handdator

Visa fullständig version : Finns "normala" killar?


soulsplinter
2007-07-15, 18:54
Okej nu sitter man här då, dumpad o ensam IGEN. Samma skitsnack som alltid; "älskar dig fortfarande o du betyder skitmkt för mig men jag vill göra slut". Men sure liksom...

Jahapp. Vafan nu då? Är så fruktansvärt trött på killar som inte vågar vara seriösa och öppna. Trött på killar som aldrig säger några snälla, väl valda ord iaf ibland. Som alltid tar en för given, bara tar och tar, sätter andra saker före vårt förhållande, inte har "tid" att ses o.s.v.

Och de känns extra jävligt när man gett någon allt man har, utan att egentligen få speciellt mycket tillbaka, att bli dumpad. Dög det inte eller? Och det värsta är att han inte ens vet "varför" han inte vill längre.
menmen wtf liksom, finns ju andra. Problemet är bara att ni verkar vara precis likadana allihopa :P

Rätta mig gom jag har fel, men varför är ni så jäkla fega? Varför kan ni inte släppa in en människa helt i era liv? Och vad e de för fel med o visa lite jävla uppskattning ibland i alla fall?

Är bara så sjukt jävla trött på er, ändå kan ni va så jävla härliga också. Bajs

:D

Ryska_raketen
2007-07-15, 18:55
Skaffa en kille som är äldre än 15?

cennys
2007-07-15, 18:56
kanske dig det är fel på...

Ryska_raketen
2007-07-15, 18:57
Skaffa en kille som är äldre än 15?

kanske dig det är fel på...

Som sagt, gärna äldre än Cenny.

FreCKo
2007-07-15, 18:57
Sluta dejta små moppepojkar med moppemusche och leta efter en riktig karl a la slarti?

krilleh
2007-07-15, 18:58
haha sköna kommentarer!

Själv tycker jag det är tjejerna de e fel på! leker så jävla upptagna hela tiden och denna "katt o mus" leken är så jävla överskattad.

soulsplinter
2007-07-15, 18:59
Haha ja har haft äldre killar, e fan ingen skillnad :P Vill ju inte börja dejta gubbar liksom ....

Ja ja börjar fan undra om de e mig de är fel på. Fast asså ja tror uppriktigt sagt bara att ja har haft en jäkla otur

soulsplinter
2007-07-15, 19:01
haha sköna kommentarer!

Själv tycker jag det är tjejerna de e fel på! leker så jävla upptagna hela tiden och denna "katt o mus" leken är så jävla överskattad.



Haha sånt där slutade ja hålla på med när ja gick ut nian typ.. ;)

krilleh
2007-07-15, 19:03
Haha sånt där slutade ja hålla på med när ja gick ut nian typ.. ;)

tror jag inte på.

sundvall
2007-07-15, 19:04
Ja ni tjejer är ju mycket bättre *whistle*

raQblad
2007-07-15, 19:04
Jag tycker det är helt tvärtom.

eleni
2007-07-15, 19:04
Du har nog träffat fel killar? Du kanske är för "på"? Vad vet jag. Jag e tjej och beter mig precis som killarna som du beskriver. Anledning: Det har varit killar som jag inte kunnat se mig själv i framtiden med.

Hur länge dejtade ni?

Cilia
2007-07-15, 19:05
Tror inte det är fel på dig
men det finns bara en gemensam nämnare i dina förhållanden.

melancoolio
2007-07-15, 19:05
Vad fan är normal?

Cilia
2007-07-15, 19:08
Vad fan är normal?
du typ

joriice
2007-07-15, 19:11
jag tycker inte sådana här trådar skall få förekomma, alternativt, att ingen på kollo skaffar en partner som bara dumpar en..

soulsplinter
2007-07-15, 19:11
haha ja vetefan va ja förväntade mig för svar här

haha nej för "på" e jag verkligen inte ;) bara haft otur med killar. Exet var ju träningsnarkoman o gick på diverse preparat som gjord honom till en riktigt dålig människa, inte bara pojkvän... tänker inte direkt brodera ut mer av mitt privatliv här men :P

han som man blev dumpad av nu har jag ju ändå vart ihop med i ett år.. och ja såg det aldrig komma liksom. de blev värsta chocken, allt kändes ju hur bra som helst.

melancoolio
2007-07-15, 19:12
du typ

exakt jag är helt normal. tror jag är enda exemplaret.

Tolkia
2007-07-15, 19:14
Och så tar vi det fortsättningsvis VÄLDIGT lugnt med spammandet.

Cilia
2007-07-15, 19:15
haha nej för "på" e jag verkligen inte ;) bara haft otur med killar.
Jag tror inte på otur i det långa loppet.
Du kommer aldrig hitta rätt om du tror att det bara är en slump

chidde
2007-07-15, 19:16
jag har en kompis som dejtade en tjej alldeles nyligen, av det jag har hört verkar hon vara trevlig och allt det där men så gick hon kanske något fort
efter nån date ville hon bjuda hem honom på pizza där hennes föräldrar också skulle komma. hallåja? *screwy*

det är PÅ :D

soulsplinter
2007-07-15, 19:17
Jag tror inte på otur i det långa loppet.
Du kommer aldrig hitta rätt om du tror att det bara är en slump

mitt första förhållande höll ju i två år o sju månader... men de andra har bara varit liksom, ja, mindre bra

de har helt enkelt visat sig att man tror man känner nån, fast man inte gör det.

Ryska_raketen
2007-07-15, 19:18
mitt första förhållande höll ju i två år o sju månader... men de andra har bara varit liksom, ja, mindre bra

de har helt enkelt visat sig att man tror man känner nån, fast man inte gör det.

2år 7 månader + 1 år = 3år 7månader = Du är 18 nu = Det blir bättre när du/ni blir äldre :)

soulsplinter
2007-07-15, 19:18
jag har en kompis som dejtade en tjej alldeles nyligen, av det jag har hört verkar hon vara trevlig och allt det där men så gick hon kanske något fort
efter nån date ville hon bjuda hem honom på pizza där hennes föräldrar också skulle komma. hallåja? *screwy*

det är PÅ :D

hehe de va lite VÄL alltså :P ja vågar typ inte visa en kille för föräldrarna förns efter åtminstone nån månad

eleni
2007-07-15, 19:19
Du är 18 år, vad har du bråttom till?

Cilia
2007-07-15, 19:19
soulsplinter - men du är ju så ung och antar att dina killar är ganska unga med. Ni utvecklas hela tiden. Du kan inte begära att man ska veta hur man ska känna nästa år bara för att man känner så idag. Livet är en berg och dalbana i den åldern

soulsplinter
2007-07-15, 19:19
2år 7 månader + 1 år = 3år 7månader = Du är 18 nu = Det blir bättre när du/ni blir äldre :)

+ 6 månader med herr träningsnarkoman :D

Ryska_raketen
2007-07-15, 19:20
+ 6 månader med herr träningsnarkoman :D

Exakt, så var lugn, det löser sig :)

LadyInsane
2007-07-15, 19:20
Jag kan vara som killarna du beskriver. Väldigt avståndstagande m.m. fast det egentligen beror på min egna osäkerhet. Känner man inte att det är rätt, så är det förmodligen inte det. Var glad att du slapp slösa mer tid på snubben och spana vidare. :)

soulsplinter
2007-07-15, 19:21
Ja har inte bråttom till nåånting. Trivs bara med att ha en pojkvän. fattar väl också att de inte kommer hålla hela livet om man träffar nån nu. Men de vore ju najs om man kunde träffa någon som inte ljuger en rakt upp i anskitet när han säger saker som "jag älskar dig" o "du betyder så jävla mkt" o.s.v. en kille som visar uppskattning o inte e en feg jävla jävel :D

Ryska_raketen
2007-07-15, 19:23
En kille säger oftast dom orden enbart för att det ska vattna till i troskanten och försöka få det han är ute efter. Jag vet, jag talar av egen erfarnhet. Dock har det aldrig funkat för mig då jag fortfarande är oskuld. Men ändå.

