handdator

Visa fullständig version : "Män med muskler får mer sex"


AFanatic
2007-07-19, 11:52
Kanske varit uppe förut, men tyckte ändå det var lite rolig gammal läsning.
*popcorn*

http://www.metro.se/se/article/2007/07/12/19/4727-45/index.xml

Emil_Larsson
2007-07-19, 11:56
Kanske varit uppe förut, men tyckte ändå det var lite rolig gammal läsning.
*popcorn*

http://www.metro.se/se/article/2007/07/12/19/4727-45/index.xml

Jag har alltid trott tvärtom, fråga mig inte varför, bara känt så.

Pudzianovski
2007-07-19, 11:58
Finns en liten video på ABs hemsida också.

http://www.aftonbladet.se/atv2/popup.html?id=categories/Nyheter/0707/4387

Dnepr
2007-07-19, 11:59
Jaha ja - är det därför jag får komma till så sällan =/ Å andra sidan blir det ju bara desto skönare när det sker så sällan. /försöker peppa upp mig själv\

Dnepr
2007-07-19, 12:01
Finns en liten video på ABs hemsida också.

http://www.aftonbladet.se/atv2/popup.html?id=categories/Nyheter/0707/4387

Roligt att du alltid loggar ut blixtsnabbt efter att du skrivit ditt inlägg. Så kan du fortsätta att vara här i smyg.

Jorgen
2007-07-19, 12:08
Roligt att du alltid loggar ut blixtsnabbt efter att du skrivit ditt inlägg. Så kan du fortsätta att vara här i smyg.

Lika roligt som att du brukar radera dina poster för att sen skriva om dom. :)

Dnepr
2007-07-19, 12:10
Lika roligt som att du brukar radera dina poster för att sen skriva om dom. :)

Och ändå blir dom inte bra =/

tinus
2007-07-19, 12:26
Klart de får!:D

Piranha
2007-07-19, 12:29
Ja ?

Baan
2007-07-19, 12:35
Stackars gruppen av män som inte har en muskel på kroppen. Iofs är det nog ingen större grupp med tanke på att medlemsantalet är 0...

Jorgen
2007-07-19, 12:38
Ännu ett bevis på att man är en klen jävel alltså. :(

pe11e
2007-07-19, 12:42
Vart går sexgränsen då? 100kg? har som inte märkt nån effekt *flex*

Chris
2007-07-19, 12:56
Ännu ett bevis på att man är en klen jävel alltså. :(

Haha, +1 Ska vi dra och träna Jörgen??

NiXPhoenix
2007-07-19, 12:58
Hehe, lustigt. Dock har det väl varit en del diskussioner tidigare där det kom fram att många tjejer föredrar lagom med muskler, "vältränade" killar med andra ord. :D Riktiga muskelberg verkade inte gå hem hos den stora massan.

denpa
2007-07-19, 13:19
Roligt att du alltid loggar ut blixtsnabbt efter att du skrivit ditt inlägg. Så kan du fortsätta att vara här i smyg.

Nämen det ju där jag tränar. Är mitt gym C-kändis nu? :-)

tinus
2007-07-19, 13:23
Ännu ett bevis på att man är en klen jävel alltså. :(

Stackars liten,men med tanke på hur stilig du är i domarkavajen(*kissass* )så har du nog inga problem ändå:D

elsputnico
2007-07-19, 13:29
Där kom det ultimata beviset för att muskler och träning är nyttigt för kroppen och ... ja just det:D

bertbert
2007-07-19, 13:31
Frågan är vad de har tänkt att det ska föreställa vad Csaba gör på bilden. :)

Torsk_ole
2007-07-19, 13:38
No shit att killar med snygga kroppar lättare får brudar.

Jorgen
2007-07-19, 13:39
Stackars liten,men med tanke på hur stilig du är i domarkavajen(*kissass* )så har du nog inga problem ändå:D
Då rekomenderar jag senaste nr av Body som lektyr för din del. :cool:
Och jo, domarkavajen hjälper inte ett skvatt.

Frågan är vad de har tänkt att det ska föreställa vad Csaba gör på bilden. :)
Mage/ben? Det vet alla Metrojournalister vad det är. ;)

bertbert
2007-07-19, 13:43
Mage/ben? Det vet alla Metrojournalister vad det är. ;)

:D

NiXPhoenix
2007-07-19, 13:43
No shit att killar med snygga kroppar lättare får brudar.

