handdator

Visa fullständig version : Fettförbränning - Vikt


Spoff
2007-07-19, 19:01
Får väl börja med att presentera mig, mitt namn är Daniel Svensson och fyllda precis 18 år. Så hej alla ^^
Skulle behöva lite tips på bra och effektiva fettförbrännings produkter som verkligen hjälper. Testade Lose it och tyckte inte kuren gav vad jag hade hoppats på.

Sen har jag en fråga till, hade tänkt köpa lite fria hantlar och sedan en träningsmaskin: men fråga är vad ska man välja?
Crosstrainer
Trappmaskin
Motionscykel
Eller ska man satsa på ett par "Gåstavar" ?
Mitt mål är först o främst att gå ner ca 15-20 kg och sedan börja köra hårt med styrketräningen. Har alltid varit smal o tränad innan, tills jag slutade med fotbollen och gick upp ett par kg =/

Finns det någon snäll själ där ute som kan ge lite tips och kanske ett o annat inköps alternativ?

Ber om ursäkt för stavningen och annat ni stör er på ^^

King Grub
2007-07-19, 19:21
vad ska man välja?

Det du tycker är roligast/minst tråkigt. Inget förbrukar mer fett över dygnet än något annat.

thatkrillesshow
2007-07-19, 19:27
Får väl börja med att presentera mig, mitt namn är Daniel Svensson och fyllda precis 18 år. Så hej alla ^^
Skulle behöva lite tips på bra och effektiva fettförbrännings produkter som verkligen hjälper. Testade Lose it och tyckte inte kuren gav vad jag hade hoppats på.

Sen har jag en fråga till, hade tänkt köpa lite fria hantlar och sedan en träningsmaskin: men fråga är vad ska man välja?
Crosstrainer
Trappmaskin
Motionscykel
Eller ska man satsa på ett par "Gåstavar" ?
Mitt mål är först o främst att gå ner ca 15-20 kg och sedan börja köra hårt med styrketräningen. Har alltid varit smal o tränad innan, tills jag slutade med fotbollen och gick upp ett par kg =/

Finns det någon snäll själ där ute som kan ge lite tips och kanske ett o annat inköps alternativ?

Ber om ursäkt för stavningen och annat ni stör er på ^^

Tjena Daniel!

En sån där maskin kan ju kosta en del, är det inte smartare att skaffa ett gymkort istället, och om du vill bränna fett så funkar ju vanlig hederlig löpning utmärkt. Kostar inte mkt heller, räcker me ett par bra skor bara:thumbup:

Spoff
2007-07-19, 20:45
Sen är ju frågan vad man ska välja mellan:
Blaze Xtreme, 96 kapslar
BLAZE Xreme är produkten som hjälper dig bränna fett på rekordtid med hjälp av sitt All-Star Team av MVP's.

Alt nr2:
EXTREME STACK
En av marknadens kraftigaste och bästa energizer/ fettförbrännare. En unik blandning som ger resultat.
• Ökar fettförbränningen
• Dämpar aptiten
• Ger mer energi

Alt nr3:
ERASE är en komplett fettbrännare. Formulan attackerar alla 6 fett-receptorerna i kroppen som behövs för att bränna fett snabbast möjligt.

Förpackning: 100 kapslar

Någon som har provat o kan dela med sig av deras upplevelse?

Sen har jag fått för mig något konstigt att jag vill tappa kg innan jag sticker till gym och sant som du sa "thatkrillesshow", sådana maskiner kostar en hel del.Men jag kanske borde tänka om och köra på ett "Powerwalk Set" med följande saker:
Gåstav, Oregon Trail + Viktväst, Abilica Weight Vest (Justerbar vikt från 1 till 10kg.)

Jacky
2007-07-19, 20:54
Intressant att du nämner powerwalk med vikter...såg ett par sådana motionärer idag....undra hur mycket extra det ger i kondition och kcal-förbrukning. Funderar på om 30 min powerwalk m vikter motsvarar ca 60 min prom som vanligt. Jag knallar en del och det vore kul att testa något nytt.
Vet du någon som håller på och tycker att det är kul?
Jag skulle vilja testa!

mini
2007-07-19, 21:04
Varför börja med dyra avancerade saker?
Börja med att promenera raskt fyra-fem gånger i veckan. Fundera lite på vad i din kost som orsakat viktuppgången. Dra ner på godis, snabbmat och energirik dryck.
Utöka till att öka tempot till att jogga under en-ett par av promenaderna.

