handdator

Visa fullständig version : "Trött på att vara feg och rädd mot bråkmakare"


k4l_2007
2007-07-23, 22:49
Jag är så trött på att bli rädd, nervös och skakis så fort jag hamnar i en hotande situation.

Jag kan ta ett exempel som hände i helgen när jag hade varit o festat så gick jag på gatan o så stog de två sycken killar som drack öl. Den ena flytta på sig när jag skulle gå förbi, så jag gick in i honom lite. Han blev arg o ville skapa bråk, han och hans kompis gick fram till mig och började gapa. Jag sa som de var att de var han som gick in i mig. Läget var spänt, och de slutade med att jag sa "FÖRLÅT de var inte meningen att gå in i dig" Killarna skrattade och sa asså vi drev bara med dig.

Jag är 20 år, inte liten och klen (182 lång och 85 kg) tränar endel. Men jag är så less på detta att man ska vara en sådan jävla fjolla. Vill lära mig att försvara mig och inte vara så jävla skakig och nervös så fort jag känner mig lite hotad.

Finns det något sätt att ändra på detta, är väldigt tacksam för svar som kan vara till nytta.


Läste det här på ett annat forum, ganska värt att diskutera.
Vad ska man göra under en sådan situation?
Vad kan man göra för att sluta vara feg mot såna människor??

eandersson
2007-07-23, 22:52
Jag vet inte om detta kanske är ett bra sätt men det bara ploppade upp i huvudet.

Somliga tränar på gym för att stärka sitt självförtroende. Då kanske man kan börja träna en kampsport för att stärka sitt självförtroende och säkerhet ifall något liknande, fast allvarligare, hade inträffat.

Men det kanske är som med allt annat. Rätt saker i rätt händer och fel saker i fel händer.

LadyInsane
2007-07-23, 22:54
Men är det inte naturligt att bli lite skygg i en hotfull situation? Varför ska alla bli tuffare hela tiden och försöka bräcka varandra?

Själv ser jag förbaskat tuff ut, men i en hotfull situation vill jag springa och gömma mig. Vore det inte så är jag rädd för att jag skulle råka ut för en massa dumheter.

NiXPhoenix
2007-07-23, 22:54
Utmana din motståndare på duell. Behöver inte vara en klassisk om han nu tackar ja, ni kan skjuta prick mot något.

Nej, fan drömde bort mig lite där. :O

Exhale_
2007-07-23, 22:55
Idioter kommer alltid att finnas, det är bara att acceptera det.

Vet inte om man kan träna sig emot såna händelser. Visst, om du är jättestark kanske du kan ge dem på käften men det hjälper ju inte direkt?
Är du megabiff så kanske dem inte ger sig på dig men då är det någon annan som råkar ut för det istället.

Zakath
2007-07-23, 22:59
Ha bra kroppsspråk från början så slipper man sånt,rak rygg, självsäkra steg, blicken rakt fram (absolut inte ner).

regus
2007-07-23, 23:12
Ha bra kroppsspråk från början så slipper man sånt,rak rygg, självsäkra steg, blicken rakt fram (absolut inte ner).

Skitsnack, är dom två och du är en (om du nu inte väger 110 kg bra form) och du tjaffsar emot blir det antagligen bråk, speciellt den situationen han befann sig i.

rolf
2007-07-23, 23:16
Jag tyckte han hanterade situationen rätt bra, ingen kom ju till skada?

regus
2007-07-23, 23:17
Jag tyckte han hanterade situationen rätt bra, ingen kom ju till skada?

"Killarna skrattade och sa asså vi drev bara med dig.",
Den sveg nog lite.

Edit: Även om det var bra att han undvek bråk osv etc.

Muskelbyggaren
2007-07-23, 23:17
Skitsnack, är dom två och du är en (om du nu inte väger 110 kg bra form) och du tjaffsar emot blir det antagligen bråk, speciellt den situationen han befann sig i.
Det jag tror Zakath åsyftar är att många bara genom sitt undergivna kroppsspråk provocerar fram situationer som den trådskaparen beskriver. "Skoja lite med den nerviga killen som kommer gåendes"

rolf
2007-07-23, 23:18
"Killarna skrattade och sa asså vi drev bara med dig.",
Den sveg nog lite.
:MrT:
Självdistans ftw. Orka deppa ihop för något sånt.

