handdator

Visa fullständig version : Kan man sjunka lägre.


Jackie Dee
2007-07-26, 20:36
http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,1127792,00.html

En av de få gånger jag tycker dödsstraff vore bra.
Fyfan.

nr16
2007-07-26, 20:41
Härre min gud och fader...helt sjukt!

fonzie
2007-07-26, 20:41
:furious:

Jackie Dee
2007-07-26, 20:46
Är faktiskt ofattbart hur jävla sjuka människor det finns.

Fatalist
2007-07-26, 20:48
http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,1127792,00.html

En av de få gånger jag tycker dödsstraff vore bra.
Fyfan.

Nog för att han är sjuk som in i helvete, men du är inte mycket bättre själv som sitter och förespråkar mord. :smash:

joriice
2007-07-26, 20:48
bra räddning i slutet där...

joriice
2007-07-26, 20:50
Nog för att han är sjuk som in i helvete, men du är inte mycket bättre själv som sitter och förespråkar mord. :smash:

Han är inte bättre alls? *screwy*

Dnepr
2007-07-26, 20:52
Nog för att han är sjuk som in i helvete, men du är inte mycket bättre själv som sitter och förespråkar mord. :smash:

Den mest korkade i tråden är ju dock du som inte ser skillnaden. Döda det hänsynslösa aset.

shadowfire
2007-07-26, 20:54
Den mest korkade i tråden är ju dock du. Döda aset.

hur kan du konstatera detta?
känner du vederbörande? eller hur kan du göra ett sådant antagande?

Även om jag (självklart?) yrkar dödsstraff jag med, så tycker jag det är synd du sänker dig själv med sådana kommentarer dnepr. Du förefaller klokare än så.

Dnepr
2007-07-26, 20:55
hur kan du konstatera detta?
känner du vederbörande? eller hur kan du göra ett sådant antagande?

Även om jag (självklart?) yrkar dödsstraff jag med, så tycker jag det är synd du sänker dig själv med sådana kommentarer dnepr. Du förefaller klokare än så.

Han jämför en ovanligt ond man, med en som vill avliva detta avskum för dennes ofattbart vidriga gärningar. Det är i mina ögon synnerligen korkat.

MasterChief
2007-07-26, 20:59
Han jämför en ovanligt ond man, med en som vill avliva detta avskum för dennes ofattbart vidriga gärningar. Det är i mina ögon synnerligen korkat.

Ja, och med det resonemanget som Fatalist har så kan han ju fortsätta med att likställa de Allierade med Nazisterna. Ajabaja ondingar som skjuter ihjäl nazis. De är ju bara psykiskt sjuka. Ni måste prata dem till rätta! Annars är ni lika hemska.

RassK
2007-07-26, 21:01
bra räddning i slutet där...

Oldie but a Goldie ;)

Nonamenoshame
2007-07-26, 21:03
Sådana personer ska inte dödas, De ska få lida exakt lika mycket som sina offer har fått göra.
Jag hade velat se honom sitta i fängelse resten av livet, alt svälta eller torteras .
Visst låter det sjukt , men han ska få smaka på sin egen medicin.

Dnepr
2007-07-26, 21:09
Sådana personer ska inte dödas, De ska få lida exakt lika mycket som sina offer har fått göra.
Jag hade velat se honom sitta i fängelse resten av livet, alt svälta eller torteras .
Visst låter det sjukt , men han ska få smaka på sin egen medicin.

Jag tänkte på det med. Döden befriar ju honom från lidande. Ett liv som inspärrad där psykisk och fysisk tortyr står med på dagordningen. Sakta sakta ska kräket förmultna, för han gjorde det vidrigaste av allt, och han valde dessutom dom svagaste av alla.

Daniiiel
2007-07-26, 21:09
Att sitta resten av sitt liv troligen isolerad är nog i många fall lika hårt som dödsstraff. Pedofiler är inte populära i fängelser så han får nog inte umgås med så många andra.

piraten99
2007-07-26, 21:16
Nog för att han är sjuk som in i helvete, men du är inte mycket bättre själv som sitter och förespråkar mord. :smash:

du är en riktig optimist!

Pingu
2007-07-26, 22:00
Sådana personer ska inte dödas, De ska få lida exakt lika mycket som sina offer har fått göra.
Jag hade velat se honom sitta i fängelse resten av livet, alt svälta eller torteras .
Visst låter det sjukt , men han ska få smaka på sin egen medicin.

Det har han garanterat redan gjort. Nästan 100 % av alla pedofiler har själva varit utsatta för samma saker, det blir alltså som ett ekorrhjul.

Mvh pingu som i 2 år jobbat med sexuellt utnyttjade barn

Rahf
2007-07-26, 22:06
Går inte att bedöma sånt. Min spontana reaktion är "Sjuka svin, dö dö dö!"

Man vet inte vad han har gått igenom dock. Men det tar inte ifrån de facto att karln är fullständigt sjuk i huvudet.

Mörda en person som åsamkar andra människor stort lidande? Absolut.

Granatgiraffen
2007-07-26, 22:06
Bara för att det är ett ovanligt grymt brott så är helt plötsligt dödsstraff okej. Hur grymt måste brottet vara för att dödsstraff ska vara okej och när är vård det rätta? Gränsdragning är roligt.

Dnepr
2007-07-26, 22:10
Bara för att det är ett ovanligt grymt brott så är helt plötsligt dödsstraff okej. Hur grymt måste brottet vara för att dödsstraff ska vara okej och när är vård det rätta? Gränsdragning är roligt.

Bra fråga - men svår att svara på. Men i mina ögon är detta fallet solklart.

"Att förgripa sig på de mest försvarslösa, som inte kunnat berätta vad som hänt efteråt, fick många föräldrar och anhöriga att bryta samman av vrede och sorg i rätten".

Fy fan vilken förtvivlan många måste ha känt där. Han måste ju bara straffas å det värsta.

Guybrush
2007-07-26, 22:12
Död, helst via klassisk tortyr på gammalt japansk klassiskt vis!

Allan
2007-07-26, 22:13
Man kan inte ha dödsstraff för vissa speciella händelser. Man har det för brott, punkt slut. Annars blir det bara godtycke. Alltså - grov misshandel är grov misshandel, och sen spelar det ingen roll om det var en söt sjuttonåring som fick stryk eller om det var en ärrad pubkämpe. Det är brottet som ska leda till straff, inte omständigheterna.

