Insidedoubt
2007-07-24, 11:51
Jag har aldrig räknat och planerat mina måltider utan jag brukar försöka att helt enkelt få i mig så mycket näringsrikmat som möjligt. Det händer dock att jag som t.ex idag glömt köpa bröd och därmed äter en väldigt snål frukost och då kan lunchen bli ganska stor.
Är detta en okej lunch ur träningssynpunkt?
200g Barilla Fusilli Fullkorn
674 kcal
25g protein
134,4g kolhydrater
4g fett
200g Tonfisk i vatten
220 kcal
50g protein
2g fett
100g Findus Pastasås Tomat & Basilika
45 kcal
1,5g protein
Kolhydrater 5g (varav sockerarter 4,5g)
Fett 2 g (varav mättat fett 0.3 g)
2 kokta ägg
160 kcal
12,6 protein
10,1 fett
1,4 kolhydrater
Totalt:
1099 kcal
89,1g protein
18,1g fett
135,8g kolhydrater
Jag räknade inte med kolhydraterna från pastasåsen då de verkade vara socker mer än något annat, men det kanske jag borde gjort, då blir det +5g på kolhydraterna iaf.
Till detta drack jag 2 glas lättmjölk.
Jag är medveten om att jag missat grönsakerna men jag ska försöka ta igen det vid senare mål.
Hursomhelst, detta är ganska mycket till lunch va? Är det vettiga källor? Är det något jag missar?
Jag vill visserligen lägga på mig muskelmassa så det är inga problem att jag får i mig mycket kalorier eller så men det verkar vanligare med mindre och fler måltider över dagen.
Är detta en okej lunch ur träningssynpunkt?
200g Barilla Fusilli Fullkorn
674 kcal
25g protein
134,4g kolhydrater
4g fett
200g Tonfisk i vatten
220 kcal
50g protein
2g fett
100g Findus Pastasås Tomat & Basilika
45 kcal
1,5g protein
Kolhydrater 5g (varav sockerarter 4,5g)
Fett 2 g (varav mättat fett 0.3 g)
2 kokta ägg
160 kcal
12,6 protein
10,1 fett
1,4 kolhydrater
Totalt:
1099 kcal
89,1g protein
18,1g fett
135,8g kolhydrater
Jag räknade inte med kolhydraterna från pastasåsen då de verkade vara socker mer än något annat, men det kanske jag borde gjort, då blir det +5g på kolhydraterna iaf.
Till detta drack jag 2 glas lättmjölk.
Jag är medveten om att jag missat grönsakerna men jag ska försöka ta igen det vid senare mål.
Hursomhelst, detta är ganska mycket till lunch va? Är det vettiga källor? Är det något jag missar?
Jag vill visserligen lägga på mig muskelmassa så det är inga problem att jag får i mig mycket kalorier eller så men det verkar vanligare med mindre och fler måltider över dagen.