handdator

Visa fullständig version : Isaks VM-träning :D


Isak_82,5
2007-07-26, 22:53
hello!

tänkte starta en träningsjornal, mitt närmsta mål nu är U-VM i SL som är första veckan i september.

lite fakta om mig då:

Isak Berneheim
vikt ca 81kg
längd ca 181
ålder 1989-08-14
tävlar i Styrkelyft för Lunds TK

Personbästa på tävling med utrustning (utan utrustning träning)
Knäböj 245 (3*3*180)
Bänkpress 147,5 (2*130)
marklyft 227,5 (5*200)
sammanlagt 615

Hoppas på att kunna förbättre dessa resultat betydligt till U-VM!

bertbert
2007-07-26, 22:59
Vad kul att du hittat hit Isak!

/Lång skäggig ny senior lyftare på LTK :)

Rambo
2007-07-26, 23:01
Ja lycka till med träningen:thumbup:

Isak_82,5
2007-07-26, 23:09
Tänkte jag kund skriva ner Tisdags och torsdags passet nu.

Tisdag 24/7

Knäböj 3*3*217,5 (full utrustning)

knäböj lockouts (går dock ganska djupt) 3*3*270

tung mag träning

Knäböjen gick bra idag, riktigt bra tryck så alla sett var explosiva. Har precis köpt ny dräckt och lindor (metal) så kom inte riktigt ner i godkänt djup på alla men dom var hårfina, blir bättre nästa vecka med lite mer vikt.

Torsdag 26/7

bänkpress (70%) 3*3*100 (utan tröja)

Klossbänk 3*140 7cm kloss (utan tröja)
2*3*150 10 cm kloss (utan tröja)

Explosiva knänöj 2*3*120 riktigt lätt! (endast bälte)
3*140 nästan ennu lättare :D (endast bälte)

Alla bänkarna var explosiva och med stopp. Klossbänken gick också bra fast vart lite sur för skulle igentligen träna med tröja idag fast tröjan jag beställt har inte komit än. Knäböjen gick bra explosiva som dom skulle vara.

Fantomen
2007-07-26, 23:11
Tjenare Isak, Mattias Ivarsson här...Kul att du börjat skriva journal här, den ska jag hålla koll på. Satt igång att börja toppa formen än? inte långt kvar nu ju...

Lycka till med VM satsningen!

Isak_82,5
2007-07-26, 23:16
bertbert: Jasså =) suttit och klurat några minuter men kan inet riktigt komm på vem du är heh.

Rambo: Tackar

Fantomen: Tjena du. jo började köra med utrustning i böjen i tisdags och marken i förra veckan och bänken ska jag börja med så fort jag fått tröjan min. Har höjt mej bra i alla grenar utan utrustning så får hoppas på en bra ökning med också =).

Fantomen
2007-07-26, 23:22
bertbert: Jasså =) suttit och klurat några minuter men kan inet riktigt komm på vem du är heh.

Rambo: Tackar

Fantomen: Tjena du. jo började köra med utrustning i böjen i tisdags och marken i förra veckan och bänken ska jag börja med så fort jag fått tröjan min. Har höjt mej bra i alla grenar utan utrustning så får hoppas på en bra ökning med också =).

Låter bra det, det ser ju som sagt ut att bli en rätt hård klass 82an på VM.
Hur går det för Axel då?

Isak_82,5
2007-07-26, 23:37
Låter bra det, det ser ju som sagt ut att bli en rätt hård klass 82an på VM.
Hur går det för Axel då?

heh jo sjukt tufft motstånd har satt viktmålen högt för att kunna komma bra till kanske låter helt osanolikt men man måste ju sikta högt annars kmr man ju inte någron vart. Han har fått nått skit i höften så han kör inte så tungt just nu i böj eller mark men han kmr igen till hösten tror jag säkert.
Hur går det själv då? ska du upp och konkurera med tommas 760 till hösten ?

bertbert
2007-07-26, 23:40
bertbert: Jasså =) suttit och klurat några minuter men kan inet riktigt komm på vem du är heh.



Det var du som fick nöjet att linda mina knän för första gången.

Jag hade någon åsikt om sittande vadpress och soleus resp gastrocnemius i vadmuskeln också. :)

Klarare?

Isak_82,5
2007-07-26, 23:44
Det var du som fick nöjet att linda mina knän för första gången.

Jag hade någon åsikt om sittande vadpress och soleus resp gastrocnemius i vadmuskeln också. :)

Klarare?

Jasså nu vet jag =)

DarcyGrahn
2007-07-27, 00:12
Den här kommer följas:thumbup: Ska bli kul och se hur du tränar och lycka till i fortsättningen.:)

Fantomen
2007-07-27, 00:22
heh jo sjukt tufft motstånd har satt viktmålen högt för att kunna komma bra till kanske låter helt osanolikt men man måste ju sikta högt annars kmr man ju inte någron vart. Han har fått nått skit i höften så han kör inte så tungt just nu i böj eller mark men han kmr igen till hösten tror jag säkert.
Hur går det själv då? ska du upp och konkurera med tommas 760 till hösten ?

Tankarna var väl att ligga där till hösten ja, i alla fall efter att vårens tävlingar var gjorda... Dock har jag vart som förföljd av otur i sommar. Har åkt på långa halsflusser i 2 omgångar, första gången bet inte pencilinet riktigt så det kom tillbaks så fort jag la av med pencilinet. Sen när man äntligen börjar komma på fötter igen och upp och persa lite så vad händer? Jo, jag släpper ner stången lite hastigt i sumon och den studsar rakt på foten! Pang sa det och så vart den bruten:( Så nu hoppar jag runt på kryckor och har så gjort ett tag, ska ha gipset i 4 veckor. Försöker underhållsträna benen så gott det går med diverse benmaskiner, ryggen får få sitt genom latsdrag och belly back för korsryggen, kan köra allt som inte belastar foten någonting. Men, men, förhoppningsvis kommer man väl i någorlunda snabb form när gipset åker av så tills DM hoppas jag kunna ligga på skapliga vikter, gärna runt Tomas och jaga...

Angående VM så gör du helt rätt som har höga viktmål, sikta mot stjärnorna så hamnar man åtminstone uppe bland molnen:thumbup:

rolf
2007-07-27, 00:55
Kul med en till 89a, och en JÄVLIGT stark sådan! Journalen följas skall! Lycka till! :thumbup:

eleni
2007-07-27, 03:51
Nä men HEJ Isak :) Välkommen hit!
Var det kanske min kolozzeum-tröja som fick dig att komma hit måntro? ;)

Isak_82,5
2007-07-27, 10:43
Den här kommer följas:thumbup: Ska bli kul och se hur du tränar och lycka till i fortsättningen.:)

tackar =)

Isak_82,5
2007-07-27, 10:44
Tankarna var väl att ligga där till hösten ja, i alla fall efter att vårens tävlingar var gjorda... Dock har jag vart som förföljd av otur i sommar. Har åkt på långa halsflusser i 2 omgångar, första gången bet inte pencilinet riktigt så det kom tillbaks så fort jag la av med pencilinet. Sen när man äntligen börjar komma på fötter igen och upp och persa lite så vad händer? Jo, jag släpper ner stången lite hastigt i sumon och den studsar rakt på foten! Pang sa det och så vart den bruten:( Så nu hoppar jag runt på kryckor och har så gjort ett tag, ska ha gipset i 4 veckor. Försöker underhållsträna benen så gott det går med diverse benmaskiner, ryggen får få sitt genom latsdrag och belly back för korsryggen, kan köra allt som inte belastar foten någonting. Men, men, förhoppningsvis kommer man väl i någorlunda snabb form när gipset åker av så tills DM hoppas jag kunna ligga på skapliga vikter, gärna runt Tomas och jaga...