Det där är ju en definitionsfråga. I en del kretsar är spinket ett ideal. Typ såna där alternativa människor eller vad de nu kallas, svarta smala jeans, conversedojor och en allmän emo-look. :D
Ibland ser man ett par, båda är smala, killen har ofta lika smala eller tom smalare ben än tjejen. :) Brukar roa mig med gissa på vad för omkrets de kan ha på sina lår.

Allan
2007-07-19, 13:48
Jag drar mig till minnes en het debatt en gång i världen på Kolozzeum där en numer rätt inaktiv medlem hävdade att detta helt och hållet berodde på att tjejer som gillade muskler var mer lösaktiga än andra brudar. De xxxxxxxx runt helt enkelt, vilket gjorde att de grabbar som hade mer muskler fick ligga lite mer (de fick andra grejor också på köpet, men det är en annan historia).

tossefar
2007-07-19, 13:53
Snygga men får också mer sex. Slampiga människor också.

Piranha
2007-07-19, 13:54
Alla har sina fetischismer, vissa tänder på tonårsfnitter andra på muskler en del på näshår och silkonpattar.

Oavsett ju mer man har av något dessdå mer lockar man ut dessa människor.

Jag kan bara tänka på "oh f*ck me santa" ur filmen Bad Santa för att insé hur skruvade människor det finns.

Röda_Lacket
2007-07-19, 14:07
Fan vad gött älskar sådan här forskning bara att fortsätta att träna lite hårdare så blir det snart SCORE :hbang:

newb123
2007-07-19, 14:29
Fan vad gött älskar sådan här forskning bara att fortsätta att träna lite hårdare så blir det snart SCORE :hbang:

:laugh:

Dnepr
2007-07-19, 14:29
Apropå muskler, en lite lustig parentes är att generellt så tror jag att tjejer med muskler förmodligen får mindre sex. Inte fitness-slanka men utöver det.

Robert Svensson
2007-07-19, 14:37
Finns en liten video på ABs hemsida också.

http://www.aftonbladet.se/atv2/popup.html?id=categories/Nyheter/0707/4387

supetset någon? *whistle*

Lexidos
2007-07-19, 15:17
Alla har sina fetischismer, vissa tänder på tonårsfnitter andra på muskler en del på näshår och silkonpattar.

Oavsett ju mer man har av något dessdå mer lockar man ut dessa människor.

Jag kan bara tänka på "oh f*ck me santa" ur filmen Bad Santa för att insé hur skruvade människor det finns.

oooh dessa bilder som dyker upp i huvudet. Du var tvungen att dra det som exempel? *gah!* :smash:

Skulle jag dra en slutsats o bortse ifrån olika fetischer av alla de slag så tror jag oxå att det är så. Måste ju vara fler tjejer som gillar en kille med lite kött på benen än de som gillar smala,bleka emo varianten i tajta jeans.

Dnepr
2007-07-19, 15:23
Alla har sina fetischismer, vissa tänder på tonårsfnitter andra på muskler en del på näshår och silkonpattar.

Oavsett ju mer man har av något dessdå mer lockar man ut dessa människor.

Jag kan bara tänka på "oh f*ck me santa" ur filmen Bad Santa för att insé hur skruvade människor det finns.

Men detta är ju inget fetisch. Vi snackar inte om en undersökning där tjejerna gillade tävlingsbyggare, utan en undersökning där vältränade killar visade sig få fler tjejer.

Pudzianovski
2007-07-19, 17:27
Roligt att du alltid loggar ut blixtsnabbt efter att du skrivit ditt inlägg. Så kan du fortsätta att vara här i smyg.

Även om jag nu gjorde det så undrar jag vad som hade varit så kul med det?

:smash:

Fräddan.J
2007-07-19, 17:39
Kanske varit uppe förut, men tyckte ändå det var lite rolig gammal läsning.
*popcorn*

http://www.metro.se/se/article/2007/07/12/19/4727-45/index.xml

så sant så sant:)

Ironbabe
2007-07-19, 19:21
Apropå muskler, en lite lustig parentes är att generellt så tror jag att tjejer med muskler förmodligen får mindre sex. Inte fitness-slanka men utöver det.

