handdator

Visa fullständig version : Rip jesse marunde


Herkulez
2007-07-26, 14:01
jesse marunde gick tragiskt nog bort igår, bara sju veckor före hade han fått ett till barn =/

Born September 14, 2007 Passed July 25, 2007

Herkulez
2007-07-26, 14:02
källa
http://www.marunde-muscle.com/forum/showthread.php?t=8562&page=1&pp=10



Name: Jesse Marunde
Nation: USA
City of Residence: Sequim, Washington
Birthday: 14.09.1979
Height: 6’5” / 195cm
Weight: 310lbs / 142kg
Hobbies: Spending time with family, playing with my bulldogs, reading,
web design, video editing, and playing x-box with my son.
Family: My wife’s name is Callie and my son is Dawson.
Best Results: 2. Place in WSM 2005
Aim
Motto: I am focused on achieving my maximum strength potential
Homepage: www.marunde-muscle.com

Herkulez
2007-07-26, 14:05
hans sista inlägg på sitt forum
http://www.marunde-muscle.com/forum/showpost.php?p=129958&postcount=1

Bonnie
2007-07-26, 14:05
R.i.p.

bubbe
2007-07-26, 14:07
Tråkigt :(

DarcyGrahn
2007-07-26, 14:10
Fan vad tråkigt:(

bigtraps
2007-07-26, 14:27
Jag brukade läsa på hans forum då och då. Vad fan hände?
Tragiskt i alla fall verkade vara en bra kille

rememberence
2007-07-26, 14:36
Riktigt tråkigt.

Rambo
2007-07-26, 14:56
Det var inte kul att läsa ....Tråkigt Tråkigt

Timme
2007-07-26, 15:15
Men varför? Så ung? VARFÖR HÄNDER DETTA!?

Jag blir så ledsen och arg när sådant här händer.

Ingen vet dödsorsaken än? Om det är det jag tror jag är så blir jag förbannad.

FinnPower
2007-07-26, 15:55
Ajdå, det var tråkiga nyheter..... :(

Fultjack
2007-07-26, 16:17
Men varför? Så ung? VARFÖR HÄNDER DETTA!?

Jag blir så ledsen och arg när sådant här händer.

Ingen vet dödsorsaken än? Om det är det jag tror jag är så blir jag förbannad.

nån skrev på milos forum att det en heartattack, men man vet ju aldrig

Bonnie
2007-07-26, 20:40
Artikel om dödsfallet:
http://www.konp.com/local/2994
A Sequim man considered one of the strongest men in the world has died. Twenty-seven-year-old Jesse Marunde died last night after collapsing while doing exercises at his home in Sequim. Friends of the family confirm he died last night after stopping his workout when he felt dizzy. Clallam County Prosecutor who serves as the coroner Deborah Kelly says the cause of death remains under investigation. An autopsy will be conducted over the next few days, and Kelly says it could take a month or more to release a final report.

Zakath
2007-07-26, 21:11
Tragiskt, RIP. :(

Han var grym på grippers om jag inte kommer ihåg helt fel!

polaren
2007-07-27, 09:19
Synd! Han verkade vara en fin människa! RIP :(

ZHTOHELLAS
2007-07-27, 09:32
Liknar det som hände Jon Pall Sigmarsson som bara blev 32år.

RIP Jesse

Richard85
2007-07-27, 09:34
Hjärtattack vid 27års ålder, för jävligt om så är fallet

Börje H
2007-07-27, 09:57
Naturligtvis jäkligt tragiskt :(

Kraftsportvärlden verkar inte helt frisk just nu. Det är hjärtattacker och cerebrala infarkter både här och där; svenskar, finnar och amerikaner drabbas...

elo_
2007-07-27, 10:34
Synd som fan det där. Jag har sett en par strongman tävlingar där han har imponerat stort.

elo_
2007-07-27, 10:46
Väldigt läsvärd artikel/intervju med Jesse från 2003. http://seattletimes.nwsource.com/pacificnw/2003/0615/cover.html

Timme
2007-07-27, 11:32
Naturligtvis jäkligt tragiskt :(

Kraftsportvärlden verkar inte helt frisk just nu. Det är hjärtattacker och cerebrala infarkter både här och där; svenskar, finnar och amerikaner drabbas...

Det måste bli ett stopp på det här. Kan inte folk sätta hälsa och familj före!?
Man dör inte bara under ett träningspass vid 27års ålder, inte utan skit i kroppen.

Varför Jesse!? Varför gjorde du så här mot dig själv? Det är så förfärligt tragiskt.

flesh
2007-07-27, 11:44
Vet inte vad du syftar på för skit, men det är inte bara strongmanvärlden som är drabbad. Dog ju alldeles nyligen en basketspelare av hjärtfel.