Raggis
2007-07-15, 19:24
haha sköna kommentarer!

Själv tycker jag det är tjejerna de e fel på! leker så jävla upptagna hela tiden och denna "katt o mus" leken är så jävla överskattad.

+1, rofl.

Cilia
2007-07-15, 19:24
Ja har inte bråttom till nåånting. Trivs bara med att ha en pojkvän.
Jag tror där är ett av dina "problem" att du så gärna vill ha en pojkvän.
Det är inte helt fel att försöka gilla att vara med sig själv och tycka om att vara ensam. Då blir man lättare att vara med sen.

eleni
2007-07-15, 19:28
Jag tror där är ett av dina "problem" att du så gärna vill ha en pojkvän.
Det är inte helt fel att försöka gilla att vara med sig själv och tycka om att vara ensam. Då blir man lättare att vara med sen.

Ensamhet är något som man lär sig uppskatta med åren.



Edit: Nu lät jag gammal och bitter.

LadyInsane
2007-07-15, 19:28
Du tycker om att ha pojkvän? Istället för att vara ensam? Man kan inte bygga ett förhållande på att en kille bedyrar sin kärlek till en.

tjabon
2007-07-15, 19:28
Skulle nån klassa mej som normal så skulle jag
bli förolämpad!:D

Jag kommer själv ihåg mina ungdomsförälskelser:
Stora känslor i omlopp och hela världen
följde med......*cry*
När du är 25 så har du kanske en lite
annan bild av det här med tvåsamhet...:)

soulsplinter
2007-07-15, 19:29
Jag tror där är ett av dina "problem" att du så gärna vill ha en pojkvän.
Det är inte helt fel att försöka gilla att vara med sig själv och tycka om att vara ensam. Då blir man lättare att vara med sen.

Haha skojjar du? ja älsakr o vara ensam! SÅ jävla mkt folk runt omkring hela tiden.. men jag förstår vad du menar! fast jag håller inte riktigt med om att det är där skon klämmer hehe...

ja gillar mer färre, riktiga "förhållanden" när de gäller vänner, pojkvän etc. sen kan man ha lite låtsasvänner också som man bara festar med osv... men ja e bara sån som gillar lite mer djupa relationer. Gillar inte ytliga sådana. de är kul i två månader sen ba jaha.. next please?

kanske är att ja "ger av mig själv" för mkt så alla e vana vid att ja e sån.. dem kanske inte fattar att de ligger ansträngning bakom eller nått.. får fan sluta skämma bort folk hehe :P

cennys
2007-07-15, 19:30
haha sköna kommentarer!

Själv tycker jag det är tjejerna de e fel på! leker så jävla upptagna hela tiden och denna "katt o mus" leken är så jävla överskattad.

+1

sissa
2007-07-15, 19:30
Okej nu sitter man här då, dumpad o ensam IGEN. Samma skitsnack som alltid; "älskar dig fortfarande o du betyder skitmkt för mig men jag vill göra slut". Men sure liksom...

Jahapp. Vafan nu då? Är så fruktansvärt trött på killar som inte vågar vara seriösa och öppna. Trött på killar som aldrig säger några snälla, väl valda ord iaf ibland. Som alltid tar en för given, bara tar och tar, sätter andra saker före vårt förhållande, inte har "tid" att ses o.s.v.

Och de känns extra jävligt när man gett någon allt man har, utan att egentligen få speciellt mycket tillbaka, att bli dumpad.

Fast kanske värre att fortsätta ett sånt förhållande? om du vill ha uppskattning , om du vill att han ska ha tid för dig osv och detta inte uppfylls så är det kanske inte så mkt att bygga vidare på.

Inte för att det behöver vara smärtfritt för det iofs.

daja
2007-07-15, 19:30
Jag tror där är ett av dina "problem" att du så gärna vill ha en pojkvän.
Det är inte helt fel att försöka gilla att vara med sig själv och tycka om att vara ensam. Då blir man lättare att vara med sen.

inte ofta jag håller med dig men det där var nog på pricken! ;)

mangemani
2007-07-15, 19:30
när man är ihop,så är det den bästa partnern som finns,när det tar slut,så är killen/tjejen inte normal och man frågar sej om och om igen om det finns några normala killar/tjejer därute tills man väl hittar en ny partner och sen så börjar allt om igen....ihop=bäst,slut=icke normal.
samma gammla visa.

Runda Grodan
2007-07-15, 19:35
Skaffa katt, då slipper du vara ensam och samtidigt så slipper du bli besatt av en kille.


ja gillar mer färre, riktiga "förhållanden" när de gäller vänner, pojkvän etc. sen kan man ha lite låtsasvänner också som man bara festar med osv... men ja e bara sån som gillar lite mer djupa relationer. Gillar inte ytliga sådana. de är kul i två månader sen ba jaha.. next please?
Nu vill jag dumpa dig. :/

Du kanske är för klängig eller skyndar på relationen för snabbt? Klängiga tjejer är inget kul.

Rambo
2007-07-15, 19:38
Finns "normala" Tjejer?

--------------------------------------------------------------------------------

Okej nu sitter man här då, dumpad o ensam IGEN. Samma skitsnack som alltid; "älskar dig fortfarande o du betyder skitmkt för mig men jag vill göra slut". Men sure liksom...

Jahapp. Vafan nu då? Är så fruktansvärt trött på tjejer som inte vågar vara seriösa och öppna. Trött på tjejer som aldrig säger några snälla, väl valda ord iaf ibland. Som alltid tar en för given, bara tar och tar, sätter andra saker före vårt förhållande, inte har "tid" att ses o.s.v.

Och de känns extra jävligt när man gett någon allt man har, utan att egentligen få speciellt mycket tillbaka, att bli dumpad. Dög det inte eller? Och det värsta är att hon inte ens vet "varför" hon inte vill längre.
menmen wtf liksom, finns ju andra. Problemet är bara att ni verkar vara precis likadana allihopa :P

Rätta mig om jag har fel, men varför är ni så jäkla fega? Varför kan ni inte släppa in en människa helt i era liv? Och vad e de för fel med o visa lite jävla uppskattning ibland i alla fall?

Är bara så sjukt jävla trött på er, ändå kan ni va så jävla härliga också. Bajs
.................................................. ................................................
Man kan vända på denna text för det är så jag precis har upplevt det och innan det upplevde jag det förut verkar var en ondcirkel*grr27*

tntballe
2007-07-15, 19:38
Trivs bara med att ha en pojkvän.

Låter som du hellre vill ha en kille för att du vill ha en pojkvän, än att ha en pojkvän för att du vill ha killen.

soulsplinter
2007-07-15, 19:39
Skaffa katt, då slipper du vara ensam och samtidigt så slipper du bli besatt av en kille.


Nu vill jag dumpa dig. :/

Du kanske är för klängig eller skyndar på relationen för snabbt? Klängiga tjejer är inget kul.

