handdator

Visa fullständig version : Längdhoppare spjutad


Nitrometan
2007-07-13, 21:00
Tero Pitkimäki (stavas?) träffade en av lägdhopparna i ryggen med sitt tredje kast.

Bra träff. Men det såg riktigt otäckt ut.

Ambulans.

Säkerheten är arrangörens ansvar.

Yankeee
2007-07-13, 21:01
Bra att kommentatorerna påpekade att spjutkastaren inte har något ansvar alls. Som du säger helt och hållet arrangörens ansvar.

-squat-
2007-07-13, 21:01
jupp såg det också.

Det finns risk för att han kastar på Christian Olsson nu.

Nitrometan
2007-07-13, 21:02
Det finns risk för att han kastar på Christian Olsson nu.
Hoppas att han tar nån av de andra istället. ;)

Yankeee
2007-07-13, 21:04
Verkar ha gått relativt bra iallafall.

Cilia
2007-07-13, 21:07
hhmm inte livshotande
trodde först det gått bättre än att rapporten skulle vara inte livshotande
men det är klart, allt är relativt.
det satt ju rätt bra

Yankeee
2007-07-13, 21:08
http://www.dn.se/content/1/c6/67/08/63/spjut445.jpg

Daniel_S
2007-07-13, 21:08
Synd om båda inblandade.

piraten99
2007-07-13, 22:06
Synd om båda inblandade.

tror nog det är mest synd om han som fick ett spjut i sig?

joriice
2007-07-13, 22:10
japp, jag såg det. jag filmade det. :D

Solros
2007-07-13, 22:10
Men lol, han hoppades såklart att längdhopparen skulle bli så rädd att han satte av i full fart över hela stadion och såg till att finnen satte världsrekord på kuppen.

Daniel_S
2007-07-13, 22:37
Den nya "OWNED" favoriten?

Liten Men Fet
2007-07-13, 23:10
Va fan är det för fel på folk? Han kan ju ha fått allvarliga skador som han får men av hela livet och ni sitter och drar skämt innan vi vet om han kommer bli återställd!!!?

Fy fan.

Jorgen
2007-07-13, 23:22
Men lol, han hoppades såklart att längdhopparen skulle bli så rädd att han satte av i full fart över hela stadion och såg till att finnen satte världsrekord på kuppen.
Är du dum?
Den nya "OWNED" favoriten?
Är du dum?

Bara en nyfiken fråga liksom. Man funderar lite på hur ni tänker (om ni gör det överhuvudtaget).undras tro hur många som kommer att rapportera denna posten

Pingu
2007-07-14, 07:55
Va fan är det för fel på folk? Han kan ju ha fått allvarliga skador som han får men av hela livet och ni sitter och drar skämt innan vi vet om han kommer bli återställd!!!?

Fy fan.

+ 1

Gott om skadeglada idioter här *screwy*

HenrY
2007-07-14, 09:33
+ 1

Gott om skadeglada idioter här *screwy*

Mmm, konstigt hur folk fungerar. Ingen vanlig kontorsnisse som fått ett spjut i sig, utan en idrottsman vars hela karriär bygger på att hans kropp fungerar.

Not cool att skämta om sådant.

tigerofsweden
2007-07-14, 09:37
Mmm, konstigt hur folk fungerar. Ingen vanlig kontorsnisse som fått ett spjut i sig, utan en idrottsman vars hela karriär bygger på att hans kropp fungerar.

Not cool att skämta om sådant.

Nu hade det iofs varit lika illa att skämta om det även om det "bara" varit en kontorsnisse som fick ett spjut i sig.

Slartibartfast
2007-07-14, 09:38
Fyfan. Spjutet måste ju ha gått in en bra bit om det kan stå ut sådär. *spy*

Lexidos
2007-07-14, 09:39
AJ jag får ont när jag ser bilden.
Vilken chock det måste vara.

Inte första gången det hänt o tyvärr antagligen inte den sista.

christian
2007-07-14, 10:08
Var går gränsen för att skämta över något?

