handdator

Visa fullständig version : ProFx + MassFx


mozZe
2007-07-27, 03:32
Tänkte kolla om det är fler än jag som häver i sig av dessa produkter?

Jag kör vanligtvis en protteindrink vid morgonkvisten ibland ihop med frukosten.
Sen tar jag 1dl pro o 1dl mass dirrekt efter träningen. tar med mig dem i en torr shaker o häller bara i vatten när jag tränat klart o drar i mig den i bilen på vägen hem.

Vissa kör tydligen med ProFx o CarboFx, vad är det för skillnad o vilket är bäst?

Tacksam för svar!

EiseltUK
2007-07-27, 15:20
Tänkte kolla om det är fler än jag som häver i sig av dessa produkter?

Jag kör vanligtvis en protteindrink vid morgonkvisten ibland ihop med frukosten.
Sen tar jag 1dl pro o 1dl mass dirrekt efter träningen. tar med mig dem i en torr shaker o häller bara i vatten när jag tränat klart o drar i mig den i bilen på vägen hem.

Vissa kör tydligen med ProFx o CarboFx, vad är det för skillnad o vilket är bäst?

Tacksam för svar!

Jag brukar köra Pro Fx då och då. Tar ibland till frukost beroende på om frukosten ger mig tillräckligt med protein eller inte.

Du kan blanda Pro Fx och Carbo Fx för att gör dig en egen gainer. Det blir lite billigare än att köpa Mass Fx men lite krångligare. En del vill ju ha "sin" proportion mellan kolhydrater och protein så då kan man ju lika gärna köpa produkterna var för sig.

mozZe
2007-07-28, 02:25
okej.
E lite lat så då blir det väl troligtvis bara mass o pro då. Det e ju ändå inga dyra grejer.

Vilka proteindrinkar har mer protein än Pro Fx i samma prisklass?

Eddie Vedder
2007-07-28, 04:54
Vilka proteindrinkar har mer protein än Pro Fx i samma prisklass?

Varför inte bara leta själv på internet?

Fultjack
2007-07-28, 08:08
appropå Pro Fx

jag tycker sista beställningen jag fick hem smakade riktigt konstigt (jordgubb) har beställt 3-4 gånger tidigare och varit helnöjd, men nu var smaken blaskig som fan och färgen nästan ljusbrun?

har du nån aning om vad detta beror på Eiselt? :confused:

EiseltUK
2007-07-28, 11:38
appropå Pro Fx

jag tycker sista beställningen jag fick hem smakade riktigt konstigt (jordgubb) har beställt 3-4 gånger tidigare och varit helnöjd, men nu var smaken blaskig som fan och färgen nästan ljusbrun?

har du nån aning om vad detta beror på Eiselt? :confused:

Ingen aning. Ring och kolla med dem på lagret så kanske de vet mer.

EiseltUK
2007-07-28, 11:41
okej.
E lite lat så då blir det väl troligtvis bara mass o pro då. Det e ju ändå inga dyra grejer.

Vilka proteindrinkar har mer protein än Pro Fx i samma prisklass?

Mer protein och lägre pris finns nog inte men det finns ett antal liknande i ungefär samma prisklass.

mozZe
2007-07-28, 13:14
Varför inte bara leta själv på internet?

Jag tänkte mer om ni vet någon som innehåller lite mer extremt med protein.
Även över ProFx prislappen.

Jag äter så dåligt o har inte lärt mig än vad man ska stoppa i sig som har mycket protein o inte mycket kcal. Så jag tänkte att jag kanske kunde köpa något med mycket protein så jag alltid kommer upp i rätt mängd/dag tills jag har lärt mig lite mer om kost.

Eddie Vedder
2007-07-28, 15:10
Jag äter så dåligt o har inte lärt mig än vad man ska stoppa i sig som har mycket protein o inte mycket kcal. Så jag tänkte att jag kanske kunde köpa något med mycket protein så jag alltid kommer upp i rätt mängd/dag tills jag har lärt mig lite mer om kost.

Äter du aldrig köttprodukter, ägg- och mejeriprodukter? Om du gör det, vad brukar du ha till dessa?

mozZe
2007-07-29, 00:14
Äter du aldrig köttprodukter, ägg- och mejeriprodukter? Om du gör det, vad brukar du ha till dessa?

Joda, kött äter jag väl nästan varje dag, i en eller annan form. Allt från köttbullar till grillat. Har oftast potatis, ris eller mackaroner till.
Ägg äter jag väl lite för sällan.
Mjölk får jag endast i mig via maten.

Dock någon enstaka gång så blandar jag min ProFx med mjölk.

Fast idag åt jag en rätt så bra proteinfrukost *whistle*
3mackor med 1 stektägg/macka, proteindrink blandad med 3dl mjölk.

Äter dock i vanliga fall mycket knäckebröd med lite smör o 1skiva skinka/knäcke.

EiseltUK
2007-07-29, 00:26
Jag tänkte mer om ni vet någon som innehåller lite mer extremt med protein.
Även över ProFx prislappen.




Om du vill ha renare protein finns t ex Whey Fx och Isolate Fx. Om det är kalorierna du tänker på så är det ganska marginella skillnader per drink. De flesta proteintillskott ligger på 80-90% protein.

mozZe
2007-07-29, 01:51
ne, tänker väl inte direkt på kcal, utan mer % protein, om det är någon som sticker ut från dem andra som har mer lixom. Bara nyfiken

EiseltUK
2007-07-29, 12:29
Om du ska ha något som är mer "extremt" så är det nog Esapro som gäller (grape tonic-smaken):

95 % protein
0 % fett
0% kolhydrater

Annars finns det som jag nämnde vanliga proteiner (typ wheyFx, IsolateFx och liknande produkter från andra märken) som är lite renare. Du kan komma upp 5-10 %-enheter i proteinhalt men då ökar oftast priser mer än 5-10%.

mozZe
2007-07-29, 22:46
Okej! Tack för tipsen! Väldigt tacksamt*cupid*