Har ALDRIG fått höra att det skulle vara mitt problem. Hatar när folk klänger för mkt på mig, så ja gör verkligen inte så själv *screwy*

besatt var väl o ta i ändå? Vill bara ha en vanlig, trevlig en som man kan ge lite kärlek

det är sällan jag som tar första steget in i en relation dessutom..

mini
2007-07-15, 19:40
Normala killar finns inte.
Män är djur!!!
http://www.sbkronneby.com/Grafik_bilder/kjellsoek1.jpg

Cilia
2007-07-15, 19:40
Haha skojjar du? ja älsakr o vara ensam! SÅ jävla mkt folk runt omkring hela tiden.. men jag förstår vad du menar! fast jag håller inte riktigt med om att det är där skon klämmer hehe...

kanske är att ja "ger av mig själv" för mkt så alla e vana vid att ja e sån.. dem kanske inte fattar att de ligger ansträngning bakom eller nått.. får fan sluta skämma bort folk hehe :P
jag känner igen mig så väl även om jag inte var i din situation.
Men det här att allt är svart eller vitt och att det är så svårt att se perspektiv och gråskalor. Sen har man svårt att titta på sig själv utifrån.

Men det kommer med åren.
Bra eller dåligt? både och tycker jag. Ibland kan jag längta tillbaka till den där enkla världen

soulsplinter
2007-07-15, 19:40
Låter som du hellre vill ha en kille för att du vill ha en pojkvän, än att ha en pojkvän för att du vill ha killen.

trivs med en pojkvän, förutsatt att jag är

1. Kär
2. han verkar normal


annars får det vara :D

Cilia
2007-07-15, 19:42
Normala killar finns inte.
Män är djur!!!

grrrr me like animals

Raggis
2007-07-15, 19:42
trivs med en pojkvän, förutsatt att jag är

1. Kär
2. han verkar normal


annars får det vara :D


3. han är kär i mig


Sådär, fixa till din lista. Du verkar vara ganska egocentrisk. Dock bara min uppfattning.

soulsplinter
2007-07-15, 19:46
3. han är kär i mig


Sådär, fixa till din lista. Du verkar vara ganska egocentrisk. Dock bara min uppfattning.


Okej du baserar att ja e egocentrisk på VAD?

Okej förlåt för att ja inte skrev det uppenbara liksom *screwy*

Runda Grodan
2007-07-15, 19:46
Har ALDRIG fått höra att det skulle vara mitt problem. Hatar när folk klänger för mkt på mig, så ja gör verkligen inte så själv *screwy*

besatt var väl o ta i ändå? Vill bara ha en vanlig, trevlig en som man kan ge lite kärlek

det är sällan jag som tar första steget in i en relation dessutom..
Vilken tur att det inte är så... Jag fick bara lite otäcka vibbar när jag läste det här. Vissa tjejer kan vara rätt krävande eller rent av kvävande.


Jahapp. Vafan nu då? Är så fruktansvärt trött på killar som inte vågar vara seriösa och öppna. Trött på killar som aldrig säger några snälla, väl valda ord iaf ibland. Som alltid tar en för given, bara tar och tar, sätter andra saker före vårt förhållande, inte har "tid" att ses o.s.v.

Och de känns extra jävligt när man gett någon allt man har, utan att egentligen få speciellt mycket tillbaka, att bli dumpad. Dög det inte eller? Och det värsta är att han inte ens vet "varför" han inte vill längre.
menmen wtf liksom, finns ju andra. Problemet är bara att ni verkar vara precis likadana allihopa :P

Rätta mig gom jag har fel, men varför är ni så jäkla fega? Varför kan ni inte släppa in en människa helt i era liv? Och vad e de för fel med o visa lite jävla uppskattning ibland i alla fall?

Cilia
2007-07-15, 19:50
Vilken tur att det inte är så... Jag fick bara lite otäcka vibbar när jag läste det här. Vissa tjejer kan vara rätt krävande eller rent av kvävande.
Jag tror du är det hela lite på spåren.
En dag kommer hon att inse det också.

soulsplinter
2007-07-15, 19:50
Har ärligt talat aldrig fått höra att jag är "krävande" eller "kvävande". Det är bara killen som inte fattar att man kan få ut något av en relation även om den "nykära" fasen är över. O för att de ska inträffa så måste man fan våga öppna sig för varandra så att man kan lära känna varandra på riktigt och bygga upp en styrka i förhållandet på det sättet.

Cilia
2007-07-15, 19:53
Har ärligt talat aldrig fått höra att jag är "krävande" eller "kvävande". Det är bara killen som inte fattar att man kan få ut något av en relation även om den "nykära" fasen är över. O för att de ska inträffa så måste man fan våga öppna sig för varandra så att man kan lära känna varandra på riktigt och bygga upp en styrka i förhållandet på det sättet.
Tror du att dom säger precis som det är?
Du säger att du inte förstår varför dom gör slut.
Det indikerar ju att dom inte har berättat precis hur dom känner sig.
Dom kanske inte orkar, inte vågar eller av ananna anledning inte gör det.

Du har 3 brakade relationer bakom dig vid 18 års ålder och du hävdar bestämt att du inte har någonting med det hela att göra. Att det helt och hållet är killarnas fel för att dom inte förstår hur dom ska få en relation att fungera.

Sen undrar du hur Reggis kan tycka att du är egocentrisk.
Hur kul är det att vara i ett förhållande där den andra tycker att den är perfekt och att allt som går fel är ens eget fel?

cennys
2007-07-15, 19:58
Som sagt, gärna äldre än Cenny.

jag har nog mer rätt än vad du tror kompiis

soulsplinter
2007-07-15, 20:05
Tror du att dom säger precis som det är?
Du säger att du inte förstår varför dom gör slut.
Det indikerar ju att dom inte har berättat precis hur dom känner sig.
Dom kanske inte orkar, inte vågar eller av ananna anledning inte gör det.

Du har 3 brakade relationer bakom dig vid 18 års ålder och du hävdar bestämt att du inte har någonting med det hela att göra. Att det helt och hållet är killarnas fel för att dom inte förstår hur dom ska få en relation att fungera.

Sen undrar du hur Reggis kan tycka att du är egocentrisk.
Hur kul är det att vara i ett förhållande där den andra tycker att den är perfekt och att allt som går fel är ens eget fel?


Har ni nån tävling här på kolo eller? Typ "drygast vinner" ?

Den första relationen som höll i två år o sju måander avslutade JAG pga att känslorna hade svalnat av rätt rejält och vi båda kände att det var dags att gå vidare. Eller han blev rätt ledsen men... Ändå hade ja förlåtit honom tidigare och fortsatt i relationen trots att han varit otrogen. Han var otroligt ångerfull, o de va på fyllan med killkompisarna på skidsemestern, but still.

Nr 2 var ett stormigt jävla förhållande med en kille som mina närmsta vänner samt min mor definierade som "psykopat". De var helt seriöst oroliga för mig och min säkerhet. Jag vet att ja var dum i huvudet som stannade kvar. Men till slut så gick ju inte det heller liksom så jag dumpade och fortsatte emd mitt liv. Samma story där; vi var vänner i typ ett haövår innan de blev nånting (eftersom ja var ihop med den andra killen) men sen när ja blev singel blev det känslor mellan oss o ja trodde jag kände honom, men icke, han visade sig vara en helt annan jävla människa. Ändå så var ja otroligt kär i honom.

