handdator

Visa fullständig version : Gym i Göteborg


The Governor
2007-07-20, 11:00
Hej!

Jag ska flytta till Göteborg senare i sommar för att börja studera igen. Är det någon som har ett bra gym att rekommendera? Jag kommer att bo centralt så det är en klar fördel om gymet finns nära eller i centrum. Om det finns en rabatt för studenter är det också ett klart plus. Jag har tittat lite på Fysikens anläggning på Kaserntorget och där får jag 1500 kr billigare för ett år. http://www.fysiken.nu/ Men det gymet verkar ha så mycket maskiner och sånt skräp. Jag kör mest med fria vikter så det känns lite onödigt om man skulle betala extra för sånt. Annars verkar det vara ett bra ställe.

Några andra förslag?

MVH The Governor

Lars Brinkhoff
2007-07-20, 12:37
SATS Kungsgatan och Kompassen,
Sportlife Drottninggatan,
Friskis&Svettis Västra Hamngatan,
World Class Östra Larmgatan

Lite längre från centrum:
(Ställe i Rosenlund som jag inte kommer ihåg namnet på just nu),
Hagabadet,
Pyramiden

HoppeR
2007-07-20, 13:35
sen finns ju även City Gym! :]

formula4shape
2007-07-20, 14:11
Jag tränar på sats kompassen och är nöjd men annars har du även Exhale på Kungshöjdsgatan 8 som har dygnetruntöppet.

Zlin
2007-07-20, 16:48
sen finns ju även City Gym! :]

+1
Tränar du där själv?

PepperKeenan
2007-07-21, 00:31
Kör på Fysiken Gilbraltargatan. Bästa i stan när det gäller pris/aktiviteter/öppetider. Öppet till 23 från sön-tors. Inte många som slår det. Bara Exhale som har öppet 24/7.

MilkmaN
2007-07-21, 01:17
Tränar uppe i guldheden på en atletklubb, billigast, bäst öppettider (egen nyckel) och ett lyftarflak.

What can ye ask more?

Madde
2007-07-21, 05:59
http://www.lifeclub.se/new/majorna/?PHPSESSID=6eeb94b33f3985aaa2918efad47930c8

Vårt nya gym kommer rikta sig emot seriöst tränande, med massor av fria vikter (upptill 100 kg hantlar), friviktsmaskiner samt de traditionella maskinerna. Ett mer prisvärt, FRÄSCHT och funktionellt gym får du leta efter! Dessutom kan du räkna med inspiration i form av tränande och tävlande atleter, såväl fitness som byggning osv. Fast du får hålla ut till augusti då, kort går att köpa på anläggningen fr 1 aug, vi öppnar den 25e!! *flex*

Ryska_raketen
2007-07-21, 07:31
Madde här har du en som åtminstonde kommer kolla in och prova träna där :)

Madde
2007-07-21, 08:41
Du är så välkommen så!!! :hbang:

Piranha
2007-07-21, 10:41
http://www.lifeclub.se/new/majorna/?PHPSESSID=6eeb94b33f3985aaa2918efad47930c8

Vårt nya gym kommer rikta sig emot seriöst tränande, med massor av fria vikter (upptill 100 kg hantlar), friviktsmaskiner samt de traditionella maskinerna. Ett mer prisvärt, FRÄSCHT och funktionellt gym får du leta efter! Dessutom kan du räkna med inspiration i form av tränande och tävlande atleter, såväl fitness som byggning osv. Fast du får hålla ut till augusti då, kort går att köpa på anläggningen fr 1 aug, vi öppnar den 25e!! *flex*

Kikar också in om en vecka.

Olof
2007-07-21, 13:19
Fördelen med Fysiken vid Kaserntorget är att de fria vikterna oftast är lediga eftersom de flesta använder maskiner och kablar. Därför behöver man nästan aldrig vänta om man vill köra böj eller frivändingar.

Madde
2007-07-21, 13:20
Kikar också in om en vecka.

I will see you there then!

Tuniz
2007-07-21, 16:14
http://www.lifeclub.se/new/majorna/?PHPSESSID=6eeb94b33f3985aaa2918efad47930c8

Vårt nya gym kommer rikta sig emot seriöst tränande, med massor av fria vikter (upptill 100 kg hantlar), friviktsmaskiner samt de traditionella maskinerna. Ett mer prisvärt, FRÄSCHT och funktionellt gym får du leta efter! Dessutom kan du räkna med inspiration i form av tränande och tävlande atleter, såväl fitness som byggning osv. Fast du får hålla ut till augusti då, kort går att köpa på anläggningen fr 1 aug, vi öppnar den 25e!! *flex*

Fan, kunde ni inte öppnat vid Linnéplatsen :D.

Fått ett jobberbjudande där och letar gym a.t.m.

Något att rekomendera för en som gillar mycket fria vikter, power-racks och olympiastångar? ;o
Exhale? verkar inte vara så långt därifrån och öppen 24/7. Något annat att rekomendera?

goj739
2007-07-21, 16:26
kan bara ge plus till city gym. ibland lite mycket folk men det överlever man!

Ryska_raketen
2007-07-21, 16:28
kan bara ge plus till city gym. ibland lite mycket folk men det överlever man!

vad ligger maxhantlarna på där?

Madde
2007-07-21, 16:29
Fan, kunde ni inte öppnat vid Linnéplatsen :D.

Fått ett jobberbjudande där och letar gym a.t.m.

