handdator

Visa fullständig version : Är jag rätt ute gällande inköp av kostillskott?


Rilllle
2007-07-24, 16:37
Tjena!

Jag hoppas att jag inte besvärar alltför många med denna fråga som ni förmodligen hört alldeles för många ggr.

Jag är student och har således begränsat med cash men eftersom man bor själv så är man inte alltid så ambitös med maten dvs. att man skulle kunna tänka sig att betala lite för bekvämligheten med kosttillskott. (Ja jag vet att maten är A och O, men ett komplement skadar ju aldrig)

Jag har efter någon timmes kolozzeumsurfande kommit fram till detta vad tror ni?

Eiselt - Kreatin - 1 kg

Eiselt - Maxgain 4 kg

Fairing - Omega 3

Fairing - Complete Vitamin/Mineral

Tack på förhand,

En som börjat träna igen.

AFanatic
2007-07-24, 16:57
Ta bort Maxgain och köp kvalitativt protein istället. Kollisar kan du få i dig ändå med lätthet.

Äter du varierat och en del broccoli, babelsiner osv så ska du se att du inte behöver multivitamin heller.

StefanC
2007-07-24, 22:38
Maxgain låter enligt mig som en gainer. Men när jag kollade upp det så var innehållet protein, fruktos och dextros vilket betyder att det är mer fruktos är dextros. Det tycker jag är helt fel.

Att den sedan är dyr och att jag hellre blandat själv då jag vill ha efter mina mått så tycker jag att den - precis som AFanatic - ska bort.

Vitamintillskott behövs inte vid en bra kost. Jag äter bra fast tar det endå, better safe then sorry för mig här.

Gällande kreatinet har jag hört att det finns bättre. Själv gillar jag KP3 då jag slipper laddningsfasen ect. Lite sämre, men så är jag ju lite lat också.