handdator

Visa fullständig version : Tacka ja till universitetet och sen ändra sig?


jonny_a
2007-07-26, 19:30
Hejsan! Jag har kommit in på fastighetsekonomiprogrammet i Karlstad nu till hösten, är lite kluven hur jag ska göra och sista anmälningsdagen är imorrn. Jag undrar om man kan tacka ja och sen skita i att komma på uppropsdagen utan att det blir några komplikationer om man söker nästa år igen?

MVH // Jonny

Ignatius72
2007-07-26, 19:32
Hejsan! Jag har kommit in på fastighetsekonomiprogrammet i Karlstad nu till hösten, är lite kluven hur jag ska göra och sista anmälningsdagen är imorrn. Jag undrar om man kan tacka ja och sen skita i att komma på uppropsdagen utan att det blir några komplikationer om man söker nästa år igen?

MVH // Jonny

Du kan vara lugn. Anmäl dig och bestäm sedan vad du vill göra.

Eddie Vedder
2007-07-26, 19:36
Visst kan du tacka ja och sedan strunta i det, det kan ju dock vara schysst om du säger till ifall du bstämmer dig för att inte gå till slut.

Det krävs ju inte, du kan bara skita i att dyka upp om du vill och således bli struken. Men med tanke på att andra väntar som reserver är det ju rätt schysst om du hör av dig till skolan om du skulle ångra dig.

Hardcore_pb
2007-07-26, 19:39
du gör ju som du vill om du sedan väljer att dyka upp men som sagt var schysst mot de som står på tur och meddela så snart du bestämt dig då folk kanske behöver flytta och liknanade om de får en reservplats.

jonny_a
2007-07-26, 19:45
okej aa de är sant, de ska jag göra. men det är inte så att dom på skolan typ kommer ihåg att jag sket i det förra året och sen nekar mig nästa år?...kanske låter lite långsökt men :P

Mental
2007-07-26, 21:22
okej aa de är sant, de ska jag göra. men det är inte så att dom på skolan typ kommer ihåg att jag sket i det förra året och sen nekar mig nästa år?...kanske låter lite långsökt men :P

Nej, det är inte skolan som ordnar med antagning, det gör VHS.