handdator

Visa fullständig version : Hjälp med bukfett!


bjorasen
2007-07-19, 02:03
Hallå alihiop!

Jag är just nu inne i en period där jag är helt omotiverad till att träna. När jag väl är inne i en period där jag tränar och äter som jag ska tycker jag inte att det ger något resultat och så börjar jag äta skräp och slutar att träna.

Det jag har som mål när jag tränar är att bli av med mitt bukfett. Jag har alltid varit smal och sysslat med idrott så jag är smal överlag men just magen är väldigt fettig vilket ser väldigt oproportionerligt ut.

När jag tränar och äter så ser en dag ut ungefär så här:

Vaknar kl 1400

Äter frukost, lättfil med allbran, linfrön, solrosfrön och russin + 2 dos dalblads protein och kreatin.

Styrketränar

Proteinshake och kreatin 2 knäckebröd med keso

Äter en liten middag inehållande kyckling eller tonfisk + sallad

Åker och jobbar. På jobbet äter jag ett kvällsmål vilket oftast är lättfil med axa müsli sunt o gott och russin. På natten tar jag en frukt och när jag slutar tar jag fil och müsli igen och sedan sover jag.

Jag tränar 4-5 dagar i veckan och det är styrketräning.

Snälla hjälp mig, jag vill verkligen få bort min enorma mage *mini*

Exhale_
2007-07-19, 02:14
Har du en enorm mage kan det ju vara en idé att gå ner i vikt. Detta gör du genom att käka mindre.

Annars är konditionsträning bra för att bränna fett från magregionerna.

LarsK
2007-07-19, 05:09
Underbart pedagogiskt Exhale!

Exhale_
2007-07-19, 05:15
Underbart pedagogiskt Exhale!

Word :D

Lundahl
2007-07-19, 09:40
Har du en enorm mage kan det ju vara en idé att gå ner i vikt. Detta gör du genom att käka mindre.

Annars är konditionsträning bra för att bränna fett från magregionerna.

Går icke punktförbränna tyvärr*whistle*

Tränar du mycket mage?

Raggis
2007-07-19, 12:50
Går icke punktförbränna tyvärr*whistle*

Tränar du mycket mage?

Jo, det går. Dock snackar vi obetydliga skillnader (0,0X gram).

Torwald
2007-07-19, 13:54
Konditionsträning kan väl i och för sig leda till viss omallokering av fettreserverna? Det vill säga, mindre magfett men lika högt % BF.

bjorasen
2007-07-19, 13:54
Jag tränar mage 1 gång i veckan i samband med att jag tränar ben.

Jag äter ju rätt så mycket mindre när jag väl är inne i min träningsperiod och så kör jag stenhårt på den i två månader men när jag inte ser något resultat på den tiden så ger jag upp *gah!*

Finns det något bra tillskott man kan ta som hjälper mig med att bränna fett bättre?

Kan tillägga att jag är 27 år, 178cm och väger 85kg. Som sagt så är jag smal/tränad på resten av kroppen förutom på magen.

Eddie Vedder
2007-07-19, 14:18
Konditionsträning kan väl i och för sig leda till viss omallokering av fettreserverna? Det vill säga, mindre magfett men lika högt % BF.

Ja men det gäller viskeralt fett, d.v.s. runt organen. Den mest hälsosamma varianten av fettförlust men den påverkar inte lika "estetiskt".

bjorasen: Om det funnits lagliga och icke receptbelagda preparat som hjälper dig att gå ner i vikt så hade du redan vetat om det för det hade varit en världsrevolution i princip.;)
Så lägg inte din tro och dina pengar på sånt skit utan satsa helt enkelt på viktnedgån eller bit i det sura äpplet och inse att vi alla är olika. Vissa får en sorts kroppform och vissa en hel annan. För att förlora fett krävs att mindre energi kommer in i munnen än vad du förbrukar.

Då kommer fett försvinnafrån hela din kropp, inklusive magen. Om det inte fördelas efter önskan är inget att göra åt tyvärr, vart kroppen lagrar in och förbränner mer eller mindre kan man inte styra.:(

Helt säkert är att inga tillskott kommer göra susen åt dig oavsett vilka mirakellöften som utlovas. Hoppas du hittar en väg som fungerar för dig, lycka till!:)

corbendallas
2007-07-19, 14:27
Går icke punktförbränna tyvärr*whistle*

Tränar du mycket mage?