Tycker det låter för enkelt att dra slutsatsen att det skulle vara "skit" som är direkt kopplat till styrkesporter som skulle vara orsaken till hans död.

F.Ö jäkligt synd, brukar titta på strongman tävlingarna på tv och han verkade vara en bra människa.

rinse
2007-07-27, 18:53
Det måste bli ett stopp på det här. Kan inte folk sätta hälsa och familj före!?
Man dör inte bara under ett träningspass vid 27års ålder, inte utan skit i kroppen.

Varför Jesse!? Varför gjorde du så här mot dig själv? Det är så förfärligt tragiskt.

Visst kan jag väl hålla med dig lite men jag tycker inte man ska dra förhastade slutsatser här. Vänta och se vad de kommer fram till vid obduktionen först.

Det finns ju fotbollsspelare som bara har kollapsat på plan och dött vid yngre ålder än 27 år och de hade nog inte så mkt "skit" i kroppen.

R.I.P

Osten80
2007-07-27, 18:57
Att belasta hjärtat hårt när man väger 150 kilo är inte nyttigt, doping eller ej.

mr ruhl
2007-07-28, 10:02
R.I.P

är dock aldrig hälsosamt att tävla som elit och det gäller nog dom flesta sporter, men att strongman sporten haft endel fall beror nog säkert mycket på enorm kroppsvikt, hans landsman johnny perry dog ju också av hjärtattack vid ungefär samma ålder, vill minnas att han vägde runt 170kg..

Timme
2007-07-28, 10:26
Visst kan jag väl hålla med dig lite men jag tycker inte man ska dra förhastade slutsatser här. Vänta och se vad de kommer fram till vid obduktionen först.

Det finns ju fotbollsspelare som bara har kollapsat på plan och dött vid yngre ålder än 27 år och de hade nog inte så mkt "skit" i kroppen.

R.I.P

Så mycket droger som används nu för tiden så skulle det inte förvåna mig om dessa fotbollspelare gick på något men nej. Bara för att någon dör så behöver det inte vara pga droger.

Men i detta fall så är det ju ganska uppenbart. Jesse Merunda var en hårt satsande strongman och som vi vet så testas inte de som tävlar i strongman för aas och liknande preparat. Dör man vid 27 års ålder så är det något som är fel, riktigt fel!

Så otroligt hemskt. Hans son har inte längre någon pappa och jag kan inte hjälpa än att bli arg på Jesse som med störst sannolikhet har orsakat detta själv. Hur kunde han göra så mot sin familj och sig själv? Detta måste bli ett slut på det här men de lär vi väl inte få se...

Timme
2007-07-28, 10:30
Vet inte vad du syftar på för skit, men det är inte bara strongmanvärlden som är drabbad. Dog ju alldeles nyligen en basketspelare av hjärtfel.

Tycker det låter för enkelt att dra slutsatsen att det skulle vara "skit" som är direkt kopplat till styrkesporter som skulle vara orsaken till hans död.

F.Ö jäkligt synd, brukar titta på strongman tävlingarna på tv och han verkade vara en bra människa.


Så du menar att eliten inom strongman inte dopar sig för fulla muggar när det är fritt fram då de inte har några tester? Jag drar mig ur nu, ja förstår att snack om doping inte är särskilt uppskattat.

Jag önskar att Marundas familj kan klarar det här.

Richard85
2007-07-28, 10:36
Visst kan jag väl hålla med dig lite men jag tycker inte man ska dra förhastade slutsatser här. Vänta och se vad de kommer fram till vid obduktionen först.

Det finns ju fotbollsspelare som bara har kollapsat på plan och dött vid yngre ålder än 27 år och de hade nog inte så mkt "skit" i kroppen.

R.I.P

Angående dom fotbollspelarna som har kollapsat och dött, har man hittat samband, Dom har använt en tablett som är smärtbedövande och har som bieffekt att påverka hjärtat så där har man hittat ett samband, minns ej vad tabletten hette

Nitrometan
2007-07-29, 20:39
Jesse Marunde tribute video:

O-YuI1bYmdI

rinse
2007-07-29, 20:47
Så mycket droger som används nu för tiden så skulle det inte förvåna mig om dessa fotbollspelare gick på något men nej. Bara för att någon dör så behöver det inte vara pga droger.

Men i detta fall så är det ju ganska uppenbart. Jesse Merunda var en hårt satsande strongman och som vi vet så testas inte de som tävlar i strongman för aas och liknande preparat. Dör man vid 27 års ålder så är det något som är fel, riktigt fel!

Så otroligt hemskt. Hans son har inte längre någon pappa och jag kan inte hjälpa än att bli arg på Jesse som med störst sannolikhet har orsakat detta själv. Hur kunde han göra så mot sin familj och sig själv? Detta måste bli ett slut på det här men de lär vi väl inte få se...

