handdator

Visa fullständig version : Sveriges mest jagada


Froddan
2007-07-16, 16:25
Aftonbladet redovisar bild och namn på de 27 mest jagade brottslingarna i Sverige.

http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/nyheter/0,4542,5905,00.html

Sett någon?

En sammanställd lista på alla namn säger också något om nationens tillstånd.

Razmik Abedi
Ibrahim Said Mohamed
David Bravo Ibarra
Ahmed Abdulali Al-Quassed
Dejan Dodos
Daniel Cascander
Roy Brian Bijkerk
Jan Kristian Jaako
Sergei Albiev
Erik Arosenius
Pasi Miettinen
Axel Jörgenssen
Jusuf Hani
Joseph Jammeh
Coung Duc Nguyen
Arsim Asllani
Mohammad Al Halwachi
Fridtjof Grassman
Miguel Blomfors
Ramunas Buzunas
Todor Seremetkovski
Bo-Stellan Karlsson
Per Herbert Engström
Saoud Rezgani
William Firello
Naser Saiti
Liban Abdi Sugulle

130kg finsk sisu
2007-07-16, 16:27
Ser att på listan finns 2 försupna finnar. :Virro

Froddan
2007-07-16, 16:30
Ser att på listan finns 2 försupna finnar. :Virro2 av totalt 24 personer med förmodad utländsk bakgrund på listan med 27 namn.

cennys
2007-07-16, 16:31
2 av totalt 24 personer med förmodad utländsk bakgrund på listan med 27 namn.

missuppfattar jag eller formulerade du dig konstigt?
alla Utom 2 personer verkar ha utlänsk bakrund..

Lexidos
2007-07-16, 16:32
Fridtjof Grassman då han senast sågs fly ifrån polisen:
http://www.avalon5.com/images/bikegrass.jpg

Allan
2007-07-16, 16:36
Att etniska svenskar är den största enskilda gruppen, eller?

Allan
2007-07-16, 16:36
Fridtjof Grassman då han senast sågs fly ifrån polisen:
http://www.avalon5.com/images/bikegrass.jpg

:laugh:

cennys
2007-07-16, 16:38
sverige is the shit om man vill mörda folk

JustinCredible
2007-07-16, 16:42
Fridtjof Grassman då han senast sågs fly ifrån polisen:
http://www.avalon5.com/images/bikegrass.jpg
:laugh: spottade äppelpaj på tangetnbordet

Lexidos
2007-07-16, 16:43
:laugh: spottade äppelpaj på tangetnbordet

I have my moments :D :smash:

Allan
2007-07-16, 16:52
Hur fan kan de vara Sveriges mest jagade när polisen säger följande:

– Vi jobbar med att hitta dem när vi får tid, men vi har mycket annat att göra, säger Ulf Högström på Rikskriminalen.
– Det är inte högprioritet.

Jag skulle kunna lägga till ett par - rätt många - namn som garanterat är både mer farliga och mer jagade. Det finns ett par ryssar, lite bankrånare, några mördare - som polisen faktiskt satsar resurser på att få tag i. Det här är avskrapet, som vanligt i AB

mathor
2007-07-16, 16:56
Tror knappast polisen prioriterar jakten på en somalisk katsmugglare till vattenskalle som rymde för flera år sedan speciellt högt.

hahavaffan
2007-07-16, 17:04
Ganska många muhammed-namn :(

cennys
2007-07-16, 17:07
Hur fan kan de vara Sveriges mest jagade när polisen säger följande:



Jag skulle kunna lägga till ett par - rätt många - namn som garanterat är både mer farliga och mer jagade. Det finns ett par ryssar, lite bankrånare, några mördare - som polisen faktiskt satsar resurser på att få tag i. Det här är avskrapet, som vanligt i AB

säger ju det sverige is the shit när man vill mörda folk osv,
man får permis och bara sticker haha.

Allan
2007-07-16, 17:09
säger ju det sverige is the shit när man vill mörda folk osv,
man får permis och bara sticker haha.