Något att rekomendera för en som gillar mycket fria vikter, power-racks och olympiastångar? ;o
Exhale? verkar inte vara så långt därifrån och öppen 24/7. Något annat att rekomendera?


Det är ju ganska nära mellan majorna och linné, måste ju gå att cykla på 5-10 min, lagom uppvärmning! Vi kommer att hålla till i hängmattan, just bortanför den stora Ica som ligger där!
Tycker absolut du ska kika förbi o kolla läget! :thumbup:

goj739
2007-07-21, 16:33
vad ligger maxhantlarna på där?

55 eller 60, tvek. men tror det är 60

Piranha
2007-07-21, 16:46
55 eller 60, tvek. men tror det är 60

60 på city, har kört många pass där på sommrarna, man får inte vara rädd för att svettas där, det kan bli galet varmt i lokalen.

The Governor
2007-07-21, 17:11
Hej!

Tack för alla svar!:) Jag kommer att bo i närheten av Nya Ullevi och är glad om jag slipper åka över halva staden för att träna. Jag sökte efter "gym" på Eniro och fick fram att World Class var det stället som jag kände igen som ligger närmast. Någon som har varit där eller hört något om det?

MVH The Governor

goj739
2007-07-21, 17:16
Hej!

Tack för alla svar!:) Jag kommer att bo i närheten av Nya Ullevi och är glad om jag slipper åka över halva staden för att träna. Jag sökte efter "gym" på Eniro och fick fram att World Class var det stället som jag kände igen som ligger närmast. Någon som har varit där eller hört något om det?

MVH The Governor

bor du vid nya ullevi har du inte långt till valhalla, där både city gym och sats ligger!

ang. world class vet jag tyvärr inte.

Tuniz
2007-07-21, 17:16
Det är ju ganska nära mellan majorna och linné, måste ju gå att cykla på 5-10 min, lagom uppvärmning! Vi kommer att hålla till i hängmattan, just bortanför den stora Ica som ligger där!
Tycker absolut du ska kika förbi o kolla läget! :thumbup:

:O :O :O

Äre så nära? @_@

Jag kommer definitivt in på ett besök om jag flyttar ner! :D *flex* :hbang:

The Governor
2007-07-21, 17:48
Enligt Eniro finns det 5 gym som inte ligger allt för långt bort.

Fysiken (Kaserntorget)
City Gym
Exhale
World Class
Pyramiden

Jag vet i princip inget om dem så om ni har mer information är jag väldigt tacksam. Efter att ha kollat runt lite på deras hemsidor har jag fått intrycket att Pyramiden och Worldclass är rätt så dyra. Är man fattig student finns det fler saker än gym som pengarna måste gå till ;) Exhale verkar trevligt efter att ha sett de bilder som ligger uppe på deras hemsida, det är också billigast. Fysiken är näst billigast för mig och verkar ha ett stort utbud plus att jag kan träna på deras andra anläggning om jag nu skulle vilja göra det. City gym låter också helt okay men de är snäppet dyrare fast det ligger också lite närmre. Jag vet i fan alltså..

goj739
2007-07-21, 18:03
Enligt Eniro finns det 5 gym som inte ligger allt för långt bort.

Fysiken (Kaserntorget)
City Gym
Exhale
World Class
Pyramiden

Jag vet i princip inget om dem så om ni har mer information är jag väldigt tacksam. Efter att ha kollat runt lite på deras hemsidor har jag fått intrycket att Pyramiden och Worldclass är rätt så dyra. Är man fattig student finns det fler saker än gym som pengarna måste gå till ;) Exhale verkar trevligt efter att ha sett de bilder som ligger uppe på deras hemsida, det är också billigast. Fysiken är näst billigast för mig och verkar ha ett stort utbud plus att jag kan träna på deras andra anläggning om jag nu skulle vilja göra det. City gym låter också helt okay men de är snäppet dyrare fast det ligger också lite närmre. Jag vet i fan alltså..

finns väl bara ett sätt, besök samtliga och se vilket du gillar bäst.

The Governor
2007-07-21, 18:33
finns väl bara ett sätt, besök samtliga och se vilket du gillar bäst.

Jo det är sant. Jag får ta en gymrunda när jag flyttat in och se vad de har att erbjuda.

Deceiver85
2007-07-21, 23:15
Var nöjd med att du har flera gym att välja på, lantis :D

The Governor
2007-07-21, 23:18
Var nöjd med att du har flera gym att välja på, lantis :D

HA HA HA humor på högsta nivå din synthare ;)

m-man
2007-07-22, 12:31
tränar själv på Fysiken Gibraltargatan och måste säga att jag är rätt nöjd. Ruggigt billigt som student, hantlar upp till 67kg o en jävla massa maskiner om man nu föredrar sånt. Kanske inte så jävla hardcore andra gym, men så slipper man också öst-statskänslan.

schabo-labo
2007-07-22, 14:47
Fan, kunde ni inte öppnat vid Linnéplatsen :D.

Fått ett jobberbjudande där och letar gym a.t.m.

Något att rekomendera för en som gillar mycket fria vikter, power-racks och olympiastångar? ;o
Exhale? verkar inte vara så långt därifrån och öppen 24/7. Något annat att rekomendera?
Slobos gym ligger vid linné.

Tuniz
2007-07-22, 15:15
Slobos gym ligger vid linné.

Jo, såg detta. Dock såg det väldigt gammalt och slitet.

Många här gillar hardcore källargym men jag vill ha lite fräshare lokaler :D