Angående VM så gör du helt rätt som har höga viktmål, sikta mot stjärnorna så hamnar man åtminstone uppe bland molnen:thumbup:



Satan låter verkligen inte kul. aja du kmr säker igen med besked till hösten !.
jo det brukar ju va så men denna gången ska jag fan ända fram till stjärnorna ;D.

Isak_82,5
2007-07-27, 10:45
Kul med en till 89a, och en JÄVLIGT stark sådan! Journalen följas skall! Lycka till! :thumbup:


heh tackar :D

Isak_82,5
2007-07-27, 10:46
Nä men HEJ Isak :) Välkommen hit!
Var det kanske min kolozzeum-tröja som fick dig att komma hit måntro? ;)

haha självklart var det de ;D

stahlberg
2007-07-27, 10:48
Det är alltid trevligt med nya ungdoms-SLare här, ännu trevligare när de hör till landets elit.

I ett VM som dethär, när det är tufft motstånd, tycker jag det gäller att ganska långt göra sin egen tävling och sikta på nya personrekord.

Isak_82,5
2007-07-27, 10:53
Det är alltid trevligt med nya ungdoms-SLare här, ännu trevligare när de hör till landets elit.

I ett VM som dethär, när det är tufft motstånd, tycker jag det gäller att ganska långt göra sin egen tävling och sikta på nya personrekord.


Yes precis vad jag gjort =) dock tänker jag inte avslöja målen nu dom får ni se vid vm.

budadi
2007-07-27, 10:57
Tjenare Isak. Kul att du startar en journal här :thumbup:

Isak_82,5
2007-07-27, 11:02
Tjenare Isak. Kul att du startar en journal här :thumbup:

Tja, adam "norrlänning" va ?

budadi
2007-07-27, 11:03
Tja, adam "norrlänning" va ?

Jepp :)

Timme
2007-07-27, 11:38
Det är ju du din galning! Isak! :D

Så vansinnigt stark att man börjar snyfta lite smått haha Trevlig och schysst var du också! (jag har träffat dig på SM)

Lycka till!

Isak_82,5
2007-07-27, 12:03
Det är ju du din galning! Isak! :D

Så vansinnigt stark att man börjar snyfta lite smått haha Trevlig och schysst var du också! (jag har träffat dig på SM)

Lycka till!

haha tackar! oke du som kom tra i 90 va ? snart marklyft :D

Timme
2007-07-27, 13:59
haha tackar! oke du som kom tra i 90 va ? snart marklyft :D

Japp det var jag :) Gött att du ska träna mark! Det är vansinnigt roligt :D

Har du tänk väga 82.5 hela livet? :D

Isak_82,5
2007-07-27, 17:57
Japp det var jag :) Gött att du ska träna mark! Det är vansinnigt roligt :D

Har du tänk väga 82.5 hela livet? :D

hah självklart! orkade bar inet hitta på något namn

Isak_82,5
2007-07-27, 18:09
fredag 27/7

Marklyft (sumo) 3*3*210 (full utrustning)

Kronlyft (traditionell smal stil) 3*220 2*2*240

shrugs med skivstång 3*6*180

ryggresningar 3*6*60 (liten skivstång på ryggen nacken)

rodd i roddmaskien 3*6*120

Marklyften gick mycket bra idag alla lyften jag gjorde var jätte lätta som tanken var. =) Resten av passet flöt också på bra, nu är det vila i helgen sen på måndag blir det tung bänkpress.

stahlberg
2007-07-27, 22:50
Att inte avslöja målen nu tycker jag är en mycket bra princip. Det är efter tävlingarna man ska berätta om sina resultat, inte före. Dessutom slipper man onödig psykisk press, som kan vara nog så stor ändå i en tävling som VM.

Isak_82,5
2007-07-28, 03:03
Att inte avslöja målen nu tycker jag är en mycket bra princip. Det är efter tävlingarna man ska berätta om sina resultat, inte före. Dessutom slipper man onödig psykisk press, som kan vara nog så stor ändå i en tävling som VM.

Tänkte exakt likadant.=). Det är väl du som är bernhard och damirs finska tränare ? tror jag såg dej på nordiska.

stevebc
2007-07-28, 12:56
TJA isak! Gött att du startat db! Funderar på att göra det själv men pallar nog inte.

Hoppas på VM-guld!

stahlberg
2007-07-28, 14:46
Jag är Tittis, Davids (= Strågefors), Marcus (Gabrielsson), Bernhards, Timmes och Damirs finska tränare (adepterna i viktklassordning), alldeles riktigt. Jag såg dig både på SM och på nordiska, du lyfte bra, vilket inte nödvändigt betyder att jag skulle känna igen dig. Jag är tyvärr lite gammal och gaggig och har glömt det mesta (utom kanske något litet om SL, som sitter kvar).

Men vi kommer ju att träffas i Frankrike, kan hälsa då.

bertbert
2007-07-28, 19:04
Bra pass David.

För de som inte sett David lyfta kan jag berätta att han är den mest explosiva lyftare jag någonsin sett (vilke iofs inte säger så mycket, jag är rätt grön i sammanhanget).l

Nitrometan
2007-07-29, 09:36
Gött lyftat!

Bra pass och lycka till på VM!

Isak_82,5
2007-07-29, 13:38
stevebc: Om du orkar skriva på hälso kan du skriva här med heh. Jo hoppas kan man alltid =)

stahlberg: Jasså så många heh. yes vi sed där!

bertbert: heh Tänkte rätt skrev fel eller? ;D. explosivitet är nog min starka sida.

Nitrometan: Tackar behöver alla stöttningar jag kan få! =)

bertbert
2007-07-29, 15:55
bertbert: heh Tänkte rätt skrev fel eller? ;D. explosivitet är nog min starka sida.


Jo men det var ju det jag skrev, att du var explosiv. Dina lätta böj på 90 kg som jag tror du körde på gick nog ungefär lika snabbt som jag kan köra med tom stång, eller kanske utan stång.

Mycket imponerande är det.

Isak_82,5
2007-07-29, 23:46
Jo men det var ju det jag skrev, att du var explosiv. Dina lätta böj på 90 kg som jag tror du körde på gick nog ungefär lika snabbt som jag kan köra med tom stång, eller kanske utan stång.

Mycket imponerande är det.