Man har permissioner i resten av världen också. Bara så du vet. Och folk rymmer där också. Så att du vet det också.

cennys
2007-07-16, 17:10
Man har permissioner i resten av världen också. Bara så du vet. Och folk rymmer där också. Så att du vet det också.

Japp, men i andra länder brukar dom bli lite mer jagade också, så det vet det också..
och sverige är nog inte världens mest striktaste land

cennys
2007-07-16, 17:13
att få permis överhuvudtaget när man har mördat någon tycker jag är lite speciellt :)

teal
2007-07-16, 17:14
Man har permissioner i resten av världen också. Bara så du vet. Och folk rymmer där också. Så att du vet det också.

Enda skillnaden är att i de hårdare länderna blir man skjuten ;)

Skämt åsido, nu kommer SD få mycket att gotta sig i då lättlurade tror att denna ratio gäller för alla fångar. Trist

Fatalist
2007-07-16, 17:27
Har SD blivit majoritetsägare i Aftonbladet?

daja
2007-07-16, 17:38
Och i Sverige är inte själva rymningen straffbar, bara de brott man gör sig skyldig till under den, som exempelvis vapenhot, misshandel osv. Om man bara avviker under en permission får man alltså inget extra straff om man sedan blir tagen, väldigt avskräckande.

cennys
2007-07-16, 17:42
Och i Sverige är inte själva rymningen straffbar, bara de brott man gör sig skyldig till under den, som exempelvis vapenhot, misshandel osv. Om man bara avviker under en permission får man alltså inget extra straff om man sedan blir tagen, väldigt avskräckande.

damnit tänkte skriva det men var inte säker.

von huff
2007-07-16, 17:55
Och i Sverige är inte själva rymningen straffbar, bara de brott man gör sig skyldig till under den, som exempelvis vapenhot, misshandel osv. Om man bara avviker under en permission får man alltså inget extra straff om man sedan blir tagen, väldigt avskräckande.

Om man har tur så har man väl en ny tv i sellen när man kommer tillbaks

regus
2007-07-16, 18:08
Om man har tur så har man väl en ny tv i sellen när man kommer tillbaks

Ja, helst ska man kasta upp dom i ett kallt slottstorn och piska dom fyra gånger om dagen.
Det är bra rehab de.

Jense
2007-07-16, 18:23
Varför leta efter folk som med störst möjlighet flytt landet. slipper man ju se deras rövhål här. bara skönt, tycker jag. Men det är klart, bättre att 'straffa' förövarna här på ett svenskt fängelse. Gärna utbilda dom! och sen när mina barn går i skolan så heter deras nya lärare jackie arklöv och svär att han är rehabiliterad.


Yej!

Jorgen
2007-07-16, 18:24
Om man har tur så har man väl en ny tv i sellen när man kommer tillbaks

Jag antar att du har en bra inblick i hur det ser ut och fungerar på ett fängelse?

Jense
2007-07-16, 18:48
Du menar han som är efterlyst för dubbelmord? :smash:

girls like'em bad

mathor
2007-07-16, 19:13
girls like'em bad

Girls like 'em neanderthal också uppenbarligen.

Marcelo_Garcia
2007-07-16, 19:18
säger ju det sverige is the shit när man vill mörda folk osv,
man får permis och bara sticker haha.

I Brasilien släpper de fångar på tex julen, då blir det i regel en helt del polismord. Men det är klart; "Sverige är ju värst". Är som nån ny paragraf i jantelagen, kanske? ;)

Deceiver85
2007-07-16, 19:21
Att etniska svenskar är den största enskilda gruppen, eller?

Snarare att den heterogena gruppen "invandrare" är överrepresenterade i brottstatistiken, men det visste vi sen innan...