L-Sami
2007-07-26, 22:13
Jag önskar honom en ruff time i fängelset, tro det eller ej så kommer han att få lida av en sån här straff.

joriice
2007-07-26, 22:15
Jag önskar honom en ruff time i fängelset, tro det eller ej så kommer han att få lida av en sån här straff.

No shit? :D

Muskelbyggaren
2007-07-26, 22:18
Helt ärligt, tycker jag det känns bisarrt, att straffa människor urskinningslöst hårt efter att de gjort något dumt. Nu har jag själv ingen erfarenhet av situationer som den med pedofilen, men i allmänhet har jag ingen som helst känslomässig vinning i hämnd. Det känns bara så onödigt, att en olycka ska eftergås av en annan, oavsett vem som drabbas.

Antagligen fungerar många som förespråkar hämnd å det grövsta i trådar som denna egentligen likadant när det väl kommer till kritan. Jag talade förut med en kvinna som efter att hon blivit våldtagen fick en man till att gravt invalidisera förövaren. Hon beskrev att det efteråt kändes mest kändes tomt, och ännu värre än tidigare. En rätt naturlig reaktion i mina ögon.

Dnepr
2007-07-26, 22:22
Man kan inte ha dödsstraff för vissa speciella händelser. Man har det för brott, punkt slut. Annars blir det bara godtycke. Alltså - grov misshandel är grov misshandel, och sen spelar det ingen roll om det var en söt sjuttonåring som fick stryk eller om det var en ärrad pubkämpe. Det är brottet som ska leda till straff, inte omständigheterna.

Jag kan lova dig att dom kommer döma annorlunda nu. Han hade dömts hårt iom att det är barn, men nu när det är så utsatta barn - så kommer han dömas hårdare. Därför kan det spela roll om det är en försvarslös 17-åring eller en 35-boxare. Eller en stabil kille eller en halt kvinnlig pensionär. Om någon är mer utsatt så blir ju det hela än mer fult.

Allan
2007-07-26, 22:34
USA:s domstolssystem är inkonsekvent beroende på det federala systemet. Nu är jag inte insatt i just det här ärendet, men han hade lika gärna kunnat få tolv år i Michigan eller dödsstraff i Texas. Men det är fortfarande så att omständigheterna inte ska påverka straffet i särskilt hög grad.

piraten99
2007-07-26, 22:41
Jag önskar honom en ruff time i fängelset, tro det eller ej så kommer han att få lida av en sån här straff.

hallå i stugan!
pedofilerna har en egen avdelning där de sitter tillsammans och äter frukost-lunch-middag och sen ser rapport på tv innan läggdags. sen samma visa nästa dag: upp och äter en näringsrik frukost för här ska det jobbas i verkstan! klockan 9 rast i en kvart. 11 är det lunch och här kan man slå på den stora trumman och bjuda sig själv på en efterrätt om man har råd. klockan 4 slutar arbetet och de har då några timmar där de kan göra lite annat: läsa i biblan, spela yatzy, prata härliga minnen. klockan 19 är det instägning och godnatt.

det är hårt att vara pedofil i fängelse dessa dagar!

Rahf
2007-07-26, 22:44
hallå i stugan!
pedofilerna har en egen avdelning där de sitter tillsammans och äter frukost-lunch-middag och sen ser rapport på tv innan läggdags. sen samma visa nästa dag: upp och äter en näringsrik frukost för här ska det jobbas i verkstan! klockan 9 rast i en kvart. 11 är det lunch och här kan man slå på den stora trumman och bjuda sig själv på en efterrätt om man har råd. klockan 4 slutar arbetet och de har då några timmar där de kan göra lite annat: läsa i biblan, spela yatzy, prata härliga minnen. klockan 19 är det instägning och godnatt.

det är hårt att vara pedofil i fängelse dessa dagar!

Och detta gäller amerikanska fängelsesystemet också?

joriice
2007-07-26, 22:44
hallå i stugan!
pedofilerna har en egen avdelning där de sitter tillsammans och äter frukost-lunch-middag och sen ser rapport på tv innan läggdags. sen samma visa nästa dag: upp och äter en näringsrik frukost för här ska det jobbas i verkstan! klockan 9 rast i en kvart. 11 är det lunch och här kan man slå på den stora trumman och bjuda sig själv på en efterrätt om man har råd. klockan 4 slutar arbetet och de har då några timmar där de kan göra lite annat: läsa i biblan, spela yatzy, prata härliga minnen. klockan 19 är det instägning och godnatt.

det är hårt att vara pedofil i fängelse dessa dagar!

Har du något bevis för detta?
Själv tror jag det är ett jippo för att locka fler pedofiler till anstalterna. :cool:

Dnepr
2007-07-26, 22:49
hallå i stugan!
pedofilerna har en egen avdelning där de sitter tillsammans och äter frukost-lunch-middag och sen ser rapport på tv innan läggdags. sen samma visa nästa dag: upp och äter en näringsrik frukost för här ska det jobbas i verkstan! klockan 9 rast i en kvart. 11 är det lunch och här kan man slå på den stora trumman och bjuda sig själv på en efterrätt om man har råd. klockan 4 slutar arbetet och de har då några timmar där de kan göra lite annat: läsa i biblan, spela yatzy, prata härliga minnen. klockan 19 är det instägning och godnatt.

det är hårt att vara pedofil i fängelse dessa dagar!

Så är det i sverige i a f. Men det är inte 100 att det är så på alla amerikanska kåkar?

piraten99
2007-07-26, 22:58
Så är det i sverige i a f. Men det är inte 100 att det är så på alla amerikanska kåkar?

jo, de är separerade.
I länder där de inte är separerade? i u-länder för det mesta.
de har inte de där härliga i-landsproblem som vi: att pedofiler blir ihjälslagna i fängelset

christian
2007-07-26, 23:01
Man kan inte ha dödsstraff för vissa speciella händelser. Man har det för brott, punkt slut. Annars blir det bara godtycke. Alltså - grov misshandel är grov misshandel, och sen spelar det ingen roll om det var en söt sjuttonåring som fick stryk eller om det var en ärrad pubkämpe. Det är brottet som ska leda till straff, inte omständigheterna.

Njae, riktigt så funkar det inte idag, ändå.

Vi har olika bedömningsmallar för hur grovt ett brott är samt hur brottet ägde rum. För att t ex en misshandel skall anses som grov krävs det "att gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet". Dvs den där 17-åriga flickan kan kanske dö av en bitchslap medans 130kg pubveteran knappast blinkar. Same, same, but different.

