handdator

Visa fullständig version : Till jobbet - mat


Bearius
2007-07-15, 07:25
Jobbar som fastighetsskötare för tillfället, det är 8 timmars arbetsdag, 5 dagar/veckan. Till saken hör att p.g.a. avståndet så måste jag gå upp klockan 05.00 på morgonen.

Jag har frukost klar, även middag när jag kommer hem på kvällen.. men under luchen på jobbet.. vad kan man då äta och som inte är så dyrt?
Någon gång i veckan tar jag mig en hamburgare med sallad och ketchup men det är en gång.. vad för något kan man äta de andra dagarna?

Tacksam för svar.

Det finns kyl och micro på jobbet.

Handcuff
2007-07-15, 07:31
Jobbar som fastighetsskötare för tillfället, det är 8 timmars arbetsdag, 5 dagar/veckan. Till saken hör att p.g.a. avståndet så måste jag gå upp klockan 05.00 på morgonen.

Jag har frukost klar, även middag när jag kommer hem på kvällen.. men under luchen på jobbet.. vad kan man då äta och som inte är så dyrt?
Någon gång i veckan tar jag mig en hamburgare med sallad och ketchup men det är en gång.. vad för något kan man äta de andra dagarna?

Tacksam för svar.

Det finns kyl och micro på jobbet.

Då kan du ju äta precis vad som helst :confused: Laga extra när du gör middag så du får en lunchlåda? Eller gör ett rejält storkok en gång i veckan - enkelt, billigt och praktiskt :thumbup:

Bearius
2007-07-15, 07:32
Då kan du ju äta precis vad som helst :confused: Laga extra när du gör middag så du får en lunchlåda? Eller gör ett rejält storkok en gång i veckan - enkelt, billigt och praktiskt :thumbup:

Vad kan vara lämpligt att laga för något?

Handcuff
2007-07-15, 07:37
Vad kan vara lämpligt att laga för något?


Sånt som du lagar i vanliga fall.

En "favorit" jag brukar göra är:

2kg nötfärs
2 paket fetaost
2 gula lökar
6 ägg
lite ströbröd + vatten

Blanda allt ordentligt i en stor skål. Forma biffar och stek på båda sidor så de får lite färg. Lägg sedan upp på plåt och in i ugnen på 225´C. Ta ut när de är genomstekta.