Min sista då, Otroligt snäll, rolig, glad kille som jag haft mycket kul med. Han är dock otroligt dålig på att visa uppskattning, säga något snällt (vad fan som helst) eller höra av sig. På sistone har de varit jobbigt för han jobbar så mkt. Men vi har haft det väldigt bra, har aldrig ens bråkat. Därföfr känner man sig så otroligt jävla sviken när han dumpar en på tlfn med anledningen "jag vill jobba mycket så jag kan flytta hemifrån, hinner inte vara den pojkvän du behöver"

SÅ ja är väl bara otroligt jävla sämst på o välja killar antar jag

Runda Grodan
2007-07-15, 20:08
Har ärligt talat aldrig fått höra att jag är "krävande" eller "kvävande". Det är bara killen som inte fattar att man kan få ut något av en relation även om den "nykära" fasen är över. O för att de ska inträffa så måste man fan våga öppna sig för varandra så att man kan lära känna varandra på riktigt och bygga upp en styrka i förhållandet på det sättet.
Jag är nog en sådan kille som du beskriver - en kille som inte fattar. Jag hatar att jäkta fram relationer. Jag tycker det är skrämmande när någon förväntar sig att jag ska känna på ett visst sätt eller dela med mig av saker som jag inte har någon lust att dela med mig av, må det vara mina känslor eller min egen fritid.

För mig är frihet väldigt viktigt i ett förhållande och det får ta den tid det tar. Jag antar att man bara måste hitta någon som fungerar på ungefär samma sätt.

Som en parentes vill jag inte skaffa barn och jag har väldigt svårt för tanken på giftermål, just för att jag skulle bli såpass begränsad.

Cilia
2007-07-15, 20:10
Jag försöker inte vara dryg.
Men du har ganska dålig självinsikt. Vilket inte är så konstigt.
Det är inte många i din ålder som har det.

Jag menar fortfarande att det inte är någon slump att dina förhållanden har sett ut som dom gjort.
Men du lär dig hela tiden men du måste vara öppen.
Du är väldigt låst i din uppfattning

Tolkia
2007-07-15, 20:10
Det kan vara farligt att posta i frågeform om det man ville bara var att avreagera sig; risken finns, som du ser, att folk svarar. Inte alltid de svar man ville ha heller (no pun intended). :)

On topic undrar jag om det kanske är dags att leva utan kille ett tag. Du verkar ju ha varit antingen i eller ute ur ett på väg in i ett nytt förhållande de senaste tre åren, och inget har varit riktigt bra. En paus innan du kastar dig in nästa kanske gör det lite lättare att hitta rätt. Om inte annat får du ju lite längre tid på dig att utvärdera de killar som kommer i din väg.

Raggis
2007-07-15, 20:10
Har ni nån tävling här på kolo eller? Typ "drygast vinner" ?

Den första relationen som höll i två år o sju måander avslutade JAG pga att känslorna hade svalnat av rätt rejält och vi båda kände att det var dags att gå vidare. Eller han blev rätt ledsen men... Ändå hade ja förlåtit honom tidigare och fortsatt i relationen trots att han varit otrogen. Han var otroligt ångerfull, o de va på fyllan med killkompisarna på skidsemestern, but still.

Nr 2 var ett stormigt jävla förhållande med en kille som mina närmsta vänner samt min mor definierade som "psykopat". De var helt seriöst oroliga för mig och min säkerhet. Jag vet att ja var dum i huvudet som stannade kvar. Men till slut så gick ju inte det heller liksom så jag dumpade och fortsatte emd mitt liv. Samma story där; vi var vänner i typ ett haövår innan de blev nånting (eftersom ja var ihop med den andra killen) men sen när ja blev singel blev det känslor mellan oss o ja trodde jag kände honom, men icke, han visade sig vara en helt annan jävla människa. Ändå så var ja otroligt kär i honom.

Min sista då, Otroligt snäll, rolig, glad kille som jag haft mycket kul med. Han är dock otroligt dålig på att visa uppskattning, säga något snällt (vad fan som helst) eller höra av sig. På sistone har de varit jobbigt för han jobbar så mkt. Men vi har haft det väldigt bra, har aldrig ens bråkat. Därföfr känner man sig så otroligt jävla sviken när han dumpar en på tlfn med anledningen "jag vill jobba mycket så jag kan flytta hemifrån, hinner inte vara den pojkvän du behöver"

SÅ ja är väl bara otroligt jävla sämst på o välja killar antar jag

Du dumpa dina tidigare pojkvänner, och ändå klagar du?

Din senaste kanske tyckte att förhållandet var trist (har själv varit i ett sådant förhållande). Kommer hem till sin partner, glor på tv, lägger sig (och KANSKE har sex, om du har riktigt mycket tur), och sen sova. Så fungerar tyvärr inte alla. Vissa vill ha spänning i sitt förhållande (inte det vardagliga livet, som också anses vara tråkigt hos dom flesta).

Cilia
2007-07-15, 20:12
On topic undrar jag om det kanske är dags att leva utan kille ett tag. Du verkar ju ha varit antingen i eller ute ur ett på väg in i ett nytt förhållande de senaste tre åren, och inget har varit riktigt bra. En paus innan du kastar dig in nästa kanske gör det lite lättare att hitta rätt. Om inte annat får du ju lite längre tid på dig att utvärdera de killar som kommer i din väg.
Been there
den gick inte heller

Pingu
2007-07-15, 20:20
+ 1 på allt Cilia har skrivit

GTX
2007-07-15, 20:21
Verkar vara välldigt svårt för dig damen att ta åt dig kritik, Du ställde en fråga och folk svarar, men du blir näst intill hatisk tillbaks över att så är det bestämt INTE.. det var roligt att läsa allt här faktiskt!

Mina förhållande håller (eller startar inte ens) aldrig, å det är säkerligen mig, men vem fan bryr sig. binda sig rejält kan man göra vid 30.. nu är det leva och ha kul som gäller, få Självinsikt!

Edit: ja e 22

soulsplinter
2007-07-15, 20:24
orkar inte......

Cilia
2007-07-15, 20:28
Det blev lite fel tror jag.
Du är ledsen för att du har blivit dumpad.
Men som Tolkia skrev blev det en konstig ingång.
Du ifrågastatte männens existens istället för att bara säga att du är ledsen.

När man är nydumpad så vill man inte vara objektiv och se sin egen del i det hela utan bara hata killjäveln. Det har du rätt att göra. Sen när den tiden är över kan du börja analysera mer strukturerat.

Du kommer med all säkerhet att hitta någon som är trogen och vill vara med dig livet ut men inte imorgon eller övermorgon.

soulsplinter
2007-07-15, 20:29
ja har inga problem med o ta kritik, ja uppskattar det t.o.m om ja tycker det är berättigad sådan. Jag anser inte att vad skumma människor på ett internetforum som ja aldrig träffat förut skriver om mig har något med verkligheten att göra. Speciellt eftersom man typ börjar garva för sig själv när man sitter o läser o märker hur otroligt fel uppfattning folk kan få om varandra på forum. Hade jag kunnat tänka mig på minsta lilla sätt att något av det som t.ex. Cilia skrivit stämt in så hade ja tagit åt mig det., Men nu är så inte fallet o därför blir ja självklart irriterad över att folk bara fortsätter anta att de är mig det är "fel" på.

Jag kan tänka mig att det ligger till som så att jag helt enkelt är för generös med mig själv om ni förstår. Folk har inte vett att uppskatta det i längden eftersom de blir så vana vid att man alltid e den som ställer upp, har tid o.s.v. så man får aldrig känna att nån uppskattar de man gör

regus
2007-07-15, 20:32
Ibland kan det vara svårt att se sig själv....

soulsplinter
2007-07-15, 20:33
Det blev lite fel tror jag.
Du är ledsen för att du har blivit dumpad.
Men som Tolkia skrev blev det en konstig ingång.
Du ifrågastatte männens existens istället för att bara säga att du är ledsen.