Timme
2007-07-23, 23:21
Jag känner igen mig i killen . Jag önskar att jag inte vore en så feg som jag är.

regus
2007-07-23, 23:22
:MrT:
Självdistans ftw. Orka deppa ihop för något sånt.

Inte roligt att bli behandlat respektlöst, förstår att man blir sne i en sådan situation.

Stoltz
2007-07-23, 23:24
För min del är det mer eller mindre naturligt att hjärtat börjar slå snabbare och att man blir rädd. Man vill ju inte bli nerslagen, vem sjutton vill råka ut för det?

Däremot så har jag aldrig krökt mig själv för att någon idiot som behöver bevisa något för sig själv försöker bråka med mig. Om det beror på att jag lyckats komma undan antingen genom rent kallprat och fast blick och hållning eller genom att (väldigt tyvärr) slå motståndaren så att han ligger i gatan innan han hann göra det mot mig, det vet jag inte.

Hur man bör göra... Det finns nog ingen mirakelformel för det, det handlar nog väldigt mycket om hur mycket man är villig att riskera och hur naturligt det kommer. För varje gång man inte springer för glatta livet när en sådan situation uppstår, tar man en risk. Sen ska man inte bli något fundemanetalt kräk och börja käfta emot som om man själv hade för liten penis och fick det sagt varje dag i högstadiet (Hoppas poängen går fram här).

Tips är väl att ställa sig i spegeln och kontrollera hur ens ansiktsuttryck ser ut och lära sig vilket som inger "Inget BS här, för då tar fan bofinken". Det brukar fungera som en väldigt bra avväpnare för min del i alla fall.

Edit: Ska tillägga att jag också är sådan idiot som går i mellan bråk som sker och försöker stoppa det om det inte ser ut som om det ska bli krig. Jag ger mig inte in i ett bråk där jag ser att risken för knivar eller andra tillhyggen kan finnas, men de som ändå verkar någerlunda "säkra" är sådana som jag frivilligt ställer mig i mellan och stoppar. Än så länge har jag lyckats till 100% men det är nog också en tidsfråga innan jag får ordentligt med stryk för det.

roller
2007-07-23, 23:24
Beror på vad man vill uppnå, tyckte det sköttes bra. Ibland är det inte alltid bäst att vara kaxig tillbaka, även om man vill eller to.m. kan det. Sen släpper det där med rädslan efter man varit i bråk ett par gånger, att ta emot en smäll gör inte så jävla ont (i vilket fall inte de jag tagit emot).

Däremot om det handlar om knivar och liknande är det man aldrig vet, det är alltid bäst att bara gå därifrån.

regus
2007-07-23, 23:28
Det jag tror Zakath åsyftar är att många bara genom sitt undergivna kroppsspråk provocerar fram situationer som den trådskaparen beskriver. "Skoja lite med den nerviga killen som kommer gåendes"

Så kan man också tolka det.

Racso
2007-07-23, 23:29
Skitsnack, är dom två och du är en (om du nu inte väger 110 kg bra form) och du tjaffsar emot blir det antagligen bråk, speciellt den situationen han befann sig i.

Inte alls skitsnack, kroppsspråk väger mycket tyngre än en massiv kropp.

Deceiver85
2007-07-23, 23:30
Vänlig och trevlig så slipper man nog de mesta bråk, är övertygad om att många bråk orsakas av missförstånd.

Stoltz
2007-07-23, 23:32
Vänlig och trevlig så slipper man nog de mesta bråk, är övertygad om att många bråk orsakas av missförstånd.

Absolut, men även också av de som *vill* missförstå.

regus
2007-07-23, 23:32
Inte alls skitsnack, kroppsspråk väger mycket tyngre än en massiv kropp.

Nja, om man kan få till en min som säger "Hej, jag släpptes nyss ut från psykhemmet, vart köper man knivnar?" så kan man nog klara sig även om dom andra letar bråk.

Racso
2007-07-23, 23:36
Nja, om man kan få till en min som säger "Hej, jag släpptes nyss ut från psykhemmet, vart köper man knivnar?" så kan man nog klara sig även om dom andra letar bråk.

Rekomenderar detta program:

http://www.ur.se/vetenskap/templates/Program____28241.aspx


Då och då kan man se det på internet håll tillgodo...

Zakath
2007-07-23, 23:38
Så kan man också tolka det.

Och det är en alldeles korrekt tolkning.