Hehe men du skrev ju bra pass David (heter ju isak)(är själv kass på namn heh) det var därför jag skrev "tänke rätt skrev fel eller"

eleni
2007-07-30, 00:12
bertbert är gammal gubbe och beter sig lite därefter - förvirrat!
snäll gubbe dock! *cupid*

Nitrometan
2007-07-30, 07:56
Som eleni sa, bertbert är gammal och senil. Han har inte riktigt koll på vad han skriver. :D

Isak_82,5
2007-07-30, 16:58
Måndag 30/7

Bänkpress 2*2*125 (utan tröja) (med presssingnal alltså tydligt stopp på bröstet)

Sittande Axelpress 5*65 5*70 4*70

Explosiva marklyft (traditionell smal stil med icke omvänt grepp) 3*3*140

Mög! har inte fått min tröja idag heller så där försvann dagens träningmotivation helt så bänken gick ganska segt. Får ta igen detta imorgon och smälla upp böjarna i taket!! Är igentligen i ganska god form i bänken så när tröjan kmr så kmr det ennu mer motivation att bänka igen!

stevebc
2007-07-31, 12:22
Synd på tröjan, men grymma axelpressar iaf. Räknar du på % av 1RM i dina explosiva lyft eller kör du bara till med en random lätt vikt?

Isak_82,5
2007-07-31, 18:53
Synd på tröjan, men grymma axelpressar iaf. Räknar du på % av 1RM i dina explosiva lyft eller kör du bara till med en random lätt vikt?

nej jag kör på vad jag har som mål att klara vid VM utan tröja och det är 140kg och 70% av det är 98kg men jag köra på 100 kg så det inte blir så mkt klydd.

Isak_82,5
2007-07-31, 19:04
Tisdag 31/7

Knäböj
Uppvärmning 2*10*20 3*3*70 3*120 1*170 (Enbart bälte)

3*235 (full utrusning) klockrent djup på ettan och den var mkt lätt 2an och trean var bra och relativit lätta

3*235 (full utrusning) Klockrent djup på alla och alla känes mkt lätta

3*235 (full utrusning) djupet var bra men det var väl det ända lyften var dåliga och tunga hade ingen konsentration allas för lindorna var brutalt hårt lindade och jag fick stången fel på ryggen när jag lyfte ut.

Tung mag träning

Knäböjen tyckte jag gick bra idag jag fick till djupet mkt bättre än förra veckan. Tycker dock det är ganska svårt att köra 3or i böj med utrusning. Nästa tisdag blir det lite tyngre och 2*2 i böjen.

budadi
2007-07-31, 20:30
Bra böjar, verkar bli mycket till VM :D Vad ligger pers på träning i dom 3 stora nu?

Isak_82,5
2007-07-31, 20:41
Bra böjar, verkar bli mycket till VM :D Vad ligger pers på träning i dom 3 stora nu?

Har ju inte kört max ettor på någon av dom stora sen innan nordiska, men då tog jag 250 i böj 150 i bänk (gammal tröja) och 230 i mark.

budadi
2007-07-31, 21:23
Har ju inte kört max ettor på någon av dom stora sen innan nordiska, men då tog jag 250 i böj 150 i bänk (gammal tröja) och 230 i mark.

Okej, blir kul att se vad du fixar nästa vecka på 2x2 :) Filma? *drool*

stevebc
2007-07-31, 23:53
Det finns filmer. Men dom behåller jag för mig själv :naughty:

budadi
2007-07-31, 23:56
Det finns filmer. Men dom behåller jag för mig själv :naughty:

Haha du är elak *cry*

Isak_82,5
2007-08-02, 17:57
Okej, blir kul att se vad du fixar nästa vecka på 2x2 :) Filma? *drool*

Yes om stefan är där så blir det filmat. Kan skicka det till dig sen om du har msn. och kanske lägga ut det här om jag finner ork.

Isak_82,5
2007-08-02, 17:57
Det finns filmer. Men dom behåller jag för mig själv :naughty:

va har du smygfilmat mig haha

Nitrometan
2007-08-02, 18:00
Det finns filmer. Men dom behåller jag för mig själv :naughty:
Din stalker! ;) Har du varit i duschen och filmat nu igen?

Isak_82,5
2007-08-02, 18:06
Torsdag 2/8

Explosiv bänkpress (ca 70%) 3*3*100 (kändes mkr bra och lätt)

Klossbänk 3*160 mkt lätt (10cm kloss)
3*170 1an och 2an var okej och 3an var mkt bra och pisslätt (10cm kloss)
3*170 kändes inet riktigt lika bra men okej (8cm kloss)
1*170 på ettan träffa jag för lång ner nästan så lyftet blev segt men kom upp på den andra kom jag för lång upp på bröstet så den åkte överhuvet men passarna han ta stången. (6 cm kloss)

Explosiva knäböj 3*3*120 (kändes mkr lätt och bra)

Explosiva bänken kändes bra idag, hade mkt bra fart. Men jag hade fortfarande inte fått min nya tröja, blri så sur! så fick köra med en gammal trasig tröja (den har spruckit i tyget vid båda axlarna) men tänkte att jag kan köra med den idag för att få in lite viktkänsla. Det gick dock inte så bra för den tröjan är helt cp. om jag inte fått min tröja till nästa vecka blir jag fan galen.

110 kg Finne
2007-08-02, 20:51
Att inte avslöja målen nu tycker jag är en mycket bra princip. Det är efter tävlingarna man ska berätta om sina resultat, inte före. Dessutom slipper man onödig psykisk press, som kan vara nog så stor ändå i en tävling som VM.

Jag gillar att avslöja mina mål, jag sätter på sätt extra press på mig själv.
Sen ska man aldrig vara rädd för att misslyckas.

Intressant journal!

stevebc
2007-08-02, 23:59
va har du smygfilmat mig hahaMaybe. *whistle*

Maybe not :Virro

Du kör alltså dina explosiva lyft på 70%? Förstår det med tanke på hur explosiv du är. Jag får gå under 60 *gah!*

bertbert
2007-08-03, 16:00
bertbert är gammal gubbe och beter sig lite därefter - förvirrat!
snäll gubbe dock! *cupid*

Som eleni sa, bertbert är gammal och senil. Han har inte riktigt koll på vad han skriver. :D

:laugh:

Nu förstår jag. Jag protesterar givetvis mot att jag är gammal däremot har de rätt i att jag är fullständigt senil. :D

Isak_82,5
2007-08-03, 17:24
Fredag 3/8 Kanon pass idag :D

Isak_82,5
2007-08-03, 17:31
Fredag 3/8 Kanon pass idag :D

Marklyft
Uppvärming 2*5*60 2*5*120 3*170 (endast bälte) 1*200 (dräckt och bälte)

3*225 (dräckt och bälte) Grymt lätt och tekniskt bra

3*225 (dräckt och bälte) Ennu lättare och ennu bättre tekniskt

2*230 (dräckt och bälte) Fortfarande jätte lätt och tekniskt bra

1*235 (dräckt och bälte) Fortfarande mkt lätt och tekniskt bra :D:D

lätta shrugs med skivstång 3*8*160

lätta rygglyft (liten stång på nacken) 3*8*50

Bicpes curl 3*8*50 lätt

Marklyften gick verkliger kanon bra idag. Tekniskt var det det bästa jag någonsin gjort. Och att jag kunde lyft 235 som en lätt igångsvikt efter gjort massa 3or trodde inte ens jag när jag satte min höga mål inför VM heh. Jag stannar alltid till på marken innan mitt nästa lyft i en serie. Yes nu är det vila i helgen sen tung bänk på måndag.

stahlberg
2007-08-03, 18:04
Grattis till bra marklyft!