När man är nydumpad så vill man inte vara objektiv och se sin egen del i det hela utan bara hata killjäveln. Det har du rätt att göra. Sen när den tiden är över kan du börja analysera mer strukturerat.

Du kommer med all säkerhet att hitta någon som är trogen och vill vara med dig livet ut men inte imorgon eller övermorgon.


ja de blev lite fel kanske :P är bara så jävla arg/ledsen/sårad.. menmen de misstaget lär ja ju inte göra om igen om man säger så :thumbup:

Inte här iaf. Förlåt, men de finns verkligen så jävla dryga människor här.

Ja förstår faktiskt inte vad som hände.

Cilia
2007-07-15, 20:33
Jag tror du har en poäng där med att vara FÖR generös.
Så har jag också varit och en kompis till mig.

Det är inte alltid så uppskattat. Även om jag trodde det.
Men att hjälpa folk som inte bett om hjälp kan uppfattas som jobbigt.
Att vara för generös kan också göra det. För att det ska fungera krävs någon slags jämlikhet. Om man får mycket känner man kravet att ge tillbaka för att det ska bli balans och om man inte känner att man har orken eller viljan så blir det jobbigt. Så är det även om man själv inte kräver att få något i gengäld. Så känner ofta den andre det.

sissa
2007-07-15, 20:34
Jag försöker inte vara dryg.
Men du har ganska dålig självinsikt. Vilket inte är så konstigt.
Det är inte många i din ålder som har det.

Jag menar fortfarande att det inte är någon slump att dina förhållanden har sett ut som dom gjort.
Men du lär dig hela tiden men du måste vara öppen.
Du är väldigt låst i din uppfattning

Glashus?
Mkt snack om mogenhet och vishet och gråskalor (tillskillnad från de yngre), desto mindre skillnad i praktiken verkar det som.

soulsplinter
2007-07-15, 20:37
Jag är nog en sådan kille som du beskriver - en kille som inte fattar. Jag hatar att jäkta fram relationer. Jag tycker det är skrämmande när någon förväntar sig att jag ska känna på ett visst sätt eller dela med mig av saker som jag inte har någon lust att dela med mig av, må det vara mina känslor eller min egen fritid.

För mig är frihet väldigt viktigt i ett förhållande och det får ta den tid det tar. Jag antar att man bara måste hitta någon som fungerar på ungefär samma sätt.

Som en parentes vill jag inte skaffa barn och jag har väldigt svårt för tanken på giftermål, just för att jag skulle bli såpass begränsad.


ja hatar också o jäkta fram förhållanden

men om de ska hålla EFTER den nykära fasen så måste man faktiskt våga ta det steget också. om nu båda vill det. i det här fallet verkar det som om det bara var jag som var beredd att ta det steget. och well, det suger, men ja får väl bara helt enkelt inse att så ligger det till.

Jorgen
2007-07-15, 20:39
Vad är normal?

Cilia
2007-07-15, 20:39
Glashus?
Mkt snack om mogenhet och vishet och gråskalor (tillskillnad från de yngre), desto mindre skillnad i praktiken verkar det som.
nej man blir inte vis bara för att man blir äldre.
Det kommer inte automatiskt.
Min erfarenhet är dock att det blir fler gråskalor.
Jag kommer ihåg ganska tydligt hur jag tänkte som 18-åring.
Jag tror man måste tänka så då för att kunna gå vidare.

Cilia
2007-07-15, 20:42
Vad är normal?
ofta menar man det som är normen som normalt.
Men jag håller med dig.
Jag har tänkt på det mer och mer.
Att det eg inte finns några "normala" människor när man väl lär känna dom.
Alla har sitt bagage

tntballe
2007-07-15, 20:43
Om det inte går längre än den nykära fasen så var det nog inte så mycket att sörja över.
Nykär e ju lätt att bli/vara.

Jorgen
2007-07-15, 20:46
ofta menar man det som är normen som normalt.
Men jag håller med dig.
Jag har tänkt på det mer och mer.
Att det eg inte finns några "normala" människor när man väl lär känna dom.
Alla har sitt bagage

Men det som är normalt enligt dig är förmodligen inte normalt för tex soulsplinter.

LBacker
2007-07-15, 20:46
orkar inte......

Du är en normal tjej soulsplinter, och hör därför inte riktigt hemma här på kolozzeum. Det krävs en god dos ångest för att hålla sig kvar. Spring tillbaks till Myspace och Facebook innan det är för sent, det finns bättre platser för dig, skynda! :)

Turn around, run, and don't look back!

soulsplinter
2007-07-15, 20:48
Om det inte går längre än den nykära fasen så var det nog inte så mycket att sörja över.
Nykär e ju lätt att bli/vara.

de höll ju ett år.. de e rätt länge tycker jag. ja har ju fortfarande känslor kvar

sissa
2007-07-15, 20:49
Verkar vara välldigt svårt för dig damen att ta åt dig kritik, Du ställde en fråga och folk svarar, men du blir näst intill hatisk tillbaks över att så är det bestämt INTE.. det var roligt att läsa allt här faktiskt!

Mina förhållande håller (eller startar inte ens) aldrig, å det är säkerligen mig, men vem fan bryr sig. binda sig rejält kan man göra vid 30.. nu är det leva och ha kul som gäller, få Självinsikt!

Edit: ja e 22

Men vad är där det att kritisera? Hur soulspinter är som person? Känner ni henne?

Sofia4_4
2007-07-15, 20:49
Jag tycker att killen har sagt exakt varför har gör slut men du har valt att inte lyssna på det. Han vill verkligen prioritera jobbet och han vill verkligen flytta hemifrån och han bryr sig om dig också men han tycker inte att han kommer att ha tid för dig nu. Jag förstår inte vad som är onormalt med det?

Visst blir du besviken när du inte blir valt FÖRE hans jobb och andra planer, men ibland överlappar inte allas mål med ens partners mål. För mig verkar det som att han har gjort ett moget beslut. Acceptera och stöd honom istället.

Men som sagt du är väldigt ung. När jag var 18 själv trodde jag att när killen sa att jag var "den vackraste tjejen han har sett" att jag var den första å sista tjejen han har sagt det till. Jag trodde också att jag var viktigare än vad än killen kunde ha för sig.

Mitt råd, slappna av, ta det lungt och se saker på avstånd, och ger digsjälv tid att växa upp och se saker och ting lite mer kritisk.

Hade någon sagt detta till mig när jag var 18 skulla jag har skrattat högt och sagt - jävla tant. Men jag lovar att killar eller insikten om killar och om sigsjälv förbättras med åren.

joriice
2007-07-15, 20:50
Du är en normal tjej soulsplinter, och hör därför inte riktigt hemma här på kolozzeum. Det krävs en god dos ångest för att hålla sig kvar. Spring tillbaks till Myspace och Facebook innan det är för sent, det finns bättre platser för dig, skynda! :)

Turn around, run, and don't look back!

Smädare! Kolo är kunskapens källa, här finns inga dumheter. *whistle*

Rambo
2007-07-15, 20:51
de höll ju ett år.. de e rätt länge tycker jag. ja har ju fortfarande känslor kvar

Ja Känslor är svåra att förtränga ...ja vet.
Gör som du själv vill det är det viktigaste du lever ditt liv.

Allan
2007-07-15, 20:51
Någon som vill bli bannad ikväll? Det kan ordnas blixtsnabbt. Inga fler spydigheter eller dumma kommentarer nu, förutom den vi redan radera....