Likadant med flera uppmärksammade våldtäktsmål där flickorna varit berusade och/eller drogpåverkade, vilket lett till lägre straff för våldtäktsmännen.

Dnepr
2007-07-26, 23:06
Njae, riktigt så funkar det inte idag, ändå.

Vi har olika bedömningsmallar för hur grovt ett brott är samt hur brottet ägde rum. För att t ex en misshandel skall anses som grov krävs det "att gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet". Dvs den där 17-åriga flickan kan kanske dö av en bitchslap medans 130kg pubveteran knappast blinkar. Same, same, but different.

Likadant med flera uppmärksammade våldtäktsmål där flickorna varit berusade och/eller drogpåverkade, vilket lett till lägre straff för våldtäktsmännen.

Det var ju det jag menade. Man kan ju inte bara se vilket brott som begåtts och sen inte se vem som utsatts för det. Det kan vara en oerhörd skillnad på offer och offer.

piraten99
2007-07-26, 23:14
jepp, det är det grabbar.

och det är skillnad också på var man bor och vilken jury det är.
jag har en anekdot från 1989: krister peterson. han blev fälld i förätten men friad i huvudrätten. det konstiga är att båda rättegångarna skedde i sverige så man kan ju undra hur det kunde bli två helt olika domar.
det är väl inte en hårfin skillnad mellan livsstid och frikänd?, men tydligen ibland är det det?. det är tråkigt!

Dnepr
2007-07-26, 23:16
jepp, det är det grabbar.

och det är skillnad också på var man bor och vilken jury det är.
jag har en anekdot från 1989: krister peterson. han blev fälld i förätten men friad i huvudrätten. det konstiga är att båda rättegångarna skedde i sverige så man kan ju undra hur det kunde bli två helt olika domar.
det är väl inte en hårfin skillnad mellan livsstid och frikänd?, men tydligen ibland är det det?. det är tråkigt!

Men det måste ju bero på hur det gick till. Man kan ju inte ha en vittneskonfrontation med 7 vanliga killar och en halt missbrukare. Det var tydligen rätt mycket som underkändes av hovrätten, för det hade inte gått rätt till.

Fjod0r
2007-07-26, 23:26
Fan vad alla är snabba att skrika "han är ond, han är ond!"
Karln är fan inte ond, han är sjuk. Jag tycker precis som alla andra att han ska dömas till livstids fängelse alt dödsstraff. Men jag tycker ändå att man kan bemöda sig att tänka till lite innan man börjar bete sig som en pöbel.

För mig är ond ett starkt ord som i regel inte kan förknippas med människor. Hur man är och väljer att göra är så starkt förknippat med mental hälsa och yttre påverkan, det känns inte direkt förvånande om det faktiskt är sant att han själv blivit utnyttjad. Genom historien måste det vara miljontals som dödat, våldtagit och torterat. Var alla onda? nej, det tror jag inte. En liten del njöt säkert av det. Men de flesta gjorde det nog för att det var så man gjorde. Ville man veta något, då torterade man. Ville man ha något, då tog man det.


Alla ”tror” är en helgardering mot ”TM-källa?”

Stoltz
2007-07-26, 23:38
Det är..hjärtskärande... hur ondska föder ondska.
Det gör ont att läsa det. Ännu mer ont att veta att det sker med största sannolikhet pga att det också hände honom och därigenom gav honom trauman han aldrig fick bearbetade, och vidare gjorde honom väldigt sjuk.

Jag suckar seriöst väldigt djupt i ett försök att skriva ut hur illa jag mådde när jag läste det, men det går inte. Jag tycker väldigt synd om dem. Om honom. Om barnen, om familjerna.

Varför ens...

Muskelbyggaren
2007-07-26, 23:56
Så är det i sverige i a f. Men det är inte 100 att det är så på alla amerikanska kåkar?
Du tror att det är en fröjd att sitta i fängelse mao.?

Klokt sagt Fj0dor! Instämmer helt.

Dnepr
2007-07-27, 00:00
Du tror att det är en fröjd att sitta i fängelse mao.?

Klokt sagt Fj0dor! Instämmer helt.

Har jag sagt det eller? Jag konstaterade bara att pedofiler och övriga inte sitter ihop.

Muskelbyggaren
2007-07-27, 00:01
Har jag sagt det eller? Jag konstaterade bara att pedofiler och övriga inte sitter ihop.
Piratens inlägg sade lite mer än så. Lite tjatigt med hur bra man har det i Svenska fängelser tycker jag. Livet är ju inte en fröjd bara för att man har kabeltv och får maten serverad.

Dnepr
2007-07-27, 00:03
Piratens inlägg sade lite mer än så. Lite tjatigt med hur bra man har det i Svenska fängelser tycker jag. Livet är ju inte en fröjd bara för att man har kabeltv och får maten serverad.

Livet därinne är en fröjd om man jämför med väldigt många andra länder ja. Om du våldtar barn och får lalla omkring därinne och spela pingis och äta bullar och osv, i några år, så kommer man väl billigt undan?

Muskelbyggaren
2007-07-27, 00:07
Livet därinne är en fröjd om man jämför med väldigt många andra länder ja. Om du våldtar barn och får lalla omkring därinne och spela pingis och äta bullar och osv, i några år, så kommer man väl billigt undan?
Vad har andra länder med samma saker att göra? Du har kanske missförstått syftet med svensk kriminalvård. Att beskriva fängelsevistelse som "Lalla omkring, spela pingis och äta bullar" avslöjar bara bristande erfarenhet av vad vad jobbiga livssituationer innebär. Sen att det i många andra mindre utvecklade länder fortfarande handlar om bestraffning är bara tragiskt.

Dnepr
2007-07-27, 00:11
Vad har andra länder med samma saker att göra? Du har kanske missförstått syftet med svensk kriminalvård. Att beskriva fängelsevistelse som "Lalla omkring, spela pingis och äta bullar" avslöjar bara bristande erfarenhet av vad vad jobbiga livssituationer innebär. Sen att det i många andra mindre utvecklade länder fortfarande handlar om bestraffning är bara tragiskt.

Fångarna klagar ju JÄMT på att det inte är någon vård - utan bara förvaring. Det heter kriminalvård, men namnet kan inte levas upp till. Det är inte tufft att sutta i svenska fängelser. Jo, om du vill vara fri.

Muskelbyggaren
2007-07-27, 00:17
Fångarna klagar ju JÄMT på att det inte är någon vård - utan bara förvaring. Det heter kriminalvård, men namnet kan inte levas upp till. Det är inte tufft att sutta i svenska fängelser. Jo, om du vill vara fri.
Man ska alltså inte ha en vision om man inte redan uppnått den? Du låter säker på din sak vad gäller Svenska fängelser, skakat mycket galler i dina dar?