110 kg Finne : Det fungerar säkert bra för dig att avslöja dina mål före tävlingen, om du gör det. För somliga idrottsmän fungerar detta, för många andra inte.

Idrottspsykologiskt brukar man ju tala om "parhästarna" Ambition och Prestationsångest, som på sätt och vis strider mot varandra. För många idrottsmän leder ökad psykisk press (som man kan få t.ex genom att tala om sina mål i förväg) till ökad prestationsångest, till tanken "jag måste" klara det. För de allra flesta innebär "måsten" ökad prestationsångest.

Jag tror att framförallt unga idrottsmän vinner på att inte presentera sina mål offentligt på förhand. Jag tror också att samma sak gäller för de flesta äldre och mera erfarna idrottsmän. Men jag är medveten om att några lyckas bättre genom att sätta press på sig.

Man får naturligtvis inte vara rädd för att misslyckas. Om man är det sätter man upp för låga mål (och väljer för lätta vikter på tävling). Ska man alls våga försöka - och alltså ha en CHANS att lyckas - måste det börja med att man vågar misslyckas. Vågar man det vågar man försöka. Och vågar man misslyckas så finns det också större chanser att "våga lyckas". (Någon kanske tycker att det är struntprat att man ska behöva "våga lyckas". Men vi - eller de allra flesta - har psykologiska spärrar också när det gäller att "våga lyckas")

Om en idrottsman sätter upp mål som är 1) tidsbundna, 2) höga, 3) realistiska, 4) medvetandegjorda och 5) mentalt accepterade och avslöjar dem före tävlingen, och sedan KLARAR sina mål (de flesta gångerna, för ibland kan man misslyckas), så har vederbörande idrottsman ett bra psyke. Klarar en idrottsman inte sina mål är det fel i någon av punkterna 1) - 5) ovan, eller också klarar man inte av tävlingen rent psykiskt.

I några fall kan man naturligtvis misslyckas t.ex pga otur. Detta är ju ingen katastrof, ifall man klarar dem DE FLESTA gångerna.

Själv har jag byggt upp en strategi så att mina adepter OFTAST (förhoppningsvis NÄSTAN alltid) klarar sina mål. Och i detta ingår för DE FLESTA av dessa idrottsmän (för närvarande alla) att inte prata på förhand så mycket om vad de ska klara, utan bevisa detta på tävlingen (och möjligen prata efteråt).

Men förstås finns det inget rätt eller fel ifråga om detta.

Timme
2007-08-03, 18:53
Grymma mark Isak! Vem har du som tränare?

Isak_82,5
2007-08-03, 19:08
Grymma mark Isak! Vem har du som tränare?

tackar!
Jag har ingen direkt fast tränare men det finns alltid folk som är där nere och kan hjälpa en med tekniken och ge en tips. Stefan Jamroz (föredetta U/J landlags tränare) Har hjälpt mej med tekniken nu i marklyft så nu börjar det se riktigt bra ut.

stevebc
2007-08-03, 23:46
Sjuka marklyft. Det här ser bra ut!

Nitrometan
2007-08-04, 08:23
Bra markstyrka! *flex* Grymt!

Timme
2007-08-04, 11:06
Så de är du som lägger upp din egen träning alltså?

Isak_82,5
2007-08-04, 16:23
stevebc & Nitrometan: Tackar jo markstyrkan gå bra uppåt nu när jag ftt in tekniken bättre =).

Timme: Yes så är det.

Isak_82,5
2007-08-06, 19:37
Måndag 6/8

Medel lätt bänkpress 3*3*110 (utan tröja) (alla lyft var med press signal allstå stopp på bröstet)

Medel lätt sittande Axelpress 3*5*60

Lite triceps

Explosiva marklyft 3*3*140

Har fortfarande inte fått min tröja från extrempower om han inet fåt in den imorgorn så beställer jag från någon annan stans så jag kan köra med tröja på torsdag. Därför blev det ett mellanpass idag.

Isak_82,5
2007-08-07, 18:26
tisdag 7/8

knäböj
Uppvärming 2*5*70 2*3*120 1*170 (bälte) 1*220 (full utrustning)

2*252,5 (full utrutning) klarade dock bara ettan som var paralell på tvåan kom jag helt konstigt och trilla framåt så passarna fick ta stången

2*252,5 Båda två var ungifär paralella eller lite åvanför.

tung mag träning

Ja ett riktigt dåligt pass, trycket, specielt buktrycket var som bortblåst lika så tekniken. Det bereo nog på att jag varit lite småsjuk i helgen och sen att jag knappt åt något igår och inte så mkt idag heller så magen var i prencip tom därför jag inte hade nått buktryck. Inför sm hände samma sak ungifär, jag trycke 2or på 220 tungt och tekniskt dåliga sen 2 veckor senare så gjort jag 250 kg med mersmak och 240 kg lätt på självla tävlingen. Så det är bara att ta nya tag så ska det nog gå bättre nästa böjpass!

Isak_82,5
2007-08-07, 20:03
Q5kqCRgTtwQ

Isak_82,5
2007-08-07, 20:04
Den förra filmen var 220 och denna är 252,5
0hMWhSByh9I

Fantomen
2007-08-07, 22:30
Bra böjar Isak, första var ju något grund, men andra tyckte jag faktiskt såg ut att vara godkänt, 2-1 kanske. Riktigt imponerad av din ökade styrka faktiskt, tycker det ser väldigt lovande ut. Såg att du hade bytt från titan till metal i böjen, varför detta? Känns det bättre så?

bertbert
2007-08-07, 22:34
Isak, nog hade du tillräckligt djup i sista repetitionen på 252,5, om än med än hårsmån? Det trodde iallafall både Benny och jag.

Bra kämpat under alla omständigheter! Kom igen nästa gång så är vikten papper.

/Bertbert, som vaktade höger skivstångsände

Isak_82,5
2007-08-08, 00:56
Bra böjar Isak, första var ju något grund, men andra tyckte jag faktiskt såg ut att vara godkänt, 2-1 kanske. Riktigt imponerad av din ökade styrka faktiskt, tycker det ser väldigt lovande ut. Såg att du hade bytt från titan till metal i böjen, varför detta? Känns det bättre så?

okej jo skrev lite fel där uppe först var paralell och andra var 2-1 som du sa. Kände mej bara lite allmänt seg och grinig idag därför det inte riktigt ville sig. men så är det ju alltid nått pass iallfall för mig brukar bli bättre och bättre ju närmre man kmr tävlingar. Angående bytet från metal till titan så var det för att min gammla titan börjar bli gammal och utsliten och så ville jag prova något nytt och se om det funkar bra och änsålängs så känns det ganska bra.

Isak_82,5
2007-08-08, 01:00
Isak, nog hade du tillräckligt djup i sista repetitionen på 252,5, om än med än hårsmån? Det trodde iallafall både Benny och jag.