Strunta helt i alla piller och tabletter, eller köp koffeintabletter på Apoteket och ta en eller ett par innan promenaden.

hasse36
2007-07-19, 22:52
Att cykla är den bästa förbränningsträningen som finns. Det är bara att leta upp de största musklerna i kroppen och fundera på vilken "maskin" som är passar dessa muskler.

Det är fullt realistiskt att cykla 3 mil varje dag och därmed bränna ca 750 kcal mer än om man hade suttit vid datorn.

sussieH
2007-07-20, 07:21
Du kanske inte behöver välja...prova dig fram och variera och framför allt börja inte för hårt...då blir allt lite för tråkigt och lite för jobbigt

En annan bra grej är ju att träna i hop med någon nån gång i veckan

thatkrillesshow
2007-07-20, 10:08
Sen är ju frågan vad man ska välja mellan:
Blaze Xtreme, 96 kapslar
BLAZE Xreme är produkten som hjälper dig bränna fett på rekordtid med hjälp av sitt All-Star Team av MVP's.

Alt nr2:
EXTREME STACK
En av marknadens kraftigaste och bästa energizer/ fettförbrännare. En unik blandning som ger resultat.
• Ökar fettförbränningen
• Dämpar aptiten
• Ger mer energi

Alt nr3:
ERASE är en komplett fettbrännare. Formulan attackerar alla 6 fett-receptorerna i kroppen som behövs för att bränna fett snabbast möjligt.

Förpackning: 100 kapslar

Någon som har provat o kan dela med sig av deras upplevelse?

Sen har jag fått för mig något konstigt att jag vill tappa kg innan jag sticker till gym och sant som du sa "thatkrillesshow", sådana maskiner kostar en hel del.Men jag kanske borde tänka om och köra på ett "Powerwalk Set" med följande saker:
Gåstav, Oregon Trail + Viktväst, Abilica Weight Vest (Justerbar vikt från 1 till 10kg.)

Det där med fetförbränningspiller har jag aldrig provat och vet inget om, det känns som att kasta bort pengar när du klarar dig bra utan bara du håller dig borta från snabbmat, godis etc. och rör på dig;)
Tycker fortfarande du kan dra till gymmet, det är väldigt effektivt att pumpa vikter ett tag och därefter göra nån slags cardio om man nu vill bränna fett för då har man vad jag vet förbrukat den primära energin från kolhydrater och då börjar kroppen bränna fett ist, men om du nu inte vill det så...
Maskiner vet jag ej vad som e bäst, tycker det e överskattat när man får lika bra träning utan. Köp ett par bra skor ca 1000 :-, mina kosta 1000 o har hållt lite över ett år and still going strong;) och medan du springer så kan du ju skuggboxa a lá Rocky:D eller nåt så bränner du några extra kalorier. Jag garanterar att löpningen kommer fungera, förra sommarn gick jag ner 10 kg på 1½ mån*gah!* när jag började löpa lite extra. Notera att jag inte ville gå ner 10 kg, fatta om jag velat det, va fort det hade gått då.

Milia
2007-07-20, 10:24
Jag har visserligen inga vetenskapliga belägg för min åsikt, men jag är tveksam till promenader med extra vikter. Jag tänker att det borde fresta på onödigt mkt på leder o.s.v. Speciellt om man lägger på så mkt som 10 kg.

Att gå med stavar i lite mer kuperad terräng borde räcka utmärkt då det ger allsidig träning, höjer pulsen mer än vid vanlig promenad (förutsatt att du verkligen använder stavarna och skjuter ifrån med dem när du går) och använder hela kroppen.

