handdator

Visa fullständig version : Angående kändisprogramet igår


Spawn
2007-07-26, 08:24
Hej jag som säkert några fler av er såg programet angående kändisars vikt ned/upp gång inför filminspelningar. Där uppmärksamade jag informationen om tjejen som spelar i milion dollar baby. De påstod att hon gick upp 10kg muskler på 4 månader. Detta iof med personlig tränare 24/7 samt ultimat kost och 4 timmars träning per dag. Är detta fullt möjligt? Man fick se för/efterbilder och de är inte fett man ser.

Cilia
2007-07-26, 08:26
ingen aning däremot hade hon snygg fysik i filmen
jävligt bra film dessutom

Überbiffen
2007-07-26, 08:27
De påstod att hon gick upp 10kg muskler på 4 månader.
De påstod det ja. Ungefär som att Shia LaBeouf la på sig 10kg muskler inför transformers. aaaiiight

Spawn
2007-07-26, 08:28
Men det har ju varit så mycket snack om att man inte går upp mer än max 3 kg/år iaf vad ni på kolo säger. Tror inte de kan säga att hon gick upp 10kg muskler då utan att få en reaktion?

Spawn
2007-07-26, 08:43
ingen aning däremot hade hon snygg fysik i filmen
jävligt bra film dessutom

Mycket men hon ser ut som stryk för övrigt.

bubbe
2007-07-26, 08:46
Men det har ju varit så mycket snack om att man inte går upp mer än max 3 kg/år iaf vad ni på kolo säger. Tror inte de kan säga att hon gick upp 10kg muskler då utan att få en reaktion?

Hon har inte gått upp 10kg torr muskelmassa på 4 mån.

10 kg är väl en bra siffra att smälla till med så det låter bra i folks öron.

uf_74
2007-07-26, 08:49
Det är inte möjlig att gå upp så mkt på "ren" väg dvs utan AAS. Dessa personer har PT, läkare mm runt sig så det är väl inte omöjligt att det förkommer kurande inför filmer etc. Med hjälp av AAS ska det inte var någon omöjlighet att lägga på sig 10 kg på 4 månader.

Har tyvärr sett killar på gymet hemma som gått upp 8-10 kg på 10-12 veckor...:smash:

Spawn
2007-07-26, 08:56
Det är inte möjlig att gå upp så mkt på "ren" väg dvs utan AAS. Dessa personer har PT, läkare mm runt sig så det är väl inte omöjligt att det förkommer kurande inför filmer etc. Med hjälp av AAS ska det inte var någon omöjlighet att lägga på sig 10 kg på 4 månader.

Har tyvärr sett killar på gymet hemma som gått upp 8-10 kg på 10-12 veckor...:smash:

hehe det vore najs jag vill gå upp kanske 12 kg..:P

Cassady
2007-07-26, 09:02
Missade programmet. Nämndes det något om Christian Bales pendling mellan Am. psycho - Machinist - Batman Begins. Skulle vara intressant att veta vad det kan få för konsekvenser...

Spawn
2007-07-26, 09:04
Missade programmet. Nämndes det något om Christian Bales pendling mellan Am. psycho - Machinist - Batman Begins. Skulle vara intressant att veta vad det kan få för konsekvenser...

A de gjorde de han gick ner um 24kg tror jag sen upp 45 kg för spela batman

Inmate
2007-07-26, 09:05
Här är hennes egna ord i en intervju i ESPN:

"Could you talk a little bit about the physical transformation?

When I was asked to gain 10 pounds of muscle, I went and gained 19. That's part of my job. If I'm going to play a boxer, I better look like a boxer. But mentally, the challenges I faced -- telling myself that I can't because I'm really tired today, but of course, I would go -- that was really the biggest challenge. And the biggest lesson I learned was that, the obstacles I set for myself were the biggest things I had to overcome.

Before we started filming, I trained for 4-41/2 hours, six days a week for three months. As we filmed, I kept training in boxing and working out. But for the actual bustle I mentioned earlier, I had to eat about 210 grams of protein a day.

There was a point when I could only eat 50 grams of carbs a day. Just to give you an example of what that means -- an eight-ounce glass of apple juice has 30 grams of carbs in it. So, that was challenging. It was a really strict diet. I was drinking egg whites. I needed nine hours of sleep a night for my body to be able to recover -- your muscles have to rest. But I couldn't go that long without eating so I'd have to wake up and drink protein shakes. It was interesting."


