handdator

Visa fullständig version : Tribulus Terris!


PDS
2003-04-04, 13:47
Kan Tribulus Teris göra någon nytta på tjejer??

Bamse
2003-04-04, 14:09
Teris? ;)

EiseltUK
2003-04-04, 15:36
Originally posted by PDS
Kan Tribulus Teris göra någon nytta på tjejer??

Jag skulle inte rekommendera det för att vara på den säkra sidan. Hos killar finns det en stor risk att den eventeulla ökningen av testosteronproduktionen leder till ökad omvandling till dihydrotestosteron och östrogen.

/ Henrik

Wilson
2003-04-04, 18:14
Originally posted by EiseltUK


Jag skulle inte rekommendera det för att vara på den säkra sidan. Hos killar finns det en stor risk att den eventeulla ökningen av testosteronproduktionen leder till ökad omvandling till dihydrotestosteron och östrogen.

/ Henrik

Va?? kan det verkligen vara så starkt?
Jag brukar äta zinktillskott varje dag (som ju ska höja testot). Det kan väl inte vara nån risk för mycket östrogenomvanlig?

EiseltUK
2003-04-04, 19:51
Zink är kanske inte direkt en testosteronstimulator, men balansen mellan koppar och zink reglerar balansen mellan testosteron och progesteron. Det är därmed viktigt att få i sig en bra balans, vanligen 15-20 mg Zink och 2 mg Koppar i vitamin/mineraltabletter. Om zinket är i en bra form, t ex zinkmonometionin så tas 20 mg upp bättre än t ex zinkglukonat.
Om du har brist på zink kan du eventuellt ha brist på testosteron.

/ Henrik

Muskelsmurfen
2003-04-04, 22:51
Men hallå eller...
Tribulus Terestris återställer väl nivåerna till det normala? Därför det lär ska fungera bäst för äldre som har en reducerad testoproduktion p.g.a. ålder. Det handlar ju inte om att stimulera produktionen över ditt normala max.
Eller har jag snurrat ihop allting ?

Lave
2003-04-04, 22:54
Originally posted by EiseltUK


Hos killar finns det en stor risk att den eventeulla ökningen av testosteronproduktionen leder till ökad omvandling till dihydrotestosteron och östrogen.

/ Henrik

Intressant information Henrik! Har du någon referens om det ? Vore intressant att studera närmre.


Mvh.

EiseltUK
2003-04-05, 15:21
Originally posted by Lave


Intressant information Henrik! Har du någon referens om det ? Vore intressant att studera närmre.


Mvh.

Ökade halter av fritt testosteron ökar alltid risken för "ogynnsam" omvandling. Det är samma som effekt som du får av t ex androstenedion. Bl a har dopinglabbet gjort tester som visade att en stor del omvandlades till östrogen. Jag vet inte om det finns några studier, men säkert om du kollar på t ex Pubmed.
Observera att jag skrev "risk" så det behöver inte ske hos alla och i varierande grad.

Jag tror Tribulis kan funka om man har en nedsatt utsöndring av LH, kanske för en steroidbrukare efter en kur för att motverka feed-back effekten.

/ Henrik

PDS
2003-04-05, 18:01
Jag har själv provat Tribulus och blir ivf jäkligt kåt av det + något extra kg men det beror nog mera på kreatinet, tänkte om det gav tjejen samma effekter :D

Lave
2003-04-05, 18:11
Originally posted by PDS
Jag har själv provat Tribulus och blir ivf jäkligt kåt av det + något extra kg men det beror nog mera på kreatinet, tänkte om det gav tjejen samma effekter :D

Annars kan Du alltid testa, blommor, presenter, massage och lite extra uppvaktning så ska Du se att hon också blir kåt.. :booty:

PDS
2003-04-07, 15:20
[QUOTE]Originally posted by Lave


Annars kan Du alltid testa, blommor, presenter, massage och lite extra uppvaktning så ska Du se att hon också blir kåt.. :booty: [/QUOTE

blir mycket billigare med tabletter :D
(och då får hon kanske mer muskler på köpet)