Bra kämpat under alla omständigheter! Kom igen nästa gång så är vikten papper.

/Bertbert, som vaktade höger skivstångsände

mm andra kändes hyfsad. tack för hjälpen och allt. Kanske inte känns som du hjälpte så mycket men allt det lilla alla gör blir till stor hjälp och stöd =). Till nästa vecka ska jag inte ligga och steka på stranden dagen innan utan vatten och mat heh.

eleni
2007-08-08, 04:12
Har du hört något om nästa tävling?
Är datumet bestämt än?

bertbert
2007-08-08, 07:51
mm andra kändes hyfsad. tack för hjälpen och allt. Kanske inte känns som du hjälpte så mycket men allt det lilla alla gör blir till stor hjälp och stöd =). Till nästa vecka ska jag inte ligga och steka på stranden dagen innan utan vatten och mat heh.

Klart jag hjälper till om jag är i närheten!

Jo, jag hörde Stefans kommentarer om stranden! :D

Isak_82,5
2007-08-09, 18:09
Har du hört något om nästa tävling?
Är datumet bestämt än?


Vet inte riktigt du ska ju inte själv va med och tävla då så har inte hört när den ska va. Men kan prata med någon nere på klubben om någon utav dom "kunniga" är där imorgon.

Isak_82,5
2007-08-09, 18:19
Torsdag 9/8

Explosiv bänkpress

2*3*100 (utan tröja) kändes sjukt lätt idag

Sen körde jag ganska många 3or på 160 med 10cm 8cm och 6 cm planka det gick bra för att vara första gången tyckte jag. Men jag har ju alldrig för kört med en nya hård tröja förr så är ju sjukt ovant men när jag lärt mej den kan det nog bli mkt vikt. Jag kmr lägga ut en film när jag kör 3*160 med 8 cm.

Så det var allt kanske låter lite men man blir gode trött av att köra många sett med en bänkpress tröja kan jag lova er. Den explosia bänken kändes bra idag trotts den olidiga hettan inna på gymmet.

Isak_82,5
2007-08-09, 18:54
3*100 explosit
DDYw_pjMULI

3*160 med 8cm planka. som sagt föärsta gången jag kör med såhär styv tröja. Ni kunniga som bänkat med tröja mkt eller kan mkt kan ni lämna tips så hade jag varit mkt tacksam.
3s8xAvhEprg

Timme
2007-08-09, 19:11
Du är helt galen *screwy*

Du är smal som en fitnessmodell och lyfter som hulken. Vad sjutton!?

Ja, jag är avis på dig :D

Isak_82,5
2007-08-09, 19:25
Du är helt galen *screwy*

Du är smal som en fitnessmodell och lyfter som hulken. Vad sjutton!?

Ja, jag är avis på dig :D


Tackar för komplimangerna =). Läste igen din jornal lite snabbt och med den enorma vilja och kärlek du verkar ha till styrkelyft kmr du komma mkt långt!! Och din styrka är det verkligen inget fel på.

bertbert
2007-08-09, 20:00
Bra jobbat idag Isak, du kämpade på mycket bra trots ny tröja. Det kommer att bli bra det där.

Timme: Isaks vikt/styrke-förhållande är minst sagt föredömligt! :D

Timme
2007-08-10, 13:40
Tackar för komplimangerna =). Läste igen din jornal lite snabbt och med den enorma vilja och kärlek du verkar ha till styrkelyft kmr du komma mkt långt!! Och din styrka är det verkligen inget fel på.

Styrkelyft är grymt roligt och man måste ju tycka att det är kul :D

Timme
2007-08-10, 13:41
Isak. kan du inte få hit Kjellman också?

Isak_82,5
2007-08-10, 18:32
Isak. kan du inte få hit Kjellman också?

Har är redna medlem han brukar kolla min jornal och snoka runt här men han skriver alldrig heh.

Isak_82,5
2007-08-10, 18:42
Fredag 10/8

Marklyft
Uppvärming 3*5*70 2*3*120 3*170 (bälte) 1*200 (full utrustning)

2*240 (full utrustning) jag stannar och släpper späningen mellan lyften

1*240 (full utrustning) etta va ganska tung pluss att jag kom ient riktigt rätt i 2an så det blev bara en etta

extremt lätta böj 3*3*70

lätta shrugs 3*8*160

Marklyften gick ganska segt idag hade bara sovit drygt 4 timmar inatt och varit lite småsjuk i veckan så kunde inte riktigt tända till inför lyften. Men att endå kunna lyfta en 2a med stopp på 240 är mkt bra styrkeökning. börjar bli bättre så med vila i helgen så är jag nog helt frisk till måndag. Tycker det är ganska svårt att köra mer än ett rep med utrustning för jag kmr lite fel i starläget i 2an så då blri lyftet inget bra. dock fullt godkänt men blir tyngre än nödvändigt. Men näste vecka så blir det 1or i marken och lite mer vikt!

stevebc
2007-08-10, 19:18
Som sagt, jävla bra lyft med tanke på omständigheterna. Var svenskt rekord 245 i mark?

Btw, filmen jag snackade om: http://www.youtube.com/watch?v=1m6vcyQqx_Q

Timme
2007-08-10, 19:37
Du har ökat vansinnigt mycket i marklyft. Hur har du burit dej åt egentligen?

Timme
2007-08-10, 19:39
Har är redna medlem han brukar kolla min jornal och snoka runt här men han skriver alldrig heh.

Aha, roligt! Då skickar jag en liten hälsning.

Kjellman: Tjenare!

Isak_82,5
2007-08-11, 16:47
Som sagt, jävla bra lyft med tanke på omständigheterna. Var svenskt rekord 245 i mark?

Btw, filmen jag snackade om: http://www.youtube.com/watch?v=1m6vcyQqx_Q


yes svenska rekordet är på 245 kg och det är även det nordiska rekordet för ungdomar. haha sjukt smart kille.

Isak_82,5
2007-08-11, 16:52
Du har ökat vansinnigt mycket i marklyft. Hur har du burit dej åt egentligen?

Från dm 2006 till sm 2007 så ökade jag ca 25-30 kg i femmor utan utrustning, men bara 12,5 kg med utrustning (215 på dm och 227,5 på sm). Så nu innan vm så började jag med utrustningen i marken himmla tidigt och har även övat mkt på att få in en bättre teknik. Och det har givit himmla bra resultat.

Nitrometan
2007-08-11, 18:02
Har är redna medlem han brukar kolla min jornal och snoka runt här men han skriver alldrig heh.
'ävla Kjellemannen... *whistle*

stevebc
2007-08-11, 23:56
yes svenska rekordet är på 245 kg och det är även det nordiska rekordet för ungdomar. haha sjukt smart kille.Är det möjligtvis du som satt det också? Om inte så ska det knäckas på VM :hbang:

Isak_82,5
2007-08-13, 00:40
Är det möjligtvis du som satt det också? Om inte så ska det knäckas på VM :hbang:


Nops mitt tävlingspers ligger bara på 227,5.