Jackie Dee
2007-07-27, 00:20
Fan vad alla är snabba att skrika "han är ond, han är ond!"
Karln är fan inte ond, han är sjuk. Jag tycker precis som alla andra att han ska dömas till livstids fängelse alt dödsstraff. Men jag tycker ändå att man kan bemöda sig att tänka till lite innan man börjar bete sig som en pöbel.

För mig är ond ett starkt ord som i regel inte kan förknippas med människor. Hur man är och väljer att göra är så starkt förknippat med mental hälsa och yttre påverkan, det känns inte direkt förvånande om det faktiskt är sant att han själv blivit utnyttjad. Genom historien måste det vara miljontals som dödat, våldtagit och torterat. Var alla onda? nej, det tror jag inte. En liten del njöt säkert av det. Men de flesta gjorde det nog för att det var så man gjorde. Ville man veta något, då torterade man. Ville man ha något, då tog man det.


Alla ”tror” är en helgardering mot ”TM-källa?”

Svårt att dra gränsen för ond och sjuk.
En mördare är sjuk, en våldtäktsman är sjuk, en pedofil är sjuk, en bedragare är sjuk för i mina ögon begår inte en psykiskt frisk man dessa brott.

Ska då alla släppas ut ur fängelset och placeras i vården?

Finns det nåt som kallas ondska så omfattas man av det om man våldtar förståndshandikappade barn som är förlamade och inte kan prata.

Dnepr
2007-07-27, 00:24
Man ska alltså inte ha en vision om man inte redan uppnått den? Du låter säker på din sak vad gäller Svenska fängelser, skakat mycket galler i dina dar?

Nu börjar du låta tveksam, är det inte så som du sagt? Klart att man ska ha en vision - det är fint. Det är dags att sluta köra offt, men jag vidhåller: Det är inte tufft att vara fängslad i Sverige idag, vilket många utländska fångar också hävdar som skrattar åt svenska kåkar. Det är inte så ovanligt att det kommer hit folk som bara kommit hit för att begå ett brott och åka fast. För att standarden är bättre där än friheten hemma. Okej att man blir frihetsberövad, och det är ju det straffet man får. Men där inne är det mycket lallande, och det är ju förmodligen irriterande om någon får lalla när dom har våldtagit ditt barn.

Dnepr
2007-07-27, 00:26
Fan vad alla är snabba att skrika "han är ond, han är ond!"
Karln är fan inte ond, han är sjuk. Jag tycker precis som alla andra att han ska dömas till livstids fängelse alt dödsstraff. Men jag tycker ändå att man kan bemöda sig att tänka till lite innan man börjar bete sig som en pöbel.

För mig är ond ett starkt ord som i regel inte kan förknippas med människor. Hur man är och väljer att göra är så starkt förknippat med mental hälsa och yttre påverkan, det känns inte direkt förvånande om det faktiskt är sant att han själv blivit utnyttjad. Genom historien måste det vara miljontals som dödat, våldtagit och torterat. Var alla onda? nej, det tror jag inte. En liten del njöt säkert av det. Men de flesta gjorde det nog för att det var så man gjorde. Ville man veta något, då torterade man. Ville man ha något, då tog man det.


Alla ”tror” är en helgardering mot ”TM-källa?”

Du verkar helt utesluta att man kan vara både ond och sjuk.

Hemi
2007-07-27, 00:27
Det här är ett typiskt pedofilfall då vi önskar död åt gubben som förgriper sig på småbarnen. Jag var emot dödsstraff ända tills Madeleine-fallet i Portugal då jag tänkte att de måste stoppas helt. De har för f*n ingen rätt alls till liv, kände jag. Jag kan ordna det själv åt dem om det skulle vara så.

I England tyckte jag att man haft pedofilnoja på sista tiden. En tonårsdate, där det skiljer några år mellan killen och tjejen som är ett år för ung och någonting hänt. Den äldre killen har antastat henne, får två decennier på kåken och blir rikskändis som veckans pedofil genom varenda mediekanal. Jag blir lite osäker på straffen…

Jackie Dee
2007-07-27, 00:28
Man kan inte ha dödsstraff för vissa speciella händelser. Man har det för brott, punkt slut. Annars blir det bara godtycke. Alltså - grov misshandel är grov misshandel, och sen spelar det ingen roll om det var en söt sjuttonåring som fick stryk eller om det var en ärrad pubkämpe. Det är brottet som ska leda till straff, inte omständigheterna.

Nog får man ett annat straff för ett mord tex om det begåtts mycket rått och hänsynslöst?

Slår du ihjäl en kille som våldtagit din dotter kommer du inte dömas lika hårt som om du slår ihjäl en pensionär för att ta plånboken.

Så visst spelar omständigheterna roll vilket är bra.

Muskelbyggaren
2007-07-27, 00:30
Nu börjar du låta tveksam, är det inte så som du sagt? Klart att man ska ha en vision - det är fint. Det är dags att sluta köra offt, men jag vidhåller: Det är inte tufft att vara fängslad i Sverige idag, vilket många utländska fångar också hävdar som skrattar åt svenska kåkar. Det är inte så ovanligt att det kommer hit folk som bara kommit hit för att begå ett brott och åka fast. För att standarden är bättre där än friheten hemma. Okej att man blir frihetsberövad, och det är ju det straffet man får. Men där inne är det mycket lallande, och det är ju förmodligen irriterande om någon får lalla när dom har våldtagit ditt barn.
Jag förstår inte var du vill komma med ditt resonemang, visst, Svenska fängelser är definitivt humanare än i många andra länder. Du får det att låta som något dåligt. Eller har jag missuppfattat dig?

KlopFer
2007-07-27, 00:30
Skulle vilja släppa ut killen till alla föräldrar. Så alla kunde få sparka och hoppa på honom.


Det är iaf.. vad jag skulle gjort som förälder, hade lätt kunnat döda aset och sitta några år i fängelse för det.

Dnepr
2007-07-27, 00:31
Jag förstår inte var du vill komma med ditt resonemang, visst, Svenska fängelser är definitivt humanare än i många andra länder. Du får det att låta som något dåligt. Eller har jag missuppfattat dig?

Nä det är bra. Men ibland kan det vara för slappt - med tanke på vissa brott.

