handdator

Visa fullständig version : 5 dar i veckan.


groddddaan
2007-07-17, 21:42
Tja jag har tränat i 2 år :) varav ett seriöst och undrar om de är risk för överträning om jag kör 5 dar i veckan.

Söndag: rygg
Måndag:ben
Tisdag:axlar
onsdag:armar
torsdag:bröst
fredag: vila
lördag: vila

tacksam för svar :D

Tuniz
2007-07-17, 21:47
Jag kör 5 ggr i veckan och jag klarar mig :D.

Blir kanske någon extra vilovecka jämnfört om man kör 3-4 dagar (speciellt under deff >_<'' ) i veckan men omöjligt är det verkligen inte.

Pröva så får du se om din kropp klarar av det :)

Anders The Peak
2007-07-17, 21:50
Tja jag har tränat i 2 år :) varav ett seriöst och undrar om de är risk för överträning om jag kör 5 dar i veckan.

Söndag: rygg
Måndag:ben
Tisdag:axlar
onsdag:armar
torsdag:bröst
fredag: vila
lördag: vila

tacksam för svar :D
Lite överkurs:
axlar armar inklusive underarmar
vila
Mage korsrygg och ben
Vila
Rygg bröst
Vila 1-2 dgr

groddddaan
2007-07-17, 22:18
Jag kör 5 ggr i veckan och jag klarar mig :D.

Blir kanske någon extra vilovecka jämnfört om man kör 3-4 dagar (speciellt under deff >_<'' ) i veckan men omöjligt är det verkligen inte.

Pröva så får du se om din kropp klarar av det :)

Förlåt mig. skrev lite fel ser jag haha :) tröttheten verkar ta ut sin rätt efter träning och arbete i veckan. iaf, jag har kört 5 dar i veckan hårt i ett halvår ungefär. och tänkte ser ni nånting som verkar vara fel med mitt schema? och nu kommer den frågan jag egentligen menade från början, om jag slänger in 2 thaiboxningspass i veckan ochså till hösten, ex jag fortsätter träna styrke på samma sätt som nu, fast att jag kanske kör thaiboxning ochså tisdag och torsdag. finns det då risk med överträning?

Rambo
2007-07-17, 22:29
Söndag: rygg
Måndag:Axlar
Tisdag:Armar
onsdag:Ben
torsdag:bröst
fredag: vila
lördag: vila

Har ändrat lite .....prova själv hur mycket du orkar köra ...Gunde Svan fråga nog inte han bara körde:D

groddddaan
2007-07-17, 22:36
Söndag: rygg
Måndag:Axlar
Tisdag:Armar
onsdag:Ben
torsdag:bröst
fredag: vila
lördag: vila

Har ändrat lite .....prova själv hur mycket du orkar köra ...Gunde Svan fråga nog inte han bara körde:D

tror jag ska vrida om schemat och börja köra på dedär, ser bättre ut :) tack för svar :D

Fräddan.J
2007-07-17, 22:42
Tja jag har tränat i 2 år :) varav ett seriöst och undrar om de är risk för överträning om jag kör 5 dar i veckan.

Söndag: rygg
Måndag:ben
Tisdag:axlar
onsdag:armar
torsdag:bröst
fredag: vila
lördag: vila

tacksam för svar :D

Haha nädu, själv tränar ja 7 gånger i veckan varav 2 träningar e shootfightning! bara du inte kör samma muskelgrupp danefter så ska nog allt gå bra:D

groddddaan
2007-07-17, 22:50
Haha nädu, själv tränar ja 7 gånger i veckan varav 2 träningar e shootfightning! bara du inte kör samma muskelgrupp danefter så ska nog allt gå bra:D

okej så då kan jag köra 5 dar i veckan styrke och även 2 pass thaiboxning på samma dag jag tränar styrke? :) för jag vill inte ha nån träningsaktivitet överhuvudtaget fredag och lördag haha :D

Fräddan.J
2007-07-17, 22:53
okej så då kan jag köra 5 dar i veckan styrke och även 2 pass thaiboxning på samma dag jag tränar styrke? :) för jag vill inte ha nån träningsaktivitet överhuvudtaget fredag och lördag haha :D

Haha mjo sant! för ja tränar:

Måndag: Bröst - shootfightning
Tisdag: Rygg
Onsdag: Ben
Torsdag: Axlar
Fredag: Bicep & triceps
Lördag: Shootfightning

och det funkar bra för mig:D

groddddaan
2007-07-17, 22:54
Haha mjo sant! för ja tränar:

Måndag: Bröst - shootfightning
Tisdag: Rygg
Onsdag: Ben
Torsdag: Axlar
Fredag: Bicep & triceps
Lördag: Shootfightning

och det funkar bra för mig:D

okej :) men de låter ju bra :D tack för svar:)

Fräddan.J
2007-07-17, 22:55
okej :) men de låter ju bra :D tack för svar:)

Lungt:D så du tränar thaiboxning? hur länge har du gjort det? och var tränar du d?

groddddaan
2007-07-17, 22:58
Lungt:D så du tränar thaiboxning? hur länge har du gjort det? och var tränar du d?

jag har tidigare tränat ashihara men slutade för 1,5 år sen, de påminner ganska mycket om thaiboxning märkte jag när vi tränade tsm med thaiboxarna i samma lokal, de som skiljer med ashihare är grundformer kata gradering och sånt som jag gärna klarar mig utan :) men ska nu börja med thaiboxning med nordic fighters till hösten och skulle se om jag palla styrke och thaiboxning utan överträning haha :D

