handdator

Visa fullständig version : Balance Gym vid Salénhuset


GymTT
2007-07-19, 19:32
Vad anser ni om det?
Någon här som tränar där?

Var förbi idag och det kan vara ett av alternativen till hösten.
SATS ligger också högt på listan.

Ser helst inget skitsnack i tråden, bara åsikter om gymmet för de som tränat där.

Tack

Dnepr
2007-07-19, 19:35
Är det inte det gymmet som Daniel äger? I s f lär det väl passa en kille som dig - tänker främst på det som står under ditt nick.

GymTT
2007-07-19, 19:36
Är det inte det gymmet som Daniel äger? I s f lär det väl passa en kille som dig - tänker främst på det som står under ditt nick.

Det stämmer, det som står där har jag inte lagt dit.

Dnepr
2007-07-19, 19:40
Det stämmer, det som står där har jag inte lagt dit.

Det fattar väl jag med. Gillar man gym som tar betalt i överkant (för det räknar jag kallt med att det överklassgymmet gör), så passar väl det bra. Jag skulle nog störa mig på alla töntiga brats som tror dom är något - trots att det dom har är något som till den största delen kommer från pappa. Men gymmet är säkert påkostat och bra.

Cilia
2007-07-19, 19:40
Jag och Cinna var där.
Riktigt bra gym, bra och rikt utustat med maskinparker ifrån 3 olika tillverkare.
Ett gigantiskt cardiorum, fräscht och trevligt.

Jag skulle mycket väl kunnat tänka mig att skaffa ett kort där.

edit: när vi berättade om det blev Pipphi avis för att han inte följde med.
Vi var där när det var gratisträning

GymTT
2007-07-19, 20:57
Jag och Cinna var där.
Riktigt bra gym, bra och rikt utustat med maskinparker ifrån 3 olika tillverkare.
Ett gigantiskt cardiorum, fräscht och trevligt.

Jag skulle mycket väl kunnat tänka mig att skaffa ett kort där.

edit: när vi berättade om det blev Pipphi avis för att han inte följde med.
Vi var där när det var gratisträning

Pipphi hade gillat damerna*popcorn*

Cilia
2007-07-19, 21:02
Pipphi hade gillat damerna*popcorn*
När det gäller gym är det nog inte prio 1 för honom även om det är det för andra (no names) *w*

Pez
2007-07-19, 21:49
Jag och Cinna var där.
Riktigt bra gym, bra och rikt utustat med maskinparker ifrån 3 olika tillverkare.
Ett gigantiskt cardiorum, fräscht och trevligt.

Jag skulle mycket väl kunnat tänka mig att skaffa ett kort där.

edit: när vi berättade om det blev Pipphi avis för att han inte följde med.
Vi var där när det var gratisträning
Håller med om allt ovanstående.. lite opersonligt och allmänt "tråkig" atmosfär kanske om man ska säga något negativt om det utöver priset på kort.

När jag var där så var det mer eller mindre tomt på folk, trots gratis-träning.
Det spelade säkert in i att det inte var vidare lattjolajbans där. Å andra sidan så var det svalt och lugnt.

snelhest
2007-07-19, 23:44
Är det inte där dom har LifeFitness och Hammer Strength maskinserier? Isåfall förmodligen Sveriges enda tvättäkta hardcoregym *drool* Synd man inte bor i stockholm*cry*

Action Fighter
2008-10-13, 16:20
Riktigt bra gym, kör där själv. Bästa hantelsorten jag någonsin kört med från hammer strength. Dock bara upp till 40kg manual hantlar men räcker för mig just nu.

Annars ett riktigt bra och luftigt gym. Enda tiden det är folk i gymmet är mellan 5.30-7 så när jag kommer vid 3 på dan är det i princip tomt. Så det är nästan alltid som du säger Pez.

Omklädningsrummen är väldigt fräscha.

Har kört på SATS och tycker Balance är mycket bättre p.g.a. bättre omklädningsrum och mindre folk.

bear.flowertwig
2008-10-13, 17:38
Priser?

sleep is the enemy
2008-10-13, 17:39
bra bump :thumbup:

Jazen
2008-10-13, 18:32
595:- per månad, saftigt , men man har betalt mer för mer onödigare saker :P

L-Sami
2008-10-13, 21:50
Stort och bra utrustning, fräscht omkläddningsrum. Frågan är bara får man marklyfta där?

mela
2008-10-14, 05:46
595:- per månad, saftigt , men man har betalt mer för mer onödigare saker :P

Är det inte mer? Det blir 20 kronor om dagen ungefär, inte så mycket att betala för att bra fräsht gym om man trivs där. Tycker inte jag iaf.

Endura
2008-10-14, 08:37
595:- per månad, saftigt , men man har betalt mer för mer onödigare saker :P

Skiljer inte särskilt mycket från de andra kedjornas guldkort, och om man sen ser till utbudet tycker jag det är värt det. Har själv tränat där i ett år nu och är riktigt nöjd.

Bra service, bra gym, cardiomaskiner och klassutbud utöver det vanliga bl.a crossfit, kettleballs och stripaerobic.
Schampoo och balsam ingår, lika hårskum och spray i omklädningsrummen.

Negativa är att de bara är ett gym än så länge och musiken är i särklass det sämsta jag behövt lyssna på i gymlokalerna, men det är bara att ta med egen mp3-spelare.
Dock håller de på att öppna nya lokaler i Solna och därefter Kungsholmen, så det går att få rabatterade medlemspriser om man binder sig till Solna-gymmet.

Öppet hus nu på torsdag (16/10), gå med en medlem så får ni en veckas gratis provträning! :)

Langster
2008-10-14, 08:58
Jag kör där och tycker det är ett av de bättre gymmen jag testat. Bra maskiner, utmärkta lokaler med stora ytor och bra luft, gjorde stor skillnad på sommaren.
Det går utmärkt att köra marklyft där.

Det negativa är att det bara finns upp till 40 kg hantlar som tidigare nämnts och att det är lite tråkig stämning på gymmet, de flesta är tysta och kör sin grej typ.

Timme
2008-10-14, 10:03
Är det inte mer? Det blir 20 kronor om dagen ungefär, inte så mycket att betala för att bra fräsht gym om man trivs där. Tycker inte jag iaf.

sjukt dyrt...

mela
2008-10-14, 20:49
sjukt dyrt...

Det är väl inte mmycket att betala 20:- för att träna på ett gym som man trivs på? Mycket bättre än att betala 10:- för ett gym man inte trivs på.

Endura
2008-10-15, 12:36
Det är väl inte mmycket att betala 20:- för att träna på ett gym som man trivs på? Mycket bättre än att betala 10:- för ett gym man inte trivs på.

Håller med :)

LoTiX
2008-10-15, 13:47
Det är väl inte mmycket att betala 20:- för att träna på ett gym som man trivs på? Mycket bättre än att betala 10:- för ett gym man inte trivs på.

Men du förutsätter ju att man trivs på detta gym och inte trivs på andra gym. Dessutom känns "dyrt" som en relativ term, vet inte vad Timme betalar för träning han kanske är fullt nöjd med. Själv tycker jag också det är sjukt dyrt men det känns inte så relevant att nämna det.

mela
2008-10-15, 14:14
Men du förutsätter ju att man trivs på detta gym och inte trivs på andra gym. Dessutom känns "dyrt" som en relativ term, vet inte vad Timme betalar för träning han kanske är fullt nöjd med. Själv tycker jag också det är sjukt dyrt men det känns inte så relevant att nämna det.

Men de flesta signar inte upp för ett gym som de inte trivs på. Man väljer oftast det som passar en bäst.