Fjod0r
2007-07-27, 00:36
Svårt att dra gränsen för ond och sjuk.
En mördare är sjuk, en våldtäktsman är sjuk, en pedofil är sjuk, en bedragare är sjuk för i mina ögon begår inte en psykiskt frisk man dessa brott.

Ska då alla släppas ut ur fängelset och placeras i vården?

Finns det nåt som kallas ondska så omfattas man av det om man våldtar förståndshandikappade barn som är förlamade och inte kan prata.

En handling kan vara ond men jag vidhåller att en person inte kan vara det. Även om syftet med en handling är att vara just ond så kan man inte säga att personen är det. Att vara ond skulle i så fall varan när man lever ett liv där man alltid väljer att göra det som kommer att åstadkomma mest skada och skapa mest sorg, alltid.
För de anhöriga och alla oss andra uppfattas hans handlingar som verkligen onda. Men jag tror inte att han uppfattar det så själv. Då hade han nog inte valt att göra det som han gjorde.

Frågan om vård eller fängelse tycker jag är svår. Jag tror precis som du att många som sitter i fängelse skulle behöva vård. Om jag fick önska utan att ta hänsyn till om det är realistiskt möjligt eller inte så skulle jag vilja att alla de som sitter i fängelse men faktiskt är sjuka skulle få vård. Sorgligt nog kommer det aldrig att hända. Det är för dyrt.

För övrigt tycker jag att ni är ute och cyklar när ni diskuterar straff som någon sorts hämnd

Jackie Dee
2007-07-27, 00:41
Att vara ond skulle i så fall varan när man lever ett liv där man alltid väljer att göra det som kommer att åstadkomma mest skada och skapa mest sorg, alltid.


Ok, så du menar att om han våldtagit alla barn hade han klassats som ond, nu våldtog han bara hälften av alla sina patienter under 10 år.

Hemi
2007-07-27, 00:42
Den här snubben kanske är sjuk, fan vet. Men sedan finns det visst pedofilringar som kallt driver affärer på barnförsäljning. Dessa element måste plockas bort från jordens yta - idag. Jag vet ej vad som måste till, militär, prickskyttar, bomber, napalm, fire-storm. Jag vet inte. Jag anmäler mig frivillig.

Jackie Dee
2007-07-27, 00:43
Den här snubben kanske är sjuk, fan vet. Men sedan finns det visst pedofilringar som kallt driver affärer på barnförsäljning. Dessa element måste plockas bort från jordens yta - idag. Jag vet ej vad som måste till, militär, prickskyttar, bomber, napalm, fire-storm. Jag vet inte. Jag anmäler mig frivillig.

Jag hänger med dig.

Dnepr
2007-07-27, 00:48
En handling kan vara ond men jag vidhåller att en person inte kan vara det Okej. Men finns det snälla personer då? Ja det finns det. Och det finns även onda personer.
Att vara ond skulle i så fall varan när man lever ett liv där man alltid väljer att göra det som kommer att åstadkomma mest skada och skapa mest sorg, alltid.

Jaså. Kan en snäll person aldrig vara ond, dum eller något annat? Måste man alltid vara på ett visst sätt, jämt, annars är man inte det? Vissa personer har drag åt alla möjliga håll, och andra är det ena hela tiden.
För de anhöriga och alla oss andra uppfattas hans handlingar som verkligen onda. Men jag tror inte att han uppfattar det så själv. Då hade han nog inte valt att göra det som han gjorde. Tror du inte att det finns sjuka människor som även är onda? Tror du verkligen att han var omedveten om att han gjorde pojkarna illa - när han såg tårarna rinna nedför deras kinder? Nu känns det som du sitter på cykeln.


För övrigt tycker jag att ni är ute och cyklar när ni diskuterar straff som någon sorts hämnd

Straff behöver inte bara vara det ena eller det andra. Det är både samhällets markering, och sen är det givetvis en känsla av hämnd från dom anhöriga. Om inte, så skulle det inte känna bätte för en anhörig när den skyldige grips och döms.

k4l_2007
2007-07-27, 00:59
Håller med Dnepr

tjabon
2007-07-27, 01:20
Jag köper inte det här resonemanget att kalla
alkisar, pedofiler, knarkare m.fl för "sjuka".

Visst har dom problem, men man ska inte ta och lägga
ansvaret utanför den egna personen när det gäller
viljestyrda handlingar.
"Sjuk i huvvet" däremot skulle passa bättre.:D

Fjod0r
2007-07-27, 01:31
Straff behöver inte bara vara det ena eller det andra. Det är både samhällets markering, och sen är det givetvis en känsla av hämnd från dom anhöriga. Om inte, så skulle det inte känna bätte för en anhörig när den skyldige grips och döms.

Nej, straff får ALDRIG vara hämnd. Straff är en konsekvens av att inte följa de regler och lagar vi har. Personliga känslor har inte ett piss med det rättsliga att göra. Om du inte heter G.Bush.

För fan, kossera i hagen är också snälla men det hjälper inte, när de får spel och trampar ner rosa 2år med kryckor. Är de fortfarande snälla?

Förstå mig rätt. Jag håller med om att han gjort "ont" så det räcker och blir över. Men jag vidhåller att det inte gör honom ond för det. Alla människor är massor med olika saker. Vi är snälla, kåta, onda, dryga, trevliga, älskvärda osv. osv. osv. Ingen är bara en sak.

Så jävla enkelspårigt att tycka "hööö, han borde brinna för alltid, höö"
Jag tycker det är nästan lika synd om människor som gör saker som det här. Vilket jävla liv. Inspärrade i sinne egna psyken, med drifter och begär som inte kan behärska, är det så svårt att förstå, de är inte friska ffs.. Jag tror de lider tillräckligt bara vi håller dem vid liv.

Ni är så jävla pigga på att pinna alla dessa människor. Hur fan hade det sett ut om ni växt upp med deras förutsättningar, vilka hade ni velat plåga då? mig, min mor och min granne? Varför? Vi tittade konstigt på er?

Wennerberg
2007-07-27, 08:00
Om han någonsin kommer hitta någon att umgås med kommer det vara efter att han blivit våldtagen och misshandlad i ett flertal år av andra intagna.

bulldozer
2007-07-27, 08:38
Det har han garanterat redan gjort. Nästan 100 % av alla pedofiler har själva varit utsatta för samma saker, det blir alltså som ett ekorrhjul.

Mvh pingu som i 2 år jobbat med sexuellt utnyttjade barn




Ni är så jävla pigga på att pinna alla dessa människor. Hur fan hade det sett ut om ni växt upp med deras förutsättningar, vilka hade ni velat plåga då? mig, min mor och min granne? Varför? Vi tittade konstigt på er?