Cilia
2007-07-15, 20:52
Men det som är normalt enligt dig är förmodligen inte normalt för tex soulsplinter.
nope och tur är väl det?

soulsplinter
2007-07-15, 20:53
okej shär gick det till

båda tyckte vi sågs för lite för han jobbar abnormt mkt
Han ville fundera två-tre dagar på hur vi skulle LÖSA det.
sedan tyckte han att vi borde ta en paus på ca två veckor o ses när ja kommer hem från Umeå efter min mormors begravning.
Det var mycket olikt honom. efter nåra dagar ringde ja o undrade om de inte var så att han kallade det för "paus", men egentligen bara ville se om han klarade sig utan mig så länge så han kunde dumpa mig då isf.
han sa att det var så. Jag blev ledsen. Han dumpade, där direkt på tlfn.

LBacker
2007-07-15, 20:53
Smädare! Kolo är kunskapens källa, här finns inga dumheter. *whistle*

Haha, ni förstör ju henne! :) Flickstackarn sågas i stycken och missförstås i bitar av kolo-andan.

Någon måste säga ifrån! :D

soulsplinter
2007-07-15, 20:55
Men vad är där det att kritisera? Hur soulspinter är som person? Känner ni henne?

Tack för att nån här inne inte gör allt för o bara hitta fel på en!

Rambo
2007-07-15, 20:57
okej shär gick det till

båda tyckte vi sågs för lite för han jobbar abnormt mkt
Han ville fundera två-tre dagar på hur vi skulle LÖSA det.
sedan tyckte han att vi borde ta en paus på ca två veckor o ses när ja kommer hem från Umeå efter min mormors begravning.
Det var mycket olikt honom. efter nåra dagar ringde ja o undrade om de inte var så att han kallade det för "paus", men egentligen bara ville se om han klarade sig utan mig så länge så han kunde dumpa mig då isf.
han sa att det var så. Jag blev ledsen. Han dumpade, där direkt på tlfn.

Det är alltid jobbigt när det tar slut...Men det är så det är spelar egentligen ingen roll varför, det är ändå jobbigt. Sedan kan man ju alltid försöka leta orsaker varför det blev som det blev.Men det gör oftast inte saken bättre .
Jag kan lova dig att det finns flera killar för dig. Tåget har inte gått för dig än:D

Allan
2007-07-15, 20:57
Tack för att nån här inne inte gör allt för o bara hitta fel på en!

Kom igen nu - det finns tillräckligt många som håller på dig för att du ska kunna strunta i dumskallarna. Du måste ju ha lärt dig vid det här laget vilka som är nåt att ha på Kolozzeum.
Du kommer över det - vågade han inte ta det ansikte mot ansikte var han antagligen en mes och så kan du ju inte ha det.

Rambo
2007-07-15, 20:59
Kom igen nu - det finns tillräckligt många som håller på dig för att du ska kunna strunta i dumskallarna. Du måste ju ha lärt dig vid det här laget vilka som är nåt att ha på Kolozzeum.
Du kommer över det - vågade han inte ta det ansikte mot ansikte var han antagligen en mes och så kan du ju inte ha det.

Du är i farten i kväll din gamle lyftkran:thumbup:

Cilia
2007-07-15, 20:59
Du kommer över det - vågade han inte ta det ansikte mot ansikte var han antagligen en mes och så kan du ju inte ha det.
Håller med, kan man inte ta dit mellan 4 ögon är det inte värt.
Problemet här var ju att hon frågade över telefon.
Hans alternativ var ju att ljuga i telefon och sen säga det face to face.
Då hade det också blivit fel och jobbigt.

tntballe
2007-07-15, 21:01
Kom igen nu - det finns tillräckligt många som håller på dig för att du ska kunna strunta i dumskallarna. Du måste ju ha lärt dig vid det här laget vilka som är nåt att ha på Kolozzeum.
Du kommer över det - vågade han inte ta det ansikte mot ansikte var han antagligen en mes och så kan du ju inte ha det.

+1

soulsplinter
2007-07-15, 21:02
haha ja de finns andra. Är inte helt desperat efter ngn ny, men ja har väl nån slags vision om att man ska hitta den där perfekte killen haha. Det kan jag medge e lite naivt o har väl med åldern o göra. Men brukar de inte vara så att kraven sänks med åldern haha? ;)

Rambo
2007-07-15, 21:03
haha ja de finns andra. Är inte helt desperat efter ngn ny, men ja har väl nån slags vision om att man ska hitta den där perfekte killen haha. Det kan jag medge e lite naivt o har väl med åldern o göra. Men brukar de inte vara så att kraven sänks med åldern haha? ;)

Det finns inga perfekta bara mer eller mindre defekta;)

soulsplinter
2007-07-15, 21:05
Det finns inga perfekta bara mer eller mindre defekta;)

haha sant antar jag! Gäller väl även oss flickor *whistle*

Sofia4_4
2007-07-15, 21:05
haha ja de finns andra. Är inte helt desperat efter ngn ny, men ja har väl nån slags vision om att man ska hitta den där perfekte killen haha. Det kan jag medge e lite naivt o har väl med åldern o göra. Men brukar de inte vara så att kraven sänks med åldern haha? ;)

Åh, nej, kraven höjs istället.

Rambo
2007-07-15, 21:06
Åh, nej, kraven höjs istället.

Jasså det har jag inte märkt vissa vill ju ha mig :D

soulsplinter
2007-07-15, 21:07
Åh, nej, kraven höjs istället.

beroe väl lite på va man har för erfarenheter. men sitter man där o e 39 barre o inte hittat nån så kan jag iaf TÄNKA mig att man inte e så sjukt kräsen längre ? *whistle*

joriice
2007-07-15, 21:07
Åh, nej, kraven höjs istället.

Hoppas inte det gäller för män också, isådanfall så måste jag bli jävligt rik för att kunna få någon fotomodell vid 60 *grr*

sissa
2007-07-15, 21:08
haha ja de finns andra. Är inte helt desperat efter ngn ny, men ja har väl nån slags vision om att man ska hitta den där perfekte killen haha. Det kan jag medge e lite naivt o har väl med åldern o göra. Men brukar de inte vara så att kraven sänks med åldern haha? ;)


Både och skulle jag tro. Kraven kanske förändras, man kanske går efter andra grejor, men samtidigt så när man blivit äldre så kanske man är klarare över vad det är man vill ha, man har inte tid eller lust att gå in något halvdant och man vet mer vad det är man vill ha och behöver. Så på det sättet så kanske utbudet blir mera begränsat.

tntballe
2007-07-15, 21:08
Svårare att hitta någon att växa upp med i yngre ålder då man ändrar åsikt o tankesätt. När man e äldre o har hittat sig själv så är det mindre risk att personen förändras.
Kanske lättare att det håller då?!

Tolkia
2007-07-15, 21:10
haha ja de finns andra. Är inte helt desperat efter ngn ny, men ja har väl nån slags vision om att man ska hitta den där perfekte killen haha. Det kan jag medge e lite naivt o har väl med åldern o göra. Men brukar de inte vara så att kraven sänks med åldern haha? ;)
Den perfekte killen finns inte, jag garanterar. Verkar han perfekt är det svgjort något du inte vet. :D Däremot finns säkert en inte-så-perfekt kille som passar för dig, och som inte-helt-perfekta (får jag anta?) du passar för. Jag tror inte att det är så mycket att kraven sänks som att man lär sig vad som är viktigt för en och vad man kan kompromissa med.

