handdator

Visa fullständig version : Sittande vadpress


Torsk_ole
2007-07-13, 12:46
Onödig eller bra? Har nämligen fått höra båda delarna och undrar vad som stämmer.

BigForre
2007-07-13, 12:55
Låter väl Soleus arbeta något mer för sig själv, fått för mig att det kanske inte är det nödvändigaste att hålla på och pilla med. Gillar själv att variera vadträningen med rak knäled lite från gång till gång och kör nästan aldrig sittande.

bertbert
2007-07-13, 13:09
Enligt mig onödig eftersom den bara tar på soleus, medan stående tar på både gastrocnemius och soleus. Men det var kanske mig du råkade lyssna på på LTK häromdagen (måndags?)? :D

Torsk_ole
2007-07-13, 13:12
Enligt mig onödig eftersom den bara tar på soleus, medan stående tar på både gastrocnemius och soleus. Men det var kanske mig du råkade lyssna på på LTK häromdagen (måndags?)? :D

Häromdagens...måndags.

Det var det kanske, men jag betvivlar det. När var du där? Jag körde bröst och mage den dagen.

bertbert
2007-07-13, 13:16
Häromdagens...måndags.

Det var det kanske, men jag betvivlar det. När var du där? Jag körde bröst och mage den dagen.

Kvällstid. Tjafsade med stefan när han körde sittande vadpress. :)

Torsk_ole
2007-07-13, 13:17
Kvällstid. Tjafsade med stefan när han körde sittande vadpress. :)

Då var inte jag där.

Men frågan kvarstår.

Allan
2007-07-13, 13:18
Då var inte jag där.

Men frågan kvarstår.

Onödig. Har man extremt kassa vader, eller är mycket avancerad kan den ha ett värde, men det är mycket bättre att köra slut på sig i den stående istället.

Torsk_ole
2007-07-13, 13:20
Onödig. Har man extremt kassa vader, eller är mycket avancerad kan den ha ett värde, men det är mycket bättre att köra slut på sig i den stående istället.

Ska köra stående i smith och i benpressmaskinen då.

Tack för svar!

diablogtr
2007-07-13, 14:54
Jag brukar ta ut mig i sittandes och när jag känner att sendrag/kramp är nära reser jag mig och vippar upp och ner ståendes på tårna tills jag nästan faller till golvet. Upprepar tills det är svårt att ta sig fram gåendes.

JohnRick
2007-07-13, 15:45
Kvällstid. Tjafsade med stefan när han körde sittande vadpress. :)

Gör Stefan sittande vadpress? Benny?

bertbert
2007-07-13, 15:54
Gör Stefan sittande vadpress? Benny?

Stefan. Vi är en smula OT.