Stämmer bra det..jag har bara sexat mig twice *gah!* Och ändå så är jag inte så hiskeligt stor muskulärt sett *grr*

tntballe
2007-07-19, 19:34
Tror det hör ihop med självförtroendet många vältränade killar har. Känner man sig som kung i baren, så brukar det flyta på bättre med raggandet.

Dnepr
2007-07-19, 19:42
Stämmer bra det..jag har bara sexat mig twice *gah!* Och ändå så är jag inte så hiskeligt stor muskulärt sett *grr*

Jag sa ju att detta inte gällde fitness-tjejer ju. Så det innebär att du ligger som bara den =( Snuskis.

nakaza
2007-07-19, 20:58
då var det dags att lägga på 20kg rena muskler då. sen !"¤####!" ska de bli flickor ! :thumbup:

michael
2007-07-19, 21:20
Tror det hör ihop med självförtroendet många vältränade killar har. Känner man sig som kung i baren, så brukar det flyta på bättre med raggandet.

Då tolkar du inte orsaken likadant som forskarna.

tntballe
2007-07-19, 21:29
Då tolkar du inte orsaken likadant som forskarna.

Inte nu, dom behöver några forskningar till för att komma fram till det jag sa.

-squat-
2007-07-19, 22:01
Självklart rör det sig om gaysex. så vi sparrisar behöver inte vara avundsjuka.

Troll
2007-07-19, 22:01
Tror det hör ihop med självförtroendet många vältränade killar har. Känner man sig som kung i baren, så brukar det flyta på bättre med raggandet.

+1
Det är utstrålning, blicken och hur man för sig det handlar om.

På den tiden man var ute i svängen så var det inte kläderna eller håret och definitivt inte musklerna som gjorde jobbet(vägde 64 kg), utan snarare tvärt om.
Gick man ut frustrerad till tusen och frustade sig fram längs dansgolvet:naughty: *drool* , så gick man också hem lika frustrerad.*gah!*
Däremot kvällar man svängde loss på scenen, inte brydde sig om vilket eller kände sig som en kung:cool: , då slapp man lätta på trycket själv.:D

Ryska_raketen
2007-07-19, 22:02
Jaha, kanske därför man är oskuld då.

-squat-
2007-07-19, 22:04
+1
Det är utstrålning, blicken och hur man för sig det handlar om.

På den tiden man var ute i svängen så var det inte kläderna eller håret och definitivt inte musklerna som gjorde jobbet(vägde 64 kg), utan snarare tvärt om.
Gick man ut frustrerad till tusen och frustade sig fram längs dansgolvet:naughty: *drool* , så gick man också hem lika frustrerad.*gah!*
Däremot kvällar man svängde loss på scenen, inte brydde sig om vilket eller kände sig som en kung:cool: , då slapp man lätta på trycket själv.:D

Ja, attityd och självförtroende är bra mycket viktigare än stora muskler om man vill få omkull brudar.

michael
2007-07-19, 22:44
Inte nu, dom behöver några forskningar till för att komma fram till det jag sa.

Psykosociala effekter av vältränad kropp?

Ptja man har ju redan visat på den psykosociala effekten av testosteron.

Den vältränade kroppen signalerar högt testosteronvärde. Testosteron dämpar immunförsvaret. Högt testosteron = bra immunförsvar = attraktiv sexpartner.

Dock skapar testosteron en väldigt "volatile"(översätt det gärna) person. För mycket testosteron för "volatile" ingen bra partner, därav "för mycket muskler är fult".

tntballe
2007-07-19, 23:30
Psykosociala effekter av vältränad kropp?

Ptja man har ju redan visat på den psykosociala effekten av testosteron.

Den vältränade kroppen signalerar högt testosteronvärde. Testosteron dämpar immunförsvaret. Högt testosteron = bra immunförsvar = attraktiv sexpartner.

Dock skapar testosteron en väldigt "volatile"(översätt det gärna) person. För mycket testosteron för "volatile" ingen bra partner, därav "för mycket muskler är fult".

Det är lite djupare än jag gått med min tanke.
Undrar på vilken nivå man väljer partnern(tillfällig o långvariga).
Är det dom mer "djuriska" instinkterna/känslorna, eller har människans intellekt tagit över?

Volatile= labil?