Cilia
2007-07-15, 21:12
Alla har vi våra egenheter. Det handlar bara om att bestämma sig för om man kan acceptera och leva med dom. Har man väl gjort det så får man se det som en del av den personen. Att försöka förändra tror jag inte på. Det blir bara fel

joriice
2007-07-15, 21:14
Det är väl tur att det finns så många gamla och erfarna personer här på forumet, annars hade tonåringarna bara gått i cirklar...

Rambo
2007-07-15, 21:15
Det är väl tur att det finns så många gamla och erfarna personer här på forumet, annars hade tonåringarna bara gått i cirklar...

Ja det är tur *whistle*

Slartibartfast
2007-07-15, 21:21
Sluta dejta små moppepojkar med moppemusche och leta efter en riktig karl a la slarti?

Orka läsa tråden, men där slår du fan huvudet på spiken. Varje kvinna borde nångång i sitt liv ha en egen Slarti.

joriice
2007-07-15, 21:27
Orka läsa tråden, men där slår du fan huvudet på spiken. Varje kvinna borde nångång i sitt liv ha en egen Slarti.

heh, vad har du har som "alla andra inte har" då t.ex.? Skidor och medar som du kan ta dig till affären till på vintern? *whistle*

(Ne, men du kan teckna, det är skillz iofs.. :hbang: )

Caixa**
2007-07-15, 21:27
Orka läsa tråden, men där slår du fan huvudet på spiken. Varje kvinna borde nångång i sitt liv ha en egen Slarti.

Men alla slartisar är ju fan upptagna redan :(

soulsplinter
2007-07-15, 21:27
ja de finns kloka folk här :) fast de va kanske fel ställe o fråga om de finns "normala" killar hehe

Rambo
2007-07-15, 21:27
Orka läsa tråden, men där slår du fan huvudet på spiken. Varje kvinna borde nångång i sitt liv ha en egen Slarti.

då måste man ju skaffa fler speglar:D

Rambo
2007-07-15, 21:29
ja de finns kloka folk här :) fast de va kanske fel ställe o fråga om de finns "normala" killar hehe

:thumbup:

Slartibartfast
2007-07-15, 21:31
Men alla slartisar är ju fan upptagna redan :(

Ånej. The Original and Best är upptagen, men det finns många killar som uppfyller kraven på att vara en riktig Slarti. Jag känner några. Slarti är ett koncept, inte bara en man. Bara att söka och vara kräsen. Förr eller senare dyker han upp!

chidde
2007-07-15, 21:44
En kille säger oftast dom orden enbart för att det ska vattna till i troskanten och försöka få det han är ute efter. Jag vet, jag talar av egen erfarnhet. Dock har det aldrig funkat för mig då jag fortfarande är oskuld. Men ändå.

haha pfft, tala för dig själv!!
när jag säger dem orden så kommer det straight from the heart

Nitrometan
2007-07-15, 21:51
haha pfft, tala för dig själv!!
när jag säger dem orden så kommer det straight from the heart
Precis! Chidde is not full of shit!

Han menar det han säger!

LBacker
2007-07-15, 22:11
Precis! Chidde is not full of shit!

Han menar det han säger!

X-akt. Chidde is legit. Don't mess with his heart!

Frida.B
2007-07-15, 22:12
Okej nu sitter man här då, dumpad o ensam IGEN. Samma skitsnack som alltid; "älskar dig fortfarande o du betyder skitmkt för mig men jag vill göra slut". Men sure liksom...

Jahapp. Vafan nu då? Är så fruktansvärt trött på killar som inte vågar vara seriösa och öppna. Trött på killar som aldrig säger några snälla, väl valda ord iaf ibland. Som alltid tar en för given, bara tar och tar, sätter andra saker före vårt förhållande, inte har "tid" att ses o.s.v.

Och de känns extra jävligt när man gett någon allt man har, utan att egentligen få speciellt mycket tillbaka, att bli dumpad. Dög det inte eller? Och det värsta är att han inte ens vet "varför" han inte vill längre.
menmen wtf liksom, finns ju andra. Problemet är bara att ni verkar vara precis likadana allihopa :P

Rätta mig gom jag har fel, men varför är ni så jäkla fega? Varför kan ni inte släppa in en människa helt i era liv? Och vad e de för fel med o visa lite jävla uppskattning ibland i alla fall?

Är bara så sjukt jävla trött på er, ändå kan ni va så jävla härliga också. Bajs

:D

word.. håller helt med!

Röda_Lacket
2007-07-15, 22:58
Kolla om det finns ett mönster i ditt beteende som gör att det blir såhär? Ibland kan man inte alltid skylla på alla andra.....

Mago
2007-07-15, 23:05
Det känns som jag läst det där tidigare.

LBacker
2007-07-15, 23:12
Rätta mig gom jag har fel, men varför är ni så jäkla fega? Varför kan ni inte släppa in en människa helt i era liv? Och vad e de för fel med o visa lite jävla uppskattning ibland i alla fall?

Är bara så sjukt jävla trött på er, ändå kan ni va så jävla härliga också. Bajs

:D

I många fall handlar det om ett aktivt val ifrån killens/mannens sida. Män ger ofta allt i sina första relationer, men märker snabbt att det är taktiskt förkastligt då de blir dumpade för att tjejen inte längre känner någon attraktion när spänningen är borta. En blottad man är en värdelös man. Kvar står han med sitt blodiga hjärta och tänker "aldrig mer", för att sedan faktiskt hålla fast vid den parollen. (Kvinnan brukar SÄGA samma sak.)

I mitt fall skulle det istället handla om att de kvinnor jag gett mitt hjärta till inte mäktat med att bära det, ingen har varit stark nog, och ingen har heller orkat med konsekvensen eller kompromisslösheten som är inbakad i mina två själar. Därför vill jag helst inte skörda fler offer i en egocentrisk strävan att bli förstådd genom tvåsamheten.

Men hörru, det ordnar sig! :D Vill du köra på som nu; så fortsätt att leta attraktion och gnista. Annars kan du istället söka efter det där fina hos killar som behandlar dig bra från början till slut, granska i ögon och känn efter med hjärtat. Till en början kommer det antagligen inte att märkas, och du lyckas definitivt inte se eller förstår det. Ditt hjärta behöver nog mycket träning för att till slut kunna veta vad sinnet inte förstår och ögat inte ser.

Det har liksom ingen riktig effekt, och medför ingen kick, inget rus... Det bara finns där, är oantastligt, orubbligt och för alltid.

Risken är dock att du tröttnar och inser att du ändå mådde ganska bra av att bli behandlad halvtaskigt.

Sista alternativet är att du blir gammal och måste nöja dig med vad du får, för att dina aktier inte står lika högt i kurs längre. (Man brukar säga att kvinnors prioriteringar och syn på män ändras mycket mellan 20-25, när det i själva verket beror på att deras rövar blir större och den biologiska klockan tickar.) Förlåt världen, om jag har rätt.

Angel
2007-07-15, 23:36
Jag träffar också bara fel killar hela tiden. Men jag tror ja lärt mig, för nu höll jag på att småfalla lite för en kille, men sedan så insåg jag att han bara skulle såra mig, så ja la ner det....

High1ander
2007-07-16, 00:08
Klart det finns normala killar, men det e ju inget en tjej vill ha.

Varfor har du blivit tillsammans med dessa pojkar som inte fattar vad de vill och inte sager snalla saker till dig?

Play with fire and you get burned!

Jag vet att jag inte vill ha normala tjejer, normal is boring!