Jag håller också med "ickepillerförespråkarna". Ät bra mat och rör på dig så lär du ändå se resultat.

hasse36
2007-07-20, 10:50
Det där med fetförbränningspiller har jag aldrig provat och vet inget om, det känns som att kasta bort pengar när du klarar dig bra utan bara du håller dig borta från snabbmat, godis etc. och rör på dig;)
Tycker fortfarande du kan dra till gymmet, det är väldigt effektivt att pumpa vikter ett tag och därefter göra nån slags cardio om man nu vill bränna fett för då har man vad jag vet förbrukat den primära energin från kolhydrater och då börjar kroppen bränna fett ist, men om du nu inte vill det så...
Maskiner vet jag ej vad som e bäst, tycker det e överskattat när man får lika bra träning utan. Köp ett par bra skor ca 1000 :-, mina kosta 1000 o har hållt lite över ett år and still going strong;) och medan du springer så kan du ju skuggboxa a lá Rocky:D eller nåt så bränner du några extra kalorier. Jag garanterar att löpningen kommer fungera, förra sommarn gick jag ner 10 kg på 1½ mån*gah!* när jag började löpa lite extra. Notera att jag inte ville gå ner 10 kg, fatta om jag velat det, va fort det hade gått då.

Första meningen blev ju riktigt bra. Därefter snackar du bara dynga.

dessbee
2007-07-20, 11:01
Får väl börja med att presentera mig, mitt namn är Daniel Svensson och fyllda precis 18 år. Så hej alla ^^
Skulle behöva lite tips på bra och effektiva fettförbrännings produkter som verkligen hjälper. Testade Lose it och tyckte inte kuren gav vad jag hade hoppats på.

Sen har jag en fråga till, hade tänkt köpa lite fria hantlar och sedan en träningsmaskin: men fråga är vad ska man välja?
Crosstrainer
Trappmaskin
Motionscykel
Eller ska man satsa på ett par "Gåstavar" ?
Mitt mål är först o främst att gå ner ca 15-20 kg och sedan börja köra hårt med styrketräningen. Har alltid varit smal o tränad innan, tills jag slutade med fotbollen och gick upp ett par kg =/

Finns det någon snäll själ där ute som kan ge lite tips och kanske ett o annat inköps alternativ?

Ber om ursäkt för stavningen och annat ni stör er på ^^

För att gå ned vikt är det motion och bra kost som gäller.
Skippa 'fettförbrännings produkter' och spara pengarna till en bra crosstrainer istället.

thatkrillesshow
2007-07-20, 11:17
Första meningen blev ju riktigt bra. Därefter snackar du bara dynga.

Jaså? Vadårå?

Eddie Vedder
2007-07-20, 11:39
Jaså? Vadårå?

Därför att det inte stämmer, bara för att styrketräning främst förbrukar kolhydrater och konditionsträningen tar mer av sin energi ifrån fett måste det inte vara bättre för det. Dessutom töms bara glykogenlagren i sen arbetande muskeln så efter ett bröstpass finns fortfarande gott om glykogen lagrat i dom musklerna som exempelvis löpningen belastar.

Det är fortfarande den totala energiförbrukningen som är väsentlig och då spelar det ingen som helst roll på vilken tidpunkt man gör vad eller om man gör det ena före det andra. Personligen tycker jag det är ett direkt värdelöst upplägg att först träna styrka och efter det kondition.

Skulle jag ha ork att köra konditionsträning efter ett styrkepass skulle jag se det som ett bevis på ett riktigt dåligt styrkepass faktiskt.

thatkrillesshow
2007-07-20, 17:40
Hmm, verkar som att jag skulle ha skippat mitt försök att verka smart:smash:

teal
2007-07-20, 21:47
"Jag garanterar att löpningen kommer fungera, förra sommarn gick jag ner 10 kg på 1½ mån"

OJ oj oj oj oj oj oj!

Och till trådskaparen: Ut och gå 1 timme på morgonen innan frukost varje dag så kanske det händer lite saker. Och undgå att vräka pizza etc. flera gånger i veckan.

Milia
2007-07-21, 08:08
Därför att det inte stämmer, bara för att styrketräning främst förbrukar kolhydrater och konditionsträningen tar mer av sin energi ifrån fett måste det inte vara bättre för det. Dessutom töms bara glykogenlagren i sen arbetande muskeln så efter ett bröstpass finns fortfarande gott om glykogen lagrat i dom musklerna som exempelvis löpningen belastar.

