handdator

Visa fullständig version : Starta program i fullskärm på TV


PowPow
2007-07-15, 20:33
Jag har feta problem här.
Jag vill att ett program ska startas i fullskärm på min sekundära skärm (tjock-TV). Programet i fråga är Media Portal, men det är väl inte så relevant. Som det är nu får jag inte det att bli fullskärm över huvud taget. Så fort jag väljer fullskärm så blir det ju det på min primära skärm, och det vill jag inte..

Vad ska jag göra?

Solros
2007-07-15, 20:38
Hmm, kör du med clone, dualview eller single display?

PowPow
2007-07-15, 21:07
Hmm, kör du med clone, dualview eller single display?

Jag har testat alla tre. Utan framgång.
Kör jag clone så funkar det ju, men då blir ju upplösningen på skärmen lika låg som tv:n använder, och det går ju inte.

Solros
2007-07-15, 21:14
Enligt mina erfarenheter så blir bilden på teven bäst om du kör single display. Alltså att du enbart använder teven som display, medan skärmen är avstängd. Då borde dessutom MP gå felfritt upp i fullscreen.

Vilket skin kör du med förressten? Tycker inte det är något fel alls på BlueTwo. :)

EDIT: Du kan binda ett tangentkommando till att byta display, så kan du byta snabbt och enkelt mellan tv och skärm. Tex Alt+T. Detta har jag sedan gjort till en knapp på min MCE remote, och en annan som startar MP, så jag kan sköta allt från soffan. Skönt.

PowPow
2007-07-15, 21:25
Enligt mina erfarenheter så blir bilden på teven bäst om du kör single display. Alltså att du enbart använder teven som display, medan skärmen är avstängd. Då borde dessutom MP gå felfritt upp i fullscreen.

Vilket skin kör du med förressten? Tycker inte det är något fel alls på BlueTwo. :)

EDIT: Du kan binda ett tangentkommando till att byta display, så kan du byta snabbt och enkelt mellan tv och skärm. Tex Alt+T. Detta har jag sedan gjort till en knapp på min MCE remote, och en annan som startar MP, så jag kan sköta allt från soffan. Skönt.

Bra lösning! Tack.
Nackdelen är att man då inte kan hålla på och leka med datorn, samtidigt som mp syns på TV:n. Det hade varit det bästa, men det går kanske inte att lösa bra /=

För tilflället kör jag faktiskt BlueTwo. Finns en del som var snyggare, men det buggar så. Skulle vilja ha ett appleTV-skin, men det verkar inte finnas än.

Robert Svensson
2007-07-15, 21:29
Klona och välj att din tv ska vara den primär bildskärmen. Då kommer det bli svart på din vanliga skärma och så kommer bilden visas på tven

PowPow
2007-07-15, 21:37
Klona och välj att din tv ska vara den primär bildskärmen. Då kommer det bli svart på din vanliga skärma och så kommer bilden visas på tven

Men det är ju inte bra. Då kan jag lika väl köra enstaka skärm och välja tv:n.
Vill kunna använda datorn i rätt upplösning samtidigt som MP går på TV:n.

Hur lägger man inte snabbkommando så att man snabbt kan skifta mellan skärmarna då, Solros?

Solros
2007-07-16, 04:25
Bra lösning! Tack.
Nackdelen är att man då inte kan hålla på och leka med datorn, samtidigt som mp syns på TV:n. Det hade varit det bästa, men det går kanske inte att lösa bra /=

Nej, jag tycker inte det. Jag har fått till det så som du beskriver det, men då blev bildkvaliten sämre av någon anledning. Kunde dock bara upptäckas när man spelade upp film.

Hur lägger man inte snabbkommando så att man snabbt kan skifta mellan skärmarna då, Solros?

Om du har Nvidia-kort så går du det enkelt via Nview, under hotkeys. (Switch display) :)

http://www.tomshardware.pl/graphic/20040216/images/nview-profiles.gif

Litecore
2007-07-16, 04:35
ah, jag har funderat på samma sak själv faktiskt.. att kunna köra (i mitt fall) Vista WMC
på min sekundära display, d.v.s tv:n, i helskärm men konstaterade att det var mer krångel
än jag orkar engagera mig i så jag låter det vara tills jag gör HTPC av min nuvarande burk ;)

PowPow
2007-07-16, 21:00
Om du skulle komma på en lösning så hojta, litecore.