Konditionsträning fördelar väl om fettet från magregionen så helt fel är det ju inte...

Torwald
2007-07-19, 15:43
Ja men det gäller viskeralt fett, d.v.s. runt organen. Den mest hälsosamma varianten av fettförlust men den påverkar inte lika "estetiskt".

bjorasen: Om det funnits lagliga och icke receptbelagda preparat som hjälper dig att gå ner i vikt så hade du redan vetat om det för det hade varit en världsrevolution i princip.;)
Så lägg inte din tro och dina pengar på sånt skit utan satsa helt enkelt på viktnedgån eller bit i det sura äpplet och inse att vi alla är olika. Vissa får en sorts kroppform och vissa en hel annan. För att förlora fett krävs att mindre energi kommer in i munnen än vad du förbrukar.

Då kommer fett försvinnafrån hela din kropp, inklusive magen. Om det inte fördelas efter önskan är inget att göra åt tyvärr, vart kroppen lagrar in och förbränner mer eller mindre kan man inte styra.:(

Helt säkert är att inga tillskott kommer göra susen åt dig oavsett vilka mirakellöften som utlovas. Hoppas du hittar en väg som fungerar för dig, lycka till!:)

Tackar och bockar! Man lär sig något varje dag.

bjorasen
2007-07-19, 17:38
Ja men det gäller viskeralt fett, d.v.s. runt organen. Den mest hälsosamma varianten av fettförlust men den påverkar inte lika "estetiskt".

bjorasen: Om det funnits lagliga och icke receptbelagda preparat som hjälper dig att gå ner i vikt så hade du redan vetat om det för det hade varit en världsrevolution i princip.;)
Så lägg inte din tro och dina pengar på sånt skit utan satsa helt enkelt på viktnedgån eller bit i det sura äpplet och inse att vi alla är olika. Vissa får en sorts kroppform och vissa en hel annan. För att förlora fett krävs att mindre energi kommer in i munnen än vad du förbrukar.

Då kommer fett försvinnafrån hela din kropp, inklusive magen. Om det inte fördelas efter önskan är inget att göra åt tyvärr, vart kroppen lagrar in och förbränner mer eller mindre kan man inte styra.:(

Helt säkert är att inga tillskott kommer göra susen åt dig oavsett vilka mirakellöften som utlovas. Hoppas du hittar en väg som fungerar för dig, lycka till!:)

Tack för svaret!

Då är frågan om det är något i mitt upplägg som förstör för mig? Ska jag satsa mer på konditions träning? Antar att jag får pröva mig fram kanske :em:

Sen undrar jag också hur lite man kan äta utan att kroppen tror att man svälter och börjar lagra fett?

King Grub
2007-07-19, 17:41
Man lagrar inte mer fett om man svälter. Tvärtom. Tycker du svältkatastrofoffer och anorexiapatienter ser ut att ha kroppar som lagrar fett på energiunderskott, något som strider mot grundläggande energiregler? Däremot bryter man ner sin muskelmassa och sänker sin ämnesomsättning, så man tvingas äta mindre och mindre för att fortsätta gå ner. Men man kan inte öka i fettvikt genom att svälta, dvs äta mycket mindre än man behöver. Det är omöjligt.

Eddie Vedder
2007-07-19, 17:45
Då är frågan om det är något i mitt upplägg som förstör för mig? Ska jag satsa mer på konditions träning? Antar att jag får pröva mig fram kanske :em:

Det var ju exakt såhär jag menade att det INTE var. Vi är alla olika och hur du lägger upp din kost och träning kommer ha liten påverkan på vart fettet lagras som mest och förbränns som mest.

Det som krävs är att du åstadkommer ett underskott som innebär fettförlust. Sen är det bara att hoppas på att det försvinner tillräckligt från magen också. Ändringar hit och dit i upplägget lär nog inte spela stor roll tyvärr.