Vill bara poängtera att alla som utsatts för sexuella övergrepp som barn blir pedofiler,
ellar alla med taskig barndom blir kriminella..
Nånstans bör man ju ta ett ställningstagande själv. Om jag t.ex. blev slagen
som barn så ökar ju risken att jag själv gör det men nånstans borde man ju
inte vilja utsätta värnlösa personer mot sånt man själv varit med om, eller?

Nu säjer jag inget om vad jag anser ska göras med personen ifråga, men jag
vill bara säja att det många som växt upp med riktigt usla förutsättningar och
ändå inte blivit pedofiler, brottslingar m.m.
Uppväxten kan vara en bit i att förstå folks handlingar men jag tycker inte
det ska ursäkta ens senare övertramp i sitt vuxna liv. (Bara min åsikt)

Dnepr
2007-07-27, 08:48
Förstå mig rätt. Jag håller med om att han gjort "ont" så det räcker och blir över. Men jag vidhåller att det inte gör honom ond för det. Alla människor är massor med olika saker. Vi är snälla, kåta, onda, dryga, trevliga, älskvärda osv. osv. osv. Ingen är bara en sak.
Jävligt gulligt att du vill belysa att han även har andra sidor. Det borde man kanske dra upp i rätten "den här mannen är inte alls bara ond, han är även glad ibland, kåt (ja det har ni ju sett bevis på) och han är även trevlig och det händer att han blir sprallig" Vad fan har det med saken att göra, att han har andra sidor? Ska man alltid tänka så, att mördaren vill ju inte alltid mörda, han har ju även andra sidor.

Det finns folk som bara är en sak. Genomsnälla och genomonda.

Jag ser den här mannen som ond OCH sjuk. Sjukligt ond. Sen skiter jag fullständigt i om han kan vara snäll ibland och gillar att lösa korsord och promenera.

hangatyr
2007-07-27, 09:10
jepp, det är det grabbar.

och det är skillnad också på var man bor och vilken jury det är.
jag har en anekdot från 1989: krister peterson. han blev fälld i förätten men friad i huvudrätten. det konstiga är att båda rättegångarna skedde i sverige så man kan ju undra hur det kunde bli två helt olika domar.
det är väl inte en hårfin skillnad mellan livsstid och frikänd?, men tydligen ibland är det det?. det är tråkigt!


förrätten? huvudrätten? hur gick det under efterrätten då? glass med friterad banan?

Allan
2007-07-27, 09:13
Man kan inte ha ett rättssystem som innebär att man ska bedöma "ondska". Ett rättssystem måste kunna vara i så stor utsträckning som möjligt självklart. Vissa brott ger vissa straff helt enkelt, och sedan ska de kringliggande omständigheterna spela så liten roll som möjligt.
Att någon ska bedömas som "ondare" är bara trams,

hahavaffan
2007-07-27, 09:18
Ni som vill att han ska få döden som straff... jag förstår er, jag är också för dödsstraff. Men inte i detta fallet. Fattar ni hur jävla hårt han kommer få det i ett amerikanskt fängelse som våldtäktsman av invalider? Han kommer lätt ha mer ofrivillig sex än nån annan där inne, om vi säger så.

Dnepr
2007-07-27, 09:20
Man kan inte ha ett rättssystem som innebär att man ska bedöma "ondska". Ett rättssystem måste kunna vara i så stor utsträckning som möjligt självklart. Vissa brott ger vissa straff helt enkelt, och sedan ska de kringliggande omständigheterna spela så liten roll som möjligt.
Att någon ska bedömas som "ondare" är bara trams,

Njae, riktigt så funkar det inte idag, ändå.

Vi har olika bedömningsmallar för hur grovt ett brott är samt hur brottet ägde rum. För att t ex en misshandel skall anses som grov krävs det "att gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet". Dvs den där 17-åriga flickan kan kanske dö av en bitchslap medans 130kg pubveteran knappast blinkar. Same, same, but different.

Likadant med flera uppmärksammade våldtäktsmål där flickorna varit berusade och/eller drogpåverkade, vilket lett till lägre straff för våldtäktsmännen.

Nu är du ju tillbaka där du var innan - du säger samma sak igen. Det är skillnad på brott och brott - beroende på vem som utsetts för det och sättet det utförs på.

Rex
2007-07-27, 09:21
Hjälper ju fan inte dom som är utsatta om han blir skjuten i huvudet. Det är så idiotiskt att man inte har kunnat komma på honom innan.
Fyfan säger jag bara.. Det borde ju väl fan finnas övervakningskameror.

Allan
2007-07-27, 09:25
Nu är du ju tillbaka där du var innan - du säger samma sak igen. Det är skillnad på brott och brott - beroende på vem som utsetts för det och sättet det utförs på.

Nej, det är fortfarande brottet som ska avgöra var straffet ska hamna. Det finns ett intervall för i stort sett varje brott på straffskalan "...ett brott som kan ge upp till sex månader". Men man går inte utanför det intervallet utan att samtidigt ändra brottsrubriceringen.
Och då ska varken "ondska" eller en lynchmentalitet spela roll

Dnepr
2007-07-27, 09:30
Nej, det är fortfarande brottet som ska avgöra var straffet ska hamna. Det finns ett intervall för i stort sett varje brott på straffskalan "...ett brott som kan ge upp till sex månader". Men man går inte utanför det intervallet utan att samtidigt ändra brottsrubriceringen.
Och då ska varken "ondska" eller en lynchmentalitet spela roll

Det finns ju just det spelrummet för att ETT brott kan vara så olika. Grov misshandel har ett spelrum från 1-10 år. Alltså är det inte självklart att ett brott ger ett visst straff. Det är så mycket mer som ska vägas in. Vem som misshandlades, hur hänsynslöst det var osv.

Allan
2007-07-27, 09:37
Ja, men om vi i fortsättningen talar om Sverige kan en domstol mycket väl välja döma efter en annan brottsrubricering än det som åtalet är väckt under. Allt detta anges i domskälen, som alltså inte tar hänsyn till hur förbannade medborgarna är, eller hur "ond" förövaren kan sägas vara.

Hur det är i USA är en helt annan sak - där kan du ha 52 olika brottsrubriceringar för 52 olika brott om du så vill (gångfylla är väl det mest kända exemplet).

