handdator

Visa fullständig version : Z_Bumbis 3 dagars program + ett extra konditionspass?


k4l_2007
2007-07-15, 20:24
Hejsan

Jag har funderat på att köra med Z_bumbis 3 dagars program för nybörjare samt att lägga till ett extra konditions pass så det ser ut sådär

måndag: dag 1
tisdag: vilodag
onsdag: dag 2
torsdag: vilodag
fredag: dag 3
lördag: vilodag
söndag: dag 4 (konditionspasset)

Men jag ville höra vad ni tycker om det här förslaget
Det som jag är mest orolig för är att jag ska få för lite vila eller att styrketräningen kommer att ta för mycket av min fritid eller att jag kommer att tröttna pga av träna för mycket (jag vill begränsa det så att jag ska längta fram till nästa pass.)

Men anledningen till att jag la till konditionspasset är för att jag har dålig kondition och att jag har astma (jag tror att konditionspass hjälper mig mer med astman än styrketräningen)

Så jag undrade vad ni tycker/rekommenderar? ska jag strunta i konditionspasset eller är det en bra idé? kommer jag att överträna eller ska jag låta konditionen vara kvar på schemat??

ifall ni undrar så är jag:

Nybörjare (har aldrig gått på någon idrott)
ålder: 16
längd: 1.70
vikt: 57kg
mål: bli starkare men också ha bra kondition (jag är motiverad)

Alla åsikter uppskattas :D

Ame
2007-07-15, 21:58
Börja med en eller 2-dagars programmet istället om du tror att det kan bli för mycket?
Då märker du ju efter några veckor hur det känns och kan gå över till 3-dagars programmet om du känner för det.

Rashtan
2007-07-15, 22:00
Hej, min första fråga till dig blir om du har börjat träna direkt med z_bumbis tredagars program eller om du har tränat med endags programmet innan. Ifall du inte så rekommenderar jag dig till det för att bland annat få in muskelfästena.

Annars så är z_bumbis tredagarschema med ett konditionspass bara bra (nämns att du skall ha med ett konditionspass).

Så min rekommendation till dig blir att ha kvar konditionspasset.

k4l_2007
2007-07-15, 22:49
Börja med en eller 2-dagars programmet istället om du tror att det kan bli för mycket?
Då märker du ju efter några veckor hur det känns och kan gå över till 3-dagars programmet om du känner för det.

mm, jag vet inte hur det är än, men jag ska köpa gym-kortet imorgon, och då ska jag se hur det känns

Hej, min första fråga till dig blir om du har börjat träna direkt med z_bumbis tredagars program eller om du har tränat med endags programmet innan. Ifall du inte så rekommenderar jag dig till det för att bland annat få in muskelfästena.

Annars så är z_bumbis tredagarschema med ett konditionspass bara bra (nämns att du skall ha med ett konditionspass).

Så min rekommendation till dig blir att ha kvar konditionspasset.

Jag har inte börjat träna än, men jag ska börja väldigt snart så nej jag har inte tränat med något av programmen tidigare. Men det känns ändå som att 1 pass om veckan är för lite

Whistler
2007-07-15, 22:54
Fick du inget svar i den här tråden?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97938

k4l_2007
2007-07-15, 23:25
Fick du inget svar i den här tråden?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97938

Nej, jag fick inte så mycke tips på den frågan som jag behövde

k4l_2007
2007-07-15, 23:32
Nu har jag förstått exakt hur jag ska göra så jag behöver inga fler tips

tack till alla som skrev