Lizard
2007-07-19, 23:34
Psykosociala effekter av vältränad kropp?

Ptja man har ju redan visat på den psykosociala effekten av testosteron.

Den vältränade kroppen signalerar högt testosteronvärde. Testosteron dämpar immunförsvaret. Högt testosteron = bra immunförsvar = attraktiv sexpartner.

Dock skapar testosteron en väldigt "volatile"(översätt det gärna) person. För mycket testosteron för "volatile" ingen bra partner, därav "för mycket muskler är fult".
Med risk att uppfattas både som onödigt djup och onödigt gnällig; jag tror fullt och fast att det är en fetishism.
Någon gång ska jag göra en film om detta men i kortfattade drag så dras vi mot det omänskliga. Det första människan gör när den klarar att forma stenen precis som den önskar är just att förvrida kroppen till omänskliga drag. Lyfta fram det som attraherar och hålla igen det som inte berör.

http://www.cerebromente.org.br/n13/mente/evolution/Willend.jpg

Detta beteende kan synas märkligt och ofta tror vi att vi letar "naturlighet" eller "äkthet" både i val av våra partners och när vi väljer våra (sex)fantasier.
Hela konsthistorien är fylld av porträtt, fotografier och statyer föreställande människoliknande varelser men med närmast gudomliga företräden. Inte för att konstnären saknar de nödvändiga kunskaperna att avbilda kroppen utan för att denne valt att lyfta fram det som är "viktigt".

http://web.uvic.ca/grs/bowman/myth/images/57.jpg

Häri ligger antagligen också vårt behov av att träna och forma kroppen till något som är nära nog omänskligt. Det är inte naturligt att ha rutor på magen, bowlingklotsaxlar och ben som halva oxar. Det är fetisher som lyfter fram det vi vill visa - testosteron eller ej - och sänder signaler som inte lillhjärnan kan värja sig mot.

När flickorna fyller sin bröstvävnad med silicon skapar de en, i grunden, anatomisk abnormitet - stora bröst brukar vanligen tillhöra ganska trinda fruntimmer - men det rådande idealet med slanka och smalhöftade kvinnor ger ingen sådan möjlighet för de flesta. Våra blickar dras, ibland motvilligt, mot den utspända bysten och få känner verkligen ingenting. Det har lillhjärnan satt stopp för. Fetischer som sagt.

Lizard

Dnepr
2007-07-20, 00:00
Någon gång ska jag göra en film om detta men i kortfattade drag så dras vi mot det omänskliga. Det första människan gör när den klarar att forma stenen precis som den önskar är just att förvrida kroppen till omänskliga drag. Lyfta fram det som attraherar och hålla igen det som inte berör.

Du är skön Lizard, du anstränger dig verkligen.

Dom flesta tjejer dras inte till något omänskligt och dom flesta killar vill inte förvandla sin kropp till något omänskligt. Så jag vet inte hur du tänker när du säger att människan vill förvrida kroppen till omänskliga drag.

Detta beteende kan synas märkligt och ofta tror vi att vi letar "naturlighet" eller "äkthet" både i val av våra partners och när vi väljer våra (sex)fantasier.
Hela konsthistorien är fylld av porträtt, fotografier och statyer föreställande människoliknande varelser men med närmast gudomliga företräden. Inte för att konstnären saknar de nödvändiga kunskaperna att avbilda kroppen utan för att denne valt att lyfta fram det som är "viktigt".

Jag tror inte att han vill lyfta fram något viktigt. Vadå viktigt?
Jag tror han/hon vill visa något vackert, maskulint och för många även ouppnåeligt.

Häri ligger antagligen också vårt behov av att träna och forma kroppen till något som är nära nog omänskligt. Det är inte naturligt att ha rutor på magen, bowlingklotsaxlar och ben som halva oxar
Alla har rutor på magen om man har lite fett på kroppen. Sen är det ytterst få som vill ha bowlingklot till axlar och onaturligt stora lår. Det stämmer inte att människan strävar efter att se omänsklig ut - dom som vill det är en mycket liten kategori.


När flickorna fyller sin bröstvävnad med silicon skapar de en, i grunden, anatomisk abnormitet - stora bröst brukar vanligen tillhöra ganska trinda fruntimmer - men det rådande idealet med slanka och smalhöftade kvinnor ger ingen sådan möjlighet för de flesta. Våra blickar dras, ibland motvilligt, mot den utspända bysten och få känner verkligen ingenting. Det har lillhjärnan satt stopp för. Fetischer som sagt.