En viktökning på 8,6 kg enligt henne själv alltså. Fast på tre månader, låter kärvt.

Allan
2007-07-26, 09:06
Man ska inte tro på allt som sägs om filmstjärnor heller. Det finns en jättetråd i ämnet (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33857). Dessutom kan man söka, Men de trådarna ligger i Allmänt - de har ytterst sällan ett seriöst värde i Träningsdelen.
Med det vill jag säga att det mest är nybörjare som är intresserade av hur kändisar tränar. Eftersom de oftast har helt andra ekonomiska resurser att lägga på livsstil och kost blir det mest skvallrande

Cilia
2007-07-26, 09:09
Men i dom musklerna så finns ju även vätska och fett även om hon ä ripad. Så det är inte en ren muskelmassa

bushwakko
2007-07-26, 11:04
Var det inte 7 kilo på 5 månader? :/

bushwakko
2007-07-26, 11:07
Hur som helst, med deras resurser... personliga tränare som pushar dom dygnet runt och folk som lagar optimal kost och som sedan har ett tids-schema när hon ska äta den.

Tja, mer optimalt kan de väl inte bli iaf?

Vissa har det bra :)

Morris
2007-07-26, 11:29
Det finns ju många sjuka exempel på det...

Värsta exemplet tycker jag är Edward Norton mellan American history X och Fight club!! Det var inte speciellt långt mellan filmerna men satan i gatan vad välbyggd han var i AHX!

Gäller även Charlie Sheen i hotshots, finns flera exempel..

Allan
2007-07-26, 11:30
Det finns ju många sjuka exempel på det...

Värsta exemplet tycker jag är Edward Norton mellan American history X och Fight club!! Det var inte speciellt långt mellan filmerna men satan i gatan vad välbyggd han var i AHX!

Gäller även Charlie Sheen i hotshots, finns flera exempel..

Och det finns utrett i tråden jag länkde till ovan

Morris
2007-07-26, 11:36
Och det finns utrett i tråden jag länkde till ovan

aha... sorry

Spawn
2007-07-26, 11:57
Och det finns utrett i tråden jag länkde till ovan

Ta de chill :) alla hänger inte med lika bra här som du gör :) och endel ser till att få lite snålskjuss på er mini googles :)

Jacksatan
2007-07-26, 18:32
Hon har inte gått upp 10kg torr muskelmassa på 4 mån.

10 kg är väl en bra siffra att smälla till med så det låter bra i folks öron.

torr muskelmassa pratar man väl aldrig om. Man måste ju alltid ta i beaktande vattnet som är i muskeln eftersom det fyller ut. Räknar man torr muskelmassa har man väl inte mer än 5kg totalt på kroppen eller nåt.
10kg muskler(ej torr) är för övrigt fan så mycket mer än vad många tror. Att hon skulle lagt på sig 10kg muskler finner jag totalt osannolikt även om hon säkert även dopade sig.

bubbe
2007-07-26, 18:35
torr var jäkligt fel ord att använda, men "ren" muskelmassa utan extra vatten, glykogen mm.

joriice
2007-07-26, 18:43
Det är inte möjlig att gå upp så mkt på "ren" väg dvs utan AAS. Dessa personer har PT, läkare mm runt sig så det är väl inte omöjligt att det förkommer kurande inför filmer etc. Med hjälp av AAS ska det inte var någon omöjlighet att lägga på sig 10 kg på 4 månader.

Har tyvärr sett killar på gymet hemma som gått upp 8-10 kg på 10-12 veckor...:smash:

Menar du att det är omöjligt att gå upp 8 kilo på 10-12 veckor, utan att preppa? Isåfall har du fel. Men om du menar rena muskler så kan jag hålla med dig.

bubbe
2007-07-26, 18:45
Menar du att det är omöjligt att gå upp 8 kilo på 10-12 veckor, utan att preppa? Isåfall har du fel. Men om du menar rena muskler så kan jag hålla med dig.

:confused:

Diggler
2007-07-27, 09:59
Steroider är nog rätt vanligt vid "filmbiffningar". Ta någon rätt försoffad, mager och dan och fyra månader med hårdträning, rätt kost och våldsamma mängder steroider som inte behöver göra något annat än att äta, äta piller och träna så är det väl inte så konstigt?