Dnepr
2007-07-27, 09:39
Ja, men om vi i fortsättningen talar om Sverige kan en domstol mycket väl välja döma efter en annan brottsrubricering än det som åtalet är väckt under. Allt detta anges i domskälen, som alltså inte tar hänsyn till hur förbannade medborgarna är, eller hur "ond" förövaren kan sägas vara.

Jag har talat om Sverige hela tiden. Det är lika bra att du inser att rätten lägger väldigt stor vikt vid om gärningsmannen visat särskild råhet, och varit helt likgiltig mot sina offer. Om brottet varit präglat av ren ondska. Sånt väger tungt när rätten ska döma. Sen att någon kan bli åtalad för dråp men sedan bara dömd till misshandel, eller kanske t.om frikänd, är en annan diskussion. Det handlar ju om bevis osv.

Allan
2007-07-27, 09:46
Jag har talat om Sverige hela tiden. Det är lika bra att du inser att rätten lägger väldigt stor vikt vid om gärningsmannen visat särskild råhet, och varit helt likgiltig mot sina offer.

Såpass mycket har jag suttit i rätt att jag vet att det primära är vad lagrummet säger. I stort sett alla domar som utmynnar i "särskild råhet" överklagas till högre instans och mildras av hovrätten. Inte heller är det vanligt att åklagaren anför "råhet" som omständighet. Det ska räcka med att åtala under specifik punkt. Det är därför vi har graderingar i rättegånsgbalken

Hemi
2007-07-27, 09:54
Hjälper ju fan inte dom som är utsatta om han blir skjuten i huvudet. Det är så idiotiskt att man inte har kunnat komma på honom innan.
Fyfan säger jag bara.. Det borde ju väl fan finnas övervakningskameror.

Jag var emot kamerasamhället förut. I Santiago, Chile var det diskussioner om kameror som skannade några torg i centrum, man gillade inte kontrollsamhället. I England går man förbi flera hundra kameror under en promenad i London. Kameror finns överallt. Jag är förvånad över att jag inte stör mig på det längre när jag är där med tanke på alla tjejer som våldtas överallt. Däremot tar det emot att fråga efter kameror av något slags principskäl.

Dnepr
2007-07-27, 09:54
Såpass mycket har jag suttit i rätt att jag vet att det primära är vad lagrummet säger. I stort sett alla domar som utmynnar i "särskild råhet" överklagas till högre instans och mildras av hovrätten. Inte heller är det vanligt att åklagaren anför "råhet" som omständighet. Det ska räcka med att åtala under specifik punkt. Det är därför vi har graderingar i rättegånsgbalken

Det förvånar mig att du har suttit i rätten när du uttrycker dig som du gör. Du sa ju innan att det inte spelar någon roll om det är en söt 17-åring som får en smäll, eller om det är en hårdhudad pubveteran. Läste du inte Christians inlägg?

"Vi har olika bedömningsmallar för hur grovt ett brott är samt hur brottet ägde rum. För att t ex en misshandel skall anses som grov krävs det "att gärningen var livsfarlig eller om gärningsmannen tillfogat svår kroppsskada eller allvarlig sjukdom eller i övrigt visat särskild hänsynslöshet eller råhet

Tro fan att det sistnämnda väger in - eller tror du verkligen att rätten bortser från något så allvarligt? Tror du det så ger jag upp.

Hemi
2007-07-27, 10:08
I USA och Kanada får man inte lämna barn utan uppsyn hur som helst. I Sverige och Europa kan man det. Men i nordamerika har kidnappningar varit så vanliga att det är förbjudet. Barn kidnappas för att någon annan vill ha barn eller för att någon skall få ha sex med dem och döda dem. De hittas sällan igen levande. Detta var problemet med kidnappningen i Portugal, att föräldrarna lämnade barnen medan de själva gick på restaurant. I det här fallat anser jag att europa är för naivt.

Nu hade ju iofs inte det här med en sjuk barnantastare som den i tidningen att göra.

Jag är emot lynchning från folkmassor men de som gör affärer på barn måste stoppas.

piraten99
2007-07-27, 10:35
Vad har andra länder med samma saker att göra? Du har kanske missförstått syftet med svensk kriminalvård. Att beskriva fängelsevistelse som "Lalla omkring, spela pingis och äta bullar" avslöjar bara bristande erfarenhet av vad vad jobbiga livssituationer innebär. Sen att det i många andra mindre utvecklade länder fortfarande handlar om bestraffning är bara tragiskt.

var är vården? så du menar att alla som sitter i fängelse ska släppas fri när dem är friska? för det första trodde jag att sjuka människor satt på psykvård.
så du kanske menar mer att dessa friska människor som sitter i fängelse (de flesta är väl iallafall inte psykiskt sjuka, fast det finns väl några som är lätt sjuka) ska få den vård de behöver efter att våldtagit låt säga 5 barn. den personen anses frisk efter 5 år och voila han släpps fri efter muskelbyggarn modellen där fängelse heter kriminalvård.

jag tror inte en pedofil kan bli frisk, det blir mer som i den där filmen med kevin bacon att han försöker motstå så gott det går. the woodsman heter den en bra film om en pedofil!

Cilia
2007-07-27, 10:37
I USA och Kanada får man inte lämna barn utan uppsyn hur som helst. I Sverige och Europa kan man det. Men i nordamerika har kidnappningar varit så vanliga att det är förbjudet. Barn kidnappas för att någon annan vill ha barn eller för att någon skall få ha sex med dem och döda dem. De hittas sällan igen levande. Detta var problemet med kidnappningen i Portugal, att föräldrarna lämnade barnen medan de själva gick på restaurant. I det här fallat anser jag att europa är för naivt.

nu anlitade väl föräldrarna barnvakt som hotellet anordnade?
enligt ditt resonemang borde man inte lämna iväg barnen till varken förskola eller skola.

Cilia
2007-07-27, 10:43
de sjuka sitter väl främst på psykvård.
de friska sitter i fängelse eller som muskelbyggarn
så är det inte.
Finns många med psykiska sjukdomar även i fängelserna

piraten99
2007-07-27, 10:46
så är det inte.
Finns många med psykiska sjukdomar även i fängelserna

jag hade tänkt komma till det men jag råkade publicera innan jag skrev färdigt som du kanske ser.

sen väntar jag på att en moderator som jag mailat ska börja arbeta!