Hemi
2007-07-23, 23:39
Det gör inte bara ont, om det nu gör det. Överallt där skelettet sticker ut, t ex ovanför ögonen, näsbenet och tänderna, slår det upp från insidan och svullnaden sticker ut då den inte kan gå inåt. Blåtiror som strävar nedåt från pannbenet i en vecka och ärrbildningar i kinderna som gör att man ler snett i nåt år är inte så kul. Som gammal boxare bland några andra dåliga erfarenheter vet jag. Är ni rädda om ansiktet slåss ni inte. Att ramla okontrollerat kan ge skador för livet. Det är en sak att fightas på en ren, slät brottarmatta, en annan att göra det ute.

regus
2007-07-23, 23:40
Rekomenderar detta program:

http://www.ur.se/vetenskap/templates/Program____28241.aspx


Då och då kan man se det på internet håll tillgodo...

Jag säger inte att ett självsäkert kroppsspråk är värdelöst.
Utan bara att om man springer in i två stycken som man får anta är ute efter lite bråk, och han kräver ursäkt och allmän underkastelse. Så räcker det oftast inte med att stå stolt och rakryggad.

Racso
2007-07-23, 23:46
Jag säger inte att ett självsäkert kroppsspråk är värdelöst.
Utan bara att om man springer in i två stycken som man får anta är ute efter lite bråk, och han kräver ursäkt och allmän underkastelse. Så räcker det oftast inte med att stå stolt och rakryggad.

Ofta väljer "bråkstakar" ut sina offer, vare sig det är medvetet eller inte. (tex som i historien i början av tråden)

Du blir kanske inte "vald" om du har ett visst kroppsspråk.

regus
2007-07-23, 23:52
Ofta väljer "bråkstakar" ut sina offer, vare sig det är medvetet eller inte. (tex som i historien i början av tråden)

Du blir kanske inte "vald" om du har ett visst kroppsspråk.

Alkohol har en rolig effekt när situation uppstår 2 mot 1. Och 1 springer in i någon utan 2.
2a utan att tänka ir titta"ÖÖöööh, vad göru.. säg förlåt *****)
2b"Ajuste
Sen blir det macholek mellan 2.orna...
....

Enligt min högst subjektiva uppfattning (kan man säga så?) alltså.

Racso
2007-07-23, 23:58
Alkohol har en rolig effekt när situation uppstår 2 mot 1. Och 1 springer in i någon utan 2.
2a utan att tänka ir titta"ÖÖöööh, vad göru.. säg förlåt *****)
2b"Ajuste
Sen blir det macholek mellan 2.orna...
....

Enligt min högst subjektiva uppfattning (kan man säga så?) alltså.


Ja, men den delen av hjärnan är bland det sista som slocknar, så om något är den ovannämnda effekt ännu mer dominant.

hbgandy
2007-07-24, 00:46
Man ser ganska tydligt vilka som vill ha fight och de går oftast inte att ändra på.
Veva på oavsett motstånd och underläge, min erfarenhet är att börjar man backa eller tveka så blir man skadad eller mer skadad rättare sagt.
Naturligtvis ska man undvika våld så mycket man kan men går det inte så slåss fult och veva tills det svartnar det krävs ingen speciell träning för det det är mer en attitydfråga,
Man får inte mindre på käften för att man inte vevar.

Zakath
2007-07-24, 00:56
Man får inte mindre på käften för att man inte vevar.

Om man springer då? :)

Kan man undvika våld så ska man göra det tycker jag.

Avesta
2007-07-24, 01:17
Var avslappnad, tala lugnt och rör dig behärskad, motparten visar då troligen lite mer aggression så då kan du plötsligt växla ansiktsuttryck och spänna ögonen i personen och ta ett hotfullt steg framåt, men tala åter lugnt och avslappnad.

Det funkar för att det överaskar, personen förväntar sig inte att du plötsligt blir aggressiv och i samma stund hinner hans hjärta slå några extra slag, men när du sen är lugn och manar till fred så blir han såpass lättad att han förmodligen pratar och accepterar att det hela var ett missförstånd.

Det sitter i psyket, överaska personen lite grann.

Piranha
2007-07-24, 01:18
Till att börja med att undvika bråk är inte att vara feg, däremot att hamna i bråk är enbart dumt.

