handdator

Visa fullständig version : Är detta bra?


Spawn
2007-07-25, 07:03
Har delat upp kroppen i 3 delar som jag kör 5 dagar i veckan mån-fre
dag 1 armar, rygg, mage
dag 2 bröst, axlar, mage
dag 3 ben
att köra detta 5 dagar i veckan med en gainer där efter är det ultimat?

Kör på mellan 8-10 reps *3 set

Rikard1979
2007-07-25, 07:35
Har delat upp kroppen i 3 delar som jag kör 5 dagar i veckan mån-fre
dag 1 armar, rygg, mage
dag 2 bröst, axlar, mage
dag 3 ben
att köra detta 5 dagar i veckan med en gainer där efter är det ultimat?

Kör på mellan 8-10 reps *3 set

Ser ut ungefär som min uppdelning:
dag 1: Bröst, Triceps
dag 2: Ben, Axlar
dag 3: Rygg, Biceps, Mage

Köra det mån-fre kan kanske bli lite tungt? jag brukar köra tre dagar, vila en dag, köra tre dagar och vila två. Funkar fint för mig.

StefanC
2007-07-25, 09:03
Har delat upp kroppen i 3 delar som jag kör 5 dagar i veckan mån-fre
dag 1 armar, rygg, mage
dag 2 bröst, axlar, mage
dag 3 ben
att köra detta 5 dagar i veckan med en gainer där efter är det ultimat?

Kör på mellan 8-10 reps *3 set

Om det är optimalt är lite svårt att säga då man inte vet hur du äter, hur mycket du tar ut dig per set samt hur bra du sköter vilan.

Jag hade, fastän att jag sköter kosten bra, blivit utbränd på detta schema då jag alltid kör tills 1-2 reps innan failiur. Min kropp behöver minst 4-5dagar innan jag kan köra samma muskelgrupp igen, men då behövs ett lättare pass. Väntar jag 6-7 dagar kan jag köra ett minst lika tungt igen.

Så som jag sa tidigare, svårt att säga. Lättats är väl om du kör såhär i några månader och sedan ser hur utvecklingen går.

JohnRick
2007-07-25, 09:07
Har delat upp kroppen i 3 delar som jag kör 5 dagar i veckan mån-fre
dag 1 armar, rygg, mage
dag 2 bröst, axlar, mage
dag 3 ben
att köra detta 5 dagar i veckan med en gainer där efter är det ultimat?

Kör på mellan 8-10 reps *3 set

Det finns inget som är "ultimat". Något fungerar bra, men förr eller senare måste man ändra något. Vilan, repetitionsspannet, volymen osv.

Fråga: Du tar alltså triceps dagen före din bröstträning? Varför? Visst kan man dela upp bröst/triceps på separata dagar, men jag har svårt att se att tri's är tillräckligt återhämtad dag 2 för att kunna medverka "ultimat" vid bröst.

Spawn
2007-07-25, 09:29
Alltså jag vete fan hur min kropp gör men jag äter bra och tar gainers efter varje pass, jag tar ut mig helt på varje övning så jag ser ut som en tomat i fejjan. Vilar lör,sön sen kör hårt igen. Men på dagen jag kör ben så vilar i stort sätt hela överkroppen så som jag ser de så får överkroppen 3 dagars vila men hela kroppen får inte vila mer än 2 dagar

JohnRick
2007-07-25, 09:46
Alltså jag vete fan hur min kropp gör men jag äter bra och tar gainers efter varje pass, jag tar ut mig helt på varje övning så jag ser ut som en tomat i fejjan. Vilar lör,sön sen kör hårt igen. Men på dagen jag kör ben så vilar i stort sätt hela överkroppen så som jag ser de så får överkroppen 3 dagars vila men hela kroppen får inte vila mer än 2 dagar

Så du tar ut dig fullständigt i rygg på måndagen och gör samma sak på torsdagen? Går du framåt?

Piranha
2007-07-25, 11:28
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79099&highlight=att+skriva+en+topic

Spawn
2007-07-25, 11:51
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79099&highlight=att+skriva+en+topic

haha du kanske har rätt

Spawn
2007-07-25, 11:52
Så du tar ut dig fullständigt i rygg på måndagen och gör samma sak på torsdagen? Går du framåt?

Svar: Ja hinner vila ryggen ca 2.5 dagar där ju

pragmatist
2007-07-25, 11:53
Har delat upp kroppen i 3 delar som jag kör 5 dagar i veckan mån-fre
dag 1 armar, rygg, mage
dag 2 bröst, axlar, mage
dag 3 ben
att köra detta 5 dagar i veckan med en gainer där efter är det ultimat?

Kör på mellan 8-10 reps *3 set

Ändringsförslag (om vi antar att du vill behålla grundstrukturen i programmet, d.v.s. 3-split och 5 dagar i veckan):

Dag 1: Ben, mage
Dag 2: Bröst, triceps, axlar (fram och utsida)
Dag 3: Rygg, biceps, axlar (baksida)

Vad gäller set och reps så är det vanligtvis variation som ger bäst resultat i långa loppet, t.ex. kan du köra alternera mellan tunga pass (4 set 6-8 reps) och mer uthållighetsinriktade (3 set 12-15 reps). Håll dig förslagsvis i intervallet 5-15 reps per set om det först och främst är muskeltillväxt du är ute efter.

Spawn
2007-07-25, 11:59
Ändringsförslag (om vi antar att du vill behålla grundstrukturen i programmet, d.v.s. 3-split och 5 dagar i veckan):

Dag 1: Ben, mage
Dag 2: Bröst, triceps, axlar (fram och utsida)
Dag 3: Rygg, biceps, axlar (baksida)

Vad gäller set och reps så är det vanligtvis variation som ger bäst resultat i långa loppet, t.ex. kan du köra alternera mellan tunga pass (4 set 6-8 reps) och mer uthållighetsinriktade (3 set 12-15 reps). Håll dig förslagsvis i intervallet 5-15 reps per set om det först och främst är muskeltillväxt du är ute efter.

Tack äntligen någon riktig hjälp men kan du förklara lite mer hur du tänkt vid detta upplägg mer varför och så?=