handdator

Visa fullständig version : Min karriär - från början till?


The Striker
2007-07-17, 01:30
I denna träningsjournal kommer ni få följa en fotbollspelares jobb att bygga upp fysiken från noll till en elitspelares fysik.

Målet är att gå från dålig fysik till mycket god genom att öka på muskelmassan, snabbheten, smidigheten, rörligheten och konditionen.

Bakgrund:
22-årig kille som just nu spelar fotboll i division 6 och är anfallare. Har precis börjat med fotboll igen efter 1,5 års uppehåll på grund av sjukdomar (så fysiken år på botten). Var tidigare målvakt, men har nu sadlat om helt och börjat om helt från början som utespelare.

Hittills i år:
Jag har varit igång några månader men knappt tränat. Har bara kunnat gå 50% av kapaciteten på grund av knäproblem och fotproblem. Men har trots det gjort 11 mål på 11 matcher i min allra första säsong som anfallare.

Vad ni kommer att få följa?
Min väg från division 6 till högre divisioner. Hur det går med mina mål att öka på den fysiska statusen till elitfysik. Ni får följa hur det går i matcherna och träningarna.

Men först och främst kommer denna dagbok handla om min fysiska utveckling och som bonus kommer även fotbollen.

Hoppas ni kommer att gilla upplägget :)

The Striker
2007-07-20, 12:09
19 juli
11 augusti börjar matcherna igen och det är dags att börja öka på träningen.

I dag blev det 3km löpning. Det gick bättre än förra löpingen, men det gör fortfarande ont i vänsterfoten och vänsterknät. Efteråt gick jag in och körde balansbräda och lite benstyrka.