Lite oväntat att få ett spjut i sig men jag hoppas att killen blir återställd.

formula4shape
2007-07-14, 10:27
Fyfan. Spjutet måste ju ha gått in en bra bit om det kan stå ut sådär. *spy*

Han fick en lunga punkterad så det gick in en bit helt klart.

jontahontas
2007-07-14, 10:28
3 cm gick det in enligt Lennart Juhlin. Och han kan inte ha fel.

Mago
2007-07-14, 10:31
Fredagen den 13:e. Scary.

HenrY
2007-07-14, 10:32
Nu hade det iofs varit lika illa att skämta om det även om det "bara" varit en kontorsnisse som fick ett spjut i sig.

Mjoo, förstod att det jag skrev kunde missuppfattas. Men inte så jag menade iaf.

Fredrik S
2007-07-14, 10:53
Vilken enorm tur (i oturen) att det inte tog i ryggraden. Hur spetsigt är ett tävlingsspjut?

Jorgen
2007-07-14, 10:59
Vilken enorm tur (i oturen) att det inte tog i ryggraden. Hur spetsigt är ett tävlingsspjut?

Inte jättespetsigt. Men tillräckigt när det kommer med sådan kraft. Ett spjut väger ca 800g.
http://kasta.se/pics/uploaded/pictures/99247skol%20sm%2006.jpg

mela
2007-07-14, 11:04
That's just nasty! *spy*

Liten Men Fet
2007-07-14, 11:53
Var går gränsen för att skämta över något?

Lite oväntat att få ett spjut i sig men jag hoppas att killen blir återställd.

Ja du man får väl använda sitt sunda förnuft när man bedömmer det och har man inget tycker jag man ska hålla käften tills man skaffat sig ett.

Daniel_S
2007-07-14, 12:09
Ja du man får väl använda sitt sunda förnuft när man bedömmer det och har man inget tycker jag man ska hålla käften tills man skaffat sig ett.

Åja, inte ta axla hela världens gemensamma förnuft nu. Tidigare inlägg var enligt mig på gränsen, men tävlingsidrottare är ju lite av en helig ko, vilket jag borde noterat. Beklagar det.

Nitrometan
2007-07-14, 12:14
De väger som sagt 800 g.

De rapporter jag hörde imorse pratade om brutet revben, punkterad lunga och givetvis lite muskelskador där spjutet träffade (kanske tur att han satt som han satt, framåtlutad?). Lät lite konstigt tycker jag att den italienska läkaren tre gånger påpekade att det hade gått hål i skinnet. De kanske prioriterar lite annorlunda?


Magnus Arvidsson på Bislett:
http://kasta.se/pics/uploaded/pictures/47404IMG_0408.jpg

Shajjn
2007-07-14, 12:51
Skämta kan man göra om allt.
Det är bara löjligt att hålla hårt i moralkakan.. Typ, vad vill ni bevisa? Att ni är medmänskliga? Liknar typ fjäsket som man skriver i SO-uppsatserna i nian - lagom fånigt när man är 20-50år liksom. Kan inte hantera skämt på nätet?

"fy fan för er - ni borde inse vilket trauma det är för denna man, vars liv hänger på att hans kropp är i topptrim"

"Palla", säger jag. "Duktigt, mvg", säger läraren.

cennys
2007-07-14, 13:05
blir jag bannad om jag postar klippet?

qwerty1
2007-07-14, 13:10
Tror jag inte, du kan ju alltid varna känsliga tittare.
Jag vill gärna se klippet.

cennys
2007-07-14, 13:11
Tror jag inte, du kan ju alltid varna känsliga tittare.
Jag vill gärna se klippet.

haha jag varnade förut,

så någon mod får gärna säga till om det är ok,
man ser inte särskilt mycket hur som helst :)

Pudzianovski
2007-07-14, 13:11
Klippet finns på nyhetssidorna. Youtube osv osv....

Fredrik S
2007-07-14, 13:23
blir jag bannad om jag postar klippet?


Står ju klart och tydligt i reglerna: Lägg inte upp klipp där folk gör sig illa. Att få ett spjut i ryggen borde väl vara att göra sig illa.

joriice
2007-07-14, 13:25
Står ju klart och tydligt i reglerna: Lägg inte upp klipp där folk gör sig illa. Att få ett spjut i ryggen borde väl vara att göra sig illa.

konstigt värre, för jag har sett flera klipp här på forumet där tyndlyftare vält och fått skivstänger och liknande i huvudet, men det kanske inte gör så ont?

