handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig hitta ett gym som passar mig på SÖDERMALM!!


BigForre
2007-07-22, 20:53
Kommer om en dryg månad att byta adress och bli tvungen att lämna det anrika gymmet Täby AK. Det kommer naturligtvis inte gå att hitta något som är lika bra, men man får försöka göra det bästa av situationen. Styrketräning har det senaste året blivit min största hobby och är mer taggad än någonsin inför hösten, så måste hitta ett bra gym där jag trivs. Adressen blir skatteskrapan och litet avstånd är alltid att föredra, men absolut inte nödvändigt om annat väger upp och komunikationerna är goda. Tränar mycket fria vikter och mycket basövningar, så ett gym med podie, rack gummivikter och dyl...helt enkelt genomtänkt för att träna basövningar uppskattas. Ett gediget hantelutbud är inte heller dumt för att inte missa vissa övningar. Dock är såklart en helhet med trevlig personal, folk, stämning övrig utrustning och miljö viktig. Körde ett pass idag på SATS Söder, vilket överraskade positivt...men vill testa på lite olika alternativ innan jag bestämmer mig. Pris är väl intressant, men har ingen avgörande betydelse öht då det här är så pass viktigt för mig.

Tack på förhand / Dr. Forsman

olle lindblad
2007-07-22, 20:55
Pro gym?

-squat-
2007-07-22, 20:55
VBC Sportcenter (http://www.vbc.se)

Allan
2007-07-22, 20:57
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=39471

BigForre
2007-07-22, 21:00
Oh oh...föresten. Berätta gärna lite om gymmen och varför ni tippsar om just dessa. Har hört lite av min träningsgalna massöspolare när jag fick en behandling i förra veckan..hon har bott på söder och blev lyrisk när jag skulle flytta dit och började rapa upp gym som hon trodde kunde passa, men skulle vilja veta lite mer. Vore roligt med lite motiveringar och beskrivningar om varför de är så bra.

Allan: Den ska gås igenom också.

-squat-
2007-07-22, 21:09
VBC Sportcenter

Hantlar upp till 70 kg. 1 st böjrack. 2 st bänkpress med fri stång. 1 st smith(Gymleco).1 st hacklift(Icarian) en hel del maskiner. 3 st löpband, några cyklar.

Bra gym med lagom mängd folk. Det finns även möjlighet att träna thaiboxning.

BigForre
2007-07-22, 21:10
VBC Sportcenter

Hantlar upp till 70 kg. 1 st böjrack. 2 st bänkpress med fri stång. 1 st smith(Gymleco).1 st hacklift(Icarian) en hel del maskiner. 3 st löpband, några cyklar.

Bra gym med lagom mängd folk. Det finns även möjlighet att träna thaiboxning.

Tack för tillägget *cupid*

BigForre
2007-07-22, 21:16
Kikade på Pro Gyms hemsida...såg att det även ligger mycket bra till..gångavstånd. Såg ut att vara mycket välutrustat och seriöst. Någon som tränar där eller vet hur det är?

olle lindblad
2007-07-22, 21:40
Jag föreslog Pro gym eftersom det ligger nära och jag gissade att det skulle vara seriöst nog. Bor en bit därifrån så för mig har det aldrig varit aktuellt att förlägga träningen där.

Jorgen
2007-07-22, 21:53
Kikade på Pro Gyms hemsida...såg att det även ligger mycket bra till..gångavstånd. Såg ut att vara mycket välutrustat och seriöst. Någon som tränar där eller vet hur det är?

Du kommer att se enormt mycket lappar iallafall. Och lyder du inte vad som står där får du en rasande Nicke efter dig.

Allan
2007-07-22, 21:54
Det kan knappast bli seriösare än ProGym.

patanga
2007-07-23, 13:14
offtopic: jag ska också flytta till skatteskrapan

BigForre
2007-07-23, 17:39
Jürgen & Allan: Samtidigt som man blir lite rädd för alla lappar så låter det onekligen instressant. Ska nog ta och undersöka stället.

Patanga: Nä.. det är OnT, var ska du träna då?

patanga
2007-07-24, 00:49
Patanga: Nä.. det är OnT, var ska du träna då?

Hmm, jag vet inte och jag är inte speciellt seriös med min träning heller. Jag tar det billigaste, eriksdalsbadet eller springa på gatorna. Ska vi bli löparbuds? =D

Fjod0r
2007-07-24, 01:32
Tränar på ProGym på söder. Jag grymt nöjd med mitt medlemskap. Rekomenderas!

Fjod0r
2007-07-24, 01:34
Jürgen & Allan: Samtidigt som man blir lite rädd för alla lappar så låter det onekligen instressant. Ska nog ta och undersöka stället.



Lapparna är för nötter som inte sköter sig på gymmet. Är man bara trevlig och ordningsam är det inga problem.