Mannen gillar stora bröst. Därför kollar vi.

Sen verkar det som att du inte vet vad fetisher betyder.

Batman
2007-07-20, 00:06
Brudar gillar män med muskler för att muskler visar att vi är starka och kan skydda våran famlilj/flock, och dessa övriga överlevnadsinstinkter gör att brudar automatiskt blir atraherade till män med hög social status, makt, pengar och hälsosam stark kropp.

Män dras till stora bröst för att en gång i tiden så symboliserade det fruktsamhet, men vad jag har läst på senare dar så är det ingen markant skillnad på fruktsamhet gällande bröststorlek.

Någon som har räkning på hur många "muslker = brudar" trådar som ploppat upp dom senaste åren på kollo ?

michael
2007-07-20, 00:09
Med risk att uppfattas både som onödigt djup och onödigt gnällig; jag tror fullt och fast att det är en fetishism.
Någon gång ska jag göra en film om detta men i kortfattade drag så dras vi mot det omänskliga. Det första människan gör när den klarar att forma stenen precis som den önskar är just att förvrida kroppen till omänskliga drag. Lyfta fram det som attraherar och hålla igen det som inte berör.

http://www.cerebromente.org.br/n13/mente/evolution/Willend.jpg

Detta beteende kan synas märkligt och ofta tror vi att vi letar "naturlighet" eller "äkthet" både i val av våra partners och när vi väljer våra (sex)fantasier.
Hela konsthistorien är fylld av porträtt, fotografier och statyer föreställande människoliknande varelser men med närmast gudomliga företräden. Inte för att konstnären saknar de nödvändiga kunskaperna att avbilda kroppen utan för att denne valt att lyfta fram det som är "viktigt".

http://web.uvic.ca/grs/bowman/myth/images/57.jpg

Häri ligger antagligen också vårt behov av att träna och forma kroppen till något som är nära nog omänskligt. Det är inte naturligt att ha rutor på magen, bowlingklotsaxlar och ben som halva oxar. Det är fetisher som lyfter fram det vi vill visa - testosteron eller ej - och sänder signaler som inte lillhjärnan kan värja sig mot.

När flickorna fyller sin bröstvävnad med silicon skapar de en, i grunden, anatomisk abnormitet - stora bröst brukar vanligen tillhöra ganska trinda fruntimmer - men det rådande idealet med slanka och smalhöftade kvinnor ger ingen sådan möjlighet för de flesta. Våra blickar dras, ibland motvilligt, mot den utspända bysten och få känner verkligen ingenting. Det har lillhjärnan satt stopp för. Fetischer som sagt.

Lizard

Men please..
Så sambandet mellan hormonmiljö och längd, muskularitet, bröst har ingen som helst koppling utan är bara en fetish grundad i människans existentiella kris att uppnå odödlighet/undvika sin egna mortalitet?

Lite väl filosofiskt, som Ernest Becker fast i extrem format.

PS sluta sväva bland de abstrakta molnen och begrunda vad man fastslagit inom fysiologi och de andra relaterade mänskliga vetenskaperna

Slartibartfast
2007-07-20, 00:14
Jag har överlägset mest muskler bland männen i min entourage, men jag får överlägset minst brudar.

Timme
2007-07-20, 00:14
[B]När flickorna fyller sin bröstvävnad med silicon skapar de en, i grunden, anatomisk abnormitet - stora bröst brukar vanligen tillhöra ganska trinda fruntimmer - men det rådande idealet med slanka och smalhöftade kvinnor ger ingen sådan möjlighet för de flesta. Våra blickar dras, ibland motvilligt, mot den utspända bysten och få känner verkligen ingenting. Det har lillhjärnan satt stopp för. Fetischer som sagt.

Lizard

Här måste jag invända. Finns många tjejer på min skola med smala midjor och stora underbara bröst.

Män älskar bröst, så är det bara.

Dnepr
2007-07-20, 00:16
Lizard är för skön - trådens längsta inlägg med massa fetmarkerad text och bilder och grejer. Men det var inte mycket som var rätt där.