Om du nu vill känna dig mer trygg i dig själv och hur du reagerar i situationer så gå ner på en kampsportsklubb/box eller likn där du vet du kommer få smörj, ja fast samtidigt som du har kul. Om du senare mot all förmodan blir utsatt för våld så vet du hur bättre än nu hanterar situationen, ja förutsatt att du inte kan undvika det.

h1tman
2007-07-24, 09:26
ta reda på var nån av dem bor och häll långfil i brevinkastet i ett halvår, så känns det bättre

Ignatius72
2007-07-24, 10:48
Du hanterade det ju perfekt. Även om du hade slagit ner dem, vilket hade varit ett märkligt alternativ, så hade de förmodligen gått och hämtat pistol/kniv/basebollträ och gett igen.

elo_
2007-07-24, 11:08
Våld är väldigt sällan konstruktivt och slagsmål är inga trevliga saker som kan ha långtgående förödande konsekvenser. Jag tycker grabben gjorde precis det bästa han kunde göra i situationen, han avväpnade dem genom att ursäkta sig.

Sedan för att bli mindre rädd.. det är att jobba med den egna självkänslan. Samt sätta gränser för vad man tål. Man skall inte underkasta sig, det är inte det vad jag säger, men man får ju själv bestämma var ens gräns går. Jag tar inte till nävarna för att någon knuffar mig eller häller ut min öl, och om jag knuffar någon eller häller ut någons öl så ursäktar jag mig eller bjuder på en ny.

Sedan alternativ angående våldsanvändning: som Pindaros sade det "Dulce bellum inexpertis" - War is sweet for those who haven't experienced it.

I 99% av fallen kan våld undvikas.

piraten99
2007-07-24, 11:24
Men är det inte naturligt att bli lite skygg i en hotfull situation? Varför ska alla bli tuffare hela tiden och försöka bräcka varandra?

Själv ser jag förbaskat tuff ut, men i en hotfull situation vill jag springa och gömma mig. Vore det inte så är jag rädd för att jag skulle råka ut för en massa dumheter.

jag har sett dig, du ser inte tuff ut.

Tolkia
2007-07-24, 11:25
Det jag tror Zakath åsyftar är att många bara genom sitt undergivna kroppsspråk provocerar fram situationer som den trådskaparen beskriver. "Skoja lite med den nerviga killen som kommer gåendes"
Det här tycker jag är kvalificerad bullshit. Hur kan man säga att någon genom "undergivet" kroppsspråk, d.v.s. kroppsspråk som tydligt säger "jag vill inte slåss" provocerar en annan individ till att initiera ett slagsmål? Den som blir provocerad av andras vilja att undvika bråk har de facto en psykisk störning som kräver vård.

Lexidos
2007-07-24, 11:36
Allt beror på situationen givetvis men man ska alltid undvika bråk. Det är inte värt att få ett slag på truten alt farbror blå kommer bara för en sån idiotisk sak.
Man får bedöma själv utifrån situationen. Själv har jag aldrig varit i slagsmål men jag är en jäkel på att snacka mig ur sånt. Folk som är alldeles för på o tänder bara du råkar nudda dem är antingen bara sugna på att driva med dig alt har de något de måste bevisa.
Varför måste man gå omkring o hävda sig mot andra killar btw? Orka bry sig

Stoltz
2007-07-24, 11:49
Det här tycker jag är kvalificerad bullshit. Hur kan man säga att någon genom "undergivet" kroppsspråk, d.v.s. kroppsspråk som tydligt säger "jag vill inte slåss" provocerar en annan individ till att initiera ett slagsmål? Den som blir provocerad av andras vilja att undvika bråk har de facto en psykisk störning som kräver vård.

Maktbegär. De som inte har något att ge igen med måste udnerkasta sig den aggressives makt. Stört? Ja.

Lexidos
2007-07-24, 11:50
Maktbegär. De som inte har något att ge igen med måste udnerkasta sig den aggressives makt. Stört? Ja.

Tyvärr kan det ju vara så ibland en del idioter. Hela grejen fick mig på något sätt att tänka på hundar när de trycker ner varandra.

Corpobal
2007-07-24, 14:36
Det här tycker jag är kvalificerad bullshit. Hur kan man säga att någon genom "undergivet" kroppsspråk, d.v.s. kroppsspråk som tydligt säger "jag vill inte slåss" provocerar en annan individ till att initiera ett slagsmål? Den som blir provocerad av andras vilja att undvika bråk har de facto en psykisk störning som kräver vård.