Tack för hjälpen solros! Fick rätt på det nu.

Solros
2007-07-16, 21:54
Om du skulle komma på en lösning så hojta, litecore.

Tack för hjälpen solros! Fick rätt på det nu.

Inga problem. Glöm nu inte MyTvseries. Grym plugin!

PowPow
2007-07-16, 22:06
Inga problem. Glöm nu inte MyTvseries. Grym plugin!

Testade det. Men förstår inte vad det grymma är riktigt. Det enda det ska göra är väl att ladda hem artwork och fixa så att det ser fint ut i listan. Eller? Och den lyckades inte med mina entourage-filer.

Vill ha ett plugin som laddar ner valda serier automatiskt när det kommer ut ett nytt avsnitt istället :D

Solros
2007-07-17, 13:27
Testade det. Men förstår inte vad det grymma är riktigt. Det enda det ska göra är väl att ladda hem artwork och fixa så att det ser fint ut i listan. Eller? Och den lyckades inte med mina entourage-filer.

Vill ha ett plugin som laddar ner valda serier automatiskt när det kommer ut ett nytt avsnitt istället :D

Sorterar, fixar artwork, laddar hem en beskrivning av varje serie och avsnitt. Markerar sedda avsnitt, scannar automatisk efter nya mm.

Sedan finns det torrent-alternativ i MyEpisodes med, men dom har jag inte tittat så mycket på. Men det går att ladda hem grejor via det. :)

PowPow
2007-07-17, 15:00
Sorterar, fixar artwork, laddar hem en beskrivning av varje serie och avsnitt. Markerar sedda avsnitt, scannar automatisk efter nya mm.

Sedan finns det torrent-alternativ i MyEpisodes med, men dom har jag inte tittat så mycket på. Men det går att ladda hem grejor via det. :)

Ska undersöka det ikväll. Ska försöka på installerat min nya fjärrkontroll också :)

PowPow
2007-07-17, 19:31
Sorterar, fixar artwork, laddar hem en beskrivning av varje serie och avsnitt. Markerar sedda avsnitt, scannar automatisk efter nya mm.

Sedan finns det torrent-alternativ i MyEpisodes med, men dom har jag inte tittat så mycket på. Men det går att ladda hem grejor via det. :)

HÅller på med mytvseries nu, men det funkar inte. Får bara felmeddelandet
System.FormatException: Input string was not in a correct format.
när jag försöker dra in filer i videoimportern.

Det finns 2 versioner på hemsidan. Vilken använder du? Och vilken version av MP?

PowPow
2007-07-17, 19:35
Fast det funkade när jag lade in family guy. Men det är ju inte bra om det inte ens funkar med stora serier som the office, entourage och diggnation t.ex.

Solros
2007-07-17, 20:13
jag kör med RC1, och den senaste av MyTvseries, vilken det nu är.
Det funkar garanterat med The Office medmera, alla serier jag har kollat på har den hittat. Allt ifrån gamla Seinfeld till senaste Traveler, ja till och med den kortlivade "Sverige Dansar och Ler", som gick på Femman. Alla med art, och beskrivning av varje avsnitt.

Men med MP så får man ofta klura lite innan det funkar som man vill. Läs alla manualer, och kolla i forumet så ska det lösa sig!

PowPow
2007-07-17, 20:52
jag kör med RC1, och den senaste av MyTvseries, vilken det nu är.
Det funkar garanterat med The Office medmera, alla serier jag har kollat på har den hittat. Allt ifrån gamla Seinfeld till senaste Traveler, ja till och med den kortlivade "Sverige Dansar och Ler", som gick på Femman. Alla med art, och beskrivning av varje avsnitt.

Men med MP så får man ofta klura lite innan det funkar som man vill. Läs alla manualer, och kolla i forumet så ska det lösa sig!

Ok.. jag kör den senaste stabila releasen. Kanske nya rc1 är bättre.. ska testa.