Fräddan.J
2007-07-17, 23:02
jag har tidigare tränat ashihara men slutade för 1,5 år sen, de påminner ganska mycket om thaiboxning märkte jag när vi tränade tsm med thaiboxarna i samma lokal, de som skiljer med ashihare är grundformer kata gradering och sånt som jag gärna klarar mig utan :) men ska nu börja med thaiboxning med nordic fighters till hösten och skulle se om jag palla styrke och thaiboxning utan överträning haha :D

Där ser man -.- butbut, keep on:D

groddddaan
2007-07-17, 23:04
Där ser man -.- butbut, keep on:D

yes :) shootfighting hur ser dom träningarna ut? hur länge har du kört? :D

Fräddan.J
2007-07-17, 23:07
yes :) shootfighting hur ser dom träningarna ut? hur länge har du kört? :D

Finns både stående & liggande om man säger så, typ som brottning fast med slag. kan inte så himla mycket om sporten. har bara tränat i cirka 1 månad så är rätt ny:D och föresten, det är 3 träningar i veckan, glömde skriva in det på onsdagen =) hehe ..

groddddaan
2007-07-17, 23:09
Finns både stående & liggande om man säger så, typ som brottning fast med slag. kan inte så himla mycket om sporten. har bara tränat i cirka 1 månad så är rätt ny:D och föresten, det är 3 träningar i veckan, glömde skriva in det på onsdagen =) hehe ..

haha okej okej :D

Fräddan.J
2007-07-17, 23:11
haha okej okej :D

du borde pröva någon gång:thumbup:

groddddaan
2007-07-17, 23:14
du borde pröva någon gång:thumbup:

joo kan ju dra på en träning jag tror vi har shootfighting bredvid ashihara och thaiboxnings lokalen :)

Fräddan.J
2007-07-17, 23:14
joo kan ju dra på en träning jag tror vi har shootfighting bredvid ashihara och thaiboxnings lokalen :)

Gör så:D

Madara
2007-07-18, 04:14
Känns lite dumt att köra en 5-split på 2 pass shooto/thai. Skulle nog lägga upp det bättre med 3x helkropps pass baserat på basövningar och i andra hand kanske en 3-split.

Fräddan.J
2007-07-18, 10:29
Känns lite dumt att köra en 5-split på 2 pass shooto/thai. Skulle nog lägga upp det bättre med 3x helkropps pass baserat på basövningar och i andra hand kanske en 3-split.

hur skulle du kört då?:D

Stivo
2007-07-18, 10:59
Går nog bra om du äter mycket mat och sover ordentligt!

Insidedoubt
2007-07-18, 12:16
Haha nädu, själv tränar ja 7 gånger i veckan varav 2 träningar e shootfightning! bara du inte kör samma muskelgrupp danefter så ska nog allt gå bra:D

Du aktiverar troligen muskelgrupper som behöver vila även om du inte direkt tränar just dem varje dag. Det är väldigt sällan optimalt att träna 5 dagar i veckan eller mer.

Självklart ger det resultat ändå men jag kan nästan lova att du skulle kunna få bättre resultat på 3 dagar i veckan än på 5 pga bättre vila. Kör du dessutom shooto som kräver arbete från ganska många muskelgrupper så kan du väl inte räkna de dagarna som vila för någon del av kroppen. Vila ska vara vila, inte träning.

Det är under vilan som kroppen får tid till att bygga musklerna du vill åt, maten är självklart också viktig.

Fräddan.J
2007-07-18, 13:20
Du aktiverar troligen muskelgrupper som behöver vila även om du inte direkt tränar just dem varje dag. Det är väldigt sällan optimalt att träna 5 dagar i veckan eller mer.

Självklart ger det resultat ändå men jag kan nästan lova att du skulle kunna få bättre resultat på 3 dagar i veckan än på 5 pga bättre vila. Kör du dessutom shooto som kräver arbete från ganska många muskelgrupper så kan du väl inte räkna de dagarna som vila för någon del av kroppen. Vila ska vara vila, inte träning.

Det är under vilan som kroppen får tid till att bygga musklerna du vill åt, maten är självklart också viktig.

mjo det är sant, men hur skulle du sätta upp ett schema då? för tränar shootfightning .. Måndag,Onsdag och Lördag! tack på förhand

NiklasAhlqvist
2007-07-18, 14:39
Man tränar tills man känner att kroppen inte orkar och då får man tänka om! Så enkelt är det.

NiklasAhlqvist
2007-07-18, 14:40
Finns både stående & liggande om man säger så, typ som brottning fast med slag. kan inte så himla mycket om sporten. har bara tränat i cirka 1 månad så är rätt ny:D och föresten, det är 3 träningar i veckan, glömde skriva in det på onsdagen =) hehe ..

Tycker du förklarar lite väl dåligt nu Fredde*whistle*

Fräddan.J
2007-07-18, 14:48
Tycker du förklarar lite väl dåligt nu Fredde*whistle*

Haha förklarade så gott ja kunde. är inte så " insatt " i det, bara tränar det för skojjs skull nu i början sen får mans e hur det blir:thumbup:

groddddaan
2007-07-18, 14:54
Du aktiverar troligen muskelgrupper som behöver vila även om du inte direkt tränar just dem varje dag. Det är väldigt sällan optimalt att träna 5 dagar i veckan eller mer.

Självklart ger det resultat ändå men jag kan nästan lova att du skulle kunna få bättre resultat på 3 dagar i veckan än på 5 pga bättre vila. Kör du dessutom shooto som kräver arbete från ganska många muskelgrupper så kan du väl inte räkna de dagarna som vila för någon del av kroppen. Vila ska vara vila, inte träning.

Det är under vilan som kroppen får tid till att bygga musklerna du vill åt, maten är självklart också viktig.


joo jag undrar samma sak. hur skulle du sätta upp ett schema om man tränar thaiboxning ex tisdag och torsdag och kombinera det med styrke? på en vecka ? :D