Du har aldrig gått grundskolan som pojke eller hur? :)
Alla pojkar/män har sett det här ett antal gånger i praktiken och om det nu skulle innebära en psykisk störning att attackera lätta offer så är världen full av störda typer.

lodis
2007-07-24, 14:47
Förstår inte vad det är för fel på att be om ursäkt för att undvika att man bryter ben i händerna när man slår ner de båda?

Jag menar, hade det varit två snubbar som kunnat/velat slåss (inte bara hetsa för att vara macho) så hade det redan smällt innan möjlighet att be om ursäkt.
Varför ens stanna när de börjar prata? Bara fortsätta gå och inte bry sig...
Efter alla slagsmål man varit med om så har man börjat inse (efter att ha norrköpingsfrakturer en gång per år i varje hand) att vad bevisar man? att man är van vid gips? Idioti!
Ont i händerna efter alla stift har man med men som tur är har jag aldrig varit i slagsmål på eget iniativ utan alltid varit i självförsvar (kunde ha gått iväg istället!) :(

skaparn
2007-07-24, 14:55
Det här tycker jag är kvalificerad bullshit. Hur kan man säga att någon genom "undergivet" kroppsspråk, d.v.s. kroppsspråk som tydligt säger "jag vill inte slåss" provocerar en annan individ till att initiera ett slagsmål? Den som blir provocerad av andras vilja att undvika bråk har de facto en psykisk störning som kräver vård.

Är det månne ordvalet "provocerar" du stör dig på? Inte kan det väl undgått dig att de som har ett inte så litet behov att mobba och trycka ner väljer lätta offer. Ett väldigt enkelt sätt at spåra upp enkla offer är att ta de som genom kroppsspråket förmedlar dåligt självförtroende och att de kommer backa ifall man utnyttjar dem för tuffa syften.

Stoltz
2007-07-24, 14:58
Förstår inte vad det är för fel på att be om ursäkt för att undvika att man bryter ben i händerna när man slår ner de båda?

Jag menar, hade det varit två snubbar som kunnat/velat slåss (inte bara hetsa för att vara macho) så hade det redan smällt innan möjlighet att be om ursäkt.
Varför ens stanna när de börjar prata? Bara fortsätta gå och inte bry sig...
Efter alla slagsmål man varit med om så har man börjat inse (efter att ha norrköpingsfrakturer en gång per år i varje hand) att vad bevisar man? att man är van vid gips? Idioti!
Ont i händerna efter alla stift har man med men som tur är har jag aldrig varit i slagsmål på eget iniativ utan alltid varit i självförsvar (kunde ha gått iväg istället!) :(

Det låter bra på pappret men den bistra sanningen är att det inte alltid fungerar. Vissa älskar att "Mäta upp" sin motståndare med lite 'psyksnack' innan det smäller. Så gör de flesta som jag stött på, då det ger dem en känsla av att slagsmålet var "Nödvändigt" då den andre "käftade emot". Spelar ingen roll i många fall ifall personen bett om ursäkt eller inte.

Att fortsätta gå är bra på många sätt men det är också de gånger som jag tyckt det blivit värst - När sådana idioter blir ignorerade blir deras behov av att framhäva sig själva tio gånger större.

Min poäng är helt enkelt att ibland fungerar inte det resonabla sättet och man måste tyvärr ibland visa att man inte är liten och lätt byte. Förhoppningsvis är det minoriteten av gångerna för andra, men för min del har det varit majoriteten.

Kwon
2007-07-24, 15:00
Det är bra av dig (och personen du citerade) att undvika bråk så länge som möjligt.

Vem bryr sig om random_peeps tycker du verkade feg och rädd som inte ville slåss?

Kör på i samma stil och undvik bråk, var lugn och sansad. Undvik trubbel och skit i hur du uppfattas av random_idiot_on_teh_streets.

Här på forumet betraktas du nog istället som intelligent ist för rädd.

raQblad
2007-07-24, 15:09
Skitsnack, är dom två och du är en (om du nu inte väger 110 kg bra form) och du tjaffsar emot blir det antagligen bråk, speciellt den situationen han befann sig i.Var nyligen på en festival där jag var tvungen att sova över på campingen i ett tält. Mitt i natten så hör jag hur det kommer ett gäng som skrattar och skriker om just mitt tält och mitt i allt så sparkar någon ned tältpinnen, varpå tältet faller ned på mig och min förskräckta flickvän. Jag blir helt lack, öppnar tältet illa kvickt och ser att det är två personer som står och skrattar och spelar musik från en bergsprängare så jag bara går rakt fram, ser förmodligen rätt arg ut och skriker lite åt dom. Den ena börjar backa medans den andra skrattar, så han får en känga mellan benen så att jag kan ta ett bra grepp om honom...

