handdator

Visa fullständig version : xbox-tjall..


katzeklo
2007-07-17, 14:52
Jo nu råkar det va såhär att min xbox inte går att starta upp längre. När man slår på den så blinkar den grönt och slår av sig 3 ggr å i slutet så börjar den blinka grönt och rött nonstop. Tidigare har det gått att banka lite ovanpå den så har den startat galant! Skärmen är alldeles svart när det uppstår. drar jag ur switcharna till chippet så startar den upp i msdash. har misstänkt att det vare nå damm som orsakat de hela. men efter att ha skruvat upp o blåst så hare int hänt nå alls = /

Har frågat mig fram på diverse forum om detta men ej fått någon klar bild över det hela.. någon här som har en aning om vad som jäklas ? :confused: :(

krebbe
2007-07-17, 15:44
Jo nu råkar det va såhär att min xbox inte går att starta upp längre. När man slår på den så blinkar den grönt och slår av sig 3 ggr å i slutet så börjar den blinka grönt och rött nonstop. Tidigare har det gått att banka lite ovanpå den så har den startat galant! Skärmen är alldeles svart när det uppstår. drar jag ur switcharna till chippet så startar den upp i msdash. har misstänkt att det vare nå damm som orsakat de hela. men efter att ha skruvat upp o blåst så hare int hänt nå alls = /

Har frågat mig fram på diverse forum om detta men ej fått någon klar bild över det hela.. någon här som har en aning om vad som jäklas ? :confused: :(


Inte det där vanliga felet som händer för 25% av alla xbox då? Det felet som Microsoft åtog sig att fixa gratis?

Kabuto
2007-07-17, 16:04
Om det är en xbox360
http://www.sweclockers.com/nyhet/6176-alla_xbox360_ar_defekta/

Om det nu gäller en vanlig gammal xbox, den har nog gått sönder och behöver reperation :P

katzeklo
2007-07-17, 19:34
standard vanlig xbox. dock är den chippad med ett xecuter 2 lite-chipp . den funkar om jag stänger av chippet!

Kabuto
2007-07-18, 12:16
Alltså vafan är det här, jag har en xbox med xecuter 3 tror jag det är och nu helt plötsligt så börjar den bete sig exakt som du säger...

Litecore
2007-07-18, 12:40
standard vanlig xbox. dock är den chippad med ett xecuter 2 lite-chipp . den funkar om jag stänger av chippet!
men då har du ju problemet där, eller? byt chippet så kommer den funka kalas :)
hade själv samma problem när jag hittade ett xbox i en soptunna som visserligen
fungerade men det stod "service needed" på skärmen när man startade upp den.
så typ 500 kr och ett executer2 senare så funkar den hur klockrent som helst!

Kabuto
2007-07-18, 17:54
katzeklo > Med xecuter 2 följer det med en sån här kontrollgrej där du kan switcha mellan olika bios och grejer? på xecuter 3 är det sån iaf, jag flyttar min xbox flera gånger per vecka och hade råkat ändra läge på nån av dom.

Ett annat tips jag fick är att skaffa Superdisc och prova köra en skiva med det i xboxen..