handdator

Visa fullständig version : Vattenfall och skaffa el till studentlgh


Kebab-Arne
2007-07-17, 22:26
Godkväll kära forumkamrater.

Börjar bli dags att flytta hemifrån och införskaffat studentlgh i natursköna Flogsta, Uppsala. Bara ett litet problem som behöver åtgärdas då det finns ingen el i bostaden. Det ska man teckna själv. Vattenfall har visst näten till stället så det vore tydligen enklast att kontaka vattenfall enligt Heimstaden som äger bostäderna. Där är problemet, är det normalt att Vattenfall ska göra allt så sjukt jävla krångligt? Hur jälva svårt kan det vara att få lite el när de har nätet? Får skylla mig själv då jag inte tänkte på att kolla anläggnings ID och om det fanns nån mätarställning. Såg bara ett proppskåp i lägenheten. Har 3 timmars bilresa till Uppsala så är inget man åker dit bara för att kolla en sån sak. Tycker Vattenfall själv borde fatta att jag exempelvis inte har nån aning om vem den förra lägenhetsinnehavaren var!?

Var bara tvungen att skriva av mig lite. Nån som haft liknande problem eller är jag bara ovanligt korkad? Ska prova ringa vattenfall imorgon, muahahahaha. Hittills har jag bara mailat, dumt gjort.