handdator

Visa fullständig version : Mindre vader?


kavaj
2007-07-24, 12:25
Som topic lyder, jag tycker inte att mina vader är i proportion till mina lår.
Hur ska jag gå tillväga?

tack!

Lexidos
2007-07-24, 12:26
Som topic lyder, jag tycker inte att mina vader är i proportion till mina lår.
Hur ska jag gå tillväga?

tack!

Träna dem?

Eddie Vedder
2007-07-24, 12:30
Menar du att dina vader är mindre eller att du vill få mindre vader? Lite svårt att förstå utifrån rubriken och frågan. Att dom inte är i proportion till låren kan ju likagärna innebära stora vader och små lår som små vader och stora lår.

I vilket fall har Lexidos rätt.:)

Allan
2007-07-24, 12:31
Träna upp benen så de står i proportion. Annars är det bara att kräva att bli buren i fortsättningen, så vaderna inte stimuleras ytterligare.

kavaj
2007-07-24, 12:35
Jag vill alltså få mindre vader, tycker mina är lite för stora. Och skulle inte vilja träna upp låren så de blir lagom stora heller.

Allan
2007-07-24, 12:36
Jag vill alltså få mindre vader, tycker mina är lite för stora

Det lär knappast gå. Tyvärr.

Jorgen
2007-07-24, 12:52
Jag vill alltså få mindre vader, tycker mina är lite för stora. Och skulle inte vilja träna upp låren så de blir lagom stora heller.

Det blir inte lätt. Jag antar att du inte tränar vaderna alls nu? Mycket mer än att sluta träna dom kan du inte göra.

machine gun
2007-07-24, 15:43
Jag vill alltså få mindre vader, tycker mina är lite för stora. Och skulle inte vilja träna upp låren så de blir lagom stora heller.

Det är snyggt med stora vader :D

Men som sagts ovan, träna låren mer, så kommer det se mer proportionerligt ut.

StefanC
2007-07-24, 16:12
Bild?

Jorgen
2007-07-24, 16:13
Bild?

På?

För att?

StefanC
2007-07-24, 16:14
På?

För att?

På? Hmm, vaderna kanske?

För att? Jag vill se.

Jorgen
2007-07-24, 16:18
På? Hmm, vaderna kanske?

För att? Jag vill se.

Inte för att du skall komma med din syn på hurvida vaderna är för stora eller inte väl?
För det är ju totalt ointressant.

StefanC
2007-07-24, 16:20
Inte för att du skall komma med din syn på hurvida vaderna är för stora eller inte väl?
För det är ju totalt ointressant.

Ointressant för er och honom kanske, men intressant för mig.
Onödig diskution enligt mig, vill han inte visa är det bara att säga nej.

Jorgen
2007-07-24, 16:22
Ointressant för er och honom kanske, men intressant för mig.
Onödig diskution enligt mig, vill han inte visa är det bara att säga nej.

Tja, det är inte första gången någon vill förändra sin muskelmassa till det mindre och får höra att han/hon har fel. Vad vi tycker har inte med saken att göra liksom, det är intressant för den som inte är nöjd.

Se det som att förebygga en liknande diskussion.

mvda
2007-07-25, 00:49
Tja, det är inte första gången någon vill förändra sin muskelmassa till det mindre och får höra att han/hon har fel. Vad vi tycker har inte med saken att göra liksom, det är intressant för den som inte är nöjd.

Se det som att förebygga en liknande diskussion.

Tror de flesta (förutom du då) skulle vara intresserade av att se hans vader. Inte för att ifrågasätta hurvida hans påstående är rätt eller fel mer bara av rent intresse. Sa någon att vänstra biceps var större än högra så vill man så klart se en bild, så är det bara.

Som StefanC sa, det är väl inget som du behöver kommentera? Vill han slänga upp bilder så gör han, annars inte.

Cilia
2007-07-25, 09:44
Som topic lyder, jag tycker inte att mina vader är i proportion till mina lår.
Hur ska jag gå tillväga?

tack!
mitt tips är att träna resten av benen hårdare så dom kommer i propotion till dina vader

Rex
2007-07-25, 09:55
En sak som jag har lärt mej här att man inte kan punkt förbränna :P Bara att bita ihop och träna resten av kroppen.