Cilia
2007-07-27, 10:47
jag hade tänkt komma till det men jag råkade publicera innan jag skrev färdigt som du kanske ser.

sen väntar jag på att en moderator som jag mailat ska börja arbeta!
hur skulle jag kunnat se det?
jag ser bara det du skriver inte det du tänker.

sen arbetar inte dom här.
Dom är inga du kan bossa omkring

piraten99
2007-07-27, 10:54
hur skulle jag kunnat se det?
jag ser bara det du skriver inte det du tänker.

sen arbetar inte dom här.
Dom är inga du kan bossa omkring

ok, vad gör dem här då? vare sig det är frivilligt eller inte så borde man se det som ett jobb! det förtjänar vi!

Hemi
2007-07-27, 10:56
nu anlitade väl föräldrarna barnvakt som hotellet anordnade?
enligt ditt resonemang borde man inte lämna iväg barnen till varken förskola eller skola.

Som jag förstod det tittade föräldrarna eller någon till barnen en gång i halvtimmen eller nåt. Nej, på ett hotell skulle jag aldrig göra så. Inte anlita någon annan som inte finns på plats hela tiden heller. Anlitar jag en barnvakt skall denne finnas i närheten.

Angående skolan ser du det antagligen ur ett svenskt perspektiv och Sverige har inte kidnappningsproblemet ännu. Skolor utomlands är ofta kontrollerade så att föräldrarna lämnar och hämtar barnen och lärarna lämnar absolut inte ut dem till någon annan eller släpper iväg dem ensamma. Ingen kan ta sig in till skolgården osedd eftersom det är låst och lärare finns ute. Gäller även dagis.

Nu har det i USA i och för sig hänt att någon tagit sig in i barnens sovrum medan föräldrarna sover i sitt, men det är ju extremt.

Hemi
2007-07-27, 11:30
Ett tillläg till den diskusionen är att det inte enbart handlar om för barnen okända pedofiler utan överhuvudtaget barnens säkerhet. Sverige är delvis kanske inte lika utsatt än, men också enligt min mening, sämre utvecklat helt enkelt. Böckerna om Mia Eriksson, Gömda, Asyl och Mias Hemlighhet av Liza Marklund/Mia Eriksson och den senare av Mia Eriksson ger en inblick i detta.

Fjod0r
2007-07-27, 12:53
Jävligt gulligt att du vill belysa att han även har andra sidor. Det borde man kanske dra upp i rätten "den här mannen är inte alls bara ond, han är även glad ibland, kåt (ja det har ni ju sett bevis på) och han är även trevlig och det händer att han blir sprallig" Vad fan har det med saken att göra, att han har andra sidor? Ska man alltid tänka så, att mördaren vill ju inte alltid mörda, han har ju även andra sidor.

Det finns folk som bara är en sak. Genomsnälla och genomonda.

Jag ser den här mannen som ond OCH sjuk. Sjukligt ond. Sen skiter jag fullständigt i om han kan vara snäll ibland och gillar att lösa korsord och promenera.

skojigt att du väljer att svara på häften av de saker man skriver.

******, im out.

(varför får man inte skriva H a t e r s ?)

mini
2007-07-27, 13:08
ok, vad gör dem här då? vare sig det är frivilligt eller inte så borde man se det som ett jobb! det förtjänar vi!

Bra rutet! :whipped:



:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

(Funderar just på vad just piraten99 gjort för att förtjäna att modsen jobbar för honom.)

Jorgen
2007-07-27, 13:10
ok, vad gör dem här då? vare sig det är frivilligt eller inte så borde man se det som ett jobb! det förtjänar vi!

Jag tänker inte lyfta ett finger förrän du sätter in min lön på mitt konto.
Så det så.

Pingu
2007-07-28, 22:12
Vill bara poängtera att alla som utsatts för sexuella övergrepp som barn blir pedofiler,
ellar alla med taskig barndom blir kriminella..
Nånstans bör man ju ta ett ställningstagande själv. Om jag t.ex. blev slagen
som barn så ökar ju risken att jag själv gör det men nånstans borde man ju
inte vilja utsätta värnlösa personer mot sånt man själv varit med om, eller?

Nu säjer jag inget om vad jag anser ska göras med personen ifråga, men jag
vill bara säja att det många som växt upp med riktigt usla förutsättningar och
ändå inte blivit pedofiler, brottslingar m.m.
Uppväxten kan vara en bit i att förstå folks handlingar men jag tycker inte
det ska ursäkta ens senare övertramp i sitt vuxna liv. (Bara min åsikt)

Många som inte kan ett skit om saken resonerar som du.
Barn som blir utsatta och särskilt unga barn får.. ja det sätter fruktansvärda spår som kan vara omöjliga att sudda ut.

Oftast så är enda chansen för en pedofil att må bra just att utsätta någon annan för samma sak som dom själva blivit utsatta för, ungefär som en som blivit våldtagen ofta får en städmani och börjar tokstäda då dom känner sig "rena" utav det.

Folks sexualiteter är kopplade till barndomen, olika fetisher, extrem undergivelse etc kan kopplas ihop med barndomen och saker som hände då.

En på gymmet håller på och utbildar sig till socionom och han har nu läst psykologi och bla om pedofili etc. Han ville som många andra ha dödsstraff på pedofiler men nu efter att han har löst och lärt sig så sa han att han har ändrat uppfattning. Han har förstått vilket jävulskap det är och hur fruktansvärt kompliserat det är.

pe11e
2007-07-28, 22:18
Det är i sådana här fall jag börjar tro på ren ondska. Jag köper inte "traumatiserad-barndom-sjukdom" snacket. Vad f--n ska sånna här människor sitta i en varm fängelsecell på skattebetalarnas pengar för?! En ren samhällsparasit, ut på bakgården och avrättas med nackskott direkt!

egge
2007-07-29, 16:13
Det är i sådana här fall jag börjar tro på ren ondska. Jag köper inte "traumatiserad-barndom-sjukdom" snacket. Vad f--n ska sånna här människor sitta i en varm fängelsecell på skattebetalarnas pengar för?! En ren samhällsparasit, ut på bakgården och avrättas med nackskott direkt!

Den hälft som han inte våldtog behandlade han ju. Och snälla, missförstå mig rätt.

Stoltz
2007-07-29, 16:28
Det är i sådana här fall jag börjar tro på ren ondska. Jag köper inte "traumatiserad-barndom-sjukdom" snacket. Vad f--n ska sånna här människor sitta i en varm fängelsecell på skattebetalarnas pengar för?! En ren samhällsparasit, ut på bakgården och avrättas med nackskott direkt!

Av ren nyfikenhet, varför köper du inte "traumatiserad-barndom-sjukdom" snacket? Jag menar, vad är det som talar emot det så starkt att du inte tror på det?