handdator

Visa fullständig version : Hud


MikaelG
2007-07-22, 23:39
Hejhej jo det är så att jag gått ner 47kg på mindre en 1 år och nu undrar jag om huden kommer dra ihop sig själv eller måste jag typ tränna och bygga upp med muskler under? asså det är inte så att huden hänger men min mage är typ mjuk eller vad jag ska säga och man kan typ dra i huden, någon som har egen erfarenhet som kan berätta eller någon annan som är bra på ämnet?

Musselbank
2007-07-23, 03:03
Jag tror (verkligen ej expert!) att
1) huden sakta drar ihop sig, individuellt olika
2) det går lite fortare om man tränar (ej bara för att man blir grövre)

Och givetvis, blir man dessutom lite grövre så hjälper ju det till.

Men med lite tur får du snart säkrare svar av nån som kan mer eller har erfarenhet.

Grattis förresten :)

MikaelG
2007-07-23, 12:51
Jag tror (verkligen ej expert!) att
1) huden sakta drar ihop sig, individuellt olika
2) det går lite fortare om man tränar (ej bara för att man blir grövre)

Och givetvis, blir man dessutom lite grövre så hjälper ju det till.

Men med lite tur får du snart säkrare svar av nån som kan mer eller har erfarenhet.

Grattis förresten :)


Okej tack =)

MikaelG
2007-07-23, 13:53
Ingen som är bra på ämnet??????

Handcuff
2007-07-23, 13:59
Kankse skulle skyndat lite långsammare :(

Nåväl skadan är skedd. Om det hänger mycket så är det operation som gäller. Huden anpssar sig till viss del som jag förstår det..men i ditt fall låter kirurgi rimligast.

MikaelG
2007-07-23, 14:15
Kankse skulle skyndat lite långsammare :(

Nåväl skadan är skedd. Om det hänger mycket så är det operation som gäller. Huden anpssar sig till viss del som jag förstår det..men i ditt fall låter kirurgi rimligast.

Det var inte ett svar jag ville höra ;o

Raggis
2007-07-23, 17:54
Det var inte ett svar jag ville höra ;o

Det är tyvärr sant. Testa att söka. Din fråga har redan besvarats ett x antal gånger.

ikariotis
2007-07-23, 18:00
om man börjar bygga muskler då spänner inte huden åt sig?

King Grub
2007-07-23, 18:01
Det har inte med saken att göra. Du kanske fyller ut huden (knappast aktuellt i midjeregionen i stor utsträckning), men huden drar inte ihop sig mer av muskeltillväxt.

Johan_P
2007-07-23, 18:16
Jag "lider" av samma problem. Allt du kan göra, förutom kirurgiskt ingrepp, är att acceptera att "nu är det såhär". Bättre lite lös hud, än de skadorna för din hälsa som skulle kunna uppstått när du var överviktig.

Träna på, ha kul, försök bry dig om värre problem :thumbup:

MikaelG
2007-07-23, 18:25
Jo jag har sökt men sökfunktion är ju knas får inte upp nånting, jo jag har iaf hört att huden drar ihop sig med tiden när man är ung och jag räknar mig själv som rätt ung iaf (19år) så får väll bara hoppas på det bästa.

Johan_P
2007-07-23, 20:13
Jo jag har sökt men sökfunktion är ju knas får inte upp nånting, jo jag har iaf hört att huden drar ihop sig med tiden när man är ung och jag räknar mig själv som rätt ung iaf (19år) så får väll bara hoppas på det bästa.

Har du bristningar är det kört :(

MikaelG
2007-07-23, 23:10
Har du bristningar är det kört :(

Vet att huden inte blir lika elastisk men kört är det verkligen inte och jag har inte så mycket hud endå ;o

Tuniz
2007-07-23, 23:25
här har du lite läsmaterial angående ämnet:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83629&highlight=skinn
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=90679&highlight=striae
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=93705&highlight=skinn
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=75517&highlight=striae

Handcuff
2007-07-24, 10:22
Det var inte ett svar jag ville höra ;o

Vanlig reaktion på mina svar ...Ledsen om det inte hjälper:(

MikaelG
2007-07-24, 13:54
Vanlig reaktion på mina svar ...Ledsen om det inte hjälper:(


Jo men du verkar inte läst noga för huden hänger inget alls. :P

polaren
2007-07-24, 14:35
Bättre lite mjuk och dallrig än att ha 47kgs övervikt :) Min bror gick ner över 30kg och jag tycker att hans mage ser jättebra ut, även om han själv tycker att den är lite flabbig.

Att operera bort hud som inte hänger tycker jag låter onödigt, då får du ju fula ärr & ett hål i plånboken istället. Acceptera hur du ser ut :)

MikaelG
2007-07-25, 01:37
Det är bara vänta och så det är inte alls så farligt just nu jag tror jag har rätt bra gener för det jag har knappt nå alls igentligen.

Inmate
2007-07-26, 13:59
Grattis till viktminskningen! Iom att du är såpass ung så kommer din hud att dra ihop sig med tiden. Det här med att folk får gäddhäng resten av livet gäller äldre människor och knappast tonåringar. Vill du få ett säkert svar kan du ju alltid få detta bekräftat av en dermatolog.

Johan_P
2007-07-26, 22:02
Grattis till viktminskningen! Iom att du är såpass ung så kommer din hud att dra ihop sig med tiden. Det här med att folk får gäddhäng resten av livet gäller äldre människor och knappast tonåringar.

Oavsett om man är 15 eller 50, kommer inte huden dra tillbaka sig helt, om den har bristningar.

melchiorsen
2007-08-21, 09:38
Huden drar inte ihop sig märkvärdigt mycket, tyvärr. jag har själv samma grej som du, ~42kg.


Självklart fyller du ut skinnet mer när du får fetare muskler, då syns det inte lika mkt

MikaelG
2007-08-21, 18:17
Om man vill göra en operation då hur ska man gå tillväga gå till hälsocentralen lr gå till någon sjuksyster först lr hur ska man bära sig åt?

Tintomara
2007-08-21, 22:38
Om man vill göra en operation då hur ska man gå tillväga gå till hälsocentralen?
Ja, man måste få en remiss tíll plastikkirurgen.

Rahf
2007-08-21, 22:55
Om man vill göra en operation då hur ska man gå tillväga gå till hälsocentralen lr gå till någon sjuksyster först lr hur ska man bära sig åt?

Du går dit och påpekar att du verkligen har problem med det och vill få bort det. Förhoppningsvis får du remiss. Glöm inte bort att påpeka att du har försökt med att vänta ut det.