handdator

Visa fullständig version : Förvaring av t.ex. protein.


ligne
2007-07-13, 21:12
Kanske ställer en dum fråga med flera uppenbara svar, men here goes...

Många kosttillskott kommer i påsar istället för burkar och jag har funderat på om dom håller bra i dom påsarna.

Så, ska jag låta mitt pulver ligga i påsarna dom kommer i eller bör jag hälla över det i någon slags förvaringsburk?

Det är fritt fram att dumma sig på min bekostnad också för den som vill det =)

Eddie Vedder
2007-07-13, 21:16
Kanske ställer en dum fråga med flera uppenbara svar, men here goes...

Många kosttillskott kommer i påsar istället för burkar och jag har funderat på om dom håller bra i dom påsarna.

Så, ska jag låta mitt pulver ligga i påsarna dom kommer i eller bör jag hälla över det i någon slags förvaringsburk?

Jag kan inte tänka mig att det spelar någon stor skillnad, jag gissar att du gör över med ditt pulver inom en någorlunda snar framtid i vilket fall:)

Men å andra sidan kanske det kan vara smidigare att ta ur en burk än ur påsen, så gör jag alltid med kaffe exempelvis.

Det är fritt fram att dumma sig på min bekostnad också för den som vill det =)

Nej ingen skall dumma sig på din bekostnad, frågan är inte dum alls.:)

ligne
2007-07-13, 21:19
ja alltså det ska ju inte ligga där i månader.
men jag tänkte att om man inte får påsarna täta så kanske det inte är så bra att det ligger så i t.ex. 1 månad.

det är väl bara jag som är paranoid :D

Eddie Vedder
2007-07-13, 21:22
ja alltså det ska ju inte ligga där i månader.
men jag tänkte att om man inte får påsarna täta så kanske det inte är så bra att det ligger så i t.ex. 1 månad.

Det är väl bara att införskaffa såna där "plastklämmor", alldeles utmärkta för att försluta påsar.:thumbup:

joriice
2007-07-13, 21:56
Jag tycker definitivt att du skall stoppa det i en burk,
Att köpa protein på burk är att föredra då såklart, men många av påsarna är redan slutbara, så det spelar ingen större roll..

champion
2007-07-13, 22:03
Det är fritt fram att dumma sig på min bekostnad också för den som vill det =)


Finns inga dumma frågor bara dumma svar.

Jag har haft protein i påsar i 30månader. Och smakar ok efter dessa månader. Men så glömde jag dom påsarna.

Daniel_S
2007-07-13, 22:44
Förvarar mina varor i öppna påsar uppe på kylskåpet, ditt bl.a. stekos från spisen har fritt tillträde. Inga problem ännu.

Endura
2007-07-13, 23:32
Dock är det väl bra att förvara pulvret mörkt?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=61444