Det är fortfarande den totala energiförbrukningen som är väsentlig och då spelar det ingen som helst roll på vilken tidpunkt man gör vad eller om man gör det ena före det andra. Personligen tycker jag det är ett direkt värdelöst upplägg att först träna styrka och efter det kondition.

Skulle jag ha ork att köra konditionsträning efter ett styrkepass skulle jag se det som ett bevis på ett riktigt dåligt styrkepass faktiskt.

Säger du inte emot dig själv där?
Först säger du att om man tränar t.ex. bröst så finns det kvar kolhydrater i de muskler som man använder i löpningen och sen säger du att om man orkar köra kondition efter ett styrkepass så har man kört för lätt.
Jag tycker det funkar finfint att köra styrka före kondition.
Allt är ju relativt och som det är sagt så många gånger förut så beror det ju på vad man prioriterar.
Jag vill vara allroundtränad och siktar inte på att bli någon biff. Jag ökar i styrka med detta upplägget.
Sedan behöver man ju för den skull inte köra mastodontpass med 1 timme styrka och lika länge kondition efteråt.
Jag kör ett två-split-upplägg på styrkan och efter det kör jag 15-30 min kondition. Hur hård konditionsträningen blir beror på hur mkt energi jag har kvar. Ev. tar jag en banan emellan för att få lite mer energi.
Sedan kör jag ofta 2 dagar i veckan med enbart kondition.
Trådskaparen vill ju gå ner i vikt och då är ju egentligen det primära att förbruka energi helt enkelt...

Eddie Vedder
2007-07-21, 09:52
Säger du inte emot dig själv där?
Först säger du att om man tränar t.ex. bröst så finns det kvar kolhydrater i de muskler som man använder i löpningen och sen säger du att om man orkar köra kondition efter ett styrkepass så har man kört för lätt.
Jag tycker det funkar finfint att köra styrka före kondition.
Allt är ju relativt och som det är sagt så många gånger förut så beror det ju på vad man prioriterar.

Nä jag motsäger inte mig själv, det ena var menat som att det inte gör en praktisk skillnad på fettförbränningen och det andra var bara vad jag själv tycker.

Det är ganska ofta som folk tror att det automatiskt blir bättre fettförbränningseffekt av konditionsträningen om man kört något kolhydratkrävande innan.

Så är det ju inte. Du tror jag talar om att orka, jag talar om den praktiska skilnaden i fettförlust av att lägga konditionsträningen här eller där och den är densamma om mängden förbrukad energi är densamma.

Heniin
2007-07-21, 13:43
såg att folk snackade om fettförbrännings tabletter, har själv 2st olika R-ALA tabletter och Hydroxycut Hardcore, 120 kapslar <- dom sist nämnda ger riktigt grymma resultat på korttid av vad jag har märkt av ( kollar fett % några ggr i veckan ) kan bara säga att dom är riktigt grymma, men man måste var noga o följa instrunktionerna. Tog 3st för många en dag och kände mig helt hög.

Eddie Vedder
2007-07-21, 13:46
såg att folk snackade om fettförbrännings tabletter, har själv 2st olika R-ALA tabletter och Hydroxycut Hardcore, 120 kapslar <- dom sist nämnda ger riktigt grymma resultat på korttid av vad jag har märkt av ( kollar fett % några ggr i veckan ) kan bara säga att dom är riktigt grymma, men man måste var noga o följa instrunktionerna. Tog 3st för många en dag och kände mig helt hög.

Jag tror knappast dom gjorde din viktnedgång, självsvält i kombination med hård träning låter troligare än några piller.:(

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97892

Milia
2007-07-21, 14:19
Nä jag motsäger inte mig själv, det ena var menat som att det inte gör en praktisk skillnad på fettförbränningen och det andra var bara vad jag själv tycker.

Det är ganska ofta som folk tror att det automatiskt blir bättre fettförbränningseffekt av konditionsträningen om man kört något kolhydratkrävande innan.

Så är det ju inte. Du tror jag talar om att orka, jag talar om den praktiska skilnaden i fettförlust av att lägga konditionsträningen här eller där och den är densamma om mängden förbrukad energi är densamma.

Happ, då missförstod jag dig helt enkelt.