Själv har jag ganska stora lår.. men jag har faktiskt märkt lite skillnad nu efter 2-3 veckor. (Gått ner ca 5kg på 17 dagar)

Men jag skulle nog följa rådet om att träna låren, om du tycker att dina vader är EXTREMA.. fråga några av dina kompisar osv om dom tycker att dina vader är för stora också. Kanske något du inbillar dej själv :P

Cilia
2007-07-25, 10:03
En sak som jag har lärt mej här att man inte kan punkt förbränna :P Bara att bita ihop och träna resten av kroppen.

Själv har jag ganska stora lår.. men jag har faktiskt märkt lite skillnad nu efter 2-3 veckor. (Gått ner ca 5kg på 17 dagar)

Men jag skulle nog följa rådet om att träna låren, om du tycker att dina vader är EXTREMA.. fråga några av dina kompisar osv om dom tycker att dina vader är för stora också. Kanske något du inbillar dej själv :P
han sa iofs inte att dom var feta.
men det är klart minskar man i muskelvolym så kan ju även vadmusklerna minska

Spawn
2007-07-25, 13:26
Funkar det inte att springa längre streckor och stretcha ordentligt? Blir de inte mindre då?

mini
2007-07-25, 13:30
Funkar det inte att springa längre streckor och stretcha ordentligt? Blir de inte mindre då?

Nej.

Spawn
2007-07-25, 13:34
Men han kanske har tränat dem men inte stretchat?
Så påstår du att benen blir större om man springer tex 10km i joggningstakt och stretchar ordentligt sen? Jag påstår inte att du har fel är bara lite nyfiken

mini
2007-07-25, 13:44
Men han kanske har tränat dem men inte stretchat?
Så påstår du att benen blir större om man springer tex 10km i joggningstakt och stretchar ordentligt sen? Jag påstår inte att du har fel är bara lite nyfiken

Jag påstår att stretching varken gör från eller till på vadtillväxten, och i de allra flesta fall inte löpning heller.

Ame
2007-07-25, 13:47
Men han kanske har tränat dem men inte stretchat?
Så påstår du att benen blir större om man springer tex 10km i joggningstakt och stretchar ordentligt sen? Jag påstår inte att du har fel är bara lite nyfiken

Stretching lär inte påverka storleken på musklerna. Jogging lär inte ge någon direkt effekt heller på den punkten, när påstod någon det egentligen?

Spawn
2007-07-25, 13:51
Stretching lär inte påverka storleken på musklerna. Jogging lär inte ge någon direkt effekt heller på den punkten, när påstod någon det egentligen?

vete fan något jag haft i mitt dimmiga minne

zydar
2007-07-25, 14:15
vi kan byta,, ja vll ha större vader och du mindre, du kan få mina,, lungt vettu =)

machine gun
2007-07-25, 15:16
Funkar det inte att springa längre streckor och stretcha ordentligt? Blir de inte mindre då?

Mina vader har växt av löpning, trots att det tydligen ska vara omöjligt enligt kolo-maffian :D

apa_ola
2007-07-25, 15:29
Mina vader har växt av löpning, trots att det tydligen ska vara omöjligt enligt kolo-maffian :D

Samma här. De vader jag har härstammar nästan uteslutande från olika sorters löpning.

Allan
2007-07-25, 15:32
Mina vader har växt av löpning, trots att det tydligen ska vara omöjligt enligt kolo-maffian :D

Du har en genetisk förutbestämd tillväxt som kommer med åren - upp till trettiofemårsåldern vad gäller vader. De skulle ha vuxit utan träning också

machine gun
2007-07-25, 15:39
Du har en genetisk förutbestämd tillväxt som kommer med åren - upp till trettiofemårsåldern vad gäller vader. De skulle ha vuxit utan träning också

Är det så? Coolt. Undrar hur stora de hinner bli innan jag blir 35 :D Gäller det bara vader eller andra muskler också?

Allan
2007-07-25, 15:59
Är det så? Coolt. Undrar hur stora de hinner bli innan jag blir 35 :D Gäller det bara vader eller andra muskler också?

Du är bara tjugofem. Det är då vi brukar säga att den naturliga storlekstillväxten börjar lägga av - det är först då killar med säkerhet kan sägas ha kommit ur puberteten, och det gäller även tjejer till en viss del.
Även icke-tränande personer har mer muskelmassa som trettioåringar än som tjugoåringar, och vader är en sån grupp som tar en satans tid på sig att växa.


Man kan inte i övrigt säga att några specifika muskelgrupper naturligt kommer att växa, men eftersom du inte tränar vader annat än med löpning kan det naturligtvis bero på det