handdator

Visa fullständig version : Ove rytter


Durre
2007-07-22, 14:26
Jag har lånat ett par böcker med denna författare/BBare Ove, är det några bra böcker? Jag har lånat boken Effektiv BB och är det något i den som är bra att lära sig om?

Skulle ju vara tråkigt om man tog till sig en massa svammel :)

Allan
2007-07-22, 14:29
Varför inte söka? Jag har en svag känsla av att ämnet varit uppe förr om man så säger....

King Grub
2007-07-22, 14:29
Jo, dom är bra, som guider till utförande i alla fall.

Kostdelarna är hopplöst föråldrade (därmed inte sagt att allt som står där är fel, men det är inte direkt någon faktabank att använda som huvudreferens eller enda källa till kunskap).

Lasse Kongo
2007-07-22, 14:32
Absolut, jag har avancerad bodybuilding som jag tycker är mycket bra, står mycket om formtoppning etc inför tävlingar.

Grejen med Ove är onekligen att han vet vad han skriver om, han går tex extremt lågt på fett i sina dieter, så lite fett som möjligt i princip, skriver du det här på kolo får du säkerligen 100 experter som hävdar att man inte ska göra så, utan det ska ätas si och så mycket fett för att det skall vara bra.

Vem du sedan tror på mest och vilken info du tar till dig är ju upp till dig, han som provat det i praktiken eller de som har läst det på internet?

Finns en riktigt härlig bild i avancerad bb på Ove, duktigt hård, byggning är ingen raketforskning, det som fungerade på "hans tid" fungerar ypperligt idag, oavsett vad experterna hävdar.

Läs och njut.

Lasse Kongo
2007-07-22, 14:35
Jo, dom är bra, som guider till utförande i alla fall.

Kostdelarna är hopplöst föråldrade (därmed inte sagt att allt som står där är fel, men det är inte direkt någon faktabank att använda som huvudreferens eller enda källa till kunskap).

Det är alla gånger bättre att hålla sig till en "källa" i taget än att hålla sig till 100 olika på en gång, annars kommer man ingenstans.

Eddie Vedder
2007-07-22, 14:39
Grejen med Ove är onekligen att han vet vad han skriver om, han går tex extremt lågt på fett i sina dieter, så lite fett som möjligt i princip, skriver du det här på kolo får du säkerligen 100 experter som hävdar att man inte ska göra så, utan det ska ätas si och så mycket fett för att det skall vara bra.

Fast anledningen till att det i regel inte rekommenderas att någon som väljer att deffa utan riktiga karriärmål inte vinner något på en sådan diet som utan väldigt bra kunskap kan bli hälsovådlig.

Att Ove Rytters variant av deff fungerar kan ju ingen motsäga, sedan om det är något at följa för en person utan Ove Rytters ambitioner och fr.a. utan hans kunnande är ju en annan sak. Då kan ju en deff med superlågt fettinnehåll bli skadlig för ens hälsa vilket det ju knappast är värt för "medel-koloiten" som faktiskt inte strävar efter toppfysik för scenen.:)

Så det är väl mest därför ingen rekommenderar såna stenhårda dieter.

Lasse Kongo
2007-07-22, 14:43
I stort sett alla rävar kör och har kört lågfettdieter i +20 år kanske, många har passerat både 40 och 50 och tom 60 idag och mår vad man kan se alldeles ypperligt, ja de mår förmodligen mycket bättre än alla "medel-koloiter" som trots att de inte strävar efter scenen verkar vilja göra allt för att komma i form till beachen, även ganska hälsofarliga saker när man läser vissa trådar ;)

Eddie Vedder
2007-07-22, 14:47
de mår förmodligen mycket bättre än alla "medel-koloiter" som trots att de inte strävar efter scenen verkar vilja göra allt för att komma i form till beachen, även ganska hälsofarliga saker när man läser vissa trådar ;)

Det var aldrig tal om vad folk gör i praktiken utan vad som brukar rekommenderas. Att en person ger ett råd innebär ju knappast per automatik att den andre följer rådet.

Lasse Kongo
2007-07-22, 14:54
Det var aldrig tal om vad folk gör i praktiken utan vad som brukar rekommenderas. Att en person ger ett råd innebär ju knappast per automatik att den andre följer rådet.

Precis, och så ger man inte råd om man inte har personlig erfarenhet av det tycker jag, därav så avslutar min medverkan av denna tråd med att igen svara på trådskaparens fråga: nej det är inget svammel i boken, den boken står nog som grund till väldigt väldigt mångas gymkarriär.

Durre
2007-07-22, 19:33
Varför inte söka? Jag har en svag känsla av att ämnet varit uppe förr om man så säger....
Jag hittade inge gammal tråd med honom..men tack för alla svaren!

Dnepr
2007-07-22, 19:47
Precis, och så ger man inte råd om man inte har personlig erfarenhet av det tycker jag,

Man kan ju veta vad som är bra - även om man själv inte har någon erfarenhet av just det. Jag vet att det är bra att köra klossbänk om man vill bli starkare i slutmomentet i bänk. Men jag har aldrig tränat så själv.

Eddie Vedder
2007-07-22, 19:49
Man kan ju veta vad som är bra - även om man själv inte har någon erfarenhet av just det.

King Grub är i form året om och bantar aldrig, så med Lasse Kongos resonemang vore ju hela deffguiden och alla andra tips om viktnedgång från King Grub helt värdelösa.

Att dom tipsen skulle vara värdelösa håller iaf inte jag med om direkt.;)

Allan
2007-07-22, 20:01
Skilj nu på saker och ting. Jag är beredd att hålla med Lasse - många byggare skiter fullkomligt i vad som sägs av forskningen. De kör på med det som funkar, som man vet funkar. Viktnedgång och deff är två olika saker.