Isak_82,5
2007-08-13, 18:35
Måndag 13/8

Bänkpress

Uppvärming 3*5*60 3*80 3*100 1*120 (utan tröja) (met stopp på 120 och det kom lätt)

3*150 8 cm kloss (med tröja) Lätt

3*160 6cm kloss (med tröja) lätt

3*160 4 cm kloss (med tröja) lätt

2*160 2cm kloss (med tröja) Mkt lätt

2*160 ända ner kom lite konstigt på båda och bomma sista

1*165 ända ner dock med rövlyft och utan stopp men skulle bara testa att köra ända ner fick en ganska bra bana men inte helt rätt.

Körde även lite dödsstart i bäänken. och blev 2*120 som bästa.

Explosiva Marklyft

3*3*140 Mkt lätt!

Bänken går framåt, 2*160 med 2cm kloss (möjligtvis 1,5cm) var mkt lätt och kom i en riktigt bra bana där bara jag kan få in den banan ända ner så kan det bli mkt vikt.

Nitrometan
2007-08-13, 18:40
Bra, bra!! Riktigt bra bänkpass! Det ska bli spännade att se dina tävlingsresultat sen. *flex*

bertbert
2007-08-13, 20:28
Mycket bra kämpat idag Isak, speciellt att du inte tappar modet efter bommen utan gör en bra press på sista är imponerande! Du har bra nerver vad det verkar!

stevebc
2007-08-13, 21:57
Bra pass! Och inte bara teknik utan en jävla råstyrka också, vilket märktes i dödstarten.

AntonLindberg
2007-08-13, 23:22
Lycka till på VM ;D , man blir inspirerad :) !

Isak_82,5
2007-08-14, 19:24
Lycka till på VM ;D , man blir inspirerad :) !

Takcar =). Kul att man kan göra folk insperarande.

Isak_82,5
2007-08-14, 19:28
Tisdag 14/8

Knäböj

Uppvärming 3*5*70 2*3*120 1*170 (utan utrustning) 2*220 (full utrustning)

1*250 kg Mkt lätt men paralell (full utrustning)

1*255 Mega lätt och verkade vara perfekt djup. (full utrustning) Film kmr på detta lyft

1*265 Kändes fotrfarande lätt trotts att jag inte kom riktigt lätt djupet var nog ett 2-1 fall. (full utrustning) Film kmr även pådetta lyft.

tung mag träning.


Jo känböjen kändes mkt bra idag hade sytt in dräckten så fick ett helt annat tryck i bottenläget som gjorde att hela lyften blöev mkt lätta.

Isak_82,5
2007-08-14, 19:33
står konstigt på sista (1*265) ska stå Kändes fortfarande lätt trotts och jag inte riktigt kom rätt, djupet var nog ett 2-1 fall.

stevebc
2007-08-14, 19:35
Sjuuk knäböj :D

Btw här var den filmen jag snackade om: http://www.youtube.com/watch?v=dWdUOZfabK0

Han skidåkaren som fastnar i liften, haha jävla stolpskott.

JAJJAS
2007-08-14, 19:47
Du är grymt stark Isak, blir lika imponerad varje pass. Gott med tårta idag var det också. Grattis!

bertbert
2007-08-14, 20:02
Grattis på födelsedagen Isak! Synd jag inte kunna bevittna hur du kastade upp 265 kastruller idag... :D

Isak_82,5
2007-08-14, 21:11
255 kg kändes som en mkt lätt ingångsvikt!
HFNx_ss3Pwo

265 kg trampa fel när jag skulle ut så blev lite fel från början men lyftet kändes väldigt lätt ändå. På denna filmen ser nästan inte böjen godkänd ut ser bättre ut på orginalfilmen som är i mkt bättre upplösning. Youtube försämrar upplösningen kraftigt vet inet varför
d0Ah2LUiPZE

Utifrån filmerna tycker jag själv att jag måste nog gå lite djupare på tävlingen så jag säkrar lyften. Det brukar nästan bara bli lättare för mig om jag går lite för djupt när jag kör med dräckt.

Nitrometan
2007-08-14, 21:43
Det är ju ett VM. Man vet aldrig med domarna.

Som vanlig distriktsdomare tycker jag att djupet var klart godkänt på båda. Så långt det går att döma från you-tube-filmerna. Däremot tappade du ryggen lite på 265.

Mycket bra böjar! *flex*

Isak_82,5
2007-08-14, 21:53
Det är ju ett VM. Man vet aldrig med domarna.

Som vanlig distriktsdomare tycker jag att djupet var klart godkänt på båda. Så långt det går att döma från you-tube-filmerna. Däremot tappade du ryggen lite på 265.

Mycket bra böjar! *flex*

Okej bra att du tycker de =). men som sagt bättre att va lite för bra. mm vet som jag skrev så kom jag lite fel från start men att jag ändå kunde lyfta den så lätt förvånar mig.

Nitrometan
2007-08-14, 22:00
Okej bra att du tycker de =). men som sagt bättre att va lite för bra. mm vet som jag skrev så kom jag lite fel från start men att jag ändå kunde lyfta den så lätt förvånar mig.
Ja, de såg lätta och fina ut. Styrka finns så det räcker.

Men kvaliteten på filmen lämnar en del att önska. En svart dräkt gör att det är svårt att hitta rätt punkt att titta på.

Såvitt jag kunde se var de bra.

Isak_82,5
2007-08-14, 22:09
Ja, de såg lätta och fina ut. Styrka finns så det räcker.

Men kvaliteten på filmen lämnar en del att önska. En svart dräkt gör att det är svårt att hitta rätt punkt att titta på.

Såvitt jag kunde se var de bra.

Jo jag vet men var ju folk som bedömde om i verkligheten med och dom sa att 255 var bästa och 265 var 2-1. hade sytt in dräckten idag så den satt verkligen mögtajt så var lite svårt och ovant men det ska bli bättre till nästa pass. Men jag fick ett jävla mkt bättre tryck idag och det syns verkligen om man jämför 252,5 från förra evckan och 255 lyftet idag.

Isak_82,5
2007-08-16, 19:29
Torsdag 16/8

Explosiv bänkpress

2*3*100 Lätt!

Sen körde jag lite med tröjan med gick verkligen inget bra idag fick det inte att funka alls :( Ska få låna den tröjan jag hade på nordiska på måndag ifall att jag inet får denna nya att funka så kan jag köra med den lätta (kmr ner på 90 med den gammla haha) men ska fan få denna att funka!! Den explosiva bänken gick lätt som vanligt så styrkan är det inget fel på.

Isak_82,5
2007-08-17, 17:50
Fredag 17/8

Marklyft 3*5*70 2*3*120 2*3*170 (bälte) 1*200 (full utrustning)

1*230 (full utrustning) Lätt!

1*247,5 (full utrustning) Lätt. Det känns som en säker andra vikt. denna vikten var målet för dagen så jag var enormt taggad och drog vikten säkert och lätt.

1*255 bom. jag kom upp lite ovanför knanä. Som sagt var inte så värst taggad för att jag redan hade klarat målet (abbsålut inget jag gjorde med flit men blev så naturligt). Men på VM så vet jag med säkerhet att en vikt runt 250-260 kmr behövas så då kmr jag va taggad till max och lättare kunna dra 250-260.

