handdator

Visa fullständig version : Frågor om grippers


Acke^^
2007-07-14, 13:51
Hej!

Har blivit sugen på att köpa ett par grippers och börja köra igång med lite greppträning. Bör jag satsa på RB eller CoC eller spelar det mindre roll?
Enda erfarenheten jag har av greppträning är lite träning med en gripper i plast som man kan köpa i diverse sportbutiker. Den kan jag göra runt 80 repetitioner med så nu vill jag ha lite tyngre grejer. Har läst igenom faqen om grippers och har förstått att man bör starta med CoC #1 eller RB 100, 130. Är det lagom för mig?

Tack på förhand

Liten Men Fet
2007-07-14, 14:04
Om jag var du så skulle jag beställa CoC från USA, jag har själv RB och är väldigt nöjd med dom men priset är alldeles för högt nu när bara budofitness säljer dom. Du kan ju gå ner till en budo-fitness butik och testa lite olika RB så du vet vilken som är lagom att köpa.
Nu är ju dessutom dollarn väldigt låg så du sparar nog en 70-80 kr på varje gripper du köper om du köper CoC.
Fördelen med RB är att du kan traska ner till BF om det blir något fel på dom.
Ska jag ha fler så beställer jag CoC.

Acke^^
2007-07-14, 14:08
Om jag var du så skulle jag beställa CoC från USA, jag har själv RB och är väldigt nöjd med dom men priset är alldeles för högt nu när bara budofitness säljer dom. Du kan ju gå ner till en budo-fitness butik och testa lite olika RB så du vet vilken som är lagom att köpa.
Nu är ju dessutom dollarn väldigt låg så du sparar nog en 70-80 kr på varje gripper du köper om du köper CoC.
Fördelen med RB är att du kan traska ner till BF om det blir något fel på dom.
Ska jag ha fler så beställer jag CoC.

Okej, hur många olika CoC finns det? Skulle jag beställa skulle jag nog köpa in nån mer för framtiden också. Jag är inte i Linköping över sommaren så har ingen Budo-fitness i närheten för tillfället.

Liten Men Fet
2007-07-14, 14:14
Okej, hur många olika CoC finns det? Skulle jag beställa skulle jag nog köpa in nån mer för framtiden också. Jag är inte i Linköping över sommaren så har ingen Budo-fitness i närheten för tillfället.

Det finns många CoC, du kan ju kolla på irondmind dått com (vill inte länka pga av reglerna).
När man beställer från USA så ska man betala tull å moms på 25-30 % (?) om det överstiger ett visst värde (300 kr ?) så beställer du bara en så klarar du dig utan moms/tull, nu när dollarn är så låg så kan du NOG beställa två utan att åka på tull/moms men jag är inte säker på det.

Acke^^
2007-07-14, 16:42
Det finns många CoC, du kan ju kolla på irondmind dått com (vill inte länka pga av reglerna).
När man beställer från USA så ska man betala tull å moms på 25-30 % (?) om det överstiger ett visst värde (300 kr ?) så beställer du bara en så klarar du dig utan moms/tull, nu när dollarn är så låg så kan du NOG beställa två utan att åka på tull/moms men jag är inte säker på det.

Okej. Funderar på att beställa CoC #1 och #2, tror du att det blir ett för stort hopp?

petersson
2007-07-14, 16:50
Okej. Funderar på att beställa CoC #1 och #2, tror du att det blir ett för stort hopp?

Jag tror det blir bra att köpa dom två. Det gör inget om tvåan är för tung i början.

Acke^^
2007-07-14, 16:55
Jag tror det blir bra att köpa dom två. Det gör inget om tvåan är för tung i början.

Okej då tror jag att jag kör på det. Känns som att det är bättre att köpa #2 än #1,5? Kan ju vara så att det blir lättare att öka om man har #1,5 också.

petersson
2007-07-14, 16:58
Okej då tror jag att jag kör på det. Känns som att det är bättre att köpa #2 än #1,5? Kan ju vara så att det blir lättare att öka om man har #1,5 också.

Jo säkert så är det väl bättre att ha alla tre grippers men det blir ju dyrt, om du köper 1an och 1.5an kommer du ändå behöva köpa 2an efter ett tag :D

Det gör inget om man inte lyckas stänga grippern helt, det går bra att träna med den ändå.

YTS
2007-07-14, 21:13
Köp en Ivanko Supergripper istället, så har du en gripper för all framtid. Ställbar i 45 lägen, täcker alla CoC grippers och kostar 595 kr, hos en av Sveriges webshoppar. Tränar själv på en liknande gripper och är mycket nöjd. Den är dessutom enligt min erfarenhet betydligt snällare mot händerna än CoC och RB, beror nog på den längre hävarmen.

http://web.telia.com/~u30032762/ivanko.jpg

Whistler
2007-07-15, 02:46
Jag köpte CoC#T, #1 och #2.

Efter ett par veckor är tvåan fortfarande långt borta. Ettan tog en vecka innan jag klarade, och nu kan jag göra set med tre repetitioner på den. Trainern bjuder dock fortfarande på de bästa möjligheterna, så jag tycker inte du ska underskatta den.

Å andra sidan kan det ju vara jag som är klen...

Acke^^
2007-07-15, 09:23
Det blev CoC #1 och #2. Jag är medveten om att de kan vara ganska tunga men jag tänkte att ska man satsa på 2 st så är det väl de här två som är bäst. Får väl se hur det går :) Tack för hjälpen.

Köp en Ivanko Supergripper istället, så har du en gripper för all framtid. Ställbar i 45 lägen, täcker alla CoC grippers och kostar 595 kr, hos en av Sveriges webshoppar. Tränar själv på en liknande gripper och är mycket nöjd. Den är dessutom enligt min erfarenhet betydligt snällare mot händerna än CoC och RB, beror nog på den längre hävarmen.

http://web.telia.com/~u30032762/ivanko.jpg

Den där såg intressant ut fast nu har jag redan beställt. Tack för tipset, kan bli aktuellt senare.