Slartibartfast
2007-07-20, 00:34
Lizard är för skön - trådens längsta inlägg med massa fetmarkerad text och bilder och grejer. Men det var inte mycket som var rätt där.

Gick han dessutom offline direkt efter han postade det, den rackaren?

Dnepr
2007-07-20, 00:38
Gick han dessutom offline direkt efter han postade det, den rackaren?

Ingen aning - men han är online nu, så nu är det jättespännande.

Lizard
2007-07-20, 00:48
Lizard är för skön - trådens längsta inlägg med massa fetmarkerad text och bilder och grejer. Men det var inte mycket som var rätt där.
Says Who?!

Det mesta är rätt - för att inte säga allt. Konsthistora är ett akademiskt ämne på våra största institutioner och man kan både doktorera och undervisa i det på professorsnivå. Flera av de allra högst ansedda universiteten, framför allt utomlands, kopplar idag ihop ämnet på forskningsnivå med psykologi, matematik, medicin och beteendevetenskap. Detta beroende av att sakernas sammanhang inte låter sig förklaras annars.

Att du inte känner igen "bilder och grejer" säger inte snälla saker. Venus från Willendorf och de Helliska bronsstatyerna är pin-points i vår historieskrivning och ligger i samma låda som månlandningen 1969, D-day 1945 och Michelangelos takmålning av Sixtinska kapellet 1508. Bra att lägga på minnet om man inte vill komma sist i Trivial Persuit mao.

Dessvärre blir jag själv inte övertygad av plojDarwinismen som några slafsar ihop på kammaren. Jag får samma känsla som när en del läser en paragraf ur lagboken och därigenom tror sig veta hur lagen ska tolkas.

Lizard

Dnepr
2007-07-20, 00:57
Says Who?!

Det mesta är rätt - för att inte säga allt. Konsthistora är ett akademiskt ämne på våra största institutioner och man kan både doktorera och undervisa i det på professorsnivå. Flera av de allra högst ansedda universiteten, framför allt utomlands, kopplar idag ihop ämnet på forskningsnivå med psykologi, matematik, medicin och beteendevetenskap. Detta beroende av att sakernas sammanhang inte låter sig förklaras annars.

Att du inte känner igen "bilder och grejer" säger inte snälla saker. Venus från Willendorf och de Helliska bronsstatyerna är pin-points i vår historieskrivning och ligger i samma låda som månlandningen 1969, D-day 1945 och Michelangelos takmålning av Sixtinska kapellet 1508. Bra att lägga på minnet om man inte vill komma sist i Trivial Persuit mao.

Dessvärre blir jag själv inte övertygad av plojDarwinismen som några slafsar ihop på kammaren. Jag får samma känsla som när en del läser en paragraf ur lagboken och därigenom tror sig veta hur lagen ska tolkas.

Lizard

Men Lizze - det är ingen tillfällighet att du fick tre inlägg "mot" dig direkt efter ditt. Må hända att det med konsthistorian stämmer, det har jag inte sagt något om. Det du skrev stämde inte när det gäller varför vi killar tränar och varför tjejer gillar vältränade killar. Du envisades med att säga att vi vill dras till det omänskliga - men så är det inte.

Här nedan ser du en bra beskrivning på varför tjejer attraheras av muskler.
Brudar gillar män med muskler för att muskler visar att vi är starka och kan skydda våran famlilj/flock, och dessa övriga överlevnadsinstinkter gör att brudar automatiskt blir atraherade till män med hög social status, makt, pengar och hälsosam stark kropp.

Troll
2007-07-20, 01:10
Brudar gillar män med muskler för att muskler visar att vi är starka och kan skydda våran famlilj/flock, och dessa övriga överlevnadsinstinkter gör att brudar automatiskt blir atraherade till män med hög social status, makt, pengar och hälsosam stark kropp.

Män dras till stora bröst för att en gång i tiden så symboliserade det fruktsamhet, men vad jag har läst på senare dar så är det ingen markant skillnad på fruktsamhet gällande bröststorlek.

Någon som har räkning på hur många "muslker = brudar" trådar som ploppat upp dom senaste åren på kollo ?

