handdator

Visa fullständig version : Naturellt proteinpulver? help..


ZHTOHELLAS
2007-07-17, 18:18
Har testat Whey FX naturell och det smakade inte alls naturellt utan väldigt mjölkigt/grötigt i smaken trots att jag använde smaksättare.

Så jag letar efter ett annat naturellt protein som saknar mjölkiga/grötiga kosistensen, har hittills hittat:

Vasslekoncentrat 15 kg
Samma protein som Whey Fx naturell, dvs rent vassleproteinkoncentrat utan några som helst tillsatser. Pefekt för dig som konsumerar mycket protein och vill göra dina egna blandningar.

Och även PROTEINFABRIKKENS naturella.

Vad rekommenderar ni, har ni testat och kan säga?

Was!?
2007-07-17, 22:42
Jag tror att det kommer att bli väldigt svårt att hitta något som smakar bättre och är naturellt. Blandar du med mjölk? *spy* Annars kan du testa att ha i druvsocker. Har själv whey fx naturell och carbo fx och det smakar helt ok med 1-2 teskedar kakao per dl pulver, men carbo fx är väl lite söt antar jag..

muskelbyggarn
2007-07-18, 08:45
100% Any Whey från ON är "naturellt" och löser sig perfekt. En viss smak finns, men döljs tämligen lätt.

Vänl,,,

Gädda
2007-07-18, 09:59
borttaget

ZHTOHELLAS
2007-07-18, 10:25
har bara till träningen så det blev bcaa och vitargo som köptes istället.

EiseltUK
2007-07-18, 13:20
Har testat Whey FX naturell och det smakade inte alls naturellt utan väldigt mjölkigt/grötigt i smaken trots att jag använde smaksättare.

Så jag letar efter ett annat naturellt protein som saknar mjölkiga/grötiga kosistensen, har hittills hittat:

Vasslekoncentrat 15 kg
Samma protein som Whey Fx naturell, dvs rent vassleproteinkoncentrat utan några som helst tillsatser. Pefekt för dig som konsumerar mycket protein och vill göra dina egna blandningar.

Och även PROTEINFABRIKKENS naturella.

Vad rekommenderar ni, har ni testat och kan säga?


Naturell betyder nödvändigtvis inte att det inte smakar något alls, utan syftar på att man inte har lagt dit en massa tillsatser (smak, aromer etc). Whey Fx har en viss mjölkig smak. Jag tycker den funkar väldigt bra att smaksätta med t ex o'boj.