Dnepr
2007-07-16, 19:25
I Brasilien släpper de fångar på tex julen, då blir det i regel en helt del polismord. Men det är klart; "Sverige är ju värst". Är som nån ny paragraf i jantelagen, kanske? ;)

Han menade ju att sverige är mesigast - knappast värst. Jag tror varenda fånge i Brasilien skulle vilja bli utlämnad hit.

Marcelo_Garcia
2007-07-16, 19:31
Han menade ju att sverige är mesigast - knappast värst. Jag tror varenda fånge i Brasilien skulle vilja bli utlämnad hit.

Alltså "jag menar att han menar att" vi har värst koll på brottslingarna, inget med vem som är mesig och inte. I Brasilien vet de ju fan knappt vem som sitter i fängelse, massor av folk rymmer på permissioner och det är ingen vidare prioritet att få tillbaks dem. Polisen är upptagen med att skjuta sönder favelan och ta pengar av turister med knark *screwy*

Tolkia
2007-07-16, 19:36
Snarare att den heterogena gruppen "invandrare" är överrepresenterade i brottstatistiken, men det visste vi sen innan...
Det är ju din tolkning. Rätt många i dagens Sverige heter Muhammed Muhammed utan att ha invandrat.

Ang. hur det fungerar i svenska fängelser, hur den svenska polisen arbetar, hur mysigt det är att sitta inne osv. så antar jag att alla som har briljanta åsikter om detta, och om hur samma saker funderar i andra länder har bra koll på hur det verkligen fungerar i Sverige och i andra länder?

Dnepr
2007-07-16, 19:41
Alltså "jag menar att han menar att" vi har värst koll på brottslingarna, inget med vem som är mesig och inte. I Brasilien vet de ju fan knappt vem som sitter i fängelse, massor av folk rymmer på permissioner och det är ingen vidare prioritet att få tillbaks dem. Polisen är upptagen med att skjuta sönder favelan och ta pengar av turister med knark *screwy*

Jaha? Han sa att sverige är mesigt då man får permis hyfsat fort efter att man mördat nån och kan då rymma. Han har ju rätt. Det betyder inte att andra länder också kan vara åt det hållet. Men att dra in Brasilien i det är ju bara skojigt. I vilket land tror du det sker mest mord på kåken? Jag hävdar att det är ett helvete att sitta inne där med dom dårarna. Titta bara hur det ser ut på gatorna - det är ju såna galningar som sitter inne. Gängen där krigar ju mot polisen - så du har ju rätt i att polisen har fullt upp.
Som jag sa, jag tror alla fångar där hellre skulle sitta här - med egen cell och tv och god lagad mat, möjlighet att handla godis och tillgång till träning och annat.

Tolkia
2007-07-16, 19:44
Ang. huruvida det är för mysigt att sitta inne i Sverige eller inte jämfört med hur det är i andra länder undrar jag: Har det "hårdare" fängelseklimatet/de hårdare straffen en märkbar positiv effekt på antalet brott? Sker färre mord i Brasilien än i Sverige, t.ex. (relativt antal invånare, givetvis)?

Dnepr
2007-07-16, 19:52
Ang. huruvida det är för mysigt att sitta inne i Sverige eller inte jämfört med hur det är i andra länder undrar jag: Har det "hårdare" fängelseklimatet/de hårdare straffen en märkbar positiv effekt på antalet brott? Sker färre mord i Brasilien än i Sverige, t.ex. (relativt antal invånare, givetvis)?

Ännu ett inlägg där du har med ordet mysigt och sitta inne i samma mening. Känns hyfsat opassande. Sen tror jag inte att hårdare straff resulterar i färre brott - men jag kan ha fel. Om gängen krigar mot polisen i Brasilien - så visar väl det att det hårda fängelseklimatet inte avskräcker dom. Men Brasilien är ett dåligt exempel - för jag tror det är ett av världens mest tokiga folk på dom gatorna. Kanske det mest våldsamma gatuklimatet av alla

Allan
2007-07-16, 20:13
Sverige har liknande straffskalor, tillämpning och utformning av kriminalvården som de flesta andra europeiska länder. Med det följer också en avsevärt mindre risk för återfall, jämfört med länder med mer primitiva - och uppenbarligen populära straff. Observera skillnaden: -vård och -straff
Men det kommer alltid finnas folk som anser att offentlig spödrivning eller gatlopp är ett häftigt lördagsnöje. Samma sorts människor är också de som löper störst risk att hamna där, av nån anlednng, och då brukar det bli annat ljud i skällan

christian
2007-07-16, 20:25
Sverige har liknande straffskalor, tillämpning och utformning av kriminalvården som de flesta andra europeiska länder. Med det följer också en avsevärt mindre risk för återfall, jämfört med länder med mer primitiva - och uppenbarligen populära straff. Observera skillnaden: -vård och -straff
Men det kommer alltid finnas folk som anser att offentlig spödrivning eller gatlopp är ett häftigt lördagsnöje. Samma sorts människor är också de som löper störst risk att hamna där, av nån anlednng, och då brukar det bli annat ljud i skällan

Ändå snittar Sverige 40% i återfall. Vissa brottstyper upp mot 90%.

Men visst, vi kanske har lite mer vård än förvaring. Än så länge.

Marcelo_Garcia
2007-07-16, 21:22
Jaha? Han sa att sverige är mesigt då man får permis hyfsat fort efter att man mördat nån och kan då rymma. Han har ju rätt. Det betyder inte att andra länder också kan vara åt det hållet. Men att dra in Brasilien i det är ju bara skojigt. I vilket land tror du det sker mest mord på kåken? Jag hävdar att det är ett helvete att sitta inne där med dom dårarna. Titta bara hur det ser ut på gatorna - det är ju såna galningar som sitter inne. Gängen där krigar ju mot polisen - så du har ju rätt i att polisen har fullt upp.
Som jag sa, jag tror alla fångar där hellre skulle sitta här - med egen cell och tv och god lagad mat, möjlighet att handla godis och tillgång till träning och annat.

Om du läser vad jag skriver så har jag inte heller kommenterat vem som är "mesig" och inte; utan min kommentar handlade om permissioner, och hur mycket koll man har på brottslingar. Det står uttryckligen i mitt förra inlägg att "...vi har värst koll på brottslingarna, inget med vem som är mesig och inte.", så att tolka det som att jag säger att Brasiliens fängelsen är "mesigare" än svenska kräver en helt otrolig förmåga att missuppfatta.

Dnepr
2007-07-16, 21:29
Om du läser vad jag skriver så har jag inte heller kommenterat vem som är "mesig" och inte; utan min kommentar handlade om permissioner, och hur mycket koll man har på brottslingar. Det står uttryckligen i mitt förra inlägg att "...vi har värst koll på brottslingarna, inget med vem som är mesig och inte.", så att tolka det som att jag säger att Brasiliens fängelsen är "mesigare" än svenska kräver en helt otrolig förmåga att missuppfatta.

Vad är det du säger då? Att sverige har värst koll? Vad menas med värst? Att vi har bäst eller sämst?

XAdAMx
2007-07-16, 21:29
lägg märke till att nästan allas ögon sitter snett;)

Marcelo_Garcia
2007-07-16, 21:37
Vad är det du säger då? Att sverige har värst koll? Vad menas med värst? Att vi har bäst eller sämst?

Det är en förkortat citat, för jag antog att du läst mitt förra inlägg eftersom det var det du svarade på ;) Jag anser att vi har väldigt bra koll på våra fångar, jämfört med många andra länder. Det kan givetvis bli bättre; men jag tycker inte det är befogat att kalla Sverige är ett paradis att mörda folk i eftersom man kan fly på permissionen. Varför jag tog det andra landet jag bott i som exempel, och sa att det var betydligt enklare att fly på permissioner där.

Dnepr
2007-07-16, 21:43
Det är en förkortat citat, för jag antog att du läst mitt förra inlägg eftersom det var det du svarade på ;) Jag anser att vi har väldigt bra koll på våra fångar, jämfört med många andra länder. Det kan givetvis bli bättre; men jag tycker inte det är befogat att kalla Sverige är ett paradis att mörda folk i eftersom man kan fly på permissionen. Varför jag tog det andra landet jag bott i som exempel, och sa att det var betydligt enklare att fly på permissioner där.

Det landet du tog som exempel har ett betydligt hårdare klimat på fängelserna, så det exemplet var ju bara skojigt. Sen att det är lättare att rymma på en permis spelar ju egentligen inte någon roll. Och som du säger att dom inte har nån vidare koll på vilka som sitter - visar ju bara att dom skiter i dig i dubbel bemärkelse. Vi har betydligt kortare straff och mjukare vistelser på anstalten. På så sätt tycker många utlänningar att sveriges kriminalvård är ett paradis i jämförelse mot väldigt många andra länder. Vart skulle du helst vilja bli dömd för mord, här eller i Brasilien?

Lellan
2007-07-16, 21:44
Bo-Stellan & Miguel var väldigt lika. I övrigt kände jag icke någon av dem. Puh. *rolleyes*

Marcelo_Garcia
2007-07-16, 21:46
Det landet du tog som exempel har ett betydligt hårdare klimat på fängelserna, så det exemplet var ju bara skojigt. Sen att det är lättare att rymma på en permis spelar ju egentligen inte någon roll. Och som du säger att dom inte har nån vidare koll på vilka som sitter - visar ju bara att dom skiter i dig i dubbel bemärkelse. Vi har betydligt kortare straff och mjukare vistelser på anstalten. På så sätt tycker många utlänningar att sveriges kriminalvård är ett paradis i jämförelse mot väldigt många andra länder. Vart skulle du helst vilja bli dömd för mord, här eller i Brasilien?

Jag skulle hellre sitta här, självklart. Det var däremot aldrig vad jag diskuterade.

Dnepr
2007-07-16, 21:47
Jag skulle hellre sitta här, självklart. Det var däremot aldrig vad jag diskuterade.

Han sa att sverige är slappt och att mördare blir slappt behandlade och det opponerade du dig väl emot?

Marcelo_Garcia
2007-07-16, 21:48
Han sa att sverige är slappt och att mördare blir slappt behandlade. Det opponerade du dig väl emot?

Nej, han sa "säger ju det sverige is the shit när man vill mörda folk osv,
man får permis och bara sticker haha." och det opponerade jag mig emot. Jag sa att det är betydligt lättare att fly på permis i många andra länder än Sverige. Resten är det du som har hittat på själv.

Dnepr
2007-07-16, 21:53
Nej, han sa "säger ju det sverige is the shit när man vill mörda folk osv,
man får permis och bara sticker haha." och det opponerade jag mig emot. Jag sa att det är betydligt lättare att fly på permis i många andra länder än Sverige. Resten är det du som har hittat på själv.

När han säger att sverige is the shit så menar ju han att det är slappt att hantera mördare så. Vet du exempelvis hur länge du måste sitta i Brasilien innan du får permis, och hur länge du måste sitta i sverige? Du säger att många även rymmer där, menar du mördare då?

Marcelo_Garcia
2007-07-16, 22:02
När han säger att sverige is the shit så menar ju han att det är slappt att hantera mördare så. Vet du exempelvis hur länge du måste sitta i Brasilien innan du får permis, och hur länge du måste sitta i sverige? Du säger att många även rymmer där, menar du mördare då?

Har man lite cash kan man få lite vad som helst, och på högtider som tex jul släpper de ut massvis med fångar på permission - vilket ofta resulterar i massvis med polismord, och andra brott. Vilket var vad jag sa i mitt första inlägg *rolleyes*
Orkar inte mer nu; jag säger vad jag sagt - många länder är värre än Sverige när det gäller att ha koll på fångar och hur lätt det är att fly från permission och komma undan med det. Punkt.

Dnepr
2007-07-16, 22:06
Har man lite cash kan man få lite vad som helst, och på högtider som tex jul släpper de ut massvis med fångar på permission - vilket ofta resulterar i massvis med polismord, och andra brott. Vilket var vad jag sa i mitt första inlägg *rolleyes*
Orkar inte mer nu; jag säger vad jag sagt - många länder är värre än Sverige när det gäller att ha koll på fångar och hur lätt det är att fly från permission och komma undan med det. Punkt.

Han sa att det är daltas med mördare och då kom du med Brasilien som motargument. Du måste ställa straffets längd i relation till hur lätt det är att få permis och komma undan. Och hur snabbt man får permis vid mord, ngt du inte verkar känna till. Där tror jag inte många länder slår sverige - kort straff, ganska snabbt permis och förhållandevis lätt att sticka då.

Dnepr
2007-07-17, 09:51
Lite rollspel kan alltid ta död på tristessen :devil: Vem fan kan inte spela en idiot till kåkfarare i sänghalmen?

Frågan är bara hur bra du kan spela idiot - man måste nog ha idioten i sig för att lyckas bra.

Jag kan förstå att tjejer gillar farliga, spännande killar. Men jag kan inte förstå när dom dras till opålitliga, sjuka och djupt störda killar. Oj vad spännande en sån kille måste vara. "Han kanske dödar grannen eller ger mig en örfil" Tihi.

Cilia
2007-07-17, 10:00
Jag kan förstå att tjejer gillar farliga, spännande killar. Men jag kan inte förstå när dom dras till opålitliga, sjuka och djupt störda killar. Oj vad spännande en sån kille måste vara. "Han kanske dödar grannen eller ger mig en örfil" Tihi.
Jag har också svårt att förstå det.
Men jag tror (med betoning på tro) att dom ska omvända dom.
Ska göra om dom till snälla och få dom att övervinna sina dåliga sidor.
För det är bara alla vi andra som missförstår dom eg är dom snälla längst inne.

Allan
2007-07-17, 10:01
Och vad har detta att göra med en lista över rymlingar som snuten inte är speciellt intresserade av??

Dnepr
2007-07-17, 10:04
Jag har också svårt att förstå det.
Men jag tror (med betoning på tro) att dom ska omvända dom.
Ska göra om dom till snälla och få dom att övervinna sina dåliga sidor.
För det är bara alla vi andra som missförstår dom eg är dom snälla längst inne.

Men det tror jag mer är dom farliga killarna, att det är den typen dom vill omvända. Och att det känns smickrande att det farliga odjuret minsann är så snäll mot henne - dum mot övriga världen men snäll mot henne. Man är dum och naiv om man tror man kan omvända en störd kille. Däremot går det säkert att tämja en "farlig" rackare.

Och vad har detta att göra med en lista över rymlingar som snuten inte är speciellt intresserade av??
Vi diskuterar innehållet i listan, det kan väl ändå inte vara så väldans fel?

Cilia
2007-07-17, 10:06
Men det tror jag mer är dom farliga killarna, att det är den typen dom vill omvända. Och att det känns smickrande att det farliga odjuret minsann är så snäll mot henne - dum mot övriga världen men snäll mot henne. Man är dum och naiv om man tror man kan omvända en störd kille. Däremot går det säkert att tämja en "farlig" rackare.
Jag håller med.
Men dom tror kanske inte att dom är sjuka eg utan det är bara missförstånd från omvärlden.

Det är många som är naiva inte bara tjejer.
Sen säger man väl att kärleken är blind?

Wennerberg
2007-07-17, 15:04
Ja, sveriges fängelser är underbara. På vissa ställen får de inte ens ägg för att de anses vara "beroendeframkallande" enligt deras styrelse. Helt jävla vansinnigt.

EDIT: Jämnfört med resten av världen är det helt klart bra, men vissa människor borde inte få sitta i s.k. styrelser. Suck.

Super_Johan
2007-07-17, 15:41
Bara en massa pundare *rolleyes*

Gaston Gas
2011-05-24, 19:32
Utan invandringen så hade Elin Krantz varit vid liv idag. Hon hade även sluppit bli våldtagen innan hon fick sätta livet till. Så även Beatrice Fredriksson. Den gamla pensionären Inger Wickman hade sluppit att få ett knytnävsslag av en 22-årig invandrare.

Ni som undrar över de kostnader (alltså inte kronor och ören för det är otroligt många miljarder den här skiten kostar oss - för ingen tror väl på allvar att somaliska analfabeter är med och bygger upp Sverige?) så läsa här:

http://sv.metapedia.org/wiki/Offer_f%C3%B6r_svenskfientligheten

Att SD kom in i riksdagen har varit en ögonöppnare för mig och jag hoppas att fler väljer att se hur sjukt Sverige har kommit att bli. Det är ingen rättighet att få bosätta sig hos Moder Svea. Kom ihåg det.

Bushi^
2011-05-24, 19:39
Han på bild nr 10 brukar jag se på parlamentet ibland

thunder
2011-05-24, 19:42
Problemen som invandringen för med sig tror jag alla är medvetna om. Förutom då kanske politikerna som trängs i bostadsrätter i fina områden.

Bra bump förresten.

Upptaget
2011-05-24, 19:46
Jävla gött att mordförsök och dråp inte räknas lika allvarligt/eller i vissa fall lika allvarligt som narkotikabrott?

coolboynesko
2011-05-24, 19:49
Utan invandringen så hade Elin Krantz varit vid liv idag. Hon hade även sluppit bli våldtagen innan hon fick sätta livet till. Så även Beatrice Fredriksson. Den gamla pensionären Inger Wickman hade sluppit att få ett knytnävsslag av en 22-årig invandrare.

Ni som undrar över de kostnader (alltså inte kronor och ören för det är otroligt många miljarder den här skiten kostar oss - för ingen tror väl på allvar att somaliska analfabeter är med och bygger upp Sverige?) så läsa här:

http://sv.metapedia.org/wiki/Offer_f%C3%B6r_svenskfientligheten

Att SD kom in i riksdagen har varit en ögonöppnare för mig och jag hoppas att fler väljer att se hur sjukt Sverige har kommit att bli. Det är ingen rättighet att få bosätta sig hos Moder Svea. Kom ihåg det.

Så vad tycker du vi ska göra?

davkei
2011-05-24, 19:58
Ja, sveriges fängelser är underbara. På vissa ställen får de inte ens ägg för att de anses vara "beroendeframkallande" enligt deras styrelse. Helt jävla vansinnigt.

EDIT: Jämnfört med resten av världen är det helt klart bra, men vissa människor borde inte få sitta i s.k. styrelser. Suck.

Haha skrattade gott kan bara instämma :smash:

göteborg
2011-05-24, 20:02
bara män

Mollestam
2011-05-24, 20:20
Bo-Stellan Karlsson
Per Herbert Engström

Låter som personer man inte vill stöta på i en mörk gränd en tradig fredag...

hultman
2011-05-24, 20:23
Sveriges mest jagade? Haha, knappast.

fiskebulle
2011-05-24, 22:07
Sveriges mest jagade? Haha, knappast.

Alla vet att det är 08-dude och hultman som ligger högst på polisen MOST WANTED.

Gaston Gas
2011-05-27, 02:49
Så vad tycker du vi ska göra?

Om en mamma väljer att ge sina egna barn mat och utbildning blir ingen upprörd. Och den mor som skulle få för sig att inte först och främst mätta sina egna barn som en väldigt dålig mor. Moder Svea har kommit att bli en dålig mor.

