ikmor
2007-07-24, 16:32
Tjenare alla.
mellan varvet ser man den magiska grönsaken "Selleri" komma på tal både här och där.
Jag vill bara lägga till:
Rotselleri
100 g innehåller 39 kcal och 16 mg C-vitamin samt små mängder mineraler.
Stjälkselleri:
Näringsvärden: Energi 11 kcal/46 kJ, Vatten 95 g, Protein 0,7 g, Fett 0,1 g, Kolhydrater totalt (ej fiber) 1,8 g, Kostfiber 1,8 g, Kalcium 70 mg, Järn 0,4 mg, Natrium 62 mg.
-
Jag ber om ursäkt för att informationen angående rotselleri är så knaper, det var allt jag kunde hitta! :em:
Det viktiga i just denna post var iaf Energi-innehållet.
Någon annan får gärna fylla i info som de tycker fattas.
Ville bara att folk skulle känna till detta, så man inte går och häver i sig rotselleri och blir SUPERFET och sen hatar Kolozzeum för vad vi sa. ;) :D
/Kim
mellan varvet ser man den magiska grönsaken "Selleri" komma på tal både här och där.
Jag vill bara lägga till:
Rotselleri
100 g innehåller 39 kcal och 16 mg C-vitamin samt små mängder mineraler.
Stjälkselleri:
Näringsvärden: Energi 11 kcal/46 kJ, Vatten 95 g, Protein 0,7 g, Fett 0,1 g, Kolhydrater totalt (ej fiber) 1,8 g, Kostfiber 1,8 g, Kalcium 70 mg, Järn 0,4 mg, Natrium 62 mg.
-
Jag ber om ursäkt för att informationen angående rotselleri är så knaper, det var allt jag kunde hitta! :em:
Det viktiga i just denna post var iaf Energi-innehållet.
Någon annan får gärna fylla i info som de tycker fattas.
Ville bara att folk skulle känna till detta, så man inte går och häver i sig rotselleri och blir SUPERFET och sen hatar Kolozzeum för vad vi sa. ;) :D
/Kim