handdator

Visa fullständig version : Hur påverkas kroppen av alkohol?


Fräddan.J
2007-07-20, 23:19
Har hört många olika versioner utav hur kroppen påverkas av alkohol. Typ att efter 3 timmar är det ok & dricka osv, någon som vet mycket om detta ämne?

TACK PÅ FÖRHAND..:D

egge
2007-07-21, 12:13
Negativt.

Absinteh
2007-07-21, 12:15
Haha va? Efter 3 timmar är det okej att dricka? Efter vad? Tarmtömning?

Garnax
2007-07-21, 12:17
Ja då folk som är insatta är överens att om alkohol skulle uppfinnas idag skulle det förbjudas i Sverige så kan man väl gissa att det finns skäl för det.

Dom skador och verkningar alkohol har på kroppen är underskattade och underminerade av människor i allmänhet.

För att enkelt svara på din fråga tycker jag du ska kolla på hur någon ser ut som
tankat sig med alkohol, hela kroppen och sinnena är helt utom kontroll.

High1ander
2007-07-21, 12:19
Ett eller tva glas vin e bra for hjartat hor man hela tiden, men hur funkar det med traning (och for personer i 20-ars aldern)? Jag menar e det bra att kora ett traningspass och sen 5-6 timmar senare ta sig lite vin?

Jag fragar eftersom jag dricker ett glas vin ca 2-4 ganger i veckan...

Absinteh
2007-07-21, 12:23
Jag vill se någon pubmed på det där. 2 STORA glas vin som mina föräldrar bruka hälla i sig väligt ofta. Ja, det gör ju mig lullig iaf :S.
Kan det verkligen inte stjälpa mer än det ska hjälpa?

Ryska_raketen
2007-07-21, 12:24
Dricka med måtta och inte så ofta innebär nog inga problem. Det är väl som med allt annat, för mycket av det = skada. Helt enkelt.

GymTT
2007-07-21, 12:25
Dricka med måtta och inte så ofta innebär nog inga problem. Det är väl som med allt annat, för mycket av det = skada. Helt enkelt.

+1

Absinteh
2007-07-21, 12:26
Haha, läs adsen, "Bra Behandlingshem". Hör där Freddan!

Muskelbyggaren
2007-07-21, 16:32
Dricka med måtta och inte så ofta innebär nog inga problem. Det är väl som med allt annat, för mycket av det = skada. Helt enkelt.
Jo, fast så fungerar det med de allra flesta andra droger också. Samma personer som säger sådär moraliserar ofta kring andra former av drog(miss)bruk medan de särskiljer alkohol. Se bara på den alltmer uppblossande debatten om kokainets intåg, och hur hemskt det är att dagens unga måste droga bort sin olycka. Lite sten i glashus i min mening. Same shit, different name.

(Och nej, jag förespråkar inte någon form av ytterligare legalisering.)

krilleh
2007-07-21, 16:36
Jo, fast så fungerar det med de allra flesta andra droger också. Samma personer som säger sådär moraliserar ofta kring andra former av drog(miss)bruk medan de särskiljer alkohol. Se bara på den alltmer uppblossande debatten om kokainets intåg, och hur hemskt det är att dagens unga måste droga bort sin olycka. Lite sten i glashus i min mening. Same shit, different name.

(Och nej, jag förespråkar inte någon form av ytterligare legalisering.)

Nu snackar vi om alkohol inte kokain. ett par öl i veckan kommer nog inte skada så mycket alls.

Doozer
2007-07-21, 16:36
Om du dricker 2 glas vin om dagen så har du nog garanterad levercirros om 20-30 år enligt många läkare. Dessa läkare är också övertygade om att viss hjärnskada sker under det så kallade helgsupandet då ungdomarna dricker sig redlöst fulla. Undra fan på det när det är gifter man packar kroppen med.

Muskelbyggaren
2007-07-21, 17:11
Nu snackar vi om alkohol inte kokain. ett par öl i veckan kommer nog inte skada så mycket alls.
"ett par linor i månaden kommer nog inte skada så mycket alls."

krilleh
2007-07-21, 17:20
"ett par linor i månaden kommer nog inte skada så mycket alls."

Va mumlar du om? Om du tycker ett par linor är lika som ett par bärs, fine with me.

mjo
2007-07-22, 01:30
Fy fan bara negativt!!!!

1986
2007-07-22, 01:46
"ett par linor i månaden kommer nog inte skada så mycket alls."

Det är nog iofs lättare att bli kolatorsk..

Muskelbyggaren
2007-07-22, 02:29
Det är nog iofs lättare att bli kolatorsk..
Mjo, fast min poäng är inte att försöka likställa alkohol med kokain, utan snarare påskina att alkohol inte är något utmärkande drog på så vis att den är ofarlig och harmlös, utan snarare tvärtom. Med sunt förnuft går de flesta droger att bruka i lagom mängd. Ska vi för den saken skull lära våra barn att hantera kolan också?