Extremt lätta knäböj

3*3*100

Marken kändes bra idag 247,5 var betydligt bättre än 240 förra väckan. Dock satt dräckten lite för löst så ska sy in den lite till nästa vecka. 247,5 kg är en enor ökning av mitt pb på nordiska drog jag ju bara 222,5kg. (dock så har jag gjort 227,5 på tävling)

stevebc
2007-08-17, 17:54
Oj oj oj! Jag trodde inte du skulle gå över 230 i mark, tyvärr hann jag inte se de andra två men 230 gick väldigt lätt.

Det här ser lovande ut!! Själv får man ta igen det usla passet på tisdag och då går jag inte hem förrän jag slagit pb i böj om jag så ska bosätta mig där i 2 veckor ;)

Isak_82,5
2007-08-17, 18:25
Oj oj oj! Jag trodde inte du skulle gå över 230 i mark, tyvärr hann jag inte se de andra två men 230 gick väldigt lätt.

Det här ser lovande ut!! Själv får man ta igen det usla passet på tisdag och då går jag inte hem förrän jag slagit pb i böj om jag så ska bosätta mig där i 2 veckor ;)


Okej klart det kmr gå bra på tisdag!! Då är målet alltså 182,5 med bälte?

Isak_82,5
2007-08-17, 18:31
Föresten ska ju sy in min markdräckt till nästa vecka men hur mkt tycker ni jag ska sy in den? ska den sitta lika extremt som en böjdräckt eller då kanske jag kmr få svårt att komma ner i rätt vinklar i och med att jag har viking matrialet(metal)? hade tänkt att bara sy in den lite i bena men mest vid midjan där den sitter som en hösäck sen skita i strappsen, låter det förnuftigt?

stevebc
2007-08-17, 18:42
Okej klart det kmr gå bra på tisdag!! Då är målet alltså 182,5 med bälte?Haha var fick du den siffran ifrån :smash:

Ska göra treor i alla fall, minst 150 sen får jag se hur långt upp jag kommer. Allt beror på hur mycket du kommer pusha mig ;)

Isak_82,5
2007-08-17, 18:52
Haha var fick du den siffran ifrån :smash:

Ska göra treor i alla fall, minst 150 sen får jag se hur långt upp jag kommer. Allt beror på hur mycket du kommer pusha mig ;)

du hade väl gjortr 180 innan lr? Jag kmr pusha dej tills du TAR I PÅ RIKTIGT. Det ska i princip rinna blod ur öron och näsa på dig när du lyfter ;D

stevebc
2007-08-17, 19:04
Ja, jag skrev det i mailet för jag var säker på att jag skulle sätta det på passet dagen efter jag skickade iväg mailet. Pinsamt nog så blev det fet-fail :)

Så 170 är fortfarande pb men det ska krossas innan tävlingen i varje fall.

A.Pahkamaa
2007-08-17, 19:24
Kul att fler styrkelyftare hittar hit, lycka till på vm nu!

Isak_82,5
2007-08-20, 19:22
Måndag 20/8

Bänkpress

Uppvärmning 2*5*60 4*80 3*100 1*120 (utanutrustning) (stopp på 120)

Bänkpress med tröja

3*140 lätt (10cm kloss)

3*145lätt (6cm kloss)

1*150 (ända ner) kom bättre än vad jag har gjort innan men långt från perfekt men pressade vikten ända upp ganska lätt

1*155 (ända ner) Drog ner tröjan för mkt så jag landade på magen när jag skulle lyfta så bomma lyftet

1*155 (ända ner) Kom betydliget bättre på detta på bröstet men gick långsmat och hackit ner så fick ingen spänst i tröjan alls men klarade lyftet

1*155 (ända ner) Kom nästan perfekt på lyftet och gick ner bästemt och snabbt så satt lyftet mkt lätt

extremt lätta mark
2*3*100 5*100

Bänken gick betydligt bättre idag jag vinklade ut armbågarna mkt mer så fick ett helt annat tryck ifrån tröjan. Jag drog inte heller ner den alls lika mkt så den var lättare att kontrolera. Bara jag kan få in sånn träff som jag fick på sista så kan det bli mkt vikt. Det känns himla bra nu för nu vet jag nästan precis hur jag ska göra! Jag hade dock inte stopp på lyften idag jag ska lyfta med stopp på torsdag är det tänkt.

Isak_82,5
2007-08-21, 20:39
Tisdag 21/8

Knäböj

Uppvärmning 3*5*70 2*3*120 1*170 (bälte) 1*220 (full utrustning)

1*255 Lätt!! Perfekt djup godkänd av den sterngaste personen nere i gymmet

1*270 Lätt!! men inte riktigt djup men hårfin

1*275 f*n inte lätt men marginal på djupet på drygt en cm så fett nöjd!! Dräckten sprack även under detta lyft ett litet hål på ca 1*1 cm uppe vid armhålan. Men jag klarade lyftet ändå fast blev ganska tungt men vaf*n 275 kg är så kraftigt pers att jag nästan inte ens kan tror att det är sant.

Tung mag träning

Ja som sagt är riktigt nöjd med böjen såklart. Att jag kunde lyfta 275 kg som var för djup är nästan otroligt. Jag ska försöka lyfta med sånt här lite onödigt djup på VM så jag säkrar lyft. Jag ska köpa ny dräckt till nästa vecka man skita i att sy in den ända upp i armhålan så ska den nog hålla bättre.

bertbert
2007-08-21, 20:49
Jag gratulerar till ett fantastiskt lyft! Stefan skvallrade glatt när jag var på LTK innan ikväll... :)

Nitrometan
2007-08-21, 20:53
275!

Bra som fan!

stevebc
2007-08-21, 20:58
Fy fan, nu börjar vi komma nån vart :D

Isak_82,5
2007-08-23, 18:44
Bänkpress

Jag fick inte alls tröjan till att funka idag. Vissa lyft får jag in sådär bra medan andra inte alls så jag får köra med den gammla på vm (den jag använde på nordiska som jag kmr ner med 90 kg med heh) Aja jag gjorde 147,5 på nordiska himla lätt och tröjan sitter lite bättre nu och lite ökad styrka så ska nog bli några kg till nu. Jag har sytt in min dräckt nu i marken så den sitter mkt bättre. Så jag får göra lite extra i böj och mark på VM för mitt smmanlagde mål ska inte svikas!

Nitrometan
2007-08-23, 18:53
Ja, teknik i tröja är inte det lättaste.

Är det samma modell i båda? Samma storlek?

damir_T
2007-08-23, 19:11
Ser bra ut, inför VM.

Har du snckat med Jouni om resan osv? kan du höra av dig om det via PM?

stevebc
2007-08-24, 23:43
Tränade du inte idag din latmask?