Jorgen
2007-07-14, 13:30
konstigt värre, för jag har sett flera klipp här på forumet där tyndlyftare vält och fått skivstänger och liknande i huvudet, men det kanske inte gör så ont?

Dom plockar vi också bort. Men vi kan inte se allt.
Har du några länkar?

joriice
2007-07-14, 13:32
Dom plockar vi också bort. Men vi kan inte se allt.
Har du några länkar?

Nej, inte för tillfället, men jag letar dag och natt. jag återkommer när jag hittat några. *whistle*

Jorgen
2007-07-14, 13:34
Nej, inte för tillfället, men jag letar dag och natt. jag återkommer när jag hittat några. *whistle*

Förmodligen. ;)

Men tack för hjälpen.

Liten Men Fet
2007-07-14, 13:53
Anledningen till att jag blir irriterad över en dels pubertala "hö hö han fick ett spjut i sig" är att jag hela tiden stöter på fenomet att folk skrattar och skämtar över folk som skadas allvarligt, lemlästas eller dödas när det visas i videos som ligger på internet. Jag tycker det visar på en brist på empati och förmåga att sätta sig in i andras situationer. Fan det kunde lika gärna varit din brorsa, morsa, syster eller dig själv som folk skämtar åt på ett forum.

Hur skulle du känna om du har en nära som skadas allvarligt, någon råkar filma det och du sen stöter på en tråd på ett forum där nån skriver "haha 0wN3D"?

Det är fan respektlöst.

Otto P
2007-07-14, 13:57
Anledningen till att jag blir irriterad över en dels pubertala "hö hö han fick ett spjut i sig" är att jag hela tiden stöter på fenomet att folk skrattar och skämtar över folk som skadas allvarligt, lemlästas eller dödas när det visas i videos som ligger på internet. Jag tycker det visar på en brist på empati och förmåga att sätta sig in i andras situationer. Fan det kunde lika gärna varit din brorsa, morsa, syster eller dig själv som folk skämtar åt på ett forum.

Hur skulle du känna om du har en nära som skadas allvarligt, någon råkar filma det och du sen stöter på en tråd på ett forum där nån skriver "haha 0wN3D"?

Det är fan respektlöst.

+1 !

Liten Men Fet
2007-07-14, 13:57
Skämta kan man göra om allt.
Det är bara löjligt att hålla hårt i moralkakan.. Typ, vad vill ni bevisa? Att ni är medmänskliga? Liknar typ fjäsket som man skriver i SO-uppsatserna i nian - lagom fånigt när man är 20-50år liksom. Kan inte hantera skämt på nätet?

"fy fan för er - ni borde inse vilket trauma det är för denna man, vars liv hänger på att hans kropp är i topptrim"

"Palla", säger jag. "Duktigt, mvg", säger läraren.

Jag vill inte bevisa nånting, när man kommer upp i ålder lite så fattar man att det inte handlar om att bevisa saker eller visa sig häftig. Det här handlar om att du inte har förmåga om att sätta dig in i hans situation.
Skrattar du åt folk som du ser trilla och slå sig när det är halt ute också? Jag går fram och frågar om dom är okej.
Att du blandar ihop mitt ifrågasättande av det rätta i att skämta om nån som skadar sig med att slicka arslet på en SO-lärare visar ju bara på att du inte fattat vad fan det handlar om.

Shajjn
2007-07-14, 14:41
Ytterligheter som "inte har förmåga att sätta dig in i hans situation" är.. Jadu.
Jag håller med om att vissa pubertala kommenterar är enfaldiga, hänsynslösa.
Min inställning är ändå allmänt "cup-of-care-is-full" när det kommer till att tillrättavisa onödiga "own3d1" posts.

Point taken.

Wikner89
2007-07-14, 19:52
hur hände det egentligen. Hörde det bara av en polare. Slängde han spjutet snett eller??

Jorgen
2007-07-14, 19:55
hur hände det egentligen. Hörde det bara av en polare. Slängde han spjutet snett eller??

Han fick en liten vridning på kroppen i kastet och spjutet gick utanför kastområdet.