Styrka sitter inte bara i stora muskler(kolla bara runt på träningsfilmerna).
Sen när det gäller att skydda sin familj när det kommer till kritan så har det mer med mod och instingter att göra, och blir det handgemäng så är det långt ifrån de största armarna som går segrande ur striden.;)

Sen är det väl breda höfter och stor rumpa som symboliserar fruktsamheten:naughty: , inte storleken på brösten.*screwy*

Dnepr
2007-07-20, 01:28
Styrka sitter inte bara i stora muskler(kolla bara runt på träningsfilmerna).
Sen när det gäller att skydda sin familj när det kommer till kritan så har det mer med mod och instingter att göra, och blir det handgemäng så är det långt ifrån de största armarna som går segrande ur striden.;)

Sen är det väl breda höfter och stor rumpa som symboliserar fruktsamheten:naughty: , inte storleken på brösten.*screwy*

Han har ju inte påstått att alla med muskler är starka, eller att styrkan bara sitter där. Bara vad det utstrålar att ha en sån fysik. Och när det gäller att skydda sin familj så handlar det även om många andra saker än muskler - som du nämner - men som inte hör hit. Det enda som hör hit är vad musklerna symboliserar - och djupt rotat i kvinnan så finns det en känsla av trygghet i en manlig muskulös famn. Som även signalerar att den förmodligen skyddar familjen bättre än en klen fysik.

Visst är det så att breda höfter och rumpor symboliserar fruktsamhet. Men det gör brösten också. Men han nämnde bara brösten som en kommentar på det Lizard skrev om kvinnors byst.

joriice
2007-07-20, 01:45
Sen är det väl breda höfter och stor rumpa som symboliserar fruktsamheten:naughty: , inte storleken på brösten.*screwy*


jaja, om vi skall gå in och spekulera på så sätt, så bör väl brösten ha rätt stor betydelse för reproduktionen/fruktsamhet/barnbetryggande osv... eftersom det är där mjölken kommer ut, inte ur röven.. ? :cool:

Tricklev
2007-07-20, 02:40
jaja, om vi skall gå in och spekulera på så sätt, så bör väl brösten ha rätt stor betydelse för reproduktionen/fruktsamhet/barnbetryggande osv... eftersom det är där mjölken kommer ut, inte ur röven.. ? :cool:

Ja, men det mesta av brösten när kvinnor inte är gravida består av fett ändå, och inte mjölk.

Lizard släpper väll det första intressant inlägget hittils i tråden, alla "Muskler = testo =skyddafamilj = ****** mycket =bra" inlägg ger inte så mycket.

Troll
2007-07-20, 04:01
jaja, om vi skall gå in och spekulera på så sätt, så bör väl brösten ha rätt stor betydelse för reproduktionen/fruktsamhet/barnbetryggande osv... eftersom det är där mjölken kommer ut, inte ur röven.. ? :cool:

i och för sig, men innan barnet är i magen eller är utkommen så spelar bröstens storlek noll.
Växer gör dom ju av mjölken som produceras...

Muskelbyggaren
2007-07-20, 06:05
Egentligen hänger väl de två sidorna ihop här. Vår biologi gör att vi föredrar en kropp formad av mycket testosteron i enlighet med Michael, som ändå förenklar det hela något, vilket han själv säkert är medveten om. Det i sin tur gör att vi uttrycker denna favör i konsten, som Lizard säger. Bara för att de må vara en fetisch, behöver det inte betyda att det är en filosofiskt och oförankrad kulturell sak.

Hades
2007-07-20, 06:57
Man kan ju tänka sig att om stora muskler på män och stora bröst på kvinnor var något som var viktigt för reproduktion eller anskaffandet av partner så skulle dessa egenskaper fått företräde genom naturligt urval och evolution. Då kan man ju fråga sig varför generna för små kvinnobröst och små, smala manskroppar fått leva vidare i så stor omfattning. Jag gissar, precis som några andra i tråden, att självfötroendet - eller åtminstone illusionen av detta - jag har fått uppfattningen att gym-folk inte alls har bättre självförtroende än gemene man, snarare tvärtom - som följer med musklerna är av långt mycket större betydelse.

Helen@
2007-07-20, 07:11
Stämmer bra det..jag har bara sexat mig twice *gah!* Och ändå så är jag inte så hiskeligt stor muskulärt sett *grr*

Kan bara instämma men gillar ändå inte sex så det känns som det kan kvitta *rolleyes*

:laugh: