handdator

Visa fullständig version : Uppvärmning före gymmet?


prinsesson
2007-07-16, 11:23
Hallå!

Jag brukar alltid värma upp 10min före styrkepasset genom att cykla ganska så intensivt på gymmets motionscyklar. Tråkigaste delen av passet enligt mig...men idag har solen äntligen tittat fram efter flera dagars regn så jag tänkte köra uppvärmningen utomhus istället. Jag har tillgång till en idrottsplan inte alltför långt från gymmet och skulle alltså kunna jogga/springa/promenera osv. före.

Har ni några förslag på vad och vilka eventuella uppvärmningsövningar jag skulle kunna köra innan jag börjar gympasset? Utomhus då förstås ;)

jojjep91
2007-07-16, 11:35
Dansa är skitbra! :p

nej, men tänk mest på att bli varm, spring lite, gör lite indianhopp, släng lite med armarna, rulla axlarna, så du inte känner dej alltför stel, men strecha inte, för det verka ha en negativ påverkan sen när du ska börja pumpa.

Nimille
2007-07-16, 11:37
Jogga till gymet om det inte ligger för långt bort?
Jag skulle nog ändå cykla inne på gymet om jag var du, av bekvämlighetsskäl that is ^^

prinsesson
2007-07-16, 11:39
Jogga till gymet om det inte ligger för långt bort?
Jag skulle nog ändå cykla inne på gymet om jag var du, av bekvämlighetsskäl that is ^^

Det ligger snarare för nära.. :P 5m och jag är där men jag kan ju ta och jogga en stund på idrottsplanen, köra lite vanliga armpendlingar, indianhopp mm. som nämndes ovanför och sen ta en snabb promenad från planen till gymmet? Eller? :P

jojjep91
2007-07-16, 11:43
Av cykling blir jag bara mer stel *mini* :D

prinsesson
2007-07-16, 11:45
Av cykling blir jag bara mer stel *mini* :D

Ja det ligger faktiskt nåt i det jag säger. Men jag kanske kör för hårt, får iaf. ganska så stumma och stela ben efteråt. Ska testa med joggning nu och se vad som känns bättre :)

prinsesson
2007-07-16, 11:49
Ja det ligger faktiskt nåt i det jag säger. Men jag kanske kör för hårt, får iaf. ganska så stumma och stela ben efteråt. Ska testa med joggning nu och se vad som känns bättre :)

Nåt i det DU säger, ska det stå :P Sry!

heraso
2007-07-16, 12:44
hopprep!:hbang:

pony
2007-07-16, 13:20
Skuggboxning, komplett med sparkar och allt.
Kör lite snabba fötter med slagkombos till att börja med. Lägg på sparkar. När benen är varma kör du huvudsparkar i gång, tvärs över idrottsplanen.
Det är kjerleg *cupid*

Olof
2007-07-16, 13:26
Skuggboxning, komplett med sparkar och allt.
Kör lite snabba fötter med slagkombos till att börja med. Lägg på sparkar. När benen är varma kör du huvudsparkar i gång, tvärs över idrottsplanen.
Det är kjerleg *cupid*

+1

Skuggboxing är hur bra som helst.