handdator

Visa fullständig version : Överträning vid trädgårdsarbete?


Mushan
2007-07-24, 16:11
Tja, just nu sommarjobbar på en kyrkogård. Mycket krattning, klippa häckar osv.

Fick träningsverk i ena biceps från häckklippning, sträcker mig ganska högt osv. och känningar i ryggen efter mycket krattning och klippning.
Är också ganska skakig i händerna, ganska tung häcksax (bensinsdriven). Är det vanligt?


Bara undrar om man få överträning i dem musklerna? Eller är det bara för jag är ovan vid dem "rörelserna" eller att jobba?

Tack.

major Pectoralis
2007-07-24, 16:16
Tja, just nu sommarjobbar på en kyrkogård. Mycket krattning, klippa häckar osv.

Fick träningsverk i ena biceps från häckklippning, sträcker mig ganska högt osv. och känningar i ryggen efter mycket krattning och klippning.
Är också ganska skakig i händerna, ganska tung häcksax (bensinsdriven). Är det vanligt?


Bara undrar om man få överträning i dem musklerna? Eller är det bara för jag är ovan vid dem "rörelserna" eller att jobba?

Tack.

Risken för överträning är obefintlig p.g.a. trädgårdsarbete. Se till att du äter ordentligt bara. Du vänjer dig snart vid jobbet och då är det bara till fördel att ha ett någorlunda fysiskt arbete.

Mushan
2007-07-24, 16:19
Risken för överträning är obefintlig p.g.a. trädgårdsarbete. Se till att du äter ordentligt bara. Du vänjer dig snart vid jobbet och då är det bara till fördel att ha ett någorlunda fysiskt arbete.

okej, tack för det snabba svaret! :) Har börjat lite mer seriöst nu, så jag äter ordentligt. Rör på mig mycket mer nu om man jämnför med innan, så jag måste äta mycket. :D

Alexton
2007-07-24, 18:25
stretcha efter en tung dag kanske hjälper lite, jobbar själv med ganska fysiskt krävande arbete och har märkt att töja lite efteråt brukar lindra dagen efter.