Heniin
2007-07-21, 17:34
Eddie Vedder dra inte upp den tråden i detta sammanhanget, jag tränade jävligt hårt innan jag drog iväg till thailand och körde på R-ALA under den tiden, kan rekommendera dem ifall man kombinera gymmandet med löpning eller annan form av cardio. Svettades som en gnu i sammanband med intaget av R-ALA.

Och när det gäller det andra så håller jag på att lägga på mig muskler men samtidigt hålla en jämn viktuppgång men samtidigt vill jag ändå bibehålla en del av den låga fettprocenten som jag hade i den tråden, låg vid senaste vägning på 61kg och 9,2% kroppsfett. fick kommentarer innan att jag blivit förbannat smal men börjar avta lite nu när man legat i med träningen igen och ätit rätt och bra. och Hydracore funkar, indeed it does.

Spoff
2007-07-26, 21:14
Vill börja med att ännu en gång tacka alla för att ni har tagit er tiden att svara och jag vill där med komma med lite resultat, jag har ätit nyttit varje dag och gått två gånger om dagen en på morgonen och en på kvällen, ibland har jag överaskat och kört tre gånger också :P
Har iaf gått ner ca 4kg på denna vecka, bra eller inte...men jag mår verkligen myket bättre, känner mig piggare etc.

Henin:Blev väldigt intresserad av dina svar på min tråd, så tänkte fråga lite om "Hydroxycut Hardcore" Vart kan man köpa en burk med 120 kapslar och sedan räcker det med att jag joggar/ gå två gånger om dagen eller måste jag köra nån form av styrketräning? Dvs äta rätt.
Mitt andra svar, kännde du av några bieffekter vid anvädning?

För övrigt, kör jag ganska lungt med en stegmätare och lite powerwalk (gåstavar) nån som vet hur mycket man bör gå i "stegmätare" för att ge lite nytta o resultat på lång sekt?

SajCo
2007-07-27, 02:29
Det där med fetförbränningspiller har jag aldrig provat och vet inget om, det känns som att kasta bort pengar när du klarar dig bra utan bara du håller dig borta från snabbmat, godis etc. och rör på dig;)
Tycker fortfarande du kan dra till gymmet, det är väldigt effektivt att pumpa vikter ett tag och därefter göra nån slags cardio om man nu vill bränna fett för då har man vad jag vet förbrukat den primära energin från kolhydrater och då börjar kroppen bränna fett ist, men om du nu inte vill det så...
Maskiner vet jag ej vad som e bäst, tycker det e överskattat när man får lika bra träning utan. Köp ett par bra skor ca 1000 :-, mina kosta 1000 o har hållt lite över ett år and still going strong;) och medan du springer så kan du ju skuggboxa a lá Rocky:D eller nåt så bränner du några extra kalorier. Jag garanterar att löpningen kommer fungera, förra sommarn gick jag ner 10 kg på 1½ mån*gah!* när jag började löpa lite extra. Notera att jag inte ville gå ner 10 kg, fatta om jag velat det, va fort det hade gått då.

Hur gick du ner så fort ? :confused: , hur tränade du då i veckan ungefär och hur var din kost ? >_>

thatkrillesshow
2007-07-27, 18:22
Hur gick du ner så fort ? :confused: , hur tränade du då i veckan ungefär och hur var din kost ? >_>

Tja, inte va jag speciellt smart. Hade inte mkt info om hur man gör etc på bästa sättet. Jag sprang 1,2 mil i stort sett varannan dag varefter jag körde lite styrketräning me hantlar, armhävningar, situps. Man skulle kunna tro att jag blev övertränad o så men jag mådde prima... iaf i början. Kosten va väl hyffsad egentligen, det va väl det att innan så åt jag en hel del mer o va lite småfet så när jag åt lite mindre bara och rörde mkt mkt mer på mig så blev väl kroppen chockad o vikten försvann gissar jag. Fast sista 2-3 kg försvann pga av dålig mage och när jag va där nere så blev jag skiträdd att jag hade ätstörningar eller nåt sånt så jag åt upp mig snabbt igen.
Ångrar den kraftiga nedgången nu när jag försöker gå upp igen. Fortfarande några kilo ifrån vikten jag hade innan nedgången. Inget jag rekommenderar, först nu förstår jag hur mkt smartare det hade vart att behålla vikten istället o bygga muskler på gymmet.