Whistler
2007-07-16, 01:49
Hur får man Slarti-certifikat(tm)? :)

Sofia4_4
2007-07-16, 05:29
beroe väl lite på va man har för erfarenheter. men sitter man där o e 39 barre o inte hittat nån så kan jag iaf TÄNKA mig att man inte e så sjukt kräsen längre ? *whistle*

Tyvärr, blir det tvärtom. Som tur är hänger man sig inte längre på yttre egenskaper. Så på det sättet sänker man sina krav.

nakaza
2007-07-16, 06:00
[QUOTE=soulsplinter;2409492 Problemet är bara att ni verkar vara precis likadana allihopa :P
[/QUOTE]

alla av mina vänner är olika iaf. vet du vad... jag jobbar dygnet runt och går bara ut några dagar per månad, enda man får är någon blick. men that's life.. dock är alla olika ska du veta, det är verkligen inte som det ser ut att vara.

High1ander
2007-07-16, 06:12
Hur får man Slarti-certifikat(tm)? :)

Gor gif-animationer pa sig sjalv naken + 3 tradar i manaden ska agnas at att dyrka Brad Pitt.

Muskelbyggaren
2007-07-16, 06:12
Vägen till visdom är självinsikt.

Speedy
2007-07-16, 07:04
klart det finns normala killar...jag är en utav dem..:) jag tycker som så många andra att det är tjejer som är svåra..jag vill inget hellre än att träffa rätt dam och gå vidare i livet...med allt vad det innebär...

tyvärr vill alla tjejer bara vara fria...hursomhaver jag lider med och vet precis vad du går igenom har varit med om en dumpning efter fyra år och det kändes inte så kul..

ante
2007-07-16, 07:24
Som sagt - att du är 18 har en stor påverkan på situationen.
Hade själv ett förhållande i 1,5 år mellan 18 och 19 års ålder, nu såhär när jag är 22 kan jag sitta och skratta åt saker jag gjort, varit osmidig osv, och man fattar inte varför man gjorde så.
Blir inte förvånad om man när man är 25 tycker man var skum just nu.

Man lär sig och utvecklas själv, men för att kunna lära sig av sina misstag måste man även kunna erkänna dem.

Och förresten - när jag blev dumpad förstod jag ingenting, tyckte allt var bra, vi hade sällan bråkat osv, men det är ingen kvalitetsstämpel alls, snarare tvärtom.

Hades
2007-07-16, 09:48
Kan det inte vara så att problemet ligger i att du och killen har olika krav på hur mycket tid som ska spenderas tillsammans? Han väljer ju att göra slut för att han känner att hans tid inte räcker både till den tid som du kräver och den tid som han vill lägga på sitt eget liv.

För övrigt: Vem vill vara tillsammans med en "normal" person? Jag vill i alla fall spendera min tid med människor som är exceptionellt underbara.

Jacksatan
2007-07-16, 09:53
Det är ju du som väljer vem du blir tillsammans med. Kanske dags att utvärdera vad du har för krav på killar innan du blir tillsammans med dem...

soulsplinter
2007-07-16, 13:22
ja nej fyfan. Nu ska ja va riktigt jävla kritisk mot alla nya killar ja träffar hehe :thumbup:

har ju inte direkt vart singel på fyra år heller så de kanske e på tiden !

ja antagligen måste jag ju ha nått fel som bara träffar fel killar. men de är svårt att se i början, för då har det alltid kännts rätt och bra o.s.v. de är ju svårt att förutse att killen helt plötsligt ska ändra sig, få en helt annan personlighet o.s.v.

goda nyheter e iaf att den fega jäveln ringde mig igår kväll o undrade om vi kunde ses så att han fick göra de på rätt sätt, förklara vad som hade hänt os.v. och så bad han om ursäkt för hur han gjorde slut o de lät faktiskt som om han menade det.

får se va som händer hehe *popcorn*

soulsplinter
2007-07-16, 13:23
och tack för allt ni har skrivit ! har läst allt o tagit till mig en del så de uppskattar jag!

High1ander
2007-07-16, 21:35
ja nej fyfan. Nu ska ja va riktigt jävla kritisk mot alla nya killar ja träffar hehe :thumbup:

har ju inte direkt vart singel på fyra år heller så de kanske e på tiden !

ja antagligen måste jag ju ha nått fel som bara träffar fel killar. men de är svårt att se i början, för då har det alltid kännts rätt och bra o.s.v. de är ju svårt att förutse att killen helt plötsligt ska ändra sig, få en helt annan personlighet o.s.v.

goda nyheter e iaf att den fega jäveln ringde mig igår kväll o undrade om vi kunde ses så att han fick göra de på rätt sätt, förklara vad som hade hänt os.v. och så bad han om ursäkt för hur han gjorde slut o de lät faktiskt som om han menade det.

får se va som händer hehe *popcorn*

Och sa lindar han in dig runt sitt lillfinger igen... :thumbup:

Varfor ska du traffa honom? Kommer du ma battre om han sager han gjorde slut for han e boeg, radd, tycker du luktar illa, vill testa na nytt, etc?
Visst kan det vara bra att hora "varfor", men det kanns mer som att du blir spelad.

cennys
2007-07-16, 21:55
killen hade sex med en annan och tar nu tillbaka hon.

Just kidding. Ta inte tillbaka en som har dumpat dig säkert det han kommer försöka med.

Henkan
2007-07-16, 22:05
Klart det finns normala killar som är bra, trogna, göra fina saker etc etc....

Men..det finns en hel del tjejer som är ganska lustiga också.

Cilia
2007-07-17, 09:32
goda nyheter e iaf att den fega jäveln ringde mig igår kväll o undrade om vi kunde ses så att han fick göra de på rätt sätt, förklara vad som hade hänt os.v. och så bad han om ursäkt för hur han gjorde slut o de lät faktiskt som om han menade det.

Glöm inte att det faktiskt var du som frågade honom över telefonen. Han hade inte så mycket val än att svara om du inte ville att han skulle ljuga. Man bör tänka efter innan man frågar för det kan hända att man får ett svar man inte vill ha. Lika väl som man inte bör göra slut över telefon bör man kanske inte fråga om den andre tänker göra slut när man pratar med den över telefon.

Hoppas du mår bättre efter att ni har träffats.
Jag tycker han verkar reko ändå.
Att han inte vill vara tillsammans är ju inte ett fel

Jense
2007-07-17, 20:56
Okej nu sitter man här då, dumpad o ensam IGEN. Samma skitsnack som alltid; "älskar dig fortfarande o du betyder skitmkt för mig men jag vill göra slut". Men sure liksom...

Jahapp. Vafan nu då? Är så fruktansvärt trött på killar som inte vågar vara seriösa och öppna. Trött på killar som aldrig säger några snälla, väl valda ord iaf ibland. Som alltid tar en för given, bara tar och tar, sätter andra saker före vårt förhållande, inte har "tid" att ses o.s.v.

Och de känns extra jävligt när man gett någon allt man har, utan att egentligen få speciellt mycket tillbaka, att bli dumpad. Dög det inte eller? Och det värsta är att han inte ens vet "varför" han inte vill längre.
menmen wtf liksom, finns ju andra. Problemet är bara att ni verkar vara precis likadana allihopa :P

Rätta mig gom jag har fel, men varför är ni så jäkla fega? Varför kan ni inte släppa in en människa helt i era liv? Och vad e de för fel med o visa lite jävla uppskattning ibland i alla fall?

Är bara så sjukt jävla trött på er, ändå kan ni va så jävla härliga också. Bajs

:D

jag är en sån du beskriver, en sån normal kille. ni brudar är lika knäppa när det gäller just förhållande som vilken kille som helst. "jag vill" "jag vill inte" "jag vill" bla bla