Turligt nog kom en ordningsvakt som hade sett alltihopa.

Poängen är att det spelar ingen roll om dom är fler, så länge du ger intrycket av att kunna klara av situationen. Och har man den inställningen så lurar man sig själv till att klara av den också.

lodis
2007-07-24, 15:10
Det låter bra på pappret men den bistra sanningen är att det inte alltid fungerar. Vissa älskar att "Mäta upp" sin motståndare med lite 'psyksnack' innan det smäller. Så gör de flesta som jag stött på, då det ger dem en känsla av att slagsmålet var "Nödvändigt" då den andre "käftade emot". Spelar ingen roll i många fall ifall personen bett om ursäkt eller inte.

Att fortsätta gå är bra på många sätt men det är också de gånger som jag tyckt det blivit värst - När sådana idioter blir ignorerade blir deras behov av att framhäva sig själva tio gånger större.

Min poäng är helt enkelt att ibland fungerar inte det resonabla sättet och man måste tyvärr ibland visa att man inte är liten och lätt byte. Förhoppningsvis är det minoriteten av gångerna för andra, men för min del har det varit majoriteten.


Jag har aldrig varit med om att någon hetsat mer när jag traskat iväg småskrattandes men förmodligen så hjälper väl mina 110kg ganska mycket när jag fortsätter att gå men de gångerna det har blivit bråk är när de är på min tjej och taffsar å har sig, då har jag ganska svårt att bara traska vidare. När första slaget har landet på mig så ger jag igen, aldrig blivit nerslagen som tur är men jag har vaknat dagen efter med svullna händer och då kanske det hade varit bättre att ta smällen å skita i det sen.

Om man sedan har mindervärdeskomplex för man inte kan/har slagits kanske man ska undvika killar som ser ut att vara utav den typen att de muckar stryk. Absolut inget fel i att vara en så kallad fegis, en bråkstake som jag ser det inte som att vara feg utan mer som att man gör det rätta.... :thumbup:

regus
2007-07-24, 15:14
Poängen är att det spelar ingen roll om dom är fler, så länge du ger intrycket av att kunna klara av situationen. Och har man den inställningen så lurar man sig själv till att klara av den också.

Jo. It's not all in you're head. Hade inte den andra killen fegat hade du antagligen åkt på spö.

Jag säger inte åt någon att slåss/edit inte stå på sig. Jag säger bara att man ska vara försiktig att käfta imot 1 vs flera om man inte vill bråka. Speciellt om det finns alkohol i bilden.

Timme
2007-07-24, 15:34
Det är bra av dig (och personen du citerade) att undvika bråk så länge som möjligt.

Vem bryr sig om random_peeps tycker du verkade feg och rädd som inte ville slåss?

Kör på i samma stil och undvik bråk, var lugn och sansad. Undvik trubbel och skit i hur du uppfattas av random_idiot_on_teh_streets.

Här på forumet betraktas du nog istället som intelligent ist för rädd.

Skönt att höra. Jag tror också på att undvika våld så mycket som det går.

Donner
2007-07-24, 16:06
Jo. It's not all in you're head. Hade inte den andra killen fegat hade du antagligen åkt på spö.


Om jag har förstått det rätt så var hans poäng snarare att dom verkligen backar om man ser ut som hulken och kommer springandes. Även om detta inte sker i alla fall så är det väl större chans att dom blir rädda/flyr om man är 210 cm lång och väger 150 kg.

soulsplinter
2007-07-24, 16:56
ni blir ju inte våldtagna iaf.... men de förjävligt att folk inte har bättre saker för sig i sina liv än o slå ner oskyldiga. Min kusin blev nedslagen o rånad härom veckan, han e liksom 16 år. På morgonen på väg till jobbet. wtf liksom??

sehnpaa
2007-07-24, 16:58
ni blir ju inte våldtagna iaf....Jo, som människa. Eller?

Liten Men Fet
2007-07-24, 17:18
ni blir ju inte våldtagna iaf.... men de förjävligt att folk inte har bättre saker för sig i sina liv än o slå ner oskyldiga. Min kusin blev nedslagen o rånad härom veckan, han e liksom 16 år. På morgonen på väg till jobbet. wtf liksom??