Personligen tycker jag det är underligt och faktiskt sjukt att exempelvis zigenare kan komma hit och ha rätt till socialbidrag. Nu får vi svenskar lida för att bosnier, kurder, serber, marockaner, somalier, sudaneser och afghaner inte varit kapabla att sköta om sitt folk. Om svenskar som stred i Sjuårigakriget eller 30-årigakriget hade vetat att Sverige skulle komma att bli nedlusat med parasiter som säljer droger, misshandlar och våldtar eller tynger ner statskassan tror jag inte många hade ställt upp med sitt liv.

Som svar på din fråga: Vi, svenskar, måste komma med incitament på hemvandring.

Balkanfolket som kommit hit på 80-talet får bygga upp sina hemländer oavsett hur gott de kommit att bo här i Sverige. Samma sak gäller med Somalia. Detta är inte rasism utan det är den hårda verkligheten.

Jag vill inte att mina döttrar ska växa upp i ett Sverige där de kallas horor och därmed är lovliga villebråd. Här är ett inslag från Norges rikstelevision som kom ut nu i maj. Det tycker jag alla ska titta på och fråga sig hur det har kunnat bli så: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=K1HfizG16lg

coolboynesko
2011-05-27, 06:55
Om en mamma väljer att ge sina egna barn mat och utbildning blir ingen upprörd. Och den mor som skulle få för sig att inte först och främst mätta sina egna barn som en väldigt dålig mor. Moder Svea har kommit att bli en dålig mor.
Om den mamman har adopterat några ungar då?

. Nu får vi svenskar lida för att bosnier, kurder, serber, marockaner, somalier, sudaneser och afghaner inte varit kapabla att sköta om sitt folk.
Det var krig i Bosnien, hur fan tar man hand om ni befolkning när de är krig?



Jag vill inte att mina döttrar ska växa upp i ett Sverige där de kallas horor och därmed är lovliga villebråd.
Så en svensk kommer inte kalla dina döttrar hora men en invandrare kommer definitivt?

ryssen
2011-05-27, 07:10
det är detta som reinfeldt säger är kulturberikning.
Invandrare kraftigt överrepresenterade i norsk våldtäktsstatistik.
kan inte skilja mycket på norsk och svensk statestik.

han borde skämmas och ligga på knä och be svenska folket om ursäkt när han fördubblat invandringen under sin mandatperiod och utsatt svenskarna för denna risk.


http://politisktinkorrekt.info/2011/05/26/invandrare-kraftigt-overrepresenterade-i-norsk-valdtaktsstatistik/

Morrris
2011-05-27, 07:15
Ligga på KNÄ? Som en MUSLIM?

ryssen
2011-05-27, 07:48
Ligga på KNÄ? Som en MUSLIM?

reinfeldt är en av sveriges muslimvänligaste person.

Hatwalker
2011-05-27, 07:50
Om vi nu pratar våldtäkter, är inte så att de allra allra flesta våldtäkter sker av en nära släkting eller nära bekant och en ganska försumbar summa är Muhammeds som hoppar fram från buskar?

Och om invandringen som vi har den är bra eller dålig tycker jag knappt är en fråga längre. Tar man in för många utan möjlighet att ge alla jobb, väldigt många hamnar i slummen och har inte råd att ta sig därifrån så är det väl självklart att det blir kriminalitet i större utsträckning. Finns inte ett folkslag i världen som skulle agera annorlunda i samma situation. Sen hoppas jag bara att några politiker kan sätta upp några fina spärrar igen och att vi får en ekonomisk FHETING till rush så vi kan sysselsätta folk igen, både nästan-svenskar och svenskar.

hultman
2011-05-27, 10:16
Alla vet att det är 08-dude och hultman som ligger högst på polisen MOST WANTED.

Korrekt.

Nä, men de som verkligen har det jobbigt med polisen återfinns på andra listor. Nova bl.a.

newb123
2011-05-27, 10:25
Korrekt.

Nä, men de som verkligen har det jobbigt med polisen återfinns på andra listor. Nova bl.a.

Är det inte du som äger en pistol? Eller en polare?