Även med droger är det inte normalt att dö vid 27 års ålder. Så jag tycker vi väntar och ser vad som kommer fram vid obduktionen. Han kan ju ha haft något fel på sitt hjärta/kärl sedan innan eller kanske han tagit något annat än AAS. Johnny Perry hade höga doser kokain i blodet när han dog t.ex.

Rambo
2007-07-30, 01:50
Jo ska bli väldigt intressant att höra hur han kunde bara dö så....

Jag såg precis klippet .Det är så tråkigt att han är borta..*gah!*
Man blir ledsen när sånt här händer.......

tano
2007-07-30, 08:10
Det finns de som dör av hjärtfel, men har de vekrligen kalrat sig till 27 års ålder med stenhård träning i tiotalet år? Så hårt som dessa herrar tar ut sig i strongman tävlingar.

Antagligen får man bättre svar av obdultionsrapporten. Om nu inte den är felaktig.

He-man
2007-07-30, 13:06
Angående dom fotbollspelarna som har kollapsat och dött, har man hittat samband, Dom har använt en tablett som är smärtbedövande och har som bieffekt att påverka hjärtat så där har man hittat ett samband, minns ej vad tabletten hette

Det var väll lite olika. Såg det på uppdrag granskning att man mistänkte att dödsfallen hadde samband med smärtstillande tabletter som ex voltaren, men det var fler mediciner som hade samma risk som jag inte kommer ihåg namnen på.

Richard85
2007-07-30, 13:09
Det var väll lite olika. Såg det på uppdrag granskning att man mistänkte att dödsfallen hadde samband med smärtstillande tabletter som ex voltaren, men det var fler mediciner som hade samma risk som jag inte kommer ihåg namnen på.

Det stämmer men det kom en undersökning jag läste i Metro för inte allt för längesen från Danmark där man hittat en o samma tablett från dom flesta spelarna som kollapsat osv..

Sadde
2007-07-30, 13:20
R.i.p :(

Chaan
2007-12-26, 02:19
*Väntar också på obduktionsrapporten.*

Pudzianovski
2007-12-26, 02:32
*Väntar också på obduktionsrapporten.*

Längesen.

"Jesse Marunde: Coroner’s Report . . .“Genetic Heart Defect” by Randall J. 2Strossen, Ph.D. | ©2007 IronMind
Callie Marunde told IronMind that she just received the coroner’s report and would like “to put the kabosh on the rumors” surrounding her husband’s death.
Rumors are running rampant on the forums, Callie Marunde said, with people speculating about what caused Jesse Marunde’s death, frequently using drug-based themes. Yet, “the toxicology screen turned up nothing,” Callie Marunde said. “Jesse died from cardiac arthythmia due to hypertrophic and dilated cardiomyopathy. We always knew he had a large heart and the coroner confirmed this, stating the enlarged heart was a genetic defect. The coroner explained that Jesse could have passed anytime. I am blessed to have so many precious memories of the short time he had with our daughter.”

Callie Marunde told IronMind that she wanted to share this information from the coroner’s report because "the people who are stirring the pot" have no knowledge of Jesse’s family history as it relates to heart disease, and this should be emphasized."

Från Ironmind.com

Chaan
2007-12-26, 02:51
Längesen.

"Jesse Marunde: Coroner’s Report . . .“Genetic Heart Defect” by Randall J. 2Strossen, Ph.D. | ©2007 IronMind
Callie Marunde told IronMind that she just received the coroner’s report and would like “to put the kabosh on the rumors” surrounding her husband’s death.
Rumors are running rampant on the forums, Callie Marunde said, with people speculating about what caused Jesse Marunde’s death, frequently using drug-based themes. Yet, “the toxicology screen turned up nothing,” Callie Marunde said. “Jesse died from cardiac arthythmia due to hypertrophic and dilated cardiomyopathy. We always knew he had a large heart and the coroner confirmed this, stating the enlarged heart was a genetic defect. The coroner explained that Jesse could have passed anytime. I am blessed to have so many precious memories of the short time he had with our daughter.”

Callie Marunde told IronMind that she wanted to share this information from the coroner’s report because "the people who are stirring the pot" have no knowledge of Jesse’s family history as it relates to heart disease, and this should be emphasized."

Från Ironmind.com

Synd att han var tvungen att stå på så hårt om de hela tiden visste att han hade förstorat hjärta.

Nitrometan
2007-12-26, 09:59
Oxhjärta plus konditionsträning (ja, strongman kräver en hel del kondis, och att springa runt med 3n 140-150 kilos kropp kräver en del av hjärtat också) är ingen bra kombination.