, 13:40
Det går fortare än man tror.
Jag tappade en stor del av mina muskler under ett 7-årigt uppehåll. När jag började träna igen var det som en explosion. Folk som var vana vid hur jag såg ut trodde att man preppade för att man växte så snabbt i början både storkleksmässigt och styrkemässig. När jag kom upp i nivå med hur jag såg ut innan avtog ökningskurvan något och fortsatte sedan i normal takt...

Ge inte upp. För dig handlar det ju bara om veckor...

BSOJ
2007-07-27, 13:54
Låg i lunginflammation förra året, kunde inte äta något på ca 2veckor tappade 10kg i kroppsvikt ungefär. Tänkte då att det var meningslöst att träna igen. Men efter 3-4 veckor vägde jag samma som förut och var i princip lika stark. Så se till att äta ordentligt så ska du se att du är tillbaka fortare än du tror.

zelbe
2007-07-27, 15:37
Blir lycklig av dessa svar:) , Tack boys!

Morris
2007-07-27, 16:01
Usch det lät inte roligt men som många har sagt tidigare det går fort tillbaka, muskelminnet är bra att ha :). Dock så komemr du nog att få ligga i ett tag men det kommer ju att vara skit kul när du märkar att du ökar så att det står härliga till.