handdator

Visa fullständig version : Lämna in mobil på lagning?


Angel
2007-07-15, 22:11
Någon som vet hur många gånger man ska behöva lämna in sin telefon på lagning innan man har någons sorts rätt att få en ny reklamera den lr något sådant? Eller är det bara att fortsätta skicka in den? Fick tillbaka den i fredags och nu funkar den ännu sämre, så nu blir det två veckor till utan....


*gah!*


(mobilerna va bättre förr)

Lellan
2007-07-15, 22:13
Säg inte att du köpt den på tele2.se (Comviqs butik)?

Jag är inne på 3:e inskicket.. Va LESS man bliiir... *gah!*

Angel
2007-07-15, 22:21
Säg inte att du köpt den på tele2.se (Comviqs butik)?

Jag är inne på 3:e inskicket.. Va LESS man bliiir... *gah!*

Nej jag köpte den på Phone House så det är bara att gå dit och lämna in den, men det börjar ändå bli jävligt tröttsamt för det tar ca två veckor varje gång. Och denna gången så blev den ännu värre när jag fick tillbaka den. Vill inte ha telefonen längre!!!!

Angel
2007-07-16, 11:36
Lämnade in den nu och killen sa att jag förmodligen skulle få en ny.

Man kan ju hoppas.

Piranha
2007-07-16, 11:53
3 ggr enligt dem flestas policy.

Noodles
2007-07-16, 12:13
Jag har jobbat på The Phonehouse och dessutom varit kund där med upprepade reparationer av min telefon. Deras policy brukar vara tre reparationer för samma fel. I mitt fall var de nära att ge mig en ny mobil redan andra gången pga att reparationen blev så omfattande.

Konsumentverket säger att de har rätt att laga ett fel tre gånger.

formula4shape
2007-07-16, 12:29
Jag har jobbat på The Phonehouse och dessutom varit kund där med upprepade reparationer av min telefon. Deras policy brukar vara tre reparationer för samma fel. I mitt fall var de nära att ge mig en ny mobil redan andra gången pga att reparationen blev så omfattande.

Konsumentverket säger att de har rätt att laga ett fel tre gånger.

Stämmer eftersom ett fel kan bero på olika saker (mjukvara/hårdvara) och vara svårt att lokalisera/återskapa.

Angel
2007-07-16, 12:30
skärmen som hängde sig, och nu när ja fick tillbaka den i fredags så funkade den inte alls, va bara vit, och det efter andra lagningen, bra lagat där!