Sen undrar jag också hur lite man kan äta utan att kroppen tror att man svälter och börjar lagra fett?

Kroppen lagrar alltid fett, kroppen förbränner alltid fett. Båda två pågår jämt och ständigt hela livet, ibland är den ena processen större än den andra och tvärtom.
Det där med "svältläget" när kroppen suger åt sig allt i fettcellerna är extremt överdrivet. Ett underskott innebär en sänkt energiförbrukning precis som ett överskott innebär en ökad. Men för den delen kan inte kroppen bestämma sig för att "Nej nu slutar jag gå ner i vikt och lagrar in allt jag får i mig!, ett underskott innebär fettförluster i ALLA lägen. Det som kan variera är hur svårt det är att åstadkomma underskottet.
Det har dock med energiförbrukningen att göra och inte fettoxidationen som sådan.

Det är alltså en myt att kroppen tror den svälter och börjar lagra mer fett än den frisätter trots otillräckligt med mat, fungerade människan så skulle ingen kunna svälta ihjäl.

bjorasen
2007-07-19, 18:41
Man lagrar inte mer fett om man svälter. Tvärtom. Tycker du svältkatastrofoffer och anorexiapatienter ser ut att ha kroppar som lagrar fett på energiunderskott, något som strider mot grundläggande energiregler? Däremot bryter man ner sin muskelmassa och sänker sin ämnesomsättning, så man tvingas äta mindre och mindre för att fortsätta gå ner. Men man kan inte öka i fettvikt genom att svälta, dvs äta mycket mindre än man behöver. Det är omöjligt.

Det var ju inte riktigt så extremt jag menade så klart..

Det var ju exakt såhär jag menade att det INTE var. Vi är alla olika och hur du lägger upp din kost och träning kommer ha liten påverkan på vart fettet lagras som mest och förbränns som mest.

Det som krävs är att du åstadkommer ett underskott som innebär fettförlust. Sen är det bara att hoppas på att det försvinner tillräckligt från magen också. Ändringar hit och dit i upplägget lär nog inte spela stor roll tyvärr.



Kroppen lagrar alltid fett, kroppen förbränner alltid fett. Båda två pågår jämt och ständigt hela livet, ibland är den ena processen större än den andra och tvärtom.
Det där med "svältläget" när kroppen suger åt sig allt i fettcellerna är extremt överdrivet. Ett underskott innebär en sänkt energiförbrukning precis som ett överskott innebär en ökad. Men för den delen kan inte kroppen bestämma sig för att "Nej nu slutar jag gå ner i vikt och lagrar in allt jag får i mig!, ett underskott innebär fettförluster i ALLA lägen. Det som kan variera är hur svårt det är att åstadkomma underskottet.
Det har dock med energiförbrukningen att göra och inte fettoxidationen som sådan.

Det är alltså en myt att kroppen tror den svälter och börjar lagra mer fett än den frisätter trots otillräckligt med mat, fungerade människan så skulle ingen kunna svälta ihjäl.

Ok, då förstår jag det lite bättre, tack! :thumbup:

joriice
2007-07-19, 18:45
Kan du tillägga vad ditt midjemått är kanske? Så man vet om det rör sig om ett "jätte-mått" här eller om det bara rör sig om inbillning... :P

King Grub
2007-07-19, 19:21
Det var ju inte riktigt så extremt jag menade så klart..

Använder du ordet "svälter" så är det extremt.

bjorasen
2007-07-19, 20:38
Kan du tillägga vad ditt midjemått är kanske? Så man vet om det rör sig om ett "jätte-mått" här eller om det bara rör sig om inbillning... :P

hehe nu ligger jag på 98cm..

Jag har inte alltid haft mage utan under hela min uppväxt och fram till gymnasiet har jag varit riktigt smal. Har hållt på med idrott så jag har varit vältränad. Men sedan under gymnasiet så började jag må dåligt psykiskt och drack mycket alkohol samtidigt som i princip bara åt pizza och annat skräp.

Jag är fortfarande smal och relativt vältränad, har inget fett på benen öht och mina armar ligger på 38cm och inte mycket fett där heller.

Kan Zoloft ha någon negativ inverkan?