Går naturligtvis inte att jämföra eftersom den större delen av våldtäkterna som sker begås av någon som kvinnan känner, överfallsvåldtäckter är lyckligtvis relativt ovanliga. Iallafall jämfört med alla misshandelsfall som sker fredag-lördag.

Naturligtvis ska man försöka undvika bråk så länge som möjligt men det kan ta psykiskt hårt att känna att man behöver krypa för nån idiot för att slippa få stryk. Därför ska man ju försöka undvika det så länge som möjligt också.

Självklart har det att göra med hur man ser ut och går, många bråkmakare vill ha offer som inte slår tillbaka. Om man ser självsäker ut och inte flackar med blicken så är det mindre risk att bli rånad eller påhoppad.
Om nån väl kommer fram och börjar bråka så är det ju redan förlorat om man visar att man är skiträdd, dom inser att dom har övertaget och själv blir man bara räddare.

Att vara lugn inte visa någon rädsla brukar få många bråkmakare att komma av sig lite.

Stoltz
2007-07-24, 17:22
ni blir ju inte våldtagna iaf....

1. Tror du att killar är de enda offrena när det kommer till våld på stan? nej du, kräken ger sig på olika människor, oavsett kön i många fall.

2. Tjejer kan våldta killar med diverse drogande, det har hänt, kommer hände igen, och ta fan den som tror att det inte är hemskt för killen.

3. Jag tror inte att du någonsin blivit nerslagen eller sett någon bli nerslagen på stan i en sådan situation som diskuteras. Hade du gjort det hade du förstått att det inte finns något "iaf..." när vi talar om detta.
En tjej blir våldtagen - Jaja, hon dog ju inte i alla fall. Hur man kan ens dra upp ett "iaf..." här? Ledsen, men sånt jävla hyckleri och självömkande försök gör mig duktigt förbannad.

Jacksatan
2007-07-24, 17:25
Jag tyckte han hanterade situationen rätt bra, ingen kom ju till skada?

precis. det är inget fel i att gå undan. är man tillräckligt trygg i sig själv så bryr man sig inte när idioter ska mucka gräl, det är bara att gå därifrån.

Fatalist
2007-07-24, 17:31
Det finns flera sätt att lösa konflikter på, det enkalste är att aldrig hamna i dem. Antingen så fegar man ur, eller så visar man på ett ärligt och djuriskt sätt att man helt enkelt inte orkar med bråkiga idioter. Läs situationen, de flesta som är ute och bråkar tycker jag är väldigt svaga och osäkra, spela på detta. Prata med dem och bete dig som det djur du är, inte som en rädd person.

Du kommer långt bara genom att vara trevlig, rakfram och ta det mesta som ett skämt, att försöka bråka med en kille som är trevlig och självsäker tillbaka är dött lopp för alla förutom fullkomliga psykopater. Dem flyr man från...

viktore
2007-07-24, 17:48
1. Tror du att killar är de enda offrena när det kommer till våld på stan? nej du, kräken ger sig på olika människor, oavsett kön i många fall.

2. Tjejer kan våldta killar med diverse drogande, det har hänt, kommer hände igen, och ta fan den som tror att det inte är hemskt för killen.

3. Jag tror inte att du någonsin blivit nerslagen eller sett någon bli nerslagen på stan i en sådan situation som diskuteras. Hade du gjort det hade du förstått att det inte finns något "iaf..." när vi talar om detta.
En tjej blir våldtagen - Jaja, hon dog ju inte i alla fall. Hur man kan ens dra upp ett "iaf..." här? Ledsen, men sånt jävla hyckleri och självömkande försök gör mig duktigt förbannad.


rätt lönlöst att försöka säga att det ena skulle vara värre än det andra.
du har väl mest troligt inte blivit våldtagen och vice versa, eller?

Fjod0r
2007-07-24, 18:01
Jag tycker killen gjorde helt rätt. Han löste situationen utan att någon vart skadad.

Av egen erfarenhet är alltid ickevåldslösningarna de bästa. Det kanske känns förnedrande för stunden. Men förnedringen ger varken dig eller de andra killarna men. Den skapar heller inte hämndbegär eller framtida hot.

Stoltz
2007-07-24, 18:03
rätt lönlöst att försöka säga att det ena skulle vara värre än det andra.
du har väl mest troligt inte blivit våldtagen och vice versa, eller?

Var det vad jag föröskte göra? Min poäng var precis det som du sade, att komma in och säga att det ena skulle vara värre än det andra som om det lade allting i ett stort ljus är, enligt mig, hemskt. Vilket var precis vad hon gjorde med sitt "ni blir ju inte våldtagna iaf..."

Liten Men Fet
2007-07-24, 18:18
Jag tycker killen gjorde helt rätt. Han löste situationen utan att någon vart skadad.

Av egen erfarenhet är alltid ickevåldslösningarna de bästa. Det kanske känns förnedrande för stunden. Men förnedringen ger varken dig eller de andra killarna men. Den skapar heller inte hämndbegär eller framtida hot.

Det håller jag inte med om, om killen känner sig så kränkt och rädd att han inte vågar/vill gå ut med sina kompisar längre så har han fått men.

RassK
2007-07-24, 18:33
ni blir ju inte våldtagna iaf....

Jo


2. Tjejer kan våldta killar med diverse drogande, det har hänt, kommer hände igen, och ta fan den som tror att det inte är hemskt för killen.



Killar blir oftare våldtagna av killar :(_

On Topic: 100m försprång är det bästa självförsvaret

Kwon
2007-07-24, 19:11
ni blir ju inte våldtagna iaf....

Soulsplinter, en gång gav dock Jean-Pierre Barda mig en blick som fick mig att känna mig våldtagen. :(

hultman
2007-07-24, 19:50
Vad är det för problem? Om man inte vill vara feg och rädd så får man väl bevisa motsatsen. Att sedan slipa på dampblickarna gör knappast dina chanser mindre att skapa lite rädsla hos dina potentiella utmanare heller ;)

Fjod0r
2007-07-24, 19:54
Det håller jag inte med om, om killen känner sig så kränkt och rädd att han inte vågar/vill gå ut med sina kompisar längre så har han fått men.

Det är sant. Men det är fortfarande saker som man kan lösa. Man kan genom att arbeta med sig själv Välja andra vägar hem, ta sällskap med polare eller åka taxi. sitta på kåken, prickad i register, diverse hjärnskador eller ett trasigt ansikte är svårare att åtgärda.

Min personliga åsikt är att killen borde spendera ett par år på en lokal boxningsklubb. Lära sig att fightas så bra att han nästa gång kan slå ner killarna han känner sig hotad av. Så när situationen uppstår gör han precis lika så som han gjorde denna gång. Den enda skillnaden är att han inte är rädd när han gör det.

Speedy
2007-07-24, 19:57
Min personliga åsikt är att killen borde spendera ett par år på en lokal boxningsklubb. Lära sig att fightas så bra att han nästa gång kan slå ner killarna han känner sig hotad av. Så när situationen uppstår gör han precis lika så som han gjorde denna gång. Den enda skillnaden är att han inte är rädd när han gör det.


ungefär som jag har gjort hehe...tycker det låter bra, när du känner dig självsäker och du vet att du kan ta dem så kommer du inse att du inte vill och göra allt för att undvika att behöva slåss..

ska man dock slåss så är aggresivitet bra att ha...oftast den som vinner...

evil
2007-07-24, 20:04
En gång var det två psykopater som började bråka med mig sent en natt. Förmodligen påtända. Jag gjorde det dom var minst beredda på, nämligen nitade den ena och sparkade så att jag hade en mot en med den andra. Honom nitade jag också efteråt. Kontentan: Hade jag inte gjort något hade jag förmodligen inte sluppit undan skador och fått men för livet.

Liten Men Fet
2007-07-24, 20:11
Det är sant. Men det är fortfarande saker som man kan lösa. Man kan genom att arbeta med sig själv Välja andra vägar hem, ta sällskap med polare eller åka taxi. sitta på kåken, prickad i register, diverse hjärnskador eller ett trasigt ansikte är svårare att åtgärda.

Min personliga åsikt är att killen borde spendera ett par år på en lokal boxningsklubb. Lära sig att fightas så bra att han nästa gång kan slå ner killarna han känner sig hotad av. Så när situationen uppstår gör han precis lika så som han gjorde denna gång. Den enda skillnaden är att han inte är rädd när han gör det.

Jag håller med, vet man om att man skulle ha en bra chans att klara av dom så kan man gå därifrån och inte bry sig. Lite stört men så funkar jag.

Rambo
2007-07-24, 21:11
Träna sig så stor att alla andra flyttar sig :thumbup: