Visa fullständig version : KCAL plus
Patrik Cutler
2007-07-24, 16:35
tänkte bara få lite klarhet.
räcker det med att ligga på kcal plus för att musklerna ska växa maximalt, eller växer dom mer ju mer plus man ligger på?
just nu käkar jag så mycket så min mage börjar anta en form som jag inte vill eftersträva. skulle det vara positivt för musklerna om jag käkade ÄNNU mer?
Eddie Vedder
2007-07-24, 16:37
räcker det med att ligga på kcal plus för att musklerna ska växa maximalt, eller växer dom mer ju mer plus man ligger på?
just nu käkar jag så mycket så min mage börjar anta en form som jag inte vill eftersträva. skulle det vara positivt för musklerna om jag käkade ÄNNU mer?
Större överskott innebär bättre förutsättningar för muskelanabolism, dock är det ingen linjär funktion utan större och större procentuell andel av viktökningen blir fett trots att musklerna fortfarande växer.
Det finns dessutom en gräns för hur mycket muskler kan växa under en begränsad tid och äter du mer än så blir du bara fetare i onödan. Så ligg på ett moderat överskott och öka långsamt, det vinner du på.:thumbup:
Patrik Cutler
2007-07-24, 16:44
thank you broder! :mallan:
Eddie Vedder
2007-07-24, 16:50
thank you broder! :mallan:
Anytime!;)
Dessutom vill jag göra ett tillägg till det jag skrev, det känns som en ganska given följdfråga som någon snart kommer ställa nämligen::D
Den där gränsen för när man inte ökar mer i muskelmassa och bara blir fetare och fetare är individuell, det går alltså inte bara att säga "****kcal överskott per dag är där gränsen går. utan det skiljer sig beroende på vilka förutsättningar individen i fråga har och hur bra denne "sköter sig" utifrån förutsättingarna.:thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.