Timme
2007-08-25, 00:04
Tisdag 21/8

Knäböj

Uppvärmning 3*5*70 2*3*120 1*170 (bälte) 1*220 (full utrustning)

1*255 Lätt!! Perfekt djup godkänd av den sterngaste personen nere i gymmet

1*270 Lätt!! men inte riktigt djup men hårfin

1*275 f*n inte lätt men marginal på djupet på drygt en cm så fett nöjd!! Dräckten sprack även under detta lyft ett litet hål på ca 1*1 cm uppe vid armhålan. Men jag klarade lyftet ändå fast blev ganska tungt men vaf*n 275 kg är så kraftigt pers att jag nästan inte ens kan tror att det är sant.

Tung mag träning

Ja som sagt är riktigt nöjd med böjen såklart. Att jag kunde lyfta 275 kg som var för djup är nästan otroligt. Jag ska försöka lyfta med sånt här lite onödigt djup på VM så jag säkrar lyft. Jag ska köpa ny dräckt till nästa vecka man skita i att sy in den ända upp i armhålan så ska den nog hålla bättre.

Hjälp...

Nitrometan
2007-08-25, 20:11
Skulle inte du vart nere på Bollhuset idag?

Det sa Benno.

Vi saknade dig.

stevebc
2007-08-25, 20:22
Skulle inte du vart nere på Bollhuset idag?

Det sa Benno.

Vi saknade dig.Känner du Benny? Var du på bollhuset? :confused:

Nitrometan
2007-08-25, 20:35
Känner du Benny? Var du på bollhuset? :confused:
Nej. Ja.

Vi hade en klubbledarträff med Sydsvenska där idag.

stevebc
2007-08-25, 22:40
Åfan. Coolt. Synd att man missade.

Isak_82,5
2007-08-26, 18:45
Fredag 24/8 (Försenade uppdateringen beror på att min data varit paj i helgen men nu rä den fixad)

Marklyft

Uppvärmning 3*5*70 3*3*120 3*170 (bälte) 1*200 (full utrustning)

2*1*230 lätta (full utrustning)

lätta böj 2*3*120 (bälte)

Har ju sytt in dräckten så jag lyfte med lite för krömmad rygg idag, lyften gick jätte lätt ändå men ska köra ett jätta lätt pass med dräckten på måndag eller tisdag och då får jag se om jag ska sy om dräckten så den inet är riktigt så tajt som den är nu. 230 har jag bestemt som ingångsvikt nu men jag får ju se hur det känns där nere med värmen och hur mkt böjen och marken har tagit på mig.

Isak_82,5
2007-08-26, 18:48
Skulle inte du vart nere på Bollhuset idag?

Det sa Benno.

Vi saknade dig.


Jo jag skulle ju de men hade varit i malmö kvällen innan så när axel ringde mig 20 i tolv så orkade jag inte cykla 5 km till bollhuset. Jag har ju redan tävlat med dom nya reglerna på nordiska så tror inte jag missade nått jag inte redan har hört ändå.

Isak_82,5
2007-08-27, 21:01
Blänkpress

Uppvärmning 2*5*60 3*80 3*100 (130 med tröja till 6 cm kloss)

1*140 (gammla tröjan) lätt och säkert med dommar singnaler

1*150 (gammla tröjan) säkert och inte riktigt max och med dommarsignaler.

Ja, känns just nu förjävligt att man måste lyfta med en gammal inzer tröja som man knappt får ut nått av. men men bara bita ihop och ta mer i böj och mark!

budadi
2007-08-27, 21:12
:bow:

stevebc
2007-09-07, 13:22
Grattis till sjätteplatsen! 6:e starkaste i hela världen :O

Och vilken jävla competition det var...

Berätta alla detaljer!! :O

Timme
2007-09-07, 15:33
Sjukt bra resultat! Helt galet motstånd! Ryssarna *screwy*

Isak_82,5
2007-09-10, 15:54
Jag gjorde min livs sämsta tävling. Har alldrig förr varit så besviken på mig själv som jag va efter denna tävlingen. Jag hade gått ner drygt 4 kg så dräckterna och tröjan var alldrles förstora och hjälpte inte mkt. trycket i kroppen var ju inte det bästa heller. Jag gjorde pinsamma 255-142,5-235-623,5. vägde in på 78.45

Isak_82,5
2007-09-10, 15:54
632,5 sammanlagt*

stevebc
2007-09-10, 16:08
Jag visste att du skulle känna dig så, och därför känns det lite dumt att "gratulera" men samtidigt så....

De vikter du använde under uppladdningen var helt sjuka och det var riktigt synd att det inte kom på tävlingen... det hade helt klart blivit medalj. Men som sagt, hårt motstånd.

Nitrometan
2007-09-10, 18:31
Grattis iallafall... :hbang:

Inte roligt när man inte får ut det man kan, men du kom iaf 6:a på ett VM!

stahlberg
2007-09-10, 18:35
Sjätteplats på ett VM är i alla fall inte alls fy skam. I synnerhet gäller det för dig, som är en orutinerad lyftare (gällande internationella tävlingar). Dessutom fick du säkert flera nya lärdomar.

budadi
2007-09-10, 18:39
Jag gjorde min livs sämsta tävling. Har alldrig förr varit så besviken på mig själv som jag va efter denna tävlingen. Jag hade gått ner drygt 4 kg så dräckterna och tröjan var alldrles förstora och hjälpte inte mkt. trycket i kroppen var ju inte det bästa heller. Jag gjorde pinsamma 255-142,5-235-623,5. vägde in på 78.45

Det är ju synd att du är långt ifrån nöjd, men tänk såhär istället; Jag har tävlat på ett VM:D ! Inte alla som får göra det inte *flex* Grtz till 6e plats ! :)

Isak_82,5
2007-09-12, 12:39
tack alla för stöttningarn. =) Jag hoppass jag hinner komma i form till dm så jag kan höja mina svenska rekord betydligt. Jag vill tacka dig krister och beundrar verkligen din vänlighet att helt idielt åka ner till frankrika och hjälpa till när alla de svenska lyftarna skulle tävla. Du åkte ju ner för att hjälpa din adepter men jag tyckte nästan du hjälpte till lika mkt på varje svensk lyftare.

Timme
2007-09-12, 14:00
Du är fortfarande stjärnan Isak! Helt sinnsjukt stark.

stahlberg
2007-09-12, 14:47
Tack för tacket.

Jag reste till Frankrike för att hjälpa mina adepter. Mellan Tittis tävling på måndagen och Damirs på lördagen var det ju flera dagar. Då tyckte jag att jag lika gärna kunde hjälpa de övriga landslagslyftarna också.

För mig var det ett kanon-VM. Målen - silver för Titti, guld för Damir - nåddes utan större bekymmer. Svenska landslaget klararde sig hyfsat, med två guld, två silver och ett brons (och dessutom en av flickorna som var några cm från silver i sista mark, men blev fjärde).

Å ena sidan är det bra att ha fått delta i ett VM. Sjätteplatsen är inte alls dålig för en debutant. Å andra sidan är det ändå bra att du inte är tillfredsställd. För i DET LÅNGA LOPPET tycker jag det är bara medaljplatser som tillfredsställer, oberoende av om det är fråga om VM eller andra tävlingar.

Men jag tror den största behållningen för dig - förutom en ganska bra placering (i sanningens namn något bättre än jag från början